Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav Parvlon » 2012-11-22 19:48:30

Föreslår en ihopslagning med tråden om tatueringar.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav Svarta » 2012-11-22 21:16:19

Parvlon skrev:Föreslår en ihopslagning med tråden om tatueringar.



Nej, det skall vi inte ha.
Svarta
 
Inlägg: 392
Anslöt: 2011-11-15

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav elle » 2012-11-22 21:17:13

Svarta skrev:
Parvlon skrev:Föreslår en ihopslagning med tråden om tatueringar.

Nej, det skall vi inte ha.


håller med Svarta .
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav Svarta » 2012-11-23 20:39:41

Dags för lite mera ris!


Jag köpte denna:


Bild

Lightening Touch från The Body Shop.
"Ljusreflekterande, flytande concealer som passar perfekt för att dölja skuggor och skavanker. Med anpassad applikator.
Dermatologiskt testad"


Möjligen det sämsta köp jag har gjort i sminkväg, eller så är det delad sistaplats emellan denna och tidigare nämnd mascara från Lancome.

För det första, så ville den inte rinna till ordentligt på penseln, trots skakande av den i en evighet. För det andra, så dolde den inte skuggorna under ögonen tillräckligt bra när den väl hade runnit till. För det tredje, så flög toppen på pennan av när jag öppnade förpackningen...


Köp ej! Och ge mig gärna tips på någon annan produkt som döljer mörka ringar under ögonen, och tips på hur man applicerar för bästa resultat.
Svarta
 
Inlägg: 392
Anslöt: 2011-11-15

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav imperativ » 2012-11-23 23:58:24

Rakbalsam (after shave balm). För mig är sån after shave mycket trevligare än det svidande giftkemikalieosande rakvattnet, som min ansiktshy inte tål. Finns dessutom rakbalsam som är luktfria.
imperativ
 
Inlägg: 2134
Anslöt: 2008-11-22

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav Svarta » 2012-11-27 10:34:24

Efter att ha sett bilder på Bror Duktigs vackra hår så undrar jag nu; vad använder ni till era hår för att få det glansigt?

Tips emottages extremt tacksamt!
Svarta
 
Inlägg: 392
Anslöt: 2011-11-15

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav Angelic Fruitcake » 2012-11-27 11:57:43

Svarta skrev:Efter att ha sett bilder på Bror Duktigs vackra hår så undrar jag nu; vad använder ni till era hår för att få det glansigt?

Tips emottages extremt tacksamt!


Jag färgar håret, vilket gör det glansigt ett par veckor efteråt om man använder medföljande inpackningar. Annars använder jag balsamspray, platt-tångar och fönar håret med värmeskyddande produkter (spray eller leave-in conditioner) och tvättar bara håret var femte dag.
Angelic Fruitcake
 
Inlägg: 3352
Anslöt: 2010-05-21
Ort: Täby

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav Svarta » 2012-11-27 12:39:54

Angelic Fruitcake skrev:
Svarta skrev:Efter att ha sett bilder på Bror Duktigs vackra hår så undrar jag nu; vad använder ni till era hår för att få det glansigt?

Tips emottages extremt tacksamt!


Jag färgar håret, vilket gör det glansigt ett par veckor efteråt om man använder medföljande inpackningar. Annars använder jag balsamspray, platt-tångar och fönar håret med värmeskyddande produkter (spray eller leave-in conditioner) och tvättar bara håret var femte dag.



Plattångar, sliter inte det mycket på håret? Har du tips på någon bra balsamspray?
Svarta
 
Inlägg: 392
Anslöt: 2011-11-15

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav Angelic Fruitcake » 2012-11-27 13:05:36

Svarta skrev:
Angelic Fruitcake skrev:
Svarta skrev:Efter att ha sett bilder på Bror Duktigs vackra hår så undrar jag nu; vad använder ni till era hår för att få det glansigt?

Tips emottages extremt tacksamt!


Jag färgar håret, vilket gör det glansigt ett par veckor efteråt om man använder medföljande inpackningar. Annars använder jag balsamspray, platt-tångar och fönar håret med värmeskyddande produkter (spray eller leave-in conditioner) och tvättar bara håret var femte dag.


Plattångar, sliter inte det mycket på håret? Har du tips på någon bra balsamspray?


