Religion

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Religion

Inläggav kjwkjw » 2014-07-16 21:21:50

Kahlokatt skrev:
kjwkjw skrev:
Kahlokatt skrev:
Jag har drömt att jag lämnade min kropp och for omkring i universum. Men det var så tyst och öde, så jag flög tillbaka igen. :wink:


Var det inte kallt?


Nej, jag var ju bara där i drömmen.


Säker?
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

Religion

Inläggav Kahlokatt » 2014-07-16 21:28:51

kjwkjw skrev:
Kahlokatt skrev:
kjwkjw skrev:
Var det inte kallt?


Nej, jag var ju bara där i drömmen.


Säker?


Tja, kroppen var iaf inte där.
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Religion

Inläggav elle » 2014-07-16 22:34:56

Parvlon skrev:
Moggy skrev:Om det nu är så att medvetandet går vidare efter döden så är det troligtvis så att det mesta av personligheten sitter i hjärnan och beror på kemin. Det blir nog inte så att man är precis som nu med minnen och attityder men okroppslig. Det mesta dör med kroppen.
Om det nu är så att det finns ett efterliv så vore det konstigt om Jesus inte var den som fick människor att tro på en köttslig uppståndelse genom hans egna. Det är trots allt världens mest kända man och bibeln världens mest lästa. Jo, det verkar som man behåller sina minnen också. Han har sagt att han ska torka våra tårar. En teori jag har är att vetskapen om all skit man gjort är ett slags helvete.

Geastrum skrev:I regel är det väl omständigheterna och/eller andra människor som tvingar en att göra något man inte vill.
Knappast men sånt händer säkert. Som tur är så är Gud Jesus allvetande. Den enda rättvisa domaren.

Patrix skrev:Varför ger HERREN dig en neuropsykiatrisk sjukdom? Vill Han straffa dig? Hur serni kristna människor på sådana saker?
Man kan inte skylla allt på Gud bara för att han skapat allt. Det är jätteenkelt. Om man inte är nöjd kan man ju alltid hoppa i plurret och dränka sig och om man har tur får man en chans till. Men jag tror inte på reinkarnation. Snarare att man får se hur mycket elände man ställt till med. Som med fallet i självmord så tror jag man får uppleva hur mycket anhöriga gråter t.ex.

:-)049
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Religion

Inläggav elle » 2014-07-16 22:37:39

Alien skrev:
elle skrev:
Alien skrev:Det hela må verka orimligt, men på den sista meningen är det ju självklart att enligt religionen var människan hamnar efter döden beror på hur hon betett sig/vad hon trott. Dvs människan har en fri vilja.

Nu ser jag för mig Gud som någon som spelar ett spel och skulle hen veta precis hur det går blir det ju inget roligt. :wink:

Självklart handlar det om en fri vilja eller föredrar du hellre en despotisk Gud som tvingar dig med våld till något du inte vill ? Låter det som något bättre alternativt ?

Varför svarar du mig? Du borde ju rikta ditt svar mot Patrix i stället, jag svarade ju på detta:
Patrix skrev:Varför kan inte HERREN sätta en person där h•n hör hemma direkt istället?

Det du skrev fick mig att tänka på det jag skrev .
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Religion

Inläggav elle » 2014-07-16 22:43:54

Kahlokatt skrev:
elle skrev:Jag har drömt en gång innan jag vaknade att jag var i Himlen . Jag minns att jag var mkt lycklig, det går inte att beskriva det . Dessutom har jag varit med om en sak som inte går att förklaras på mänskligt sätt.


Jag har drömt att jag lämnade min kropp och for omkring i universum. Men det var så tyst och öde, så jag flög tillbaka igen. :wink:

Jag har faktiskt läst om folk som lämnar sin kropp .
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Religion

Inläggav Miche » 2014-07-17 0:16:35

elle skrev:
Kahlokatt skrev:
elle skrev:Jag har drömt en gång innan jag vaknade att jag var i Himlen . Jag minns att jag var mkt lycklig, det går inte att beskriva det . Dessutom har jag varit med om en sak som inte går att förklaras på mänskligt sätt.


Jag har drömt att jag lämnade min kropp och for omkring i universum. Men det var så tyst och öde, så jag flög tillbaka igen. :wink:

Jag har faktiskt läst om folk som lämnar sin kropp .
Ja, och?

