Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Flia » 2013-04-01 9:01:33

Tiblan skrev:Ingen egen erfarenhet men har du testat swinger-klubbar Nallen?


Det är för par.
Flia
 
Inlägg: 2316
Anslöt: 2008-11-28
Ort: Östhammar

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav ElsaS » 2013-04-01 9:38:54

ElsaS
 
Inlägg: 580
Anslöt: 2012-08-12
Ort: Skåne

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav rdos » 2013-04-01 12:01:39

Alien skrev:Killen från Långtbortistan kan inte förvänta sig att svenska kvinnor ska följa hans exotiska ritualer för att tillhopa gå; han får vackert rätta sig efter svenska seder. Annars blir han utan (el tagen av polisen).


Vad jag vet så brukar man klassa NT-människans parningsritual som en "human universal", vilket betyder att den är likadan i alla kulturer. Så det där var nog en generalisering som missade sin poäng rätt så rejält.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Gafsan » 2013-04-01 12:31:57

rdos skrev:
Alien skrev:Killen från Långtbortistan kan inte förvänta sig att svenska kvinnor ska följa hans exotiska ritualer för att tillhopa gå; han får vackert rätta sig efter svenska seder. Annars blir han utan (el tagen av polisen).


Vad jag vet så brukar man klassa NT-människans parningsritual som en "human universal", vilket betyder att den är likadan i alla kulturer. Så det där var nog en generalisering som missade sin poäng rätt så rejält.


Jag tycker att det var lätt att uppfatta poängen.
Gafsan
 
Inlägg: 3595
Anslöt: 2011-01-23
Ort: En väldigt trevlig liten stad nånstans

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav nallen » 2013-04-01 13:08:42

Alien skrev:Det kanske finns kvinnor (förutom prostituerade) som kan tänka sig att ha sex med någon som egentligen ogillar deras personlighet och inte bryr sig om deras känslor, men det kan inte finnas många.

Det om att jag inte skulle bry mig om deras känslor, har du fortfarande fått om bakfoten - jag har rättat dig så många gånger att jag nu uppfattar det som en högst medveten smutskastningskampanj :-)056

I övrigt, sluta larva er! Personlighet och slikt har inte ett skit med sex och sexuella preferenser att göra.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav nallen » 2013-04-01 13:11:26

Cyan skrev:[...] prostituerade vore väl faktiskt det bästa alternativet för Nallen utifrån vad han verkar önska sej. [---]

Nej. Det har jag skrivit om förut.

Tiblan skrev:Ingen egen erfarenhet men har du testat swinger-klubbar Nallen?

Se ovan.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav slackern » 2013-04-01 14:02:53

Flia skrev:
Tiblan skrev:Ingen egen erfarenhet men har du testat swinger-klubbar Nallen?


Det är för par.


Det går ju alldeles utmärkt för Nallen att gå dit med en väninna som inte är intresserad utav Nallen på ett sexuellt plan som förkläde. Så att han kommer in och kan ta för sej så kan hans väninna sitta i baren och prata med folk. Man behöver inte ha sex om man går in på en sådan klubb om man inte känner för det.
slackern
 
Inlägg: 43759
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav imagine » 2013-04-01 14:08:17

Tiblan skrev:Ingen egen erfarenhet men har du testat swinger-klubbar Nallen?


Vafan ska han med swingers klubbar till? :mrgreen: Han behöver bara gå ut på krogen och säga hej. Om det nu är sexet han önskar.

Men såklart... av egen erfarenhet så vet jag att det kan vara mycket svårare än det låter när man väl befinner sig i ett tillstånd där man har kört fast totalt. Då får man väl behandla sin ångest först och främst så man klarar att stanna tillräckligt länge för att få napp och inte springa och gömma sig för man klarar inte av situationen.

Det har inget att göra med vad kvinnor vill ha, Nallen. De vill ha olika saker precis som alla andra. Det som är av värde är att hitta någon man passar utmärkt ihop med (eller flera som i ditt fall), och för det måste man approacha folk ute. "Hej jag heter Nalle, vad heter du?" Testa den 10 eller 15 gånger innan du tillåter dig själv att bli frustrerad igen så får du napp ska du se. ;-)

Krogen funkar såhär: både tjejjer och killar går ut på krogen för att få ligg. Inte alla, men många. Och de är där och tittar vad som skulle vara en bra sällskap för ikväll. När två personer väl hittar varandra i den stora folkmassan så kan det gå rätt fort. Så fort ibland att det kan dröjja 10 sek från att man ser varandra till att man börjar hångla. Då är det bara att gå hem eller någon annanstans där man kan vara ifred. Och sedan när man haft sex med någon så kan man stöta på varandra en gång till vid ett senare tillfälle och det blir lättare andra gången. Då kan man bara krama om och säga "hem till mig ikväll?" Och det räcker.

