TV4-intervju: personlig och djup Alex Schulman

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

TV4-intervju: personlig och djup Alex Schulman

Inläggav barracuber » 2013-02-23 16:03:38

Bild
TV4 Nyhetsmorgon intervju med Alex Schulman

Jag fick en lite annorlunda bild av Herr Schulman efter denna intervju. Gillade honom aldrig på den tiden när han hoppade på folk på sin blogg eller när han var tv-programledare.

Men här blir han väldigt personlig och t.o.m. djup när han pratar t ex om sin pappas dödsskräck (en dödsskräck Alex tycker han har ärvt), boken har skrivit om sin pappa, och den osäkerhet han känner när han nu sätter upp en egen soloscenshow, trots att han aldrig stått på en scen förut.

Han har en del bra att säga i den aktuella näthatsdebatten.

Däremot är jag mera skeptisk till när han berättar om den EMDR-terapi han gått igenom. Jag tvivlar inte på att det kan ha hjälpt honom. Ser att EMDR, Eye Movement Desensitization and Reprocessing, som ges emot PSTD, har diskuterats en del här på forumet tidigare.

EMDR hjälpte Schulman att locka fram några barndomstrauman som han inte ens visste om själv att han hade haft. Det trauma han tog som exempel lät uppriktigt sagt väl banalt för att kallas för PTSD. Men lite intresserad blir jag ändå eftersom jag ständigt funderar över om det finns bortglömda trauman i min egen barndom.

Så även om terapidelen inte känns helt övertygande så känns ändå intervjun som helhet ärlig och ovanligt avklädd för att vara Alex Schulman och TV4.
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

TV4-intervju: personlig och djup Alex Schulman

Inläggav emoheart » 2013-03-01 21:58:28

vem är alex schulman
emoheart
 
Inlägg: 30
Anslöt: 2013-01-13
Ort: sörmland

TV4-intervju: personlig och djup Alex Schulman

Inläggav KrigarSjäl » 2013-03-01 22:00:47

Nej, där andra ser klokhet ser jag mest produktplacering och varumärkestänk.
Han vill kränga sina böcker och ha ett välbetalt mediajobb, det är hela saken.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in