Pyroteknik/fyrverkerier

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: atoms, Alien

Pyroteknik/fyrverkerier

Inläggav Nummer13 » 2013-02-13 15:55:41

Flawed: då får du tänka lite till då.
Nummer13
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 197
Anslöt: 2013-02-02

Pyroteknik/fyrverkerier

Inläggav Moggy » 2013-02-13 16:44:15

Nummer13 skrev:Moggy: jag står för det jag gör kan inte stå för att andra skjuter på människor och på hus.

Flawed: man kan vända på det hur man vill men det finns mycket värre problem än fyrverkerier som man kan tjuta för.



Massvis med hundar lider av skjutandet och även många människor uppskattar det inte. Det är säkert många vilda djur ute i skogen som inte heller blir glada. En person som vill leka med sånt här plågar massvis med andra individer. En person kan avstå och undvika att orsaka massa lidande. Därför tycker jag det är helt onödigt att folk som få springa runt och skjuta helt fritt med saker som borde vara vapenklassade.

Det finns ju fyrverkerier på datorn, program man kan ladda hem. Få upp det på tvn och ljudet i högtalarna så får man samma effekt utan att störa andra.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Pyroteknik/fyrverkerier

Inläggav Nummer13 » 2013-02-13 17:06:31

Moggy: Jag lider av hundarnas skällande året runt kan jag säga då , och dom människor som inte tål fyrverkerier får helt enkelt gå i terapi.
sätt endå inte alla över en kant , jag har aldrig skjutit på någon eller på något hus osv .
Nummer13
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 197
Anslöt: 2013-02-02

Pyroteknik/fyrverkerier

Inläggav Moggy » 2013-02-13 17:14:04

Nummer13 skrev:Moggy: Jag lider av hundarnas skällande året runt kan jag säga då , och dom människor som inte tål fyrverkerier får helt enkelt gå i terapi.
sätt endå inte alla över en kant , jag har aldrig skjutit på någon eller på något hus osv .



Och heller aldrig pangat så att andra har hört?
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Pyroteknik/fyrverkerier

Inläggav Nummer13 » 2013-02-13 17:20:00

Moggy: Tror jag hörde nån säga nåt nu får allt ringa och klaga.
Nummer13
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 197
Anslöt: 2013-02-02

Pyroteknik/fyrverkerier

Inläggav Hundralappen » 2013-02-20 3:46:39

Flawed skrev:Med tanke på hur otroligt onödigt det är så kan man diskutera om man bör tolerera att en hel del människor skadas och dör av dem och skadorna på naturen och spridningen av miljögifter som vi förr eller senare får äta upp.
Det är liksom inte som att fyrverkerier gör någon som helst nytta.


Fattar inte varför det gnälls på miljögifter. Det är rätt reducerat nu för tiden.
Börja protestera mot avgas från bilar istället när det nu är ett så stort problem med skit i luften.

Dom gör nytta i form av inre njutning. På samma sätt som du tycker andra typer av saker är vackra.


Moggy skrev:Det finns ju fyrverkerier på datorn, program man kan ladda hem. Få upp det på tvn och ljudet i högtalarna så får man samma effekt utan att störa andra.


Det är verkligen inte samma sak.


Sen finns det massa sätt att göra så djur inte skadas av det hela. Vilket man ska göra om man vet om problemen.

Sen vill jag inte fackindelas med idioter som inte skjuter som dom ska..
Ska det dras paralleller till att skjuta på människor, djur eller annan egendom så är det misshandel/skadegörelse i samma grad som att göra någon illa med kniv, tillhygge eller bränna kyrkor.
Hundralappen
 
Inlägg: 2042
Anslöt: 2009-01-16
Ort: Landet där kropparna vissnar?

Pyroteknik/fyrverkerier

Inläggav Miche » 2013-02-20 20:26:22

Hundralappen skrev:Sen finns det massa sätt att göra så djur inte skadas av det hela. Vilket man ska göra om man vet om problemen.

Ah, ljudlösa fyrverkerier, finns det?

Det är många djur som stressas enormt av knallarna från fyrverkerierna och det enda sättet att lindra deras lidande är att göra så de slipper ljuden.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Återgå till Intressanta intressen



Logga in