Jag använder faktiskt Barnängens barn-balsam. Plattångar sliter en del på håret, det gör all värmebehandling. Det sliter mindre med keramiska plattänger och om man använder skyddande produkter innan.
Angelic Fruitcake
 
Inlägg: 3352
Anslöt: 2010-05-21
Ort: Täby

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav sugrövmanövern » 2012-11-27 16:12:17

Svarta skrev:vad använder ni till era hår för att få det glansigt?
Efter schampot är ursköljt sköljer jag mitt hår i en mix av vatten och vinäger. Låter det sitta i någon minut och sköljer sedan bort det. Sedan har jag i hårbalsam.

Vinägern får hårstrånas fjäll att lägga sig, utmärkt att använda efter man färgat håret för att få färgen att sitta i längre.

Närbild på hårstrå:
Bild
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav Uandora » 2012-11-27 16:39:14

Ingen annan än jag som no pooar? :)
Uandora
 
Inlägg: 31
Anslöt: 2012-10-15

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav Nefarious » 2012-11-27 16:40:09

Uandora skrev:Ingen annan än jag som no pooar? :)


Jodå! :)
Nefarious
 
Inlägg: 3596
Anslöt: 2010-10-02
Ort: Svíþjóð

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav Svarta » 2012-11-27 16:52:13

Angelic Fruitcake skrev:
Svarta skrev:
Angelic Fruitcake skrev:
Jag färgar håret, vilket gör det glansigt ett par veckor efteråt om man använder medföljande inpackningar. Annars använder jag balsamspray, platt-tångar och fönar håret med värmeskyddande produkter (spray eller leave-in conditioner) och tvättar bara håret var femte dag.


Plattångar, sliter inte det mycket på håret? Har du tips på någon bra balsamspray?


Jag använder faktiskt Barnängens barn-balsam. Plattångar sliter en del på håret, det gör all värmebehandling. Det sliter mindre med keramiska plattänger och om man använder skyddande produkter innan.



Tack för tipset! Har använt Barnängens vuxenschampo och balsam tidigare, och gillar det. Låter lovande. :-)Happy
Svarta
 
Inlägg: 392
Anslöt: 2011-11-15

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav Uandora » 2012-11-27 16:52:26

Nefarious skrev:
Uandora skrev:Ingen annan än jag som no pooar? :)


Jodå! :)

Roligt! Hur hardcore är du? ;) Vad använder du för produkter? :)
Uandora
 
Inlägg: 31
Anslöt: 2012-10-15

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav Svarta » 2012-11-27 16:54:46

sugrövmanövern skrev:
Svarta skrev:vad använder ni till era hår för att få det glansigt?
Efter schampot är ursköljt sköljer jag mitt hår i en mix av vatten och vinäger. Låter det sitta i någon minut och sköljer sedan bort det. Sedan har jag i hårbalsam.

Vinägern får hårstrånas fjäll att lägga sig, utmärkt att använda efter man färgat håret för att få färgen att sitta i längre.

Närbild på hårstrå:
Bild



Vad tror du om denna "Glansgivande vinäger" ifrån Yves Rocher:

Bild

"Resultat direkt: håret blir skinande vackert med en helt oslagbar lyster. En riktig kick för trött och livlöst hår, som får en ljuvlig doft och fräschör. Appliceras i slutet av hårtvätten. Sköljs ur med rikligt av vatten.

Ingredienser med vegetabliskt ursprung: Hallonvinäger med glansgivande egenskaper som verkar reparerande och avlägsnar kalkavlagringar från håret.

Parabenfri formula. Testad under kontroll av hudläkare."


Har någon testat denna?
Svarta
 
Inlägg: 392
Anslöt: 2011-11-15

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav Svarta » 2012-11-27 16:56:36

Ingen som har tips på någon bra concealer för att dölja mörka ringar under ögonen, nu när Body Shopprodukten jag testade inte fungerade något bra?
Svarta
 
Inlägg: 392
Anslöt: 2011-11-15

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav Nefarious » 2012-11-27 16:59:16

Uandora skrev:Roligt! Hur hardcore är du? ;) Vad använder du för produkter? :)


Coop x-tra balsam till håret, kallpressade oljor och ren aloe vera till huden. That's it, typ. :)
Nefarious
 
Inlägg: 3596
Anslöt: 2010-10-02
Ort: Svíþjóð

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav rapchic » 2012-11-27 17:12:14

Uandora skrev:Ingen annan än jag som no pooar? :)

jag gjorde det men jag gjorde nått fel tror jag för trots mer än 6 månader utan schampo så var håret fortfarande fett.

