Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Nummer13 » 2013-04-10 20:58:10

Fast det är ju mest om tjejen bjuder ut sig själv och visar det?
Nummer13
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 197
Anslöt: 2013-02-02

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Joakim Feldt » 2013-04-10 21:03:57

Nummer13 skrev:Fast det är ju mest om tjejen bjuder ut sig själv och visar det?


nja. Många killar har väldigt mycket fördomar.
Joakim Feldt
Ny medlem
 
Inlägg: 8
Anslöt: 2013-04-10

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Nummer13 » 2013-04-10 21:07:18

Om en kille inte vet om det måste det vara nåt stort fel .
Nummer13
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 197
Anslöt: 2013-02-02

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Joakim Feldt » 2013-04-10 21:13:40

Nummer13 skrev:Om en kille inte vet om det måste det vara nåt stort fel .


Exakt :)
Joakim Feldt
Ny medlem
 
Inlägg: 8
Anslöt: 2013-04-10

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Parvlon » 2013-04-10 21:47:19

Nummer13 skrev:Om en kille inte vet om det måste det vara nåt stort fel .
På samhället eller individen?
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav c7bad1f8bf3db » 2013-04-10 22:13:54

Alla tjejer/kvinnor vill ha kärlek, närhet, trygghet och omtänksamhet. Alla tjejer/kvinnor vill knulla...


...bara inte med mig!
c7bad1f8bf3db
Ny medlem
 
Inlägg: 6
Anslöt: 2013-02-21

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Crow_ » 2013-04-10 22:54:10

Joakim Feldt skrev:@Crow_ tja men tråden handlar ju om att skriva vad man tror tjejer/kvinnor vill ha och jag gav ett påstående. Och det är ju lite jobbigt att du trycker ner det ^^

Ledsen om du uppfattade det som att jag försökte trycka ner din kommentar, var inte alls så jag menade! Spånade mest vidare på det du skrivit...

Nummer13 skrev:Joakim: det vore ju fel om en kvinna inte ville ha det nog det han mena.

Nä, det jag (hon) menade var väl mera att det är väl något som vi -alla- (mer eller mindre) faktiskt vill uppleva och ha. Inte bara kvinnor. Sen att det skulle vara ''fel'' om en kvinna nu inte önska sig respekt och kärlek tycker jag absolut inte, det finns människor till allt.
Crow_
 
Inlägg: 249
Anslöt: 2012-08-07
Ort: Småland

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Joakim Feldt » 2013-04-10 22:59:50

Crow_ skrev:
Joakim Feldt skrev:@Crow_ tja men tråden handlar ju om att skriva vad man tror tjejer/kvinnor vill ha och jag gav ett påstående. Och det är ju lite jobbigt att du trycker ner det ^^

Ledsen om du uppfattade det som att jag försökte trycka ner din kommentar, var inte alls så jag menade! Spånade mest vidare på det du skrivit...

Aha okej nä det är väl lugnt. sen så jag att du var av det kvinnliga könet hehe så kan nog inte döma i alla fall. :)

Nummer13 skrev:Joakim: det vore ju fel om en kvinna inte ville ha det nog det han mena.

Nä, det jag (hon) menade var väl mera att det är väl något som vi -alla- (mer eller mindre) faktiskt vill uppleva och ha. Inte bara kvinnor. Sen att det skulle vara ''fel'' om en kvinna nu inte önska sig respekt och kärlek tycker jag absolut inte, det finns människor till allt.


Håller med ^^
Joakim Feldt
Ny medlem
 
Inlägg: 8
Anslöt: 2013-04-10

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav thefilosofer » 2013-04-11 17:25:06

Kvinnor är som sagt väldigt selektiva, iaf dom kvinnorna man vill ha, ja menar, vem fan vill ha en kvinna som ligger med allt och alla? Du får inte den där segerpokalen du vill ha om du ligger med henne (om det nu beror på dåligt självförtroende/att du vill visa andra att du kan det handlar om, eller om det handlar om att du är konstant kåt eller vad det nu är) och om du ämnar införskaffa denna dam som flickvän så kommer hon garanterat vara otrogen mot dig om en dominant kille förför henne.

