Propavan (propiomazin)

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: Alien, atoms

2250 propavan på 9 mån. Missbruk eller vanvård av vården?

Inläggav Soluppgång » 2017-08-27 17:33:35

Jag ber om ursäkt men varför har jag inte fått veta att det finns något som inte är zolpidem. Varför har jag inte fått veta något så enkelt..är det något konstigt med den. Har en granne som käkar batteri litium. Jag fatta inte riktigt, men det finns inte i Sverige och gäller på fri kort om sjukvården köper..



Jag ska jaga dom med deras telefonsvarare. Om vanliga läkare kan skriva ut så får dom göra det.
Jag får väl säga att de ska följa sina rutiner som de har. Skriv ut maxförpackning som vanligt..

Jag har min aspbergers och arbetsterapeut som ska hjälpa mig. Hon borde få första information om hur den fungerar. Det kanske tar tid att kroppen ska ha schema...

Jag hade inte grejat livet denna helg utan den plats...
Hade säkert gjort något obehaglig och oplanerat..


Jag har suttit har och tömmt allt på en gång..

Jag skaffade lexbase...blev inte förvånad över att min läkare under sena 90talet och hela 2000talet är inblandad i tre mål orkade inte ens läsa. Ett självmord och alla skyller på varandra.

Sen går man där och är missnöjd med det...

Vi borde uppmana och lära alla unga som får diagnos
Det är viktigt att veta spelregler. Det finns alltid någon med ett ess i kortleken...

Man får så dåligt liv och det är man inte värd...


Du som skrev om mellani är någon typ av moderator, Bosse..


Men måste lära sig lagarna. Annars är man svenne som tror att det funkar bra..

Tack för rådet...

Hoppas komma ner från chock..
Jag kan inte prata med någon i telefonen...Det går så fort när jag pratar..
Undrar vad som händer med mig när jag nu inte tar någon propavan..
Min granne tycker att jag har abstinens...från vad. Sista 2v har jag kört 2 per natt..
Soluppgång
 
Inlägg: 32
Anslöt: 2017-08-26

2250st propavan på 9 mån. Är det vård eller vanvård?

Inläggav Soluppgång » 2017-08-28 11:35:59

Igår så skicka jag all text som jag inte fattar hur jag uttryckte mig fel..


Så nu har hela stan fått veta att jag vill ha hjälp..

De kommer ordna allt rätt så fort. 112 vill komma och kolla läget.
Men tog sig tid och förstår LVU, LVM eller vad det heter. Med det fruktansvärda konsumtion, jag kan inte skriva recept. Och kollar de områden så är allt på topp.

Det finns bara ett slut lås in han. Han kommer berätta om sina kryp och skallbaggar..


Hon fatta att jag inte har något tokigt. Jag har det inspelat.

Jag önskade att få 2 zolpidem i kväll så jag äntligen får sova.
Ska ta med allt jag har hemma, så jag kan få igång det jag önskat och tjatat..

Idag fick jag min första kompis att inse att jag inte har problem med medicin..

Jag har varit instängda på ett psyke utan läkare utan att någon hör..

Det ända som man får är kartonger med rakblad..och du ringer om du sliter ut de..

Så har jag känt..
Soluppgång
 
Inlägg: 32
Anslöt: 2017-08-26

2250st propavan på 9 mån. Är det vård eller vanvård?

Inläggav vofff » 2017-08-28 15:41:07

har du provat imovan?
vofff
 
Inlägg: 445
Anslöt: 2015-05-13
Ort: Malmö

2250st propavan på 9 mån. Är det vård eller vanvård?

Inläggav Soluppgång » 2017-08-28 17:31:35

Ja,för massa år sedan 10 typ. Så hade jag. Men jag hade mardrömmar med.
Och jag vaknade på golvet massa gånger under natten

Sen vaknade jag med näven i väggen. Det var ovanligt..

Men jag undrar om det var imovaes fel

Jag är så rörlig nu och..vaknar både med madrass och katt..
Soluppgång
 
Inlägg: 32
Anslöt: 2017-08-26

2250st propavan på 9 mån. Är det vård eller vanvård?

