Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Alien » 2013-04-12 18:57:01

Moderator:

Diskussionen om positiva sanningar och konstruktiv kritik finns nu här: saga-sanningen-bara-positiva-saker-t32876.html
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav lejonungen » 2013-04-14 10:24:25

thefilosofer skrev:Kvinnor är som sagt väldigt selektiva, iaf dom kvinnorna man vill ha, ja menar, vem fan vill ha en kvinna som ligger med allt och alla? Du får inte den där segerpokalen du vill ha om du ligger med henne (om det nu beror på dåligt självförtroende/att du vill visa andra att du kan det handlar om, eller om det handlar om att du är konstant kåt eller vad det nu är) och om du ämnar införskaffa denna dam som flickvän så kommer hon garanterat vara otrogen mot dig om en dominant kille förför henne.

Jag har funderar länge över det här med att knulla runt. Att det anses vara en större bedrift för män att knulla runt än för kvinnor, jag har ett antal teorier.

1. En man kan göra tjugo kvinnor på smällen på en vecka om han så vill, medan en kvinna endast kan bli på smällen med en man.

2. Bland vissa djur så är det alfahanen/ledaren som får pippa med dom flesta honorna, medan honorna knappt låter betahanarna vidröra dom.

3. Den mest troliga har jag kommit fram till. För män ÄR DET en bedrift att lyckas attrahera kvinnor, för att attrahera så behöver du vara socialt begåvad och vara högt i rang, du kan inte ragga med böjt huvud, utan med huvudet högt, ett leende på läpparna, säkerhet i att du är en alfahane och därför anses få tillåtelse att attrahera dom damer du behagar.

För kvinnor är det tvärt om, om hon ligger runt väldigt mycket så anses hon böja sig för vilken betahane som helst. Hon anses tvärt om mot mannen ovan ha låg självkänsla, svårt att säga nej till skillnad från en högre stående kvinna som nöjer sig med kungen/alfahanen/flockledaren eller INGET (eller någon annan som har hög social rang).

Vi människor delar automatiskt upp oss i klasserna ledare och undersåtar. I ett gäng är det ALLTID en person som tar besluten (eller har sista ordet), möjligtvis kan det finnas två eller kanske tre som "nästan" har samma rang, jämlikhet är ett mänskligt påhitt. Det betyder inte att ledaren inte respekterar dom som är under honom, jag tror inte ens han vet att han är ledaren, det kommer sig liksom så naturligt. Jag har varit ledare i kompisgängen ett par gånger när jag var liten, men har också träffat andra som automatiskt hamnar över mig och därför tar besluten när hen är med. (kolla, jag lyckas få in hen i ett sammanhang där det faktiskt hade en logisk användning! :p)


Men sluta mystifiera kvinnor på det här sättet! Alfahannar och the Game och annat trams; svenska män har tydligen inte sällan dåligt självförtroende när det gäller att träffa nya damer. Kanske en negativ bieffekt av jämställdheten? Hur som helst är det inte omöjligt på nå't vis och fruntimmer letar sannolikt inte i första rummet efter karlakarlar utan nå'n som verkar adekvat vettig; hon precis som mannen byter nämligen partner lite då o då och har ingen evolutionär styrning mot den perfekta mannen...
lejonungen
 
Inlägg: 242
Anslöt: 2013-01-25

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav ElsaS » 2013-04-14 16:17:24

lejonungen skrev:Men sluta mystifiera kvinnor på det här sättet! Alfahannar och the Game och annat trams; svenska män har tydligen inte sällan dåligt självförtroende när det gäller att träffa nya damer. Kanske en negativ bieffekt av jämställdheten? Hur som helst är det inte omöjligt på nå't vis och fruntimmer letar sannolikt inte i första rummet efter karlakarlar utan nå'n som verkar adekvat vettig; hon precis som mannen byter nämligen partner lite då o då och har ingen evolutionär styrning mot den perfekta mannen...

