Publisher jävlas. Hjälp!

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

 Moderatorer: Alien, atoms

Publisher jävlas. Hjälp!

Inläggav Iridia » 2016-02-02 11:02:14

Hej svejs, längesen jag var här. Har fått ett akut problem.

Jobbar med ett nyhetsbrev i Publisher på särbons Windows 7. När det var så gott som klart börjar programmet bugga sig och säger att urklippsminnet är slut och att man måste avsluta och starta om. Försöker spara dokumentet men den säger att det inte går att spara. Gör då en kopia och startar om.

När jag öppnar kopian igen är visserligen bakgrundsformateringen kvar men all text är ersatt av ##########, på alla sidor! :-)Crying

Originaldokumentet finns förstås kvar men ett helt dygns redigering är då borta och måste göras om igen.

Går det att återställa tidigare version av den sabbade kopian? På Mac finns alltid den möjligheten men jag hittar inget i Windows. Eller få ### att återgå till normala bokstäver?
Iridia
 
Inlägg: 4618
Anslöt: 2011-09-22

Publisher jävlas. Hjälp!

Inläggav slackern » 2016-02-02 13:11:28

But publisher till en som trycker det du skriver.
slackern
 
Inlägg: 43755
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Publisher jävlas. Hjälp!

Inläggav Iridia » 2016-02-02 16:44:11

Haha, inte sån publisher utan ett buggigt skruttprogram i Office.

Verkade tyvärr rätt kört att rädda dokumentet eftersom PCn dessutom inte sparat det på ett dygn pga fullt ram-minne eller nåt. Så jag fick göra ett nytt dokument genom att kombinera det som fanns kvar av de gamla. Extra jobb men det blev bra ändå till slut. :-)Happy

Vi passade på att rensa datorn också. Kan man inte längre göra defragmentation på Windows 7? Skulle nog behövas.
Iridia
 
Inlägg: 4618
Anslöt: 2011-09-22

Återgå till IT-forum



Logga in