Outsiders i kväll

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Pemer » 2008-05-02 2:01:30

Ja, du vet, vi fick ju gå en kurs som kostar MASSOR annars, helt gratis, det var ju en fin present... värd flera hundra. Och fick vi inte Mitas bok fick vi ju middag under kvällen. Någon hundring till...

Producenten nämnde vid flera tillfällen att detta ju blev en gigantisk kontaktannons i TV, så det kunde ju hända massor, tjejer som ringde, skrev eller mailade till Kanal 5 och ville ha kontakt...

Jo visst, hade de tagit med lite mer av mig från intervjun här hemma, där jag presenterade mig, kunde det kanske ha varit möjligt, men nu kom ju inget sådant med i programmet.

Precis som när jag var med som singelman i Amelia har det kommit några brev på Vilda Webben, men inga som var direkt intresserade av något. "Han kan ju inte läsa av kvinnor, ju..." ;)
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 13:57:10, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav tvilling99 » 2008-05-02 12:49:35

Tror du på fullt allvar att någon tjej skulle sätta sig ner och skriva till kanal 5 och söka kontakt efter att ha sett dig på tv?
Du vet väl vid det här laget att tjejer bara sitter och väntar på den rätte killen skall höra av och inte själva tar några initiativ.
Senast redigerad av tvilling99 2011-05-04 13:57:10, redigerad totalt 1 gång.
tvilling99
 
Inlägg: 8404
Anslöt: 2007-05-07
Ort: malmö

Inläggav mitzerl » 2008-05-02 13:31:34

Pemer skrev:Ja, du vet, vi fick ju gå en kurs som kostar MASSOR annars, helt gratis, det var ju en fin present... värd flera hundra.


Det där är humbug! Den där "kursen" ger jag inte många lingon för. Hon vill bara tjäna pengar. Hon hade ju inte ens någon utbildning för detta. En arbetslös hårfrisörska som vill komma upp sig.

Du skulle lika gärna själv kunna annonsera ut liknande kurser, sätta ihop en snygg hemsida och lite flashiga reklamblad för syftet och sen ta multum i betalt för att rapa upp lite allmänna klyschor. Det är ett sätt att tjäna pengar bara.
Senast redigerad av mitzerl 2011-05-04 13:57:10, redigerad totalt 1 gång.
mitzerl
Inaktiv
 
Inlägg: 420
Anslöt: 2007-05-07

Inläggav Pemer » 2008-05-02 14:11:38

tvilling99 skrev:Tror du på fullt allvar att någon tjej skulle sätta sig ner och skriva till kanal 5 och söka kontakt efter att ha sett dig på tv?
Du vet väl vid det här laget att tjejer bara sitter och väntar på den rätte killen skall höra av och inte själva tar några initiativ.

När någon verkar riktigt intressant gör även tjejer det. Bonde söker fru och sådant, visst skriver tjejer för att söka kontakt med männen som framställs som åtråvärda singlar. Men det är ju under sådana förutsättningar, att de framställs som intressanta nog. Det gjorde ju inte jag nu, men det kunde kanske ha varit möjligt med en del annat utvalt av det som väl spelades in. Men nu var inte programmets syfte att visa upp mig från den synvinkeln, alltså tog de inte med något sådant. Förstås.
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 13:57:10, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav Pemer » 2008-05-02 14:12:47

mitzerl skrev:Du skulle lika gärna själv kunna annonsera ut liknande kurser, sätta ihop en snygg hemsida och lite flashiga reklamblad för syftet och sen ta multum i betalt för att rapa upp lite allmänna klyschor. Det är ett sätt att tjäna pengar bara.

Ja, jag skulle nog fan i mig slå till på lite i den stilen också, när jag ändå kommer igång nu via Bolagsbolaget... Why not, liksom...
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 13:57:10, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav Savanten Svante » 2008-05-02 23:45:04

Du måste bli slemmig oxå!


Tom Cruise, när han är som allra slemmigast!

"Respect the cock, and TAME the cunt!"
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 13:57:10, redigerad totalt 1 gång.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Inläggav Alien » 2008-05-04 3:30:18

Savanten Svante skrev:Du måste bli slemmig oxå!

Tom Cruise, när han är som allra slemmigast!

"Respect the cock, and TAME the cunt!"

Visst ja, ur filmen "Magnolia". Frank håller kurser i "Seduce and Destroy".

Är det här samma kurs som i programmet Outsider el ännu en? Charismatic Revolution:
http://www.alltomstockholm.se/StockholmsArtikel.aspx?bid=1240299

Det här låter ju bra, men det låter kanske annorlunda när de inte pratar med journalister:
– Skryt och smör går inte hem! I stället för att direkt bjuda på en drink, fråga om hon har en kul kväll och berör henne, säger Gustavo.
---
Är inte det en ganska förlegad kvinnosyn?
– Alla skriver om det och jag kan dela mycket av kritiken mot The game till exempel. Men vi lär inte ut att manipulera. Vi vill bara att alla bra människor där ute ska träffas, säger Victor.
Coachernas bästa raggningstips
» Le mot tjejen och gör henne glad.
» Berör henne.
» Var lite retsam och lekfull.
» Att du säger något är viktigare än vad du säger.
» Prata om känslor och måla upp bilder.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in