+1
ElsaS
 
Inlägg: 580
Anslöt: 2012-08-12
Ort: Skåne

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav sugrövmanövern » 2013-04-14 16:19:24

lejonungen skrev:svenska män har tydligen inte sällan dåligt självförtroende när det gäller att träffa nya damer. Kanske en negativ bieffekt av jämställdheten?
Bullseye!
Jag brukar susa runt på dejtingsajter och har mannen jämställdhet som en viktigt kriterium tänker jag: Pussywhipped! Troligen kvinnohatare!
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav lar66 » 2013-04-14 17:03:08

sugrövmanövern skrev:
lejonungen skrev:svenska män har tydligen inte sällan dåligt självförtroende när det gäller att träffa nya damer. Kanske en negativ bieffekt av jämställdheten?
Bullseye!
Jag brukar susa runt på dejtingsajter och har mannen jämställdhet som en viktigt kriterium tänker jag: Pussywhipped! Troligen kvinnohatare!
Nej, om en man talar starkt positivt om jämställdhet så är man nog en fjäskande typ som hoppas "få till det" den vägen... Eller (mer positivt tänkande) så ser han det som att både kvinnor och män är människor som kan förtjäna respekt i lika hög grad.

Jag ser ofta historier på Internet om den "jämställda killen" som aldrig får till det med någon. Den självsäkert flinande mannen å andra sidan (med IQ omkring 80-90,) nätbrynja, ölmage och skäggstubb verkar däremot lyckas emellanåt. Självsäkerhet är sexigt i kvinnors ögon... Även om mannen ifråga egentligen ser ned på henne.

Om du frågar en taliban så gillar han nog inte jämställdhet... Och ändå hatar han kvinnors rättigheter :-) (apropå "jämställdhet som en viktigt kriterium") !

Att säga att man är jämställd är dessutom ytterst PK, ungefär som att säga att man alltid borstar tänderna, i alla fall om man har fått en typiskt svensk uppfostran.

Göran Persson och Stefan Löfven påstår sig vara feminister, jag tror dock bara på den ene (gissa vem). "Har du gått upp i vikt, Maud" :-) (GP) ?
lar66
 
Inlägg: 385
Anslöt: 2007-02-10
Ort: Stockholm

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav sugrövmanövern » 2013-04-14 17:11:03

lar66 skrev:Göran Persson och Stefan Löfven påstår sig vara feminister, jag tror dock bara på den ene (gissa vem). "Har du gått upp i vikt, Maud" :-) (GP) ?
:lol: Va fan, smidigt sagt hahaha. Maud blev säkert glad.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Alien » 2013-04-14 18:44:35

Kan ni försöka hålla er till topic? För dem som vill tramsa finns det särskilda tramstrådar.

Vad har talibaner med trådämnet att göra?

Och är det en allmän åsikt att kvinnor inte vill ha jämställda män utan ser dem som mesar? En riktig karl vill dominera kvinnor, och en riktig kvinna vill bli dominerad?
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Alien » 2013-04-14 19:04:26

crow_ skrev:Sen att det skulle vara ''fel'' om en kvinna nu inte önska sig respekt och kärlek tycker jag absolut inte, det finns människor till allt.


Jag tycker iaf det är fel. Alltså att kvinnor finner sig i/lika gärna har/föredrar "sex utan kärlek" är en sak. Men om de inte vill få respekt är det sannerligen fel, grava psykiska fel. Något som bör bearbeteas i psykoterapi.

Sen tycker jag det är fel rent allmänt också. Jag hoppas inte män ska förvänta sig att kvinnor vill slippa respekt och bli illa behandlade.

De där kvinnorna som föredrar den brölande grottmannen, hur många är de? Eller är många kvinnor masochister (även utanför sängen)?

nallen är alltså inte tillräckligt mycket grottman, är det detta som är felet?
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Unib12 » 2013-04-14 23:42:20

Förstår inte tesen om att mannen vill knulla runt för det är biologisk och de kan göra en massa på smällen samtidigt, för det är inte logiskt. Kvinnan har ägglossning en gång i månaden under begränsade dagar. För att få chans till att göra någon på smällen så är det liten chans om man har sex en gång och sedan drar. Det kan behövas kontinuerligt sex under längre period för att stärka chanser till barn. Så igentligen om människan ska sprida sin arvsmassa ordentligt borde det ju betyda att män är monogama av naturen om vi ska insistera på att använda naturlig för att slippa förklara varför vi tycker som vi gör.

Dessutom, angående naturligt, så har jag uppfattat det som att även män har föräldraroll. Det kan leda till att människor ofta väljer att leva i par.