Inläggav kiddie » 2017-08-29 3:01:59

Det är rätt märkligt att viss sorts medicin anses ofarlig bara för att man inte kan knarka på den. När jag hade Atarax hade jag ingen maxdosering, jag fick ta hur mycket jag ville. En halv karta var normalt för en dag, annars hände ju ingenting. Hade ingen aning om att det var över maxdos. Hade jag velat ha 20 Atarax om dagen hade jag fått det utan problem. Och det hävdas att sådan medicin inte har några långtidsbiverkningar. Det är ju bara önsketänkande. Alla mediciner kan ha biverkningar, konstigt vore det ju annars.

Då jag har testat annan skit i samma klass så har jag alltid pressats att öka dosen trots att jag inte ens har tålt en låg dos. Man vänjer säger de efter att man har slagit i backen två gånger och skadat sig. Medicinen kommer kännas mildare med tiden lovar de. Under tiden är man bara så drogad att man är farlig för sig själv, och dessutom olycklig eftersom man inte fått lugnande, bara tröttande.

Att ha adekvat ångestlindring och sömnhjälp är väl för faan A och O. Mäter man stresshormon har de med autism och aspergers högre och ofta mycket högre, dvs de kan gå med mer eller mindre konstant ångest utan att någon egentligen bryr sig. Sova, där gäller gamla skolan, att man ska ta sig samman och lägga sig i tid som folk. Sedan att man ligger där i mörkret i 10 timmar innan man somnar är väl en bakvänd form av lättja, vad vet jag?

Mer och mer antihistaminer, neuroleptika och antipsykotika används i vården enbart för ångest och sömn, när två av de sorterna ska användas enbart för psykos (och vissa typer av mani), medan antihistaminer inte hör hemma i psykiatrisk verksamhet alls.

Alla mediciner med stark antikolinerg effekt skadar hjärnan. Benso har en sådan effekt men mild. Antihistaminer, neurolepika och modern antipsykotika har oftas mycket stark antikolinergisk effekt. Men ändå så hör man att dessa medel är helt ofarliga.

Man visste på 50-talet redan med Hibernalen att den var skadlig, och samma med andra liknande preparat. Men man ansåg det var värt för att försöka hjälpa starkt psykotiska patienter som var inlagda. Dessa preparat ges nu till ungdomar och t o m barn med förevändning att de är ofarliga. När man har anat skadligheten de senaste 60 åren. Snacka om kliv tillbaka.

Att hemlighålla att det finns riktig sömnmedicin och riktiga lugnande kan ha ihjäl folk, man kanske inte orkar hur länge som helst. Men som flera av mina läkare sagt, de föredrar att patienten dör framför att hen blir beroende av benso.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Propavan (propiomazin)

Inläggav Soluppgång » 2017-08-29 16:08:02

Mardrömmar

Jag har haft perioder med mardrömmar också. Men de gått över efter en tid..
Jag var oerhört aktiv och vakna på golvet. Kulebytta.
Slog knytnäven i väggen..

Det är jobbigt att vakna till om sånt.

Men det tog slut. Hjärnan tömde.

Själv har jag slutat igen och upplever samma saker.
Madererasen och jag utanför sängen..borde filma en natt.

Min katt vill inte sova längre..7år är han..
Men det var lite lugnare inatt..

Jag tror att det är för att propavan stänger blockar
Systemet och kroppen måste väl anpassa sig till att göra vad den ska när man sover...

Propavan segar ner och signal från hjärnan stängs av på något sätt... Så när man sover utan så kan hjärnan fungera och göra det den ska... Och det borde gå över...

Jag fick väldigt mycket mardrömmar av imovane. Men då slutade jag med propavan. Förlorade nästa jobb för att jag försov mig..propavan är boven.

Det kanske är därför jag inte har mardrömmar av imovane nu..

Hoppas vi löser problemet
Soluppgång
 
Inlägg: 32
Anslöt: 2017-08-26

Propavan (propiomazin)

Inläggav Soluppgång » 2017-08-29 22:24:37

Jag tyckte om inlägg om hur de ger fel medicin för att undvika benzo.