Man måste ju börja nånstans.
imagine
 
Inlägg: 115
Anslöt: 2013-03-29

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav kvasten » 2013-04-01 14:20:59

rdos skrev:
Vad jag vet så brukar man klassa NT-människans parningsritual som en "human universal", vilket betyder att den är likadan i alla kulturer. Så det där var nog en generalisering som missade sin poäng rätt så rejält.


Det finns utan tvekan kulturella inslag i parandet. Kroppsspråket må vara gemensamt men inte det som drar igång motorn s a s. Så poängen kvarstår, vill man bara ha sex rakt upp och ner utan snack och någon form av ömsesidig kommunikation (ordlös eller annan) är alternativen extremt begränsade. Även om det känns som tråkigt för många tror jag ändå att en knulldocka av mer avancerat slag (finns riktigt, riktigt bra) är en klok investering.
kvasten
 
Inlägg: 126
Anslöt: 2011-04-02
Ort: Stockholm

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav rdos » 2013-04-01 14:35:54

kvasten skrev:Det finns utan tvekan kulturella inslag i parandet. Kroppsspråket må vara gemensamt men inte det som drar igång motorn s a s.


Värderingar kring vad som är attraktivt är olika mellan kulturer, och ändras även inom samma kultur. Detta är lite tväremot vad vissa tycker att attraktion är rent fysisk, vilket jag inte tror stämmer. Själva den icke-verbala ritualen är dock universell, liksom vem som tar initiativ. NTs parningsritual börjar med att kvinnan skickar signaler till killar hon är intresserad av. Därefter så går killen fram till tjejen och pratar. Det är liknande vid pardans, som nog kan delvis kan ses som en NT-typisk parningsritual. Som kille vet man vilka tjejer det är lönt att försöka bjuda upp genom deras kroppsspråk. Som Aspie kan man lära sig att läsa dessa signaler. Egentligen räcker det att man kollar av om man kan få ögonkontakt om man bara är ute efter att bjuda upp någon på dans.

kvasten skrev:Så poängen kvarstår, vill man bara ha sex rakt upp och ner utan snack och någon form av ömsesidig kommunikation (ordlös eller annan) är alternativen extremt begränsade.


Absolut, och det gäller oavsett om en eller båda är Aspies / NTs. Det finns inte i varken NTs eller Aspies parningsritual att man går rakt på snack om sex, utan båda börjar icke-verbalt.

kvasten skrev:Även om det känns som tråkigt för många tror jag ändå att en knulldocka av mer avancerat slag (finns riktigt, riktigt bra) är en klok investering.


Japp. :mrgreen:
Senast redigerad av rdos 2013-04-01 14:38:49, redigerad totalt 1 gång.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Gafsan » 2013-04-01 14:38:08

kvasten skrev:Det finns utan tvekan kulturella inslag i parandet. Kroppsspråket må vara gemensamt men inte det som drar igång motorn s a s.


Det finns ju faktiskt en hel del kulturella skillnader när det gäller kroppsspråk. Jag läste t.ex. att svenska kvinnor tenderar att uppfattas som väldigt flirtiga och intima mot män på Nya Zeeland, eftersom de ställer sig (i genomsnitt, i denna studie) 17 cm för nära i samtal med ytligt bekanta män (därmed uppfattas svenskorna som extremt flirtiga och "på", naturligtvis helt utan att inse det själva).

Det finns även skillnad i mimik i olika kulturer. T.ex. har jag läst att barn som adopterats från Korea till Sverige avviker med sin mimik när de besöker Korea. Ansiktsdragen ser koreanska ut (naturligtvis) men mimiken är "fel" i den kulturen.

Vilket tonläge man använder, hur mycket man gestikulerar osv kan också skilja mellan olika kulturer.

