En klubb för handarbetsintresserade?

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

En klubb för handarbetsintresserade?

Inläggav kullan » 2012-12-04 0:01:43

Vet inte om det är rätt avdelning men jag chansar.

Jag har upptäckt att vi är flera st som gillar att sticka, virka, brodera eller att sy. Hur vore det om man startade en klubb och vi som är medlemmarna skulle ha träffarna online någonstans? Vet ej i vilken form eller så men jag är öppen för förslag. Varsågod och spåna vidare.

Ett tillägg:

För att alla ska våga delta ska det inte behövas att prata verbalt eller filmas. Forumnicket ska vara godkänt som namn även i klubben. Tänkte jag i alla fall.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

En klubb för handarbetsintresserade?

Inläggav ElsaS » 2012-12-04 6:26:58

Vilket bra förslag, jag är med.
Hur allt ska utformas lämnar jag till någon annan, men, om man vill visa hur man gör något krångligt eller liknande kan man alltid använda skype. Kanske.
ElsaS
 
Inlägg: 580
Anslöt: 2012-08-12
Ort: Skåne

En klubb för handarbetsintresserade?

Inläggav kullan » 2012-12-04 8:52:29

Ja skype funkar ju för mig men vissa vill inte outa sig. Det kan ju va frivilligt. Skype är en bra sak och det går mycket bra att enbart chatta även där. Men vi skulle behöva ha nåt ställe att lägga nåt fotogalleri på. En bildtråd på forumet kanske?
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

En klubb för handarbetsintresserade?

Inläggav Red and green » 2012-12-04 9:02:12

Jag är också hantverksenthusiast, men har inte tid eller behov att träffas. Vore nog jätte trevligt att se vad ni andra har skapat med egna händer och hjärnan :-)Happy

Bildtråd kanske?
Red and green
 
Inlägg: 878
Anslöt: 2011-12-17
Ort: Stockholm och norra rymden & egen bubbla.

En klubb för handarbetsintresserade?

Inläggav Jakaranda » 2012-12-04 9:49:34

Bildtråd tycker jag låter som en bra idé. Den får gärna ligga under "endast medlemmar sida" då iallafall jag är mycket hemlig i mitt vardagsliv och vissa av mina vänner ser mina alster. Mankan ju även diskutera tekniker osv i en sådan tråd ifall man vill det.
Jakaranda
 
Inlägg: 58
Anslöt: 2011-08-03

En klubb för handarbetsintresserade?

Inläggav kullan » 2012-12-04 9:58:58

Under avdelningen intressanta intressen finns minst 2 trådar där man diskutera stickning och virkning tex. Men den avdelningen är inte off Google utan vem som helst kan läsa i dom trådar som är där.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

En klubb för handarbetsintresserade?

Inläggav Jakaranda » 2012-12-05 9:49:29

En annan möjlighet är ju att göra en sluten grupp på facebook. Nackdelen med det är ju att man inte kan vara annonym.
Kullan har du något förslag på hur och var man lägger upp något enligt ditt första inlägg?
Jakaranda
 
Inlägg: 58
Anslöt: 2011-08-03

En klubb för handarbetsintresserade?

Inläggav kullan » 2012-12-05 10:00:19

Jakaranda skrev:Kullan har du något förslag på hur och var man lägger upp något enligt ditt första inlägg?


Nä det trista är att jag inte har det. Alltså vi behöver en plats på nätet där vi kan posta bilder på det vi gör samt kunna diskutera det vi pysslar med. Det går inte att vara helt anonym på nätet. Vill man vara anonym ska man nog inte bruka internet. Men jag tänkte att vi skulle kunna använda oss av dom Nick vi har på forumet. Ingen ska behöva outa någon privat identitet och eftersom " träffarna " sker online behöver ingen lämna ut sitt mobilnummer heller. Det kan däremot vara bra att ha en email - adress som alla kan få tillgång till.

facebook har så man kan göra en grupp helt hemlig oxå. Då måste man vara medlem för att ens få tag i gruppen. Och ingen utomstående kan ansöka om medlemskap utan man blir inbjuden snarare.Och går man ur den gruppen går det inte att söka reda på den igen. Men då måste ju alla som deltar i klubben ha facebook och alla vill ju inte ha det.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Sv: En klubb för handarbetsintresserade?

