"Så här tolkar du politikers kroppsspråk"

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

"Så här tolkar du politikers kroppsspråk"

Inläggav Puzzle » 2015-07-13 22:32:39

Då jag antar att jag inte är den enda här som kan ha svårt med kroppsspråk så misstänker jag att det här kunde vara en intressant artikel för fler än mig.

YLE skrev:Väldigt få av oss tänker på vårt kroppsspråk och därför ljuger vi sällan med det. I diskussionstillfällen har kroppsspråket en väldigt stor betydelse. En politiker kan avslöja oerhört mycket genom den icke-verbala kommunikationen. Att följa med en persons kroppsspråk kan vara till nytta när du vill få reda på vad personen egentligen förmedlar.

Svenska Yle - Så här tolkar du politikers kroppsspråk.

Är det något ni har sett hos någon av de svenska politikerna? Tror ni att ni blir påverkade eller går ni mer på vad det är dom säger?
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

"Så här tolkar du politikers kroppsspråk"

Inläggav stuck » 2015-07-13 22:38:05

Har faktiskt inte tänkt på det alls :o Batra verkar ha Aspergers dock.
stuck
Inaktiv
 
Inlägg: 668
Anslöt: 2015-05-03

"Så här tolkar du politikers kroppsspråk"

Inläggav plåtmonster » 2015-07-14 1:42:37

Varför skulle Batra ha aspergers?
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

"Så här tolkar du politikers kroppsspråk"

Inläggav Puzzle » 2015-08-18 13:14:36

plåtmonster skrev:Varför skulle Batra ha aspergers?

Jag har faktiskt funderat och kollar på det där nu ett tag och hon ser faktiskt rätt stel och obekväm ut många gånger när hon rör sig. Lite robotmässigt, så kanske är en aspergare som siktat mot toppen? :wink:
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Re: "Så här tolkar du politikers kroppsspråk"

Inläggav tahlia » 2015-08-18 14:26:28

Puzzle skrev:
plåtmonster skrev:Varför skulle Batra ha aspergers?

Jag har faktiskt funderat och kollar på det där nu ett tag och hon ser faktiskt rätt stel och obekväm ut många gånger när hon rör sig. Lite robotmässigt, så kanske är en aspergare som siktat mot toppen? :wink:

Alla högerspöken är väl stela? ;)
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

"Så här tolkar du politikers kroppsspråk"

Inläggav Puzzle » 2015-08-18 14:37:42

tahlia skrev:Alla högerspöken är väl stela? ;)

Jag skulle väl kunna ta det steget längre och säga att dom allra flesta svenska politiker med högre positioner känns rätt (kroppsmässigt) stela, särskilt om man jämför med Usas presidenter och president kandidater.

Men Batra, även om man jämför med Reinfeldt är som.. stelt stel.. :P
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

"Så här tolkar du politikers kroppsspråk"

Inläggav slackern » 2015-08-18 15:10:16

Puzzle skrev:
tahlia skrev:Alla högerspöken är väl stela? ;)

Jag skulle väl kunna ta det steget längre och säga att dom allra flesta svenska politiker med högre positioner känns rätt (kroppsmässigt) stela, särskilt om man jämför med Usas presidenter och president kandidater.

Men Batra, även om man jämför med Reinfeldt är som.. stelt stel.. :P


En sak som oftast inte syns i media är att politiker oftast är jäkligt karismatiska. Eller det är något som har slagit mig när jag har stått inför öga med politiker hur jäkla karismatiska dom är i verkliga livet mot på TV där dom ser trista och stela ut.
slackern
 
Inlägg: 43755
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

"Så här tolkar du politikers kroppsspråk"

Inläggav River » 2015-08-18 16:21:02

Ja, så på den første partilederdebatten i går, og Støre gjorde inntrykk av et inntørket tre, mens Hareide virket mer selvsikker.
River
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3642
Anslöt: 2012-04-16

"Så här tolkar du politikers kroppsspråk"

Inläggav River » 2015-08-18 16:33:33

Det er jo denne tørre kvisten Støre som har overtatt etter Stoltenberg, mens Hareide har overtatt etter Bondevik. Både Stoltenberg og Bondevik virket som typiske lederskikkelser, og jeg tror også Hareide kan bli det.
River
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3642
Anslöt: 2012-04-16

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in