De flesta killar jag känner vill faktiskt ha flickvän, om de inte redan har det. Men jag kanske umgåtts i " fel" kretsar.
Unib12
 
Inlägg: 191
Anslöt: 2012-03-29
Ort: Solna

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Huggorm » 2013-04-15 0:01:19

Unib12 skrev:De flesta killar jag känner vill faktiskt ha flickvän, om de inte redan har det. Men jag kanske umgåtts i " fel" kretsar.

Klart alla killar vill ha det. Fast kanske inte just verkliga tjejer, utan snarare något slags idealiserad fantasivariant som man tänkt ut. Verklighetens tjejer kräver motprestation och att man anpassar sitt liv till något som fungerar för ett par. Hur attraktivt är det egentligen :roll:
Huggorm
 
Inlägg: 22292
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Sv: Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav ragnevi » 2013-04-15 1:42:33

Jag brukar säga att du bör ha en av tre följande:

1. Vara fysiskt attraktiv. Det kan vara att du är snygg, vältränad eller dylikt.
2. Du har en fantastisk och charmig personlighet.
3. Du har en fet plånbok...

Har du inte något av dessa, ja det kan låta hårt, jobba på att skaffa något av ovanstående eller lev singel.
ragnevi
 
Inlägg: 1069
Anslöt: 2007-05-31
Ort: Göteborg

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Azo85 » 2013-04-15 4:30:02

Självsäkerhet i kombination med att skita i vad andra tycker så att man helt saknar behovet att att hävda sig tror jag är något som är attraktivt.
Azo85
 
Inlägg: 1303
Anslöt: 2011-09-01

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Unib12 » 2013-04-15 5:36:57

Huggorm skrev:
Unib12 skrev:De flesta killar jag känner vill faktiskt ha flickvän, om de inte redan har det. Men jag kanske umgåtts i " fel" kretsar.

Klart alla killar vill ha det. Fast kanske inte just verkliga tjejer, utan snarare något slags idealiserad fantasivariant som man tänkt ut. Verklighetens tjejer kräver motprestation och att man anpassar sitt liv till något som fungerar för ett par. Hur attraktivt är det egentligen :roll:

Nja, jag tror snarare att det finns någon för alla. I någons ögon är man förmodligen attraktiv. Angående motprestationer, tror jag att alla kräver det. Dvs alla vill få sina behov tillfredsställda då vi har förväntningar på eventuell partner. Båda parter måste anpassa sig om det ska vara ett sunt förhållande, enligt mina åsikter.
Unib12
 
Inlägg: 191
Anslöt: 2012-03-29
Ort: Solna

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Flia » 2013-04-15 10:26:24

ragnevi skrev:Jag brukar säga att du bör ha en av tre följande:

1. Vara fysiskt attraktiv. Det kan vara att du är snygg, vältränad eller dylikt.
2. Du har en fantastisk och charmig personlighet.
3. Du har en fet plånbok...

Har du inte något av dessa, ja det kan låta hårt, jobba på att skaffa något av ovanstående eller lev singel.


Fysiskt attraktiv är subjektivt. De flesta kvinnor känner sig attraherade av män som liknar deras fäder (män attraheras av kvinnor som liknar deras mödrar).
Charm finns även hos de fulaste, och kommer automatiskt när man mår bra. Mår man dåligt är man osexig.
Feta plånböcker attraherar en viss sorts kvinnor, men långt ifrån alla.
Flia
 
Inlägg: 2316
Anslöt: 2008-11-28
Ort: Östhammar

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav lejonungen » 2013-04-15 11:39:23

Det är nästan en tillgång att inte ha fet plånbok för då slipper man de värsta avarterna av golddiggers. Min fd hade ett utpräglat golddiggerbeteende med inslag av wannabeeskap o struntförnämitet. Att hon var tokig var ju bara en bonus i sammanhanget... Nej, ni damer här som inte har dessa usla egenskaper, kolla in den läckra och spännande Lejonungen för intressanta möten...