Bara för att det skrivs en massa sådana historier betyder inte detta automatiskt att det är det som händer.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Religion

Inläggav kjwkjw » 2014-07-17 0:18:32

Vad har ni för teorier om alla dessa människor som hävdar att dom blivit bortrövade av aliens?
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

Religion

Inläggav Parvlon » 2014-07-17 0:52:06

kjwkjw skrev:Vad har ni för teorier om alla dessa människor som hävdar att dom blivit bortrövade av aliens?
satans anden som jävlas.

http://en.wikipedia.org/wiki/Raëlism är en person som gjort religion av stolligheterna. Scientologi är en annan.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Religion

Inläggav kjwkjw » 2014-07-17 1:00:08

Parvlon skrev:
kjwkjw skrev:Vad har ni för teorier om alla dessa människor som hävdar att dom blivit bortrövade av aliens?
satans anden som jävlas.

http://en.wikipedia.org/wiki/Raëlism är en person som gjort religion av stolligheterna. Scientologi är en annan.


Det här med att man upplevt skumma saker då som tex min farmor som klev upp i himlen när hon var död i 1 min eller när jag drömde om hur domedagen skulle vara trots att jag inte visste hur förrens jag läste om det på internet direkt efter jag vaknat ur drömmen...är det också satans ande som jävlas?

Ja jag känner till raelism rörelsen, skickade ett hotmail till dom för ett tag sedan. :mrgreen:

Scientologi? Är inte Tom Cruise medlem där? Tom Cruise var förövrigt djupt kristen troende en gång i tiden.
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

Religion

Inläggav kjwkjw » 2014-07-17 1:02:51

Är din sömnmedicin satans ande? :lol:
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

Religion

Inläggav Parvlon » 2014-07-17 1:32:52

kjwkjw skrev:Det här med att man upplevt skumma saker då som tex min farmor som klev upp i himlen när hon var död i 1 min eller när jag drömde om hur domedagen skulle vara trots att jag inte visste hur förrens jag läste om det på internet direkt efter jag vaknat ur drömmen...är det också satans ande som jävlas?
behöver det inte vara men i vilket fall så tror jag inte man ska övertolka drömmar. Som att säga att det är så här det ser ut i "verkligheten"/dvs. efterlivet osv. Att man är med om saker man drömt om är nog ett tecken på att Gud är inblandad, tror jag.

kjwkjw skrev:Är din sömnmedicin satans ande? :lol:
tack för påminnelsen. Höll på att glömma att jag ska upp imorrn. :)
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Religion

Inläggav kjwkjw » 2014-07-17 2:24:31

En kristen skrev detta:

"What people, including Muslims do not understand is that in following Muhammad, they are following a false prophet...Jesus Christ said one could know a false prophet by their fruits...let's take a look at Muhammad....he was a murderer, slanderer, apostate, heretic, warlord, slave owner, had sex with a 9 year old girl and many others and even married his own son's wife! That to any sane and rational human being is fruit rotten to the core..."


En hindu från Indien svarar:

"just not jesus christ said abt it its even written our bhavasya purana (hindu scriptures) saying a evil man will come up with a evil religion and is name wil be mahamada and this was written many thousands of years ago before even he was born"


Det indiern skrev var sjukt intresant, mycket riktigt: http://wikiislam.net/wiki/Bhavishya_Purana


Alien
När man citerar något ska man ange varifrån man citerar (och i förekommande fall uppge länken till citatet). Se även post1184383.html#p1184383 och post1188814.html#p1188814

Tänk på denna regel:
• var noga med att citera korrekt

Se här information om hur man citerar: tips-for-aspergerforum-t21046.html. Detta är ett påpekande. Meddelas även via pm.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

Religion

Inläggav kjwkjw » 2014-07-17 2:40:26

"That city is known as their site of pilgrimage, a place which was Madina or free from intoxication. Having a form of a ghost (Bhuta), the expert illusionist Mahamada (Muhammad) appeared at night in front of king Bhojaraja and said: O king, your religion is of course known as the best religion among all. Still I am going to establish a terrible and demoniac religion by the order of the Lord . The symptoms of my followers will be that they first of all will cut their genitals, have no shikha, but having beard, be wicked, make noise loudly and eat everything"

Från artiklen jag länkade.


