Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav rdos » 2013-03-31 13:34:41

plåtmonster skrev:En stor del av befolkningen låter evolutionära drifter driva deras val ;)


Japp. Om sex inte vore så lustfyllt, eller om folk förstått och agerat på sambandet mellan sex och reproduktion på ett rationellt sätt, så skulle vi dött ut. Det är därför evolutionen gjort så detta styrs via drifter och inte rationellt. Så Nallen är irrationell när han inte förstår det här. :wink:
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Alien » 2013-03-31 13:58:33

nallen skrev:
Alien skrev:[...] men måste man ändå inte träffas på "neutral plats" för att veta om man ska ta det slutliga steget?

Nej.


Jo, det måste man om man tänker på sin säkerhet.

Drar mig till minnes kvinnor som träffat män via nätet och blivit mördade av dem. Har även hänt män som träffat män.

Bara tanken på gå hem till en man jag aldrig träffat el släppa in honom i mitt hem får mig att rysa. Iofs gör många det när de träffat någon på krogen, men då litar de på sin instinkt. (Dessutom kan de vara påverkade av alkohol, som nedsätter omdömet.)

Expressen skrev:De hade lärt känna varandra på en känd mötesplats på nätet och även haft kontakt via sms.
- De hade en dejt och de träffades hemma hos henne, säger Lars Johansson, kommissarie vid länskriminalpolisen.

Kraftigt våld
Han kom hem till kvinnan vid 22.30-tiden. Men där spårade allting ur.
- Vi vet inte exakt vad som hände, men han har idkat ett kraftigt våld mot henne, och det är inget hon har varit med på, säger Lars Johansson.
---
När Johannas mamma inte fick tag på sin dotter på mobilen på flera dagar blev hon orolig. Den 25 juli åkte hon hem till henne. I lägenheten befann sig den 2-åriga dottern - och hennes mördade mamma. Barnet hade antagligen varit ensamt i lägenheten i över ett och ett halvt dygn.
http://www.expressen.se/gt/mordad-av-natdejten/
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46244
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav nallen » 2013-03-31 14:04:12

Visst, det är ju jättevanligt... :-)051
nallen
 
Inlägg: 19482
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Gafsan » 2013-03-31 14:07:59

nallen skrev:Visst, det är ju jättevanligt...


Det är klart att det inte är vanligt att män är galna mördare, men det ÄR vanligt att man som kvinna vill (så gott det går) säkerställa att personen man umgås med är någotsånär mentalt stabil innan man går iväg på tu man hand. Och det är svårt att göra en sådan utvärdering utan att prata.

Det är ungefär som att gå över en järnväg. Man måste ha rejäl otur för att bli påkörd av tåget, även om man inte ser sig för ett dugg, men de flesta väljer ändå att kolla så det inte kommer något tåg innan de går ut på spåret.
Gafsan
 
Inlägg: 3595
Anslöt: 2011-01-23
Ort: En väldigt trevlig liten stad nånstans

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav nallen » 2013-03-31 14:11:35

...men det är ju fortfarande så att ni aldrig någonsin kan säga "om du inte säger nåt dumt den närmaste kvarten så blir det åka av".
Ska det vara så satans omöjligt att bestämma sig först och sen tala om vad man bestämt och därefter börja göra nåt?
nallen
 
Inlägg: 19482
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Gafsan » 2013-03-31 14:16:31

Har du informerat kvinnorna om att du skulle vilja ha en sådan överenskommelse? Annars kan de ju inte veta att du vill det, eller hur?
Gafsan
 
Inlägg: 3595
Anslöt: 2011-01-23
Ort: En väldigt trevlig liten stad nånstans

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav nallen » 2013-03-31 14:18:17

Det borde för det första vara självklart och, för det andra, har de jag faktiskt sagt såna saker till tittat på mig som jag vore nåt slags idiot och sen lämnat platsen.
nallen
 
Inlägg: 19482
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav lar66 » 2013-03-31 14:19:35

nallen skrev:...men det är ju fortfarande så att ni aldrig någonsin kan säga "om du inte säger nåt dumt den närmaste kvarten så blir det åka av".
Ska det vara så satans omöjligt att bestämma sig först och sen tala om vad man bestämt och därefter börja göra nåt?
Är det inte då man ska plocka fram det där "sexkontraktet" som politikerna så insiktsfullt (?) har föreslagit?

"Jag lovar att inte skada eller hota <PARTNERS NAMN> (om partnern ej har förkryssat denna preferens, dvs BD/SM), intygar att jag bara gillar angivna sexvarianter (se förkryssade alternativ) osv osv.

