Problem med utskrift

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

 Moderatorer: Alien, atoms

Problem med utskrift

Inläggav Lilla Gumman » 2011-12-19 9:47:20

Hej!

Skrivaren, en Brother MFC-425CN är installersd korrekt.

I program i Windows som till exempel Word och Anteckningar, kan jag inte skriva ut alls.

Från Google Chrome kan jag skriva ut, men det blir alltid i svartvitt även om jag valt färg. Vid utskrift kommer inte alltid allt med, utan skrivaren kan skriva ut ungefär halva sidan. Skrivaren hugger av så att halva raden kommer med men inte den andra halvan, om ni förstår.

Några idéer, förutom att installera om skrivardrivrutinen?

Hälsningar

Lilla Gumman
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Re: Problem med utskrift

Inläggav Miche » 2011-12-19 10:31:56

Hur är det med bläckpatronerna, är de fräscha (halva rader tyder på att de kloggat igen)?

Byter man skrivarhuvud när man byter patron (jag har varken ork eller tid att Googla skrivaren nu)?

Vad händer när du försöker skriva ut från Word och Anteckningar, felmeddelande?
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Problem med utskrift

Inläggav Lilla Gumman » 2011-12-19 22:46:47

Hej!

När jag skriver ut från Anteckningar eller Word händer ingenting. Det jag skrivit skickas till skrivaren, som inte känner av att det kommer något att skriva ut.

Min man kan skriva ut som han vill, och i färg dessutom. Hos mig funkar bara svartvitt. Alltså är det nån inställning hos mig, gissar jag. Enklast är väl att installera om skrivardrivrutinen, då borde det funka igen. Men eftersom jag ju faktiskt kan skriva ut från Google Chrome, om än bara i svartvitt, så vore jag glad om jag kunde mickla med nån inställning istället för att installera om alltihopa.

Nej, man byter inte skrivarhuvud utan bara patronerna. Rengöring får vi göra då och då, om det blir suddiga utskrifter eller så. Problemet är att maken inte har problem alls, det är bara att skriva ut från min laptop som krånglar. Visst, jag kan göra en rengöring igen. Men det blir fortfarande bara svartvita utskrifter från Google Chrome (säkert nån inställning nånstans) och varför i jösse namn kan jag inte skriva ut från t.ex. Word, Excel, Anteckningar etc.?

Hälsningar

Lilla Gumman
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Re: Problem med utskrift

Inläggav Miche » 2011-12-20 1:11:10

Vad mycket enklare det är att lösa sådana problem när man sitter vid datorn som krånglar...

Mitt förslag, sätt din mans dator och din dator bredvid varandra, öppna sedan inställningssidan för skrivaren på båda datorerna och gå igenom sida för sida och se om du hittar några skillnader.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Problem med utskrift

Inläggav Huggorm » 2011-12-20 2:07:27

Hur är skrivaren kopplad till datorerna, med nätverk eller USB? Det kan vara själva USB-porten som behöver installeras ordentligt
Huggorm
 
Inlägg: 22256
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Re: Problem med utskrift

Inläggav Lilla Gumman » 2011-12-20 8:26:12

Hej!

Miche skrev:Vad mycket enklare det är att lösa sådana problem när man sitter vid datorn som krånglar...

Mitt förslag, sätt din mans dator och din dator bredvid varandra, öppna sedan inställningssidan för skrivaren på båda datorerna och gå igenom sida för sida och se om du hittar några skillnader.


Våra datorer står på ett långt två meters skrivbord med skrivaren emellan, så de behöver inte ens flyttas. :D Jepp, det är ett trådlöst nätverk och en trådlös nätverksskrivare. Ändå sitter vi ihopklumpade i ett enda rum. Därför att det är smidigast så. För att signalen hörs bäst då.

Hälsningar

Lilla Gumman
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Re: Problem med utskrift

Inläggav Lilla Gumman » 2011-12-20 23:50:55

Hej!

Installerade om skrivardrivrutinen. Nu fungerar det.

Hälsningar

Lilla Gumman
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Återgå till IT-forum



Logga in