Inläggav Bror Duktig » 2012-12-05 10:20:14

Är intresserad! Vill inte vara med med rörliga bilder, men gärna ljud, stillbild och kan outa mitt namn och Skype.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

En klubb för handarbetsintresserade?

Inläggav weasley » 2012-12-10 17:40:18

Har man Skype kan man ju välja att svara utan video, så då kan man ju pratas vid utan att behöva visa sej. Sen kan man kanske ha en särskild session där man visar vad man gjort. Då får man väl ha papperspåse på huvet eller nåt... ;-D
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

En klubb för handarbetsintresserade?

Inläggav weasley » 2012-12-10 17:41:48

Om ingen begrep mitt förra inlägg så: Ja, jag är intresserad. Jag var intresserad redan när det talades om handarbetsträffar i Nkpg.

Och jag skulle gärna få förevisat mej hur man gör de där små skrubbisarna som Bror Duktig gjorde på Flottsbro! Såna vill jag också göra. Jag har hittat ett gratismönster men det är på japanska...
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

En klubb för handarbetsintresserade?

Inläggav Bror Duktig » 2012-12-10 17:43:00

weasley skrev:Har man Skype kan man ju välja att svara utan video, så då kan man ju pratas vid utan att behöva visa sej. Sen kan man kanske ha en särskild session där man visar vad man gjort. Då får man väl ha papperspåse på huvet eller nåt... ;-D

Och här har vi den stolta kreatören: Bild
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

En klubb för handarbetsintresserade?

Inläggav kullan » 2012-12-10 17:46:42

:lol:

Ja på skype kan man ju välja att skicka stillbilder och enbart chatta om man inte ens vill föra ett verbalt samtal. Det funkar utmärkt. villkoren borde ju då vara att bilderna blir förstörda direkt eftersom man för dom till sin privata burk.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

En klubb för handarbetsintresserade?

Inläggav Bror Duktig » 2012-12-10 17:59:54

Jag har en pappersbit tejpad över kameran. Herrejävvlar vad jag smällde av när en undersökning startade kameran och jag såg mitt eget ansikte över hela skärmen. Mådde dåligt i dagar och tejpade över fanskapet.

Pratar gör jag gärna. Egentligen får man se mig också, men problemet är att jag inte vill se mig själv, och gör man inte det när man Skypar, så riskerar man att glömma sig, klia sig i röven, gå runt naken eller peta näsan och sådant :-)018
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

En klubb för handarbetsintresserade?

Inläggav kattkvinna » 2012-12-11 8:26:22

Jag önskar mig handarbetsträffar IRL, helst i Linköping. Men i Norrköping finns ju föreningslokalen.
kattkvinna
Inaktiv
 
Inlägg: 319
Anslöt: 2012-04-10
Ort: Linköping

En klubb för handarbetsintresserade?

Inläggav kullan » 2012-12-11 10:40:57

kattkvinna skrev:Jag önskar mig handarbetsträffar IRL, helst i Linköping. Men i Norrköping finns ju föreningslokalen.


Ja och då måste någon orka arrangera dom träffarna. Själv håller jag på att jobba för fullt med min flytt så det finns inte så mycket mer energi hos mig. Online är en annan sak. Då behöver man inte gå hemifrån och allt vad det innebär.Men visst det vore väl skoj.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

En klubb för handarbetsintresserade?

Inläggav kattkvinna » 2012-12-11 13:29:23

kullan skrev:Ja och då måste någon orka arrangera dom träffarna.


Ja, jag tar upp ett nytt försök med Hantverkshuset i slutet av januari. Lägger det troligen onsdagar kl 16 för att det kanske är en lättare tid än kl 14. Just tisdagar och onsdagar har de öppet till 19:30.
kattkvinna
Inaktiv
 
Inlägg: 319
Anslöt: 2012-04-10
Ort: Linköping

En klubb för handarbetsintresserade?

Inläggav kullan » 2012-12-11 13:54:42

kattkvinna skrev:
kullan skrev:Ja och då måste någon orka arrangera dom träffarna.


Ja, jag tar upp ett nytt försök med Hantverkshuset i slutet av januari. Lägger det troligen onsdagar kl 16 för att det kanske är en lättare tid än kl 14. Just tisdagar och onsdagar har de öppet till 19:30.


Ok. Bra initativ!
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Återgå till Träffar



Logga in