Underskrift: __________________________________
Namnförtydligande: ______________________________
Datum: __________________
"
lar66
 
Inlägg: 385
Anslöt: 2007-02-10
Ort: Stockholm

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Gafsan » 2013-03-31 14:20:37

nallen skrev:Det borde för det första vara självklart och, för det andra, har de jag faktiskt sagt såna saker till tittat på mig som jag vore nåt slags idiot och sen lämnat platsen.


OK. Ja, det är nog så man skulle reagera.
Gafsan
 
Inlägg: 3595
Anslöt: 2011-01-23
Ort: En väldigt trevlig liten stad nånstans

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav nallen » 2013-03-31 14:21:50

Varför är det så viktigt att aldrig ge klara och raka besked?
nallen
 
Inlägg: 19482
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Gafsan » 2013-03-31 14:21:55

lar66 skrev:
nallen skrev:...men det är ju fortfarande så att ni aldrig någonsin kan säga "om du inte säger nåt dumt den närmaste kvarten så blir det åka av".
Ska det vara så satans omöjligt att bestämma sig först och sen tala om vad man bestämt och därefter börja göra nåt?
Är det inte då man ska plocka fram det där "sexkontraktet" som politikerna så insiktsfullt (?) har föreslagit?

"Jag lovar att inte skada eller hota <PARTNERS NAMN> (om partnern ej har förkryssat denna preferens, dvs BD/SM), intygar att jag bara gillar angivna sexvarianter (se förkryssade alternativ) osv osv.

Underskrift: __________________________________
Namnförtydligande: ______________________________
Datum: __________________
"


Hahahahahaaaa... Ja, det vore ju en raggningsteknik! Bara knalla fram till det tilltänkta ragget och räcka fram pappret :lol:
Gafsan
 
Inlägg: 3595
Anslöt: 2011-01-23
Ort: En väldigt trevlig liten stad nånstans

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav nallen » 2013-03-31 14:22:45

...om det inte vore för att andra kan se vad man gör och att man kan få nej så vore det en utmärkt metod.
nallen
 
Inlägg: 19482
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav lar66 » 2013-03-31 14:24:23

Gafsan skrev:Hahahahahaaaa... Ja, det vore ju en raggningsteknik! Bara knalla fram till det tilltänkta ragget och räcka fram pappret :lol:
Jo, det är bara det att politiker seriöst har föreslagit detta "sexkontrakt".

Sedan har vi MP som på 90-talet ville återanvinna kondomer, och sätta upp en station för detta.

Många dumma förslag finns det att välja på.
lar66
 
Inlägg: 385
Anslöt: 2007-02-10
Ort: Stockholm

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Gafsan » 2013-03-31 14:25:22

nallen skrev:Varför är det så viktigt att aldrig ge klara och raka besked?


Om jag ska vara ärlig så tror jag att exakt den kommunikationen som du efterlyser faktiskt förekommer - men inte med ord. Man har en ordlös kommunikation som faktiskt säger ungefär det du skriver: "om du inte säger nåt dumt den närmaste kvarten så blir det åka av".
Gafsan
 
Inlägg: 3595
Anslöt: 2011-01-23
Ort: En väldigt trevlig liten stad nånstans

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav nallen » 2013-03-31 14:30:20

Det är varken rakt eller klart.
Kommunikation mellan människor utan ord finns i princip inte.
nallen
 
Inlägg: 19482
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav sugrövmanövern » 2013-03-31 14:30:31

Gafsan skrev:
nallen skrev:Varför är det så viktigt att aldrig ge klara och raka besked?


Om jag ska vara ärlig så tror jag att exakt den kommunikationen som du efterlyser faktiskt förekommer - men inte med ord. Man har en ordlös kommunikation som faktiskt säger ungefär det du skriver: "om du inte säger nåt dumt den närmaste kvarten så blir det åka av".
Ja, vilket torde vara helt i nallens smak. Ett tyst fruntimmer som vill knulla. Återstår för nallen att vara gladkåt och behaglig i 15 minuter.
Senast redigerad av sugrövmanövern 2013-03-31 14:33:27, redigerad totalt 1 gång.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Alien » 2013-03-31 14:31:13

plåtmonster skrev:@Alien, Jag har sett att det snarare finns färre tjejer med asperger och de är i ännu mindre grad än jämfört med tjejer med NT intresserade av intimt förhållande. Men det kan lika gärna vara diagnostiseringen som är skev. De som ej diagnosticeras söker väl umgänge annorledes med dito neurokollision.