Nu tror jag att det ofta är lättare för en NT att anpassa sitt kroppsspråk till en ny kultur än vad det är för en aspie att anpassa sitt till valfri kultur, men liknelsen är ändå bra.
Gafsan
 
Inlägg: 3595
Anslöt: 2011-01-23
Ort: En väldigt trevlig liten stad nånstans

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav rdos » 2013-04-01 14:44:57

Gafsan skrev:Det finns ju faktiskt en hel del kulturella skillnader när det gäller kroppsspråk. Jag läste t.ex. att svenska kvinnor tenderar att uppfattas som väldigt flirtiga och intima mot män på Nya Zeeland, eftersom de ställer sig (i genomsnitt, i denna studie) 17 cm för nära i samtal med ytligt bekanta män (därmed uppfattas svenskorna som extremt flirtiga och "på", naturligtvis helt utan att inse det själva).


Det låter som en väldigt subtil skillnad. Själv vet jag inte om jag ö.h.t. bryr mig om avstånd, och tenderar nog att välja längre avstånd än vad som är normalt, vilket är mindre problematiskt än att välja för kort avstånd.

Gafsan skrev:Det finns även skillnad i mimik i olika kulturer. T.ex. har jag läst att barn som adopterats från Korea till Sverige avviker med sin mimik när de besöker Korea. Ansiktsdragen ser koreanska ut (naturligtvis) men mimiken är "fel" i den kulturen.


Tror mer på att detta är rasmässiga skillnader snarare än kulturella. Asien har en annan inblandning av neandertal/förhistoriska människor än Europa, vilket kan förklara detta fenomen.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Alien » 2013-04-01 14:51:40

Gafsan skrev:
Alien skrev:Men jag tänkte denna tråd skulle fokusera generellt på ev skillnader mellan män och kvinnor när det gäller sex och kärlek och inte enbart på nallen.


Det låter bra (det finns ju redan en "varför-nallen-inte-får-sex-tråd"). Men vad ska man skriva i den här tråden då? Är det meningen att vi kvinnor ska skriva om vad vi faktiskt vill ha ut av ett förhållande (Och med förhållande menar jag just nu allt ifrån ett ONS till ett livslångt äktenskap)? Eller ska det vara mera allmänna teorier?


Ja, allt det där. Och t ex hur man tänka sig att inleda ett kk-förhållande via nätet. För ett stadigt förhållande antar jag att det är kutym att man träffas typ på t ex ett kafé först för att se om det kan bli något. Jag har förstått att hur bra man än kommer överens via chatt etc förut, så hjälper det inte om inte den rätta kemin uppstår. Men kan en kvinna tänka sig att direkt uppsöka mannens lägenhet, vare sig det gäller förhållande el bara sexträff?

Att kvinnor inte vill ha sex är förstås bara skitsnack. Antar att nallen "anklagar" kvinnor för att inte vilja ha bara sex utan vilja ha något annat, typ förälskelse och förhållande också.

Sedan har man det där med kvinnor som vill ha bekräftelse. Dvs de vill veta att de är attraktiva och åtrådda, men det räcker, de vill inte "fullfölja". Och det är deras rätt. För övrigt så kan det väl ingå en hel del bekräftelse för män också, fast de kanske får mer bekräftelse när de nedlagt sitt byte.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Gafsan » 2013-04-01 14:53:12

rdos skrev:Det låter som en väldigt subtil skillnad. Själv vet jag inte om jag ö.h.t. bryr mig om avstånd, och tenderar nog att välja längre avstånd än vad som är normalt, vilket är mindre problematiskt än att välja för kort avstånd.

Det är subtila skillnader, ja, och det är därför det kan vara så svårt för oss aspergare att lära in dem. Att hålla för stort avstånd och därmed framstå som ointresserad är helt klart mindre problematiskt än att gå för nära och därmed framstå som hotfull/sexuell intresserad. Fast det kan innebära att personen du är intresserad av inte uppfattar ditt intresse. Det kan ju vara tråkigt.
rdos skrev:Tror mer på att detta är rasmässiga skillnader snarare än kulturella. Asien har en annan inblandning av neandertal/förhistoriska människor än Europa, vilket kan förklara detta fenomen.

Hur tänker du nu? Hur skulle rasskillnaden göra så att en korean som är uppväxt i Sverige får en annorlunda mimik än en korean som är uppväxt i Korea???
Gafsan
 
Inlägg: 3595
Anslöt: 2011-01-23
Ort: En väldigt trevlig liten stad nånstans

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav rdos » 2013-04-01 14:58:44

Alien skrev:Att kvinnor inte vill ha sex är förstås bara skitsnack. Antar att nallen "anklagar" kvinnor för att inte vilja ha bara sex utan vilja ha något annat, typ förälskelse och förhållande också.