Jag har provat de senaste läkare kontakt och när de börjar prata om beroende och benzo mm.

Då frågade jag lite lätt om de 140 160 mg ritalin jag får, som de menar är amfetamin, jag undrar om de är beroende, det är ju väldigt farligt, osv..
Så jag tror inte min kropp reagerar på 10mg oxascand mm...

Det finns trick om man inte har adhd medicin...
Det finns många som propavan och liknande, det ska inte andvändas om man inte tål laktos, mjölkprodukter. De är med för att binda tabletter om jag fattat rätt...

Man måste angripa medicin frågor på ett annat sätt. Minns när man var ung. Man hade sån respekt för läkare. Men de är oftast uppväxta med bra förutsättningar och plugga tentor och sen jobbar på sin karriär. De tänker inte på sina patienter på sin tid, inte ens på kaffe raster.

De skriver ut samma sak till alla patienter och alla är olika.aldrig frågor om bieffekter, eller krockar. Jag vet fortfarande inte varför jag har cipralex. Ingen läkare frågar varför jag har de. Samma sak med propavan... Jag fick sitta upp några nätter innan jag förstog hur den fungerar och vilka bieffekter...Och det är läkarnas FASS, och Wikipedia. man får ta konstiga ord en i taget och sen ser man att det står typ... ta inte de längre tid. Skador på organ. Risk Parkinson... ta inte propavan vid högt blodtryck...


Kan en 23åring skriva tentan lite bakis och få godkänt
Så kan vi ochså. Aspbergers har mer än hälften av alla nobelpris, och det får man inte bara för man lärt sig någon skolbok.. Det är när man tänker, och frågar som vi gjorde redan som barn. Leka med bilar? Jag hade tabeller på vilken bil åkte lägnst och osv..

Redan då började man utveckla olika system för att hålla koll på vad som helst

Så avslutning.... läkarna skriver ut och inte kollar om det är bra och ingen uppföljning..
Det kommer aldrig bli att någon läkare blir av med läkare leg för utskrift av propavan...
Bara i mitt liv...250st x 3 uttag med 2 dagars intervall....Och det tre olika läkare.. :-)049

journalen står Max 20st ask per 10 dagar... Jag fick jobba nästan ett år tills jag fick in det... Jag kommer hålla er uppdaterade om de 3 olika läkarna 250x3x2 ,så heter de från och med nu 250x3x2 kommer nog jobba i gruvan resten av livet. De kan ju alltid göra en egen medicinforskning om propavan under 25 år och avsluta sista året med 250x3x2 :P


Själv väntar jag på recept på melatonin som jag har fått råd om...är det någon som har biverkningar som man ska tänka på.....
Soluppgång
 
Inlägg: 32
Anslöt: 2017-08-26

Propavan (propiomazin)

Inläggav kiddie » 2017-08-30 3:04:59

Min senaste läkare ville överösa mig med direktverkande Ritalin som jag fått, sedan fått borttaget för man kan sälja det som drog, och sedan fick tillbaka. Inga restriktioner. Han tyckte t o m att jag skulle proppa i mig Ritalin som sömnmedicin! Inga gränser alls där.

Men benso som jag haft i 15 år vägrade han förnya. De var livsfarliga typ. Jag frågade varför jag då får Ritalin som är ännu mer knark och då sa han att de är inte knark och inte beroendeframkallande. Puckoläkare.

Jag menar kolla Fass. Benso har 2 pluppar i knarkighet. Ofta har mediciner noll pluppar men om det är minsta knarkigt så är det en till fyra pluppar medicinen kan få. Ritalin har 4 pluppar precis som morfin som nog är det knarkigaste de har.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Propavan (propiomazin)

Inläggav kiddie » 2017-08-30 3:08:30

Soluppgång skrev:Då frågade jag lite lätt om de 140 160 mg ritalin jag får, som de menar är amfetamin, jag undrar om de är beroende, det är ju väldigt farligt, osv..


Vad är maxdos på Ritalin? Själv är jag känslig och tar 5-10 mg om dagen. 160 kan jag inte ens föreställa mig.

Kollade just Fass.

