Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vad söker ni hos en livspartner?

Inläggav Bluebite » 2013-04-07 13:36:29

LordNelson skrev:De flesta kvinnor föredrar en psykopat som livskamrat framför en pajas utan framtidsutsikter.

Har kvinnan en trygg man föredrar hon ändå att fortplanta sig med alfahannar. Alfahannen är stilig, duktig/framgångsrik och har ett upp svält ego. Han saknar självkritik, avskyr att förlora och dyrkas av de andra hanarna.


Är det så?
Tycker det verkar vara en väldigt jobbig person att leva i en nära relation med.
Bluebite
 
Inlägg: 162
Anslöt: 2013-04-06
Ort: Stockholm

Vad söker ni hos en livspartner?

Inläggav LordNelson » 2013-04-07 13:37:57

Bluebite skrev:Är det så?
Tycker det verkar vara en väldigt jobbig person att leva i en nära relation med.


Det vill dom inte. Alfahannen passar däremot bra för fortplantning.
LordNelson
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 4790
Anslöt: 2010-06-25

Vad söker ni hos en livspartner?

Inläggav Bluebite » 2013-04-07 13:41:08

LordNelson skrev:
Bluebite skrev:Är det så?
Tycker det verkar vara en väldigt jobbig person att leva i en nära relation med.


Det vill dom inte. Alfahannen passar däremot bra för fortplantning.


Menar du att dessa alfahannar skulle lämpa sig som spermadonatorer, medan kvinnan väljer att leva med en annorlunda man?
Eller menar du att kvinnor väljer dessa alfahannar, trots att de inte tror sig komma att trivas med dem?
Bluebite
 
Inlägg: 162
Anslöt: 2013-04-06
Ort: Stockholm

Vad söker ni hos en livspartner?

Inläggav LordNelson » 2013-04-07 13:45:37

Bluebite skrev:Menar du att dessa alfahannar skulle lämpa sig som spermadonatorer, medan kvinnan väljer att leva med en annorlunda man?
Eller menar du att kvinnor väljer dessa alfahannar, trots att de inte tror sig komma att trivas med dem?


Ja, bra som spermadonator och sämre som livskamrat. Det kan väl inte uteslutas att vissa försöker leva med en och några kanske lyckas.
LordNelson
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 4790
Anslöt: 2010-06-25

Vad söker ni hos en livspartner?

Inläggav Bluebite » 2013-04-07 13:51:14

LordNelson skrev:
Bluebite skrev:Menar du att dessa alfahannar skulle lämpa sig som spermadonatorer, medan kvinnan väljer att leva med en annorlunda man?
Eller menar du att kvinnor väljer dessa alfahannar, trots att de inte tror sig komma att trivas med dem?


Ja, bra som spermadonator och sämre som livskamrat. Det kan väl inte uteslutas att vissa försöker leva med en och några kanske lyckas.


Då föredrar jag nog hellre en man utan framtidsutsikter, om du med framtidsutsikter menar ambition om karriär eller status i sociala samanhang.
Bluebite
 
Inlägg: 162
Anslöt: 2013-04-06
Ort: Stockholm

Vad söker ni hos en livspartner?

Inläggav LordNelson » 2013-04-07 13:57:08

Bluebite skrev:Då föredrar jag nog hellre en man utan framtidsutsikter, om du med framtidsutsikter menar ambition om karriär eller status i sociala samanhang.


Det var en jämförelse mellan psykopater och nördiga pajaser. Av typ tio kvinnor skulle flertalet föredra en psykopat.

Ni får väl kritiskt granska mina bittra slutsatser efter egenstudier.
LordNelson
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 4790
Anslöt: 2010-06-25

Vad söker ni hos en livspartner?

Inläggav Alien » 2013-04-07 14:32:33

LordNelson skrev:
Bluebite skrev:Är det så?
Tycker det verkar vara en väldigt jobbig person att leva i en nära relation med.


Det vill dom inte. Alfahannen passar däremot bra för fortplantning.


Du menar att de gifter sig med snälla betahannar och är otrogna med de opålitliga psykopaterna? Alt får barn med psykopaterna och gifter sig senare med betahannarna. Och sålunda förs dessa otrevliga gener ständigt vidare.

Om kvinnor föredrar psykopater så är det väl deras charm och självsäkerhet de föredrar. Har svårt att tro att de skulle föredra en psykopat, om de visste att det var en sådan. Men sånt upptäcker man väl inte förrän efter en viss tid, t ex efter flera års äktenskap.

Åas, finns det väl fler slags män än psykopater och aspienördar.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Vad söker ni hos en livspartner?

Inläggav fredrik_192 » 2013-04-07 14:37:37

Alien skrev:Åas, finns det väl fler slags män än psykopater och aspienördar.


