Missbrukande aspie i P1 Dokumentär

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

Missbrukande aspie i P1 Dokumentär

Inläggav Watkins » 2013-04-02 12:21:51

P1 Dokumentär sänder en serie reportage under namnet Narkotikalandet. Del 2, "Petter" handlar om en person med AS som självmedicinerat. Programmet handlar mycket om missbruket och ytterst lite om AS-diagnosen.

Lyssna på http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/162060?programid=909 . Finns även på iTunes, som podcasten P1 Dokumentär.
Watkins
 
Inlägg: 118
Anslöt: 2012-02-26

Missbrukande aspie i P1 Dokumentär

Inläggav emoheart » 2013-04-03 12:26:00

vad är det bra för! nu har jag ju inte sätt programmet! men enligt mina läs ögon så l¨åter det som att programmet ska handla om as och då skal det även finnas en del om det!
eller hur!
emoheart
 
Inlägg: 30
Anslöt: 2013-01-13
Ort: sörmland

Missbrukande aspie i P1 Dokumentär

Inläggav Watkins » 2013-04-03 18:21:52

emoheart skrev:vad är det bra för! nu har jag ju inte sätt programmet! men enligt mina läs ögon så l¨åter det som att programmet ska handla om as och då skal det även finnas en del om det!
eller hur!


Det är svårt att svara på detta då du inte talar om var du har läst att programmet ska handla om AS. Dokumentären är en del av flera i en serie som handlar om narkotika. Det den handlar om mer specifikt är först och främst hur missbrukarens anhöriga (i detta fall mamman) påverkas av missbruket. Att sonen var diagnosticerad med AS angav mamman som en av flera möjliga anledningar till att han började missbruka.

Eftersom detta är ett forum med inriktning på AS tänkte jag att det fanns en chans att någon här skulle kunna vara intresserad av programmet, men just eftersom programmet inte handlar om AS, utan om missbruk, och bara råkade ha en aspie i fokus ville jag nämna detta i mitt inlägg för att undvika att någon blev besviken.

Jag hoppas att detta förtydligar en del för dig.
Watkins
 
Inlägg: 118
Anslöt: 2012-02-26

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in