Jag har funderar länge över det här med att knulla runt. Att det anses vara en större bedrift för män att knulla runt än för kvinnor, jag har ett antal teorier.

1. En man kan göra tjugo kvinnor på smällen på en vecka om han så vill, medan en kvinna endast kan bli på smällen med en man.

2. Bland vissa djur så är det alfahanen/ledaren som får pippa med dom flesta honorna, medan honorna knappt låter betahanarna vidröra dom.

3. Den mest troliga har jag kommit fram till. För män ÄR DET en bedrift att lyckas attrahera kvinnor, för att attrahera så behöver du vara socialt begåvad och vara högt i rang, du kan inte ragga med böjt huvud, utan med huvudet högt, ett leende på läpparna, säkerhet i att du är en alfahane och därför anses få tillåtelse att attrahera dom damer du behagar.

För kvinnor är det tvärt om, om hon ligger runt väldigt mycket så anses hon böja sig för vilken betahane som helst. Hon anses tvärt om mot mannen ovan ha låg självkänsla, svårt att säga nej till skillnad från en högre stående kvinna som nöjer sig med kungen/alfahanen/flockledaren eller INGET (eller någon annan som har hög social rang).

Vi människor delar automatiskt upp oss i klasserna ledare och undersåtar. I ett gäng är det ALLTID en person som tar besluten (eller har sista ordet), möjligtvis kan det finnas två eller kanske tre som "nästan" har samma rang, jämlikhet är ett mänskligt påhitt. Det betyder inte att ledaren inte respekterar dom som är under honom, jag tror inte ens han vet att han är ledaren, det kommer sig liksom så naturligt. Jag har varit ledare i kompisgängen ett par gånger när jag var liten, men har också träffat andra som automatiskt hamnar över mig och därför tar besluten när hen är med. (kolla, jag lyckas få in hen i ett sammanhang där det faktiskt hade en logisk användning! :p)
thefilosofer
 
Inlägg: 155
Anslöt: 2010-04-20
Ort: Sollentuna

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav tahlia » 2013-04-11 17:31:23

Det är mycket möjligt att det ligger en hel del i det du säger vilket i princip är baserat på djuriska instinkter och drifter. Man skulle dock kunna påstå att vi, vid det här laget, borde vara kapabla att låta intellektet köra över den djuriska/genetiska delen. Tanken på att de flesta av oss inte gör det är vansinnigt deprimerande.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav HGJ » 2013-04-11 20:15:29

thefilosofer skrev:1. En man kan göra tjugo kvinnor på smällen på en vecka om han så vill, medan en kvinna endast kan bli på smällen med en man.

Inte helt sant. Tvåäggstvillingar kan ha olika fäder.
HGJ
Assistent
 
Inlägg: 5314
Anslöt: 2007-06-02

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav thefilosofer » 2013-04-11 23:33:52

HGJ: Ja, det är sant, men extremt ovanligt.

Tahlia: Den mänskliga hjärnan har inte utvecklats på flera tusen år, vi är fortfarande grottmänniskor med lite bättre utbildning och finare kläder. Vi är ju djur trots allt.

Intellektet kommer aldrig köra över den djuriska delen, DET om något skulle göra oss oerhört deprimerande, det är förmodligen t o m en av dom allra vanligaste anledningarna till självmord, jag tror inte många grottmänniskor tog livet av sig direkt.
thefilosofer
 
Inlägg: 155
Anslöt: 2010-04-20
Ort: Sollentuna

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav tahlia » 2013-04-12 8:54:57

thefilosofer skrev:Intellektet kommer aldrig köra över den djuriska delen, DET om något skulle göra oss oerhört deprimerande, det är förmodligen t o m en av dom allra vanligaste anledningarna till självmord, jag tror inte många grottmänniskor tog livet av sig direkt.


