Psykvården är dålig

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Psykvården är kass

Inläggav Bjäbbmonstret » 2008-07-16 22:28:32

Crixan skrev:Alla dessa mediciner de har tvingat i en under alla dessa år har ju förstört en totalt i huvudet, för att inte tala om tänderna...


Tragiskt! Usch vad jobbigt det låter! Hoppas inte din tandläkare dessutom går på om dina förmodade dåliga kostvanor....
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 13:59:42, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Re: Psykvården är kass

Inläggav alfapetsmamma » 2008-07-16 23:52:13

Crixan skrev:Själv så har jag gått i 10 år och blivit fel behandlad och fel diagnoserad...först sa de att jag bara var depressiv, sedan så misstänktes det adhd, efter det så fick jag diagnosen borderline UTAN UTREDNING! *skaka på huvudet* sedan strax innan jag skulle byta ifrån unga vuxna till affektiva så kom de på att jag nog hade bipolär 2.
Slutligen nu på affektiva så har jag fått göra en utredning och visar tydligt att jag har AS, så nu ÄNTLIGEN börjar jag få rätt hjälp.

Alla dessa mediciner de har tvingat i en under alla dessa år har ju förstört en totalt i huvudet, för att inte tala om tänderna...
Hade totalt tappat tron på att någonsin få någon hjälp med att förstå varför jag är som jag är, har trott så länge att jag måste ha varit ett monster...

Nåväl, bättre sent än aldrig att få hamna rätt och hos bra människor...dock har det varit en lång och alldeles för jobbig väg hit *själen är trasig*


Man borde kunna få ersättning för sånt.. Fi fan. Bra att det verkar vända nu iaf.
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 13:59:42, redigerad totalt 1 gång.
alfapetsmamma
 
Inlägg: 7383
Anslöt: 2008-05-03

Re: Psykvården är kass

Inläggav MsTibbs » 2008-07-17 0:09:02

alfapetsmamma skrev:Alla dessa mediciner de har tvingat i en under alla dessa år har ju förstört en totalt i huvudet, för att inte tala om tänderna...


Förhoppningsvis skall inte jag behöva möta samma öda. Sist jag var hos tandläkaren så visste hon jag hade AS, så hon frågade vilka mediciner jag tog, slog upp i en pärm och erbjöd sig skriva ut receptbelagt mojs som tydligen skulle hjälpa mot muntorrhet. Dum som jag var sa jag att "det behövs inte"... :evil: Nåja, numera har jag andra mediciner så nu lär det vara mer befogat med muntorrhetsgrejs än då. Tandläkaren sa att jag skulle tugga (sockerfria givetvis) tuggummi ofta, då det ökar salivproduktionen och att dte är saliven som skyddar tänderna mot hål. Jag har aldrig haft hål (som inte stannat själv) under mina 24 år, så nog har jag tänkt hålla det så!
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 13:59:42, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Inläggav Crixan » 2008-07-17 9:47:30

Bjäbbmonstret skrev:Tragiskt! Usch vad jobbigt det låter! Hoppas inte din tandläkare dessutom går på om dina förmodade dåliga kostvanor....


Nä, sådant är jobbigt, jag VET ju, så det blir ju så tjatigt...

alfapetsmamma skrev:Man borde kunna få ersättning för sånt.. Fi fan. Bra att det verkar vända nu iaf.


Jo man tycker det, har dock anmält en som brutit tystdnadsplikten, men sedan hur man har blivit behandlad...önskar jag hade orken för att dem efter mig skulle slippa bli behandlad så illa (och felande, när de inte ens gör en riktig bedömning!)
Men jag måste ju hålla huvudet åvan vattenytan också...

Är så less att man måste slåss fram vad än det gäller, vart finner man orken?
Senast redigerad av Crixan 2011-05-04 13:59:42, redigerad totalt 1 gång.
Crixan
 
Inlägg: 74
Anslöt: 2008-07-16
Ort: Sörberge/Timrå

Re: Psykvården är kass

Inläggav alfapetsmamma » 2008-07-17 9:57:25

MsTibbs skrev:
alfapetsmamma skrev:Alla dessa mediciner de har tvingat i en under alla dessa år har ju förstört en totalt i huvudet, för att inte tala om tänderna...


Förhoppningsvis skall inte jag behöva möta samma öda. Sist jag var hos tandläkaren så visste hon jag hade AS, så hon frågade vilka mediciner jag tog, slog upp i en pärm och erbjöd sig skriva ut receptbelagt mojs som tydligen skulle hjälpa mot muntorrhet. Dum som jag var sa jag att "det behövs inte"... :evil: Nåja, numera har jag andra mediciner så nu lär det vara mer befogat med muntorrhetsgrejs än då. Tandläkaren sa att jag skulle tugga (sockerfria givetvis) tuggummi ofta, då det ökar salivproduktionen och att dte är saliven som skyddar tänderna mot hål. Jag har aldrig haft hål (som inte stannat själv) under mina 24 år, så nog har jag tänkt hålla det så!


Fast det där skrev inte jag, det måste blivit nåt fel med citerandet där... Jag har varken erbjudits eller tvingats i mediciner, tack och lov. Väntar fortfarande på stämpeln i rumpan som ska ge mig lov att ta cs..
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 13:59:42, redigerad totalt 1 gång.
alfapetsmamma
 
Inlägg: 7383
Anslöt: 2008-05-03

Re: Psykvården är kass

Inläggav MsTibbs » 2008-07-17 14:04:11

alfapetsmamma skrev:
MsTibbs skrev:
alfapetsmamma skrev:Alla dessa mediciner de har tvingat i en under alla dessa år har ju förstört en totalt i huvudet, för att inte tala om tänderna...


Förhoppningsvis skall inte jag behöva möta samma öda. Sist jag var hos tandläkaren så visste hon jag hade AS, så hon frågade vilka mediciner jag tog, slog upp i en pärm och erbjöd sig skriva ut receptbelagt mojs som tydligen skulle hjälpa mot muntorrhet. Dum som jag var sa jag att "det behövs inte"... :evil: Nåja, numera har jag andra mediciner så nu lär det vara mer befogat med muntorrhetsgrejs än då. Tandläkaren sa att jag skulle tugga (sockerfria givetvis) tuggummi ofta, då det ökar salivproduktionen och att dte är saliven som skyddar tänderna mot hål. Jag har aldrig haft hål (som inte stannat själv) under mina 24 år, så nog har jag tänkt hålla det så!


Fast det där skrev inte jag, det måste blivit nåt fel med citerandet där... Jag har varken erbjudits eller tvingats i mediciner, tack och lov. Väntar fortfarande på stämpeln i rumpan som ska ge mig lov att ta cs..


Oirå... då klippte jag nog bort fel namn... SRY. :oops:
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 13:59:42, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Re: Psykvården är kass

Inläggav MsTibbs » 2008-07-17 14:05:15

Crixan skrev:Alla dessa mediciner de har tvingat i en under alla dessa år har ju förstört en totalt i huvudet, för att inte tala om tänderna...


Korrekt namn på citeringen jag skrev två inlägg upp.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Återgå till Aspergare och vården



Logga in