Inte bara. Det finns omröstningar på forumet med frågeställningen "är du asexuell?". Detta är arketypen på (mestadels kvinnor) som inte vill ha sex, men som i de flesta fall vill ha förhållande och barn.

Alien skrev:Sedan har man det där med kvinnor som vill ha bekräftelse. Dvs de vill veta att de är attraktiva och åtrådda, men det räcker, de vill inte "fullfölja".


Typiskt NT-beteende

Alien skrev:För övrigt så kan det väl ingå en hel del bekräftelse för män också, fast de kanske får mer bekräftelse när de nedlagt sitt byte.


Likaså typiskt NT-beteende. Det där med "nedlagt byte" är mer motbjudande än det mesta annat i NT-världen.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav rdos » 2013-04-01 15:06:16

Gafsan skrev:Det är subtila skillnader, ja, och det är därför det kan vara så svårt för oss aspergare att lära in dem. Att hålla för stort avstånd och därmed framstå som ointresserad är helt klart mindre problematiskt än att gå för nära och därmed framstå som hotfull/sexuell intresserad. Fast det kan innebära att personen du är intresserad av inte uppfattar ditt intresse. Det kan ju vara tråkigt.


Visst är det så. Hände mig säkert många gånger i min ungdom. Fast det var nog ett mindre problem då jag inte heller uppfattade när NTs flörtade med mig, och inte ens insåg att de visade intresse när de ville lifta :)

Gafsan skrev:Hur tänker du nu? Hur skulle rasskillnaden göra så att en korean som är uppväxt i Sverige får en annorlunda mimik än en korean som är uppväxt i Korea???


Jag antar nog att kulturen byggs upp av de individer som ingår i den. Om då den Koreanska kulturen bygger på individer med lite annorlunda mimik än den svenska, så avgör majoritetsprincipen hur typisk mimik i Korea ser ut. Om nu en korean växer upp i Sverige så får h*n anpassa sin mimik lite grann för att smälta in, men om h*n är NT så går detta relativt enkelt. Skillnaden mellan NTs i Sverige och Korea är trots allt mycket mindre än mellan Aspies och NTs, och en del Aspies kan ju lära sig att smälta in även de.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Alien » 2013-04-01 15:06:36

Betr att kvinnor inte alls är intresserade av rent sex utan störande kärlek så tycker jag det motsägs av dessa trådar:

manligt-kvinnligt-och-porr-t3845.html
Det är fler kvinnor som gillar än ogillar porr, även om ännu färre män ogillar porr.

tycker-du-att-karlek-kanslor-och-sex-hor-ihop-omrostning-t19282.html
Här har varken någon man el kvinna röstat för att sex är bäst utan kärlek (nallen måtte inte ha röstat)

fullstandig-omrostning-sex-och-karlek-t19346.html
Här har en man röstat för att han föredrar sex utan kärlek.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav slackern » 2013-04-01 15:09:22

Alien skrev:Betr att kvinnor inte är intresserade av rent sex utan störande kärlek så tycker jag det motsägs av dessa trådar:

manligt-kvinnligt-och-porr-t3845.html
Det är fler kvinnor som gillar än ogillar porr, även om ännu färre män ogillar porr.

tycker-du-att-karlek-kanslor-och-sex-hor-ihop-omrostning-t19282.html
Här har varken någon man el kvinan röstat för att sex är bäst utan kärlek (nallen måtte inte ha röstat)

fullstandig-omrostning-sex-och-karlek-t19346.html
Här har en man röstat för att han föredrar sex utan kärlek.


Hur pass statistisk säkerställd tycker du att det du länkade till är?
slackern
 
Inlägg: 43759
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav matterik » 2013-04-01 15:10:13

Det finns väl både kvinnor och män som föredrar sex före kärlek och tvärtom.
matterik
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 2085
Anslöt: 2010-01-17

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Alien » 2013-04-01 15:18:14

slackern skrev:Hur pass statistisk säkerställd tycker du att det du länkade till är?


Vad menar du? Anser du att nallens intryck är mer statistiskt säkert? Alla omröstningar visar ju bara vad aktiva medlemmar på AF tycker.