Å andra sidan var nog inte många grottmänniskor speciellt glada och lyckliga heller.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav tahlia » 2013-04-12 8:58:22

thefilosofer skrev:Tahlia: Den mänskliga hjärnan har inte utvecklats på flera tusen år, vi är fortfarande grottmänniskor med lite bättre utbildning och finare kläder. Vi är ju djur trots allt.


Möjligen. Eller så har inte hjärnan förändrats men vi har lärt oss att använda oss av den på ett mer effektivt sätt. Bevisligen så finns utrymme för så mycket mer än vad gemene man idag är kapabel till - titta på savanter t.ex. Teoretiskt sett borde alla människor ha kapaciteten att förvärva den förmågan eftersom de redan har utrustningen.
Så även om hjärnan inte tycks ha utvecklats på flera tusen år (hur man nu kan veta det då det var väldigt få hjärnforskare i rörelse för flera tusen år sedan som kunde dokumentera hjärnans uppbyggnad och funktion samt utseende) så finns ännu utrymme för möjligheten att använda hjärnan på ett mer effektivt sätt.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav slackern » 2013-04-12 9:15:26

tahlia skrev:
thefilosofer skrev:Tahlia: Den mänskliga hjärnan har inte utvecklats på flera tusen år, vi är fortfarande grottmänniskor med lite bättre utbildning och finare kläder. Vi är ju djur trots allt.


Möjligen. Eller så har inte hjärnan förändrats men vi har lärt oss att använda oss av den på ett mer effektivt sätt. Bevisligen så finns utrymme för så mycket mer än vad gemene man idag är kapabel till - titta på savanter t.ex. Teoretiskt sett borde alla människor ha kapaciteten att förvärva den förmågan eftersom de redan har utrustningen.
Så även om hjärnan inte tycks ha utvecklats på flera tusen år (hur man nu kan veta det då det var väldigt få hjärnforskare i rörelse för flera tusen år sedan som kunde dokumentera hjärnans uppbyggnad och funktion samt utseende) så finns ännu utrymme för möjligheten att använda hjärnan på ett mer effektivt sätt.


Här har ni två en intressant artikel om den mänskliga hjärnans utveckling. :)

http://forskningochmedicin.vr.se/knappa ... 02727.html
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav antonius » 2013-04-12 11:19:20

En vacker ung älskare som byter till vinterdäck, åker och handlar, sen renoverar köket, naturligtvis efter att han älskat passionerat, och tillfredställt henne ordentligt.

Män vill ha en kvinna. som han kan visa upp som sin lidelsefulla älskogsgudina, som gärna berättar hur stark och välutrustad han är inför hans gapande kollegor, som alla kommer att berömma honnom för vilken extat härskare han måste vara, som kan hantera en sådan för dem ouppnåelig kärleksvenus.

Sen vaknar hon och inser att den evigt grå vardagen är sig lik, hon ser sin blekfeta karl, iförd sina fulaste kalsonger som han vägrar slänga, sitta på sänkanten och funderandes, lukta på sin strumpor, kan jag ha dem en dag till. Sitter han där och tycks tänka.

Han vaknar och upptäcker att den gudinna han drömde om, som gav honnom en hårdnad, snabbt försvinner när han får hundkopplet tillkastat på sig av sin ngt överviktiga hustru, med korviga strumbyxor och ostyrigt hår som tappat sin böljande sommar lyster för länge sedan. Gå nu ut med hundkräket ditt, det regnar ute, ropar hon.

Ha en trevlig dag, Antonius :-)173
antonius
 
Inlägg: 21859
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Kattmamma » 2013-04-12 12:27:52

antonius skrev:En vacker ung älskare som byter till vinterdäck, åker och handlar, sen renoverar köket, naturligtvis efter att han älskat passionerat, och tillfredställt henne ordentligt.

Män vill ha en kvinna. som han kan visa upp som sin lidelsefulla älskogsgudina, som gärna berättar hur stark och välutrustad han är inför hans gapande kollegor, som alla kommer att berömma honnom för vilken extat härskare han måste vara , som kan hantera en sådan för dem ouppnåelig kärleksvenus.

