Avtändande att vara tillbakadragen?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Avtändande att vara tillbakadragen?

Inläggav Tonic » 2013-03-11 23:06:12

Jag fick precis ett meddelande av en tjej som jag haft kontakt med: "Om du menar att du är tillbakadragen och inte social av dig så ska du veta att det är mycket avtändande."

Det gjorde mig lite upprörd och sårad. Jag som alltid tyckt att folk är konstiga som "drar ut ett gäng grabbar på stan och dricker lite öl". Jag är inte intresserad av att umgås i flock och kackla. Jag gillar inte att kika upp hos en polare som har lite okända gäster som jag kan lära känna. Jag vill inte sova över hos någon. Jag ger inte någon som mår dåligt en kram instinktivt. Jag bryr mig inte, tycker bara det är jobbigt och tar energi att spela empatisk och förstående. Jag finner inget nöje i att snacka och skämta "som alla andra", men jag gör det ändå för att umgänget ska verka friktionsfritt. I allafall för stunden.

Jag har ett socialt behov, och trivs att umgås med rätt folk. En viss ångest som jag bär på kan plötsligt försvinna i trevliga sociala sammanhang. Men det är på ett speciellt sätt. Jag klarar inte en viss typ av människor. Den typen jag menar, har jag svårt för att beskriva, men den finns överallt. Speciellt bland yngre tjejer och killar, men även bland lite äldre.

Jag vet inte vad jag vill ha sagt med mitt inlägg. Antagligen fiskar jag feedback för att försäkra mig om att jag har rätt. Jag vet inte. Det känns som att jag är helt utanför normen just nu bara.
Tonic
 
Inlägg: 105
Anslöt: 2009-12-16

Avtändande att vara tillbakadragen?

Inläggav bittin » 2013-03-11 23:09:41

Det är tydligen avtändande att vara förjävligt jättesocial och öppen också, aldrig är någon nöjd, men det finns mer folk att börja gilla om det går åt helvete, själv tänkte jag nog försöka träffa en 19årig kille som börjat gilla mig och försöka hinna träffa min son igen

vetefan vad jag ville med detta heller jag är bara förjävligt seg och uttråkad just nu kanske borde sova istället
bittin
 
Inlägg: 1894
Anslöt: 2008-11-03

Avtändande att vara tillbakadragen?

Inläggav plåtmonster » 2013-03-12 1:35:22

@Tonic, Beror väl på vad som avses med "social". Det är lite skillnad på att föreslå saker och kanske gå till en restaurang och äta tillsammans mm. I motsats till att vara zombie i en monogenus flock under varierande kaotiska former.

Om det nu är så att man föredrar heterokramar så är det väl helt enkelt så, och inget man skall behöva be om ursäkt för. Kanske snarare byta umgänge isåfall.

Så säg att du är social och få fram vad just hon menar med att vara social.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Avtändande att vara tillbakadragen?

Inläggav Braincandy » 2013-03-15 13:52:59

Försök att inte ta illa upp, det är hennes åsikt, inte allas åsikt.

Låter knäppt då hon säger att det är ett faktum att det är avtändande men somsagt det är inte ett faktum, det är subjektivt, hennes åsikt.
Braincandy
 
Inlägg: 1570
Anslöt: 2012-09-27

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in