Självklart, ser mig varken som en psykopatisk alfahane eller nörd.
Skulle kalla mig själv sjuk i huvet.

Bra Poäng!, Alien.
fredrik_192
 
Inlägg: 86
Anslöt: 2013-01-25

Vad söker ni hos en livspartner?

Inläggav LordNelson » 2013-04-07 16:01:26

Nej alfahannen behöver självklart inte vara en psykopat. Nörden vs psykopaten var för att jämföra ytterligheter.

Alien skrev:Om kvinnor föredrar psykopater så är det väl deras charm och självsäkerhet de föredrar. Har svårt att tro att de skulle föredra en psykopat, om de visste att det var en sådan. Men sånt upptäcker man väl inte förrän efter en viss tid, t ex efter flera års äktenskap.

Jo, så tänker jag också. Ändå söker kvinnor kontakt med välkända psykopater som Helge Fossmo, Juha Valjakkala och Lars-Inge Svartenbrandt. Återstår att se hur det går för Peter Mangs.
LordNelson
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 4790
Anslöt: 2010-06-25

Vad söker ni hos en livspartner?

Inläggav Alien » 2013-04-07 16:11:47

Sådana kvinnor är det något fel på. Det är iaf inte majoriteten av kvinnor som jagar mördare. Undrar om det finns forskning om dessa kvinnor. De kanske bär på något frälsningskomplex. "Egentligen vill han bara ha kärlek från den rätta, och jag är den rätta!"

Finns iofs många (inte bara kvinnor) som tyckte det är spännande och gärna brevväxlar med mördare, Men de träffar inte dem i irl. seriemordargroupie-mor-feminist-gar-det-ihop-delad-trad-t24461.html

Det finns ju också många filmer och rocklåtar om mördare. Ondska är intressant.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav nallen » 2013-04-07 16:47:32

Alien skrev:Att kvinnor vill ha sex är det väl ingen (utom möjligen nallen) som ifrågasätter.

Jag ifrågasätter inte. Jag påstår att kvinnor i allmänhet inte vill ha sex, möjligen vill de ha sex tillsammans med en massa annat ovidkommande pjoller.

Alien skrev:Det sägs t o m att kvinnor vill ha sex lika mycket som män [...] Det lär knappast räcka att han har snopp.

Vad mer behövs? Förutom att snoppen i fråga blir hård förstås...

Alien skrev:Penny var inte desperat, hon hade råd att vara hur oresonlig som helst.

Vilket är en i allt väsentligt korrekt beskrivning av verkligheten.

EDIT: det här var ju en prima illustration till mitt påstående
minni skrev:Om vi inte vill ligga så kan det nog många gånger bero på att män inte vet hur de ska förföra oss/göra sig behagliga/attraktiva.
nallen
 
Inlägg: 19464
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav mondo beyondo » 2013-04-07 17:18:31

Utan könsdrift skulle det inte bli mkt fysisk kontakt öh. Så kvinnor vill inte så mkt, det är hormonerna :)

Ur iakttagelsebasis blir fysisk relation ganska motbjudande, lixom graviditet, förlossning och omsorg av avkomman, så det måste vara hårt reglerat av hormoner, annars skulle ingen görat'.

Bortsett från det, så är vi sociala varelser och får tillfredställelse av fysisk och psykisk kontakt.

Vem eller vad ger den optimala upplevelsen verkar för mig vara styrt av det undermedvetna, av det som kallas för personkemi. Jag har dragits fysiskt till en person som jag förnuftsmässigt inte hade velat 'ha', jag har dragits psykiskt till en person som uppfyllde alla mina möjliga tänkbara kriterier för idealpartner utan att känslomässigt haka på på djupet så jag inser att jag inte har mkt att säga till om där, det är nåt undermedvetet och primitivt som styr, det gäller bara att ha tur och hitta den som passar en både med hjärta och hjärna.

Frågan är ställd så att jag förstår att man vill veta vad man kan göra aktivt själv för att tilltala kvinnor. En stor generell grej tror jag att det finns, skaka om kvinnan psykiskt. Sen hur man gör det kan jag inte svara på men en man som inte tar för sig på ett eller annat sätt får det mkt svårare. Kraftfullhet?
mondo beyondo
 
Inlägg: 2502
Anslöt: 2007-07-04
Ort: Stockholm Sverige

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav matterik » 2013-04-07 17:22:29

Fråga kvinnorna.
matterik
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 2085
Anslöt: 2010-01-17

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav minni » 2013-04-07 17:32:57

nallen skrev:
Alien skrev:Det sägs t o m att kvinnor vill ha sex lika mycket som män [...] Det lär knappast räcka att han har snopp.