Skrämmande träffsäkert, flera tusen år före Islam skapades så kom alltså denna text.
Senast redigerad av kjwkjw 2014-07-17 2:50:27, redigerad totalt 1 gång.
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

Religion

Inläggav kjwkjw » 2014-07-17 2:47:37

bara ett klargörande:

ni har inget att frukta från oss kristna, jag lovar på hela min heder. vi har ingen baktanke ni är våra systrar och brödrar även om ni är ateister. när vi förklarar för er om gud så gör vi inte det för att jävlas eller tvinga er, utan vi försöker på ett snällt sätt bara få er att inse sanningen och få er att bli frälsta, vi vill inget annat än att ni ska få äntra himlen. våra avsikter är goda.
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

Religion

Inläggav elle » 2014-07-17 5:18:08

Hur många kristna finns det egentligen här ? Parvlon , kjwkjw, kapuni, MsTibbs, Koboshi, Wine (?) ..fler kommer jag inte på ...och de är protestanter gissar jag .
Senast redigerad av elle 2014-07-17 5:24:10, redigerad totalt 1 gång.
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Religion

Inläggav elle » 2014-07-17 5:22:50

kjwkjw skrev:Vad har ni för teorier om alla dessa människor som hävdar att dom blivit bortrövade av aliens?

Vem är aliens ? Det kan inte komma från Gud . Det är något skumt med det . Raelism ? Är det New Age ?
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Religion

Inläggav Miche » 2014-07-17 11:35:10

elle skrev:Hur många kristna finns det egentligen här ? Parvlon , kjwkjw, kapuni, MsTibbs, Koboshi, Wine (?) ..fler kommer jag inte på ...och de är protestanter gissar jag .
Kommer åtminstone på tre till kristna varav en katolik som inte längre skriver på forumet samt två som inte är så aktiva i Religionstrådarna så jag vill inte skriva deras namn, tror de tillhör en Pingstförsamling.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Religion

Inläggav Koboshi » 2014-07-17 13:14:31

elle skrev:Hur många kristna finns det egentligen här ? Parvlon , kjwkjw, kapuni, MsTibbs, Koboshi, Wine (?) ..fler kommer jag inte på ...och de är protestanter gissar jag .


Ja om du vill kallad det så. Är Lutheran.
Koboshi
 
Inlägg: 1479
Anslöt: 2009-07-10
Ort: Halmstad

Religion

Inläggav nescio » 2014-07-17 13:43:23

kjwkjw skrev:vi har ingen baktanke ni är våra systrar och brödrar även om ni är ateister. när vi förklarar för er om gud så gör vi inte det för att jävlas eller tvinga er, utan vi försöker på ett snällt sätt bara få er att inse sanningen och få er att bli frälsta,
Då får ni allt göra bättre ifrån er.
nescio
 
Inlägg: 3840
Anslöt: 2009-03-12
Ort: En liten röd stuga.

Religion

Inläggav Alien » 2014-07-17 13:48:05

elle skrev:Hur många kristna finns det egentligen här ? Parvlon , kjwkjw, kapuni, MsTibbs, Koboshi, Wine (?) ..fler kommer jag inte på ...och de är protestanter gissar jag .

Du har ju glömt TS.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Religion

Inläggav Miche » 2014-07-17 15:34:54

Koboshi skrev:
elle skrev:Hur många kristna finns det egentligen här ? Parvlon , kjwkjw, kapuni, MsTibbs, Koboshi, Wine (?) ..fler kommer jag inte på ...och de är protestanter gissar jag .


Ja om du vill kallad det så. Är Lutheran.
Så du är inte kristen?
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Religion

Inläggav Moggy » 2014-07-17 15:45:41

Bild
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Religion

Inläggav elle » 2014-07-17 18:27:53

Alien skrev:
elle skrev:Hur många kristna finns det egentligen här ? Parvlon , kjwkjw, kapuni, MsTibbs, Koboshi, Wine (?) ..fler kommer jag inte på ...och de är protestanter gissar jag .

Du har ju glömt TS.

Ja, just det ! Issa Jesus .

Sammanlagt 8 personer inklusive jag själv och exklusive de som Miche nämnde ,
( vet inte vilka de är ).
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Religion

Inläggav Alien » 2014-07-17 18:47:18

Och här finns/fanns en till, en motvilligt troende: vad-tycker-ni-om-kristendomen-finns-gud-omrostning-t3888.html
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Återgå till Intressanta intressen



Logga in