däremot tvättar jag max 2 gånger/vecka med schampo för nått mer har jag märkt behövs inte och jag vill inte öka på schamponeringen bara för att heller.
rapchic
 
Inlägg: 4280
Anslöt: 2008-02-22
Ort: Lycksele

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav Parvlon » 2012-11-27 17:39:31

Använt schampo nån månad detta året bara, en flaska. Det var under den tiden som det övht var nån som påpekade att mitt hår var fett. B.la farsan och när jag berättade anledningen till honom så vred han lite på sig.
Senast redigerad av Parvlon 2012-11-27 17:40:25, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav sugrövmanövern » 2012-11-27 17:40:03

Vinägern från Yves Rocher såg ju spännande ut. Lär lukta godare än vanlig vinäger. Men som den ekonom jag är kör jag på vanlig vinäger :-)005 .
Svarta skrev:Ingen som har tips på någon bra concealer för att dölja mörka ringar under ögonen, nu när Body Shopprodukten jag testade inte fungerade något bra?

Bild
http://www.lancome.se/_sv/_se/makeup/hu ... 25172.aspx

Denna från Lancôme är riktigt bra. Jag har väldigt ljus hy och den finns i en riktigt ljus ton. Det är ovanligt, de flesta foundations och concealers är för mörka för mig.

Den kan kanske upplevas lite torr när man ska smeta ut den, men då kan man blanda den med sin vanliga foundation. Jag som har torr hy tycker den är lätt och skön att bära och den irriterar inte ögonen. Jag har den både på ögonlocken och för att täcka mörka ringar.

Ett tips är att gå på tex kicks och be att få en klick av concealern i en provburk så man inte köper grisen i säcken!

Tänkte även tipsa om Maybellines senaste serie, då jag blev glatt överraskad av deras foundation FIT ME™ FOUNDATION. Kanske kan någon av deras concealers vara bra?! Verkar som de förbättrat formulan, jag har inte varit imponerad av deras hudprodukter förr. Har typ bara gillat läppstiften.

Check it out:

http://www.maybelline.com/Products.aspx

Bild
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav Uandora » 2012-11-27 20:22:24

Parvlon skrev:Använt schampo nån månad detta året bara, en flaska. Det var under den tiden som det övht var nån som påpekade att mitt hår var fett. B.la farsan och när jag berättade anledningen till honom så vred han lite på sig.

Intressant! Hur tvättar du håret i vanliga fall då? :)
Uandora
 
Inlägg: 31
Anslöt: 2012-10-15

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav Uandora » 2012-11-27 20:24:05

rapchic skrev:
Uandora skrev:Ingen annan än jag som no pooar? :)

jag gjorde det men jag gjorde nått fel tror jag för trots mer än 6 månader utan schampo så var håret fortfarande fett.

däremot tvättar jag max 2 gånger/vecka med schampo för nått mer har jag märkt behövs inte och jag vill inte öka på schamponeringen bara för att heller.

Körde du balsammetoden då? Finns ju andra sätt också, om man gillar konceptet :)
Uandora
 
Inlägg: 31
Anslöt: 2012-10-15

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav Uandora » 2012-11-27 20:25:31

Nefarious skrev:
Uandora skrev:Roligt! Hur hardcore är du? ;) Vad använder du för produkter? :)


Coop x-tra balsam till håret, kallpressade oljor och ren aloe vera till huden. That's it, typ. :)

Okej :)
Uandora
 
Inlägg: 31
Anslöt: 2012-10-15

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav Parvlon » 2012-11-27 20:40:15

Uandora skrev:
Parvlon skrev:Använt schampo nån månad detta året bara, en flaska. Det var under den tiden som det övht var nån som påpekade att mitt hår var fett. B.la farsan och när jag berättade anledningen till honom så vred han lite på sig.

Intressant! Hur tvättar du håret i vanliga fall då? :)
Körde med balsam några månader men efter uppehållet (då jag gjorde slut på en schampoflaska) så har jag bara använt vatten och flytande handtvål +Tea tree oil ibland. Att jag ens började med bara tvål är p.ga att jag rakade skallen så då var det ju ingen idé med balsam tänkte jag så hade bra förutsättningar för att fortsätta när håret växte ut och givetvis med bra resultat. :-)Happy
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Återgå till Intressanta intressen



Logga in