Vad mer behövs? Förutom att snoppen i fråga blir hård förstås...


Du har ju själv varit inne på vad som mer behövs, du kallar det för att tjejer vill att man ska "smöra" för dem, eller så kallar du det för annat "pjoller". Varför vill du veta egentligen, du har ju även skrivit att du inte är intresserad av att göra några större ansträngningar för att förföra tjejer, här t ex:

nallen skrev:EDIT: jag vill ha sex ett par gånger i veckan utan att behöva ägna all ledig tid åt att ordna det.


Dessutom dissar du själv hälften av alla kvinnor mellan 15 och 65 år:

nallen skrev:Men; jag uppskattar att gott och väl hälften av tjejer och kvinnor mellan 15 och 65 skulle duga alldeles utmärkt.


Jag är lite nyfiken på vad det är du vill med dina inlägg. Vill du ha tips på hur du kan bli bättre på att ragga? Eller vill du helt enkelt bara ge uttryck för din frustration över att kvinnor inte nöjer sig med enbart en hård penis?
minni
 
Inlägg: 62
Anslöt: 2011-11-09
Ort: Göteborg

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav nallen » 2013-04-07 17:37:20

minni skrev:Dessutom dissar du själv hälften av alla kvinnor mellan 15 och 65 år

På det spåret försökte några häckla mig för några år sen. Det biter inte den här gången (heller).

minni skrev:Vill du ha tips på hur du kan bli bättre på att ragga?

Jag vill ha en säker algoritm som gör det möjligt att få sexa så ofta som jag behöver och som är utförbar med de förutsättningar jag redogjort för tidigare.
nallen
 
Inlägg: 19464
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav minni » 2013-04-07 17:58:05

nallen skrev:
minni skrev:Dessutom dissar du själv hälften av alla kvinnor mellan 15 och 65 år

På det spåret försökte några häckla mig för några år sen. Det biter inte den här gången (heller).


Okej. Jag var ju inte med för några år sen, och sen så är jag inte ute efter att häckla dig, utan försöker egentligen bara förstå vad du menar. Jag tänkte att i och med att inte alla kvinnor med vaginor och tuttar duger för dig, så borde du kunna ha en viss förståelse för att enbart en penis inte räcker till för en kvinna.


nallen skrev:
minni skrev:Vill du ha tips på hur du kan bli bättre på att ragga?

Jag vill ha en säker algoritm som gör det möjligt att få sexa så ofta som jag behöver och som är utförbar med de förutsättningar jag redogjort för tidigare.



Jag har som sagt inte varit med så mycket tidigare, vet inte om du menar tidigare i denna tråden, eller om du menar fler trådar. Men jag kommer att tänka på att det finns handböcker för raggning, typ Spelet. Kanske har du redan berört detta i nån tidigare tråd.
minni
 
Inlägg: 62
Anslöt: 2011-11-09
Ort: Göteborg

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Kristofer » 2013-04-07 18:01:00

nallen skrev:Jag vill ha en säker algoritm som gör det möjligt att få sexa


Kan du dessutom göra en sådan algoritm kommersiellt tillgänglig har du även möjlighet att bli ekonomiskt oberoende.
Kristofer
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav nallen » 2013-04-07 18:02:01

Kristofer skrev:Kan du dessutom göra en sådan algoritm kommersiellt tillgänglig har du även möjlighet att bli ekonomiskt oberoende.

Den tanken har även slagit mig... 8)
nallen
 
Inlägg: 19464
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav lejonungen » 2013-04-09 11:08:28

nallen skrev:
Alien skrev:Att kvinnor vill ha sex är det väl ingen (utom möjligen nallen) som ifrågasätter.

Jag ifrågasätter inte. Jag påstår att kvinnor i allmänhet inte vill ha sex, möjligen vill de ha sex tillsammans med en massa annat ovidkommande pjoller.


De kvinnor jag har träffat har varit renodlat sexintresserade, ibland sexfixerade. Min senaste t o m stötte på mig genom att skicka sexnoveller...
lejonungen
 
Inlägg: 242
Anslöt: 2013-01-25

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav antonius » 2013-04-09 11:37:50

Drömde en natt att alla män vart gay, utom jag och det vart helsickes jobbigt :oops:
antonius
 
Inlägg: 21861
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav treeman » 2013-04-09 11:51:31

Olika tjejer/kvinnor vill ha olika saker. Varför förenkla något enormt komplicerat till något okomplicerat? Då sitter man ju med en lögn som svar också.
treeman
Inaktiv
 
Inlägg: 9819
Anslöt: 2009-04-07
Ort: Livetown

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Miche » 2013-04-09 12:19:38

treeman skrev:Olika tjejer/kvinnor vill ha olika saker.