Sen vaknar hon och inser att den evigt grå vardagen är sig lik, hon ser sin blekfeta karl, iförd sina fulaste kalsonger som han vägrar slänga, sitta på sänkanten och funderandes, lukta på sin strumpor, kan jag ha dem en dag till. Sitter han där och tycks tänka.

Han vaknar och upptäcker att den gudinna han drömde om, som gav honnom en hårdnad, snabbt försvinner när han får hunkopplet tillkastat på sig av sin ngt överviktiga hustru, med korviga strumbyxor och ostyrigt hår som tappat sin böljande sommar lyster för länge sedan. Gå nu ut med hundkräket ditt, det regnar ute, ropar hon.

Ha en trevlig dag, Antonius :-)173

Du skriver bra som en författare !
Det kanske du är?
Jag jobbar inom hemtjänsten och träffar människor som varit gifta 50-60 år som fortfarande tittar på sin maka/make med kärleksfulla ögon.
Och ser just den som de blev förälskade i!
Det är helt underbart.
Jag försöker ta tillvara den kunskapen som gör att de fortfarande älskar varandra djupt.
Jag tror de handlar om att man respekterar varandra och tror det bästa .
Man ser tillgångar och inte brister.
Har någon ett vackert inre så blir det yttre vackert.
Ha en underbar dag ! Kram kattmamma :-)Hug
Kattmamma
 
Inlägg: 1575
Anslöt: 2012-04-22
Ort: Småland

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav tvilling99 » 2013-04-12 12:50:50

KrigarSjäl skrev:Män jagar, kvinnor väljer.

Så sant så sant,men många av de som tror de kan välja och vraka blir oxå utan.
tvilling99
 
Inlägg: 8398
Anslöt: 2007-05-07
Ort: malmö

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav sugrövmanövern » 2013-04-12 12:57:07

antonius skrev:Sen vaknar hon och inser att den evigt grå vardagen är sig lik, hon ser sin blekfeta karl, iförd sina fulaste kalsonger som han vägrar slänga, sitta på sänkanten och funderandes, lukta på sin strumpor, kan jag ha dem en dag till. Sitter han där och tycks tänka.
Haha, men jag tycker det är gulligt med lite trotsiga karlar. Folk brukar skratta åt mig, förfäras och tycka att jag gillar män med enligt dem fula utseenden. Typ Rutger Hauer, Dee Snider, Aleksandr Pistoletov. String-Emil, Ron Jeremy....
Bild
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav lejonungen » 2013-04-12 13:11:09

sugrövmanövern skrev:[...] Folk brukar skratta åt mig, förfäras och tycka att jag gillar män med enligt dem fula utseenden. Typ Rutger Hauer[...]


Rutger Hauer såg väl mer cool än ful ut, när det begav sig. Min erfarenhet är inte att kvinnor nödvändigtvis faller mer för tvålfagre män än de som verkar häftiga.
lejonungen
 
Inlägg: 242
Anslöt: 2013-01-25

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav flisan » 2013-04-12 13:13:05

Om man inte får den man älskar får man älska den man får, läste jag någonstans. Så får man inte sex när man vill då får man betala någon för att släppa till. :wink:
flisan
 
Inlägg: 84
Anslöt: 2013-02-26

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav lejonungen » 2013-04-12 13:16:30

flisan skrev:Om man inte får den man älskar får man älska den man får, läste jag någonstans. Så får man inte sex när man vill då får man betala någon för att släppa till. :wink:


"And if you can't be with the one you love honey
Love the one you're with"

Stephen Stills (1970)
lejonungen
 
Inlägg: 242
Anslöt: 2013-01-25

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Charlie72 » 2013-04-12 18:23:08

Mig, mig eller mig :mrgreen: :wink:
Charlie72
 
Inlägg: 3698
Anslöt: 2012-10-11

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav evveb » 2013-04-12 18:46:45

Ovillkorlig kärlek? :roll:
evveb
 
Inlägg: 168
Anslöt: 2012-06-26
Ort: Norrköping

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in