Vill du ha statisk för hela svenska folket får du gå till t ex RFSU:

RFSU skrev:Med vem har man sex?
(i procent)

Relation Män Kvinnor
Make/Maka 49 53
Sambo 22 23
Stadig partner 14 15
Tidigare partner
3 3
Vän 6 2
Tillfällig partner
5 1
Prostitutions kontakt 0 -
Annan 1 1
Ej känt tidigar 1 1

Hur träffade man senaste sexualpartnern?
(i procent, de som haft samlag under senaste 12 månaderna)

Kontakt/genom
Män Kvinnor
Bar/dans 29 31
Bekanta 28 28
Annat 16 13
Arbete 12 13
Skola/utbildning 8 8
Hobbyverksamhet 6 7
Kontaktannons 1 1
Prostitutionskontakt 1

Det är vanligare än för 30 år sedan att människor haft samlag utan att vara förälskade.

Omordningen är tydligast bland kvinnor där den erfarenheten har tredubblats. Det är också vanligare att människor varit förälskade utan att kärleken uttryckts i samlag.

Kvinnor ansluter sig i större utsträckning än män till åsikten att man bara ska ha samlag med den man är kär i. I åldern 18-24 år sympatiserar dubbelt så många kvinnor som män med det synsättet.
http://www.rfsu.se/sv/Sex--relationer/Sex-i-Sverige/

Dvs fortfarande är kvinnor mer romantiska än män, men de blir alltmer lika män i synsätt och beteende.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav rdos » 2013-04-01 15:19:09

matterik skrev:Det finns väl både kvinnor och män som föredrar sex före kärlek och tvärtom.


Precis. Det är klart att det finns alla varianter. Det som är intressant är hur pass vanliga olika varianter är, uppdelat på kön och npf-status. Sådant ger inte omröstningar på forum någon vidare bra indikation på.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav rdos » 2013-04-01 15:23:18

Alien skrev:Vad menar du? Anser du att nallens intryck är mer statistiskt säkert? Alla omröstningar visar ju bara vad aktiva medlemmar på AF tycker.


Inte ens det. Det visar bara vad aktiva medlemmar på AF som råkar rösta tycker. Och de som har udda åsikter tenderar alltid att rösta oftare än de som har typiska.

Alien skrev:Vill du ha statisk för hela svenska folket får du gå till t ex RFSU:


Vilket ju är statistiken för NTs, då NTs är i stor majoritet. Detta säger inget om Aspies preferenser ö.h.t.

Alien skrev:Dvs fortfarande är kvinnor mer romantiska än män, men de blir alltmer lika män i synsätt och beteende.


Detta är ett exempel som jag inte tror håller bland Aspies.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav slackern » 2013-04-01 15:24:26

Alien skrev:
slackern skrev:Hur pass statistisk säkerställd tycker du att det du länkade till är?


Vad menar du? Anser du att nallens intryck är mer statistiskt säkert? Alla omröstningar visar ju bara vad aktiva medlemmar på AF tycker.

Vill du ha statisk för hela svenska folket får du gå till t ex RFSU:

Med vem har man sex?
(i procent)

Relation Män Kvinnor
Make/Maka 49 53
Sambo 22 23
Stadig partner 14 15
Tidigare partner
3 3
Vän 6 2
Tillfällig partner
5 1
Prostitutions kontakt 0 -
Annan 1 1
Ej känt tidigar 1 1

Hur träffade man senaste sexualpartnern?
(i procent, de som haft samlag under senaste 12 månaderna)

Kontakt/genom
Män Kvinnor
Bar/dans 29 31
Bekanta 28 28
Annat 16 13
Arbete 12 13
Skola/utbildning 8 8
Hobbyverksamhet 6 7
Kontaktannons 1 1
Prostitutionskontakt 1

Det är vanligare än för 30 år sedan att människor haft samlag utan att vara förälskade.

Omordningen är tydligast bland kvinnor där den erfarenheten har tredubblats. Det är också vanligare att människor varit förälskade utan att kärleken uttryckts i samlag.

Kvinnor ansluter sig i större utsträckning än män till åsikten att man bara ska ha samlag med den man är kär i. I åldern 18-24 år sympatiserar dubbelt så många kvinnor som män med det synsättet.
http://www.rfsu.se/sv/Sex--relationer/Sex-i-Sverige/

Dvs fortfarande är kvinnor mer romantiska än män, men de blir alltmer lika män i synsätt och beteende.


Exakt den från RFSU tänkte jag på. Den är statistisk säkerställd. Det andra är lika seriöst som det här ungefär.

http://blogg.veckorevyn.com/astroblogge ... -for-2013/
slackern
 
Inlägg: 43759
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Alien » 2013-04-01 15:28:25

Men om man är aspergare så vill man också veta hur andra aspergare tänker. Det behöver inte vara likadant som i RFSU:s statistik.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in