Här finns ju en omröstning, men det är inte så många kvinnor som har röstat: tjej-eller-kille-har-oftast-partner-omrostning-t3689.html
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46244
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav sugrövmanövern » 2013-03-31 14:31:31

nallen skrev:Det är varken rakt eller klart.
Kommunikation mellan människor utan ord finns i princip inte.
Wtf? Du efterlyser ju tysta fruntimmer. Hur skall du ha det egentligen??? Är du helt villrådig, som en kvinna?
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Gafsan » 2013-03-31 14:31:55

nallen skrev:Det är varken rakt eller klart.
Kommunikation mellan människor utan ord finns i princip inte.


Vad stöder du den teorin på? Att du (som aspergare) har svårt att uppfatta och tolka denna kommunikation betyder inte att den inte existerar.

Att som aspergare säga att icke-verbal kommunikation inte finns är lika dumt som om en döv människa skulle säga att talat språk inte förekommer, eller betyder något.
Gafsan
 
Inlägg: 3595
Anslöt: 2011-01-23
Ort: En väldigt trevlig liten stad nånstans

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav nallen » 2013-03-31 14:37:20

sugrövmanövern skrev:Du efterlyser ju tysta fruntimmer.

Nej, då läser du fel.
nallen
 
Inlägg: 19482
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav nallen » 2013-03-31 14:38:20

Gafsan skrev:Att du (som aspergare) har svårt att uppfatta och tolka denna kommunikation betyder inte att den inte existerar.

Kommunikation innebär överföring av information, alltså är det inte kommunikation om mottagaren inte uppfattar informationen korrekt.
nallen
 
Inlägg: 19482
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Gafsan » 2013-03-31 14:42:06

nallen skrev:
Gafsan skrev:Att du (som aspergare) har svårt att uppfatta och tolka denna kommunikation betyder inte att den inte existerar.

Kommunikation innebär överföring av information, alltså är det inte kommunikation om mottagaren inte uppfattar informationen korrekt.


Det är sant. Men bara för att inte en aspergare kan uppfatta icke-verbal kommunikation korrekt så betyder det inte att inte andra människor kan det, eller att de inser att du inte förstår vad de kommunicerar.

Om du pratar med en döv person (t.ex. för att du inte vet att personen är döv), så blir det ju inte någon kommunikation eftersom personen inte uppfattar ditt budskap, men det innebär inte att det inte går att kommunicera verbalt med andra, hörande människor.
Gafsan
 
Inlägg: 3595
Anslöt: 2011-01-23
Ort: En väldigt trevlig liten stad nånstans

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Alien » 2013-03-31 15:05:22

nallen skrev:Det spelar ingen roll vad man skriver, det spelar ingen roll vad man gör. Tjejer vill inte ha sex, de vill bara att man ska smöra för dem.


Undrar vad du menar med "smöra" egentligen? Vanlig artighet? Eller att man ger komplimanger? Att kvinnor är bekräftelsekåta? Ja, vårt behov av bekräftelse är omättligt (fritt efter Stig Dagerman), men det gäller säkert båda könen.

Kvinnor kanske har läst/sett för många romantikböcker/filmer och män har sett för många porrfilmer, för att generalisera. Iaf så skulle jag förvänta mig att någon ar intresserad av just mig. Att veta att man ses som bara "kvinna vilken som helst" är avtändande. Man vill inte känna sig som något opersonligt och helt utbytbart utan som unik.

Huruvida kvinnor "inte vill ha sex", då skulle man behöva statistik om fler kvinnor är asexuella el demisexuella än män. Det finns ju trådar och även omröstningar men inte uppdelade på kön, vad jag vet.

asexuella-relationer-med-det-motsatta-konet-t31466.html
sexuell-laggning-omrostning-t5150.html
vad-har-du-for-sexuell-laggning-omrostning-t11050.html
hur-stark-sexdrift-har-du-omrostning-t13129.html

Hmm, kanske dags för ännu en omröstning ...
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46244
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav nallen » 2013-03-31 15:11:09

Alien skrev:Att kvinnor är bekräftelsekåta?

Ja. Och överhuvud taget att man förväntas snacka en massa om fullständigt ointressanta och ovidkommande ämnen. Och framför allt att man förväntas göra det utan att veta att man får nåt för sina ansträngningar.
nallen
 
Inlägg: 19482
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in