Samlar ni på saker?

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Samlar ni på saker?

Inläggav abedlol » 2015-08-10 0:48:39

Är det bara jag som gillar att samla på saker? Känns ju som att aspies skulle kunna ha ett behov av att samla på saker för att fylla något, specialintresse eller vadsom? Jag tröttnar fort på saker men på de senaste åren har det vart bluray-filmer, filmaffischer, Legolådor och just nu är det mest vinylfigurer. Blev ganska jobbigt när jag insåg att legolådor faktiskt är ganska stora och insåg att jag behövde sälja en hel del för att ha plats i rummet. :D
abedlol
Inaktiv
 
Inlägg: 48
Anslöt: 2015-07-23

Samlar ni på saker?

Inläggav Skindancer » 2015-08-10 1:00:45

Serietidningar o bilder av några serietecknare. Samt har massor med scooby doo, jagat olika dubbningar o så..
Skindancer
 
Inlägg: 73
Anslöt: 2014-11-30

Samlar ni på saker?

Inläggav abedlol » 2015-08-10 1:26:24

Skindancer skrev:Serietidningar o bilder av några serietecknare. Samt har massor med scooby doo, jagat olika dubbningar o så..

Du kanske skulle gilla Comic Book Men med Kevin Smith.
abedlol
Inaktiv
 
Inlägg: 48
Anslöt: 2015-07-23

Samlar ni på saker?

Inläggav notwoodstock » 2015-08-10 2:19:42

Jag har haft samlingar förr om åren, i mindre omfattning. Jag samlade som barn på mer naturliga saker, och som tonåring började det bli många Science Fiction-böcker.

Sedan hade jag ruskigt mycket kristna böcker för 10 år sedan, men en del har jag "avyttrat/placerat".

Nu har jag mest problemet att göra mig av med saker som jag har mycket av och i lager, jag behöver sortera ut.

Musik kan man nog inte direkt säga att jag samlar - har halvmycket. Böcker har jag väl också en hel del kvar, men ingen "samling".
notwoodstock
 
Inlägg: 3924
Anslöt: 2013-12-22
Ort: Stockholm

Återgå till Intressanta intressen



Logga in