Dessutom vill de ha olika saker vid olika tillfällen (samma gäller ju för män, man vill ju inte alltid ha sex även om man kanske vill ha det ofta).
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav thefilosofer » 2013-04-09 13:13:54

Det är väl olika från tjej till tjej. Dom mest puckade männen jag känner har 2 brudar i veckan och är tvättäkta horkarlar medan intelligenta män får ihop det med kvinnor några gånger per år. Förut trodde jag att kvinnor attraherades av låg intelligens pga det, men har på senare kommit på att det snarare handlar om att kvinnor attraheras av Alfa-hanar (inkl dom som är bra på att spela alfa-hanar). Så vill du ha en brud, lek alfahane. När jag är mig själv, snäll och känslig, så hamnar man i "friendzone", rekommenderas inte. Läs Spelet, där går dom djupare in på det, väldigt rolig bok btw.

Den lilla mannen Tom Cruise ska tydligen vara den ultimata Alfa-hanen, han skall tydligen ha den utstrålningen att när han går in i ett rum så vet man vem som bestämmer, en naturlig ledartyp/alfahane.
thefilosofer
 
Inlägg: 155
Anslöt: 2010-04-20
Ort: Sollentuna

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav thefilosofer » 2013-04-09 13:31:21

Kvinnor kommer säkert komma med konstiga kommentarer som att "jag aldrig haft en tjej" osv nu, nope, tvärt om. Många kvinnor sätter argument i känslor snarare än logik, något som är bra att veta när man talar med en kvinna, du kan "aldrig vinna mot en kvinna" i logiska argument då dom tänker i känslor. Gäller inte alla, men alldeles för många.

När en hysterisk kvinna (en sådan som tänker i känslor snarare än logik) förlorar en debatt så kommer hon säga 1. Du är en förlorare 2. Du är ful 3. Du har aldrig haft en tjej 4. ifrågasättande av ens sexualitet 5. (gäller feminister och andra hysteriska människor) Gubbslem/mansgris. Då hon VET att hon inte kan vinna mot dig i logik.

Åter till ämnet:

Herr trådskapare, varför utgår du från att alla kvinnor ska vara dig till lags? Är du bitter för att du är en betahane så gör något åt det istället för att klaga. Det är klart att du inte kan LEDA om du inte är en LEDARE, vissa personer ÄR LEDARE. Ledare kan blandas ihop med psykopater/narcissister, men en riktig ledare, det är en sådan som tar besluten i gänget, den som ser till att "den där idén" blir till verklighet, han organiserar och styr och ställer, men inte för att vara elak och kall, utan för att utan han blir inte saker gjorda. Det är den högsta formen av alfa-hane, den mannen är den mest attraktiva som finns. Men som sagt narcissister och psykopater kan påminna om ledaren pga att dom liksom ledaren kan styra och ställa (vilket dom utnyttjar för att lura kvinnor).

Saker du kan göra för att bättra dig.
1. Sluta vara bitter
2. Sluta vara bitter
3. Sluta klaga, en alfa klagar inte, han får saker gjorda istället
4. Bli mer auktoritär, inte genom att vara elak eller kall men genom att visa att du har självrespekt, att du inte kan bli trampad på, att du inte accepterar att människor är elaka mot dig, genom att vara selektiv med dom du raggar, ingen tjej vill ha killen som raggar på allt och alla, välj ut den som ditt djuriska inre suktar efter, som ett lejon på savannen suktar efter JUST DEN ANTILOPEN.
5. Tänk inte att allt ska leda till sex hela tiden, du kanske får ett nummer, eller en bra tjejkompis som har snygga kompisar (det är lättare att träffa tjejer genom en annan tjej än att gå fram till slumpmässiga kvinnor).
6. Var inte RÄDD, om en kvinna säger nej så betyder det inte att du kommer att dö (och för guds skull, var inte så patetisk att du kallar en tjej hora för att hon inte vill ligga med dig, är det inte snarare tvärt om att det är större risk att tjejen är hora om hon vill ligga med dig).

Och med termer hora/horkarl så syftar jag på
"(vulgärt, nedsättande) person vars (sexuella) beteende anses socialt eller moraliskt oacceptabelt; även vanlig beteckning om person vars beteende kännetecknas av brist på principer eller skrupler;"

Det är detta som ordet egentligen betyder, att "begå hor" är att vara otrogen. En horkarl eller bock är en man som knullar runt utanför sitt förhållande/giftermål. Men beteckningen ovan så förstår du nog också varför hora också kan appliceras på en prostituerad.
Senast redigerad av thefilosofer 2013-04-09 13:45:25, redigerad totalt 3 gånger.
thefilosofer
 
Inlägg: 155
Anslöt: 2010-04-20
Ort: Sollentuna

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in