En maximal daglig dos om 80 mg skall inte överskridas.


Dubbel maxdos låter som missbruksdos.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Propavan (propiomazin)

Inläggav Pinghis Khan » 2017-08-30 11:50:49

Verkar som en del får höga doser det är säkert väldigt individuellt hur det slår.

Ritalin är inte amfetamin man kan lika bra säga att det är kaffe.
Pinghis Khan
Förhandsgranskad. Får inte använda PM eller chatt.
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2016-01-17

Propavan (propiomazin)

Inläggav kiddie » 2017-08-31 6:50:53

Nä det är en annan sorts stimulantia. Jag gick med på Ritalin för att min läkare övertalade mig om att det inte var amfetamin vilket jag trodde innan.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Propavan (propiomazin)

Inläggav Pinghis Khan » 2017-08-31 8:49:11

Tycker att ritalin borde ha samma potential som koffein när det gällerr knarkighet.
Typ ingen alls ftersom överdoser bara gör att man mår skit.
Anledningen till att folk inte knarkar koffein är inte att det inte är starkt centralstimulerande utan att det är skitstarkt och överdosering får hjärtat att explodera.
Pinghis Khan
Förhandsgranskad. Får inte använda PM eller chatt.
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2016-01-17

Propavan (propiomazin)

Inläggav Soluppgång » 2017-09-12 23:32:31

4v utan propavan och jag har gått ner över 5 kg.

What?!

Har börjat med melatonin och börjar bli trött på kvällen och sover natten. Och är pigg på morgonen.

Livet har förändrats efter tiden propavan...


Återkommer senare med hur vi ska åtgärda problemet propavan i samhället. Jag har lite att ordna till innan.


Är det någon som har haft en liknande erfarenhet efter att man slutat med propavan och andra skräp piller...
Soluppgång
 
Inlägg: 32
Anslöt: 2017-08-26

Propavan (propiomazin)

Inläggav kiddie » 2017-09-13 18:55:55

Jag tror de ger dålig sorts medicin bara för att man ska undvika att ta medicin. Får man en bra sort, då kanske man vill ta den oftare. Får man en som man blir sjuk av och inte fungerar på dagen av, och intalad att det är det enda som finns, då blir man en snäll patient. Som nöjer sig med skitmedicin. Och ofta väljer att inte ta mot att bli en zombie. Det är ju så de tänkt även med benso, om man får så blir det Sobril, eftersom det är den sämsta benson.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Propavan (propiomazin)

Inläggav BellaBelle » 2017-10-31 8:39:24

kiddie skrev:
Soluppgång skrev:Då frågade jag lite lätt om de 140 160 mg ritalin jag får, som de menar är amfetamin, jag undrar om de är beroende, det är ju väldigt farligt, osv..


Vad är maxdos på Ritalin? Själv är jag känslig och tar 5-10 mg om dagen. 160 kan jag inte ens föreställa mig.

Kollade just Fass.

En maximal daglig dos om 80 mg skall inte överskridas.


Dubbel maxdos låter som missbruksdos.


Känner flera som har höga doser.

Vad händer om du tar mer än 5-10 mg?
BellaBelle
 
Inlägg: 2542
Anslöt: 2017-10-29
Ort: Sy-kläder-landet.

Propavan (propiomazin)

Inläggav Richard » 2017-10-31 18:16:11

Pinghis Khan skrev:Tycker att ritalin borde ha samma potential som koffein när det gällerr knarkighet.
Typ ingen alls ftersom överdoser bara gör att man mår skit.
Anledningen till att folk inte knarkar koffein är inte att det inte är starkt centralstimulerande utan att det är skitstarkt och överdosering får hjärtat att explodera.

Förr, när jag pundade, så malde jag ner 120 mg Ritalin, metylfenidat o körde rakt in i venen. Då mådde man toppen! Dock har jag slutat med sånt, körde allt möjligt rakt in, amfetamin, kokain, metamfetamin, mefedron o de var bara centralstimulantian... Fy fan.... Leka med döden...
Richard
 
Inlägg: 3410
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Återgå till Aspergare och vården



Logga in