Favoritgitarr.

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Favoritgitarr.

Inläggav joey_truelove » 2012-11-06 5:09:42

pointblank skrev:En sådan här kanske?

fender_stratocaster-rot45.jpg


Kan bara en liten snutt på Money for nothing, annars inget med Dire straits. Kanske får lägga in Sultans of swing på min väntelista (låtar jag vill lära mig framöver). Många låtar blir det...

Måste vara en speciell modell, då det är sällan förekommande med HB-pickup enbart i halsläge. Berätta gärna lite mer om den. Skulle tippa att den kan vara bra om man vill gå från twang-igt rent i stall till lite mer jazzig i hals.
joey_truelove
 
Inlägg: 296
Anslöt: 2011-09-28

Favoritgitarr.

Inläggav pointblank » 2012-11-07 15:38:49

joey_truelove;
Jag kan tyvärr inget alls om den gitarren. :oops:
Det var bara en bild jag hittade på nätet och lade upp eftersom modestrick skrev att han inte visste hur man gjorde det. Så jag tog första bästa där det stod Fender stratocaster. Har själv aldrig spelat på en sådan.

Nu har jag köpt nya strängar till min Landola iallafall. Var klantig nog att smälla av en nästan det första jag gjorde. :-)051 En av de kvarvarande delarna räckte ändå, så jag fick satt tillbaka den igen. Kommer nog låta bättre snart. Har den för lågt stämd ännu så jag inte ska dra av strängen en gång till. Tänker att jag ska stämma den rätt i snigeltempo för att vara på säkra sidan! :P
pointblank
 
Inlägg: 1116
Anslöt: 2006-11-12
Ort: NV Skåne

Favoritgitarr.

Inläggav modestrick » 2013-02-17 19:15:07

pointblank skrev:En sådan här kanske?

fender_stratocaster-rot45.jpg


Kan bara en liten snutt på Money for nothing, annars inget med Dire straits. Kanske får lägga in Sultans of swing på min väntelista (låtar jag vill lära mig framöver). Många låtar blir det...


Näe, min Fender är rosa! :) Rosa Paisleymönstrad. Världens finaste gitarr.
modestrick
 
Inlägg: 106
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Skaraborg

Återgå till Intressanta intressen



Logga in