En sak som inte nämnts här, tror jag, som damer faktiskt brukar uppskatta är ju...The Endowment, om ni förstår hur jag menar.
lejonungen
 
Inlägg: 242
Anslöt: 2013-01-25

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Azo85 » 2013-04-15 11:51:56

Unib12 skrev:Förstår inte tesen om att mannen vill knulla runt för det är biologisk och de kan göra en massa på smällen samtidigt, för det är inte logiskt. Kvinnan har ägglossning en gång i månaden under begränsade dagar. För att få chans till att göra någon på smällen så är det liten chans om man har sex en gång och sedan drar. Det kan behövas kontinuerligt sex under längre period för att stärka chanser till barn. Så igentligen om människan ska sprida sin arvsmassa ordentligt borde det ju betyda att män är monogama av naturen om vi ska insistera på att använda naturlig för att slippa förklara varför vi tycker som vi gör.

Dessutom, angående naturligt, så har jag uppfattat det som att även män har föräldraroll. Det kan leda till att människor ofta väljer att leva i par.

De flesta killar jag känner vill faktiskt ha flickvän, om de inte redan har det. Men jag kanske umgåtts i " fel" kretsar.


Jag vill inte ha en relation och en orsak är att jag vill kunna ha sex med vem jag vill när jag vill. Har jag en relation kommer den andra parten vanligtvis anse sig äga min sexualitet, inget som jag ställer upp på. Jag gör vad jag vill när jag vill och du gör vad du vill när du vill vilket få människor gör. En relation förutsätter att man är beredd att underkasta sig en annan människas vilja.
Azo85
 
Inlägg: 1303
Anslöt: 2011-09-01

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Parvlon » 2013-04-15 11:58:46

Azo85 skrev:En relation förutsätter att man är beredd att underkasta sig en annan människas vilja.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Öppet_förhållande

Jag tror tvärtom det är många som börjar så och sen får de för sig att låsa sig. Kanske för att de märker av sin egen svartsjuka..
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Azo85 » 2013-04-15 12:04:38

Parvlon skrev:
Azo85 skrev:En relation förutsätter att man är beredd att underkasta sig en annan människas vilja.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Öppet_förhållande


Absolut. Men jag tror inte att det var vad det syftades till med relation då det jag citerade uttryckte att män inte vill knulla runt.

Att jag som person inte vill och inte borde ha en relation har många orsaker. En stor är att jag inte är en lämplig person att ha en relation med.
Azo85
 
Inlägg: 1303
Anslöt: 2011-09-01

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav sugrövmanövern » 2013-04-15 12:22:44

lejonungen skrev:En sak som inte nämnts här, tror jag, som damer faktiskt brukar uppskatta är ju...The Endowment, om ni förstår hur jag menar.
Vad är det?
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav lejonungen » 2013-04-15 12:59:13

Nja, kvinnor uppskattar ju i allmänhet välutrustade män. :D
lejonungen
 
Inlägg: 242
Anslöt: 2013-01-25

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav KrigarSjäl » 2013-04-15 14:39:23

Jämför statistiken med vad kvinnorna som syns i bild säger
http://www.expressen.se/halsa/hur-stort ... gentligen/

Brudar ljuger om vad de vill ha. Så enkelt är det.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Trollmor » 2013-04-15 14:59:41

(Har bara skummat tråden som hastigast)

Skulle det möjligen kunna vara så att både killar och tjejer (och andra med för den delen) är ...

individer?

Och sålunda vill lite olika?
Trollmor
 
Inlägg: 1460
Anslöt: 2010-08-01

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Alien » 2013-04-15 15:05:15

Men mannens penis kan väl ändå inte ha någon betydelse när man raggar. Eller brukar män visa upp den redan då? :shock:
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav KrigarSjäl » 2013-04-15 15:06:10

Jovars, och man ska väl inte ta såna där undersökningar på blodigt allvar, men faktum kvarstår. Brudar ljuger.
Tjejer/kvinnor/damer säger en sak men menar nåt annat.
De pratar sig blå om 'vackra ögon', gemensamma värderingar, han ska vara snäll och förstående etc.

Sen gängar de sig likförbannat med karriäristen, stekaren, företagaren, gunstlingen. Som helt uppenbart saknar de där känsliga egenskaperna men kompenserar med tjock plånbok.

Det är ju så det ser ut, i stort sett och för det mesta.

Titta på dejtingsidorna.
Se på tabloidfeministerna.
Inte fan är de gängade med arbetslösa dreadsfeministmän.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in