aktivitetsstöd + bidrag av socialen ?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

aktivitetsstöd + bidrag av socialen ?

Inläggav sunshinemalin » 2012-11-20 10:55:43

jag undrar om nån vet om man har rätt till både aktivitetsstöd/försäkringaskassan och pengar av socialen ?
sunshinemalin
 
Inlägg: 23
Anslöt: 2012-11-20
Ort: södertälje

aktivitetsstöd + bidrag av socialen ?

Inläggav Abbreviation » 2012-11-20 11:08:47

Jag antar att du menar aktivitetsersättning? Nej, generellt inte, eftersom ersättningen från FK är högre än existensminimum.
Abbreviation
 
Inlägg: 3446
Anslöt: 2010-10-15

aktivitetsstöd + bidrag av socialen ?

Inläggav sunshinemalin » 2012-11-20 11:13:15

joh men precis, de va de jag menade. ok ah de suger, finns de inge kryphål ? i systemet menar jag.
sunshinemalin
 
Inlägg: 23
Anslöt: 2012-11-20
Ort: södertälje

aktivitetsstöd + bidrag av socialen ?

Inläggav rapchic » 2012-11-20 11:14:31

du kan ju ev få extra stöd för bostaden av FK men sånt är inte säkert
rapchic
 
Inlägg: 4280
Anslöt: 2008-02-22
Ort: Lycksele

aktivitetsstöd + bidrag av socialen ?

Inläggav Fortytwo » 2012-11-20 11:14:53

sunshinemalin skrev:joh men precis, de va de jag menade. ok ah de suger, finns de inge kryphål ? i systemet menar jag.

Varför behöver du pengar från socialen också då?
Fortytwo
 
Inlägg: 752
Anslöt: 2012-11-02

aktivitetsstöd + bidrag av socialen ?

Inläggav sunshinemalin » 2012-11-20 11:18:57

ok, ah ska kolla de på fk, tack!

jag har levt enbart på soc i så många år, oh dom har an bettet sig så illa. vill hitta ett kryphål, oh me de kan jag säga in your face bitch! hänger du me?
sunshinemalin
 
Inlägg: 23
Anslöt: 2012-11-20
Ort: södertälje

aktivitetsstöd + bidrag av socialen ?

Inläggav Sheyen » 2012-11-20 11:19:49

sunshinemalin skrev:joh men precis, de va de jag menade. ok ah de suger, finns de inge kryphål ? i systemet menar jag.

Vad menar du med "kryphål"?
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

aktivitetsstöd + bidrag av socialen ?

Inläggav Sheyen » 2012-11-20 11:20:45

sunshinemalin skrev:ok, ah ska kolla de på fk, tack!

jag har levt enbart på soc i så många år, oh dom har an bettet sig så illa. vill hitta ett kryphål, oh me de kan jag säga in your face bitch! hänger du me?

Nej, jag hänger inte med. Om du ska kalla skattebetalarna för "bitch" har jag heller ingen lust att hänga med.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

aktivitetsstöd + bidrag av socialen ?

Inläggav Fortytwo » 2012-11-20 11:22:16

Om du kan få ersättning från FK borde det väl räcka med det? Varför ska du få försörjningsstöd från socialen på samma gång?
Fortytwo
 
Inlägg: 752
Anslöt: 2012-11-02

aktivitetsstöd + bidrag av socialen ?

Inläggav Sheyen » 2012-11-20 11:23:56

Jag tycker att det skriker "fusk" om den här personen.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

aktivitetsstöd + bidrag av socialen ?

Inläggav Abbreviation » 2012-11-20 11:26:27

De pengarna ska gå till de som behöver dem. Du klarar dig gott och väl på FK. Socialen har inte ett eget kapital som du vill lura till dig pengar av, utan är skattefinansierat. Tar du av de pengarna så stjäl du från både skattebetalare och ekonomiskt utsatta.
Abbreviation
 
Inlägg: 3446
Anslöt: 2010-10-15

aktivitetsstöd + bidrag av socialen ?

Inläggav Sheyen » 2012-11-20 11:30:04

Abbreviation skrev:De pengarna ska gå till de som behöver dem. Du klarar dig gott och väl på FK. Socialen har inte ett eget kapital som du vill lura till dig pengar av, utan är skattefinansierat. Tar du av de pengarna så stjäl du från både skattebetalare och ekonomiskt utsatta.

+1
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

aktivitetsstöd + bidrag av socialen ?

Inläggav sunshinemalin » 2012-11-20 11:35:08

ok, jag tror att ni alla har missuppfattat vad jag menar (inge ovanligt me det, händer al the time)

jag vill inte fuska mig till pengar, jag vill hitta ett kryphål, som alla system har och bara för att ag letar efter de oh hoppas på att hitta, betyder inte att man fuskar, utan de menas med att om jag vill ha nått på mitt sätt, ska jag ha det så.

och jag måste bara säga till er alla, attmed att jag säger att soc eh en bitch, så har ni ingen aning om hur jag haft de me dom, vad dom har gjort mot mig, el har jag fel? att dömma någon efter dens ord, hallå? man kanske måste tänka innan man börjar veva, ni har ingen aning om vem jag eh, vad jag har vart me om, oh innan man börjar slänga saker mot en, kanske man ska tänka till innan.

det hära eh en viktig ska för mig att hitta, jag frågar väl inte vad ni tycker om mig? utan om de finns ett kryphål?
sunshinemalin
 
Inlägg: 23
Anslöt: 2012-11-20
Ort: södertälje

aktivitetsstöd + bidrag av socialen ?

Inläggav Sheyen » 2012-11-20 11:44:04

sunshinemalin skrev:ok, jag tror att ni alla har missuppfattat vad jag menar (inge ovanligt me det, händer al the time)

jag vill inte fuska mig till pengar, jag vill hitta ett kryphål, som alla system har och bara för att ag letar efter de oh hoppas på att hitta, betyder inte att man fuskar, utan de menas med att om jag vill ha nått på mitt sätt, ska jag ha det så.

och jag måste bara säga till er alla, attmed att jag säger att soc eh en bitch, så har ni ingen aning om hur jag haft de me dom, vad dom har gjort mot mig, el har jag fel? att dömma någon efter dens ord, hallå? man kanske måste tänka innan man börjar veva, ni har ingen aning om vem jag eh, vad jag har vart me om, oh innan man börjar slänga saker mot en, kanske man ska tänka till innan.

det hära eh en viktig ska för mig att hitta, jag frågar väl inte vad ni tycker om mig? utan om de finns ett kryphål?

Kryphål = fusk. Förstår du?

Jag bryr mig inte om vem du är och det spelar absolut ingen roll vad du känner, då dina känslor är irrelevanta i det här fallet. Jag tänker inte snacka känslor med dig, utan berättar helt enkelt att det du försöker att göra är fusk.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

aktivitetsstöd + bidrag av socialen ?

Inläggav Sheyen » 2012-11-20 11:50:30

sunshinemalin skrev:bara för att ag letar efter de oh hoppas på att hitta, betyder inte att man fuskar, utan de menas med att om jag vill ha nått på mitt sätt, ska jag ha det så.

Men va? Det där är ologiskt.

Bara för att du vill ha det betyder det inte att det inte är fusk. Det är fusk.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

aktivitetsstöd + bidrag av socialen ?

Inläggav sunshinemalin » 2012-11-20 11:56:08

ok, jag förstår inte vad du menar med fusk?

det är uh inte fusk att lägga ner tid oh energi på att hitta något, som vilken annan idiot som helst kan hitta me oh sen använda sig av de? det är inte fusk, fusk vore om jag säger att jag har en diagnos men att jag inte har det. hänger du me ?

jag pratar inte om mina känslor, jag pratar om hur det ser ut, två helt olika saker !
sunshinemalin
 
Inlägg: 23
Anslöt: 2012-11-20
Ort: södertälje

aktivitetsstöd + bidrag av socialen ?

Inläggav kullan » 2012-11-20 11:57:18

Har man Aktivitetsersättning från FK kan man ansöka om Bostadstillägg. Hade jag varit TS skulle jag låta SOC va. Själv skulle jag nog inte orka bråka med dom heller. Det är bättre att du pratar med FK istället. Om du nu har behov av mer pengar