När är nästa träff för tjejer i Dalarna?

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

När är nästa träff för tjejer i Dalarna?

Inläggav Lilla Gumman » 2008-05-05 7:44:30

Hej!

Fighterbabe, vet du var och när nästa AS-träff för tjejer i Dalarna är?

Den förra träffen fick jag ingen information om, det kom bara ett meddeland att ingen på Habiliteringen hade tid att följa med. Jag har ännu inget hört om maj-träffen. Jag gissar att nästa träff är på onsdag, stämmer det? Om jag har råd hade jag tänkte åka buss eller tåg. Jag tränar fotboll klockan 19.00 på onsdagar nu och måste vara tillbaka i Ludvika före det. Men det kanske är så att jag inte får åka, om inte någon från Habiliteringen i Ludvika följer med?

Hälsningar

Lilla Gumman
Senast redigerad av Lilla Gumman 2011-05-04 14:03:25, redigerad totalt 1 gång.
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Inläggav Pemer » 2008-05-05 15:20:04

Finns det info om träffgrupperna på Landstingets hemsida?

Det vore ju kanon om det skulle vara fler av stammisarna där som skulle kunna värvas till OA. Med ett par stycken samlade och en träffverksamhet i full gång är det ju en riktigt rejäl lokalgrupp på en gång. Väldigt bra för OA:s utveckling vore det också, inte minst...
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 14:03:25, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav Lilla Gumman » 2008-05-05 19:24:15

Hej!

Nej, jag hittar ingen information alls. Träffgruppen har funnits i kanske ett eller två år. Jag flyttade till Ludvika i slutet på augusti 2003 och tog kontakt med Habiliteringen redan första veckan. Jag talade om att jag hade Asperger syndrom. De hämtade journalanteckningar från där jag bodde förut. Ingen upplyste mig om träffgruppen.

I februari i år talade jag om att jag skulle på ett möte med OA i Tullinge. upplyste de om att det fanns en träffgrupp för tjejer med AS som Habiliteringen höll i. En fritidskonsulent följde med på mötet i mars. Sedan gick den fritidskonsulenten på barnledighet och den enda information om träffen i april var ett brev där det stod att ingen kunde följa med. Inget om plats, tid o.s.v.

I slutet på april träffade jag på fritidskonsulenten, hon gick runt och kikade på daglig verksamhet. Jag frågade henne om träffen. Jodå, hon skulle kolla upp det och höra av sig. Men det har hon inte gjort, och jag misstänker att träffen är i övermorgon. Snacka om dålig planering.

Antagligen kan jag inte följa med, eftersom skolan slutar klockan två och jag har fotbollsträning klockan sju. Men om träffen hade varit i Borlänge hade jag kunnat ta bussen dit och hem, och ändå hunnit på träningen.

Hälsningar

Lilla Gumman
Senast redigerad av Lilla Gumman 2011-05-04 14:03:25, redigerad totalt 1 gång.
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Inläggav Lilla Gumman » 2008-05-06 19:37:20

Hej!

Fritidskonsulenten ringde mig i dag. Den 21 maj är träffen i Siljansnäs klockan 15.00.

Hälsningar

Lilla Gumman
Senast redigerad av Lilla Gumman 2011-05-04 14:03:25, redigerad totalt 1 gång.
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Inläggav Pemer » 2008-05-06 19:44:48

Ah... dit skulle jag ta och åka någon gång... nattvardskalken i Siljansnäs kyrka är gjuten av silversmeden Petter Pemer... :)
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 14:03:25, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Re: När är nästa träff för tjejer i Dalarna?

Inläggav Fighterbabe » 2008-05-13 11:12:46

Lilla Gumman skrev:Hej!

Fighterbabe, vet du var och när nästa AS-träff för tjejer i Dalarna är?

Den förra träffen fick jag ingen information om, det kom bara ett meddeland att ingen på Habiliteringen hade tid att följa med. Jag har ännu inget hört om maj-träffen. Jag gissar att nästa träff är på onsdag, stämmer det? Om jag har råd hade jag tänkte åka buss eller tåg. Jag tränar fotboll klockan 19.00 på onsdagar nu och måste vara tillbaka i Ludvika före det. Men det kanske är så att jag inte får åka, om inte någon från Habiliteringen i Ludvika följer med?

Hälsningar

Lilla Gumman


Hej, ett PM hade varit bättre, då hade jag sett det här...

Men jag ser ju att du fått information ändå. Stämmer bra, den 21 maj är det i Siljansnäs.

Vet dock inte hur det blir för min del .Jag väntar ju kattungar vilken dag som helst. Eller ja, min KATT väntar kattungar :roll:
Fighterbabe
 
Inlägg: 4753
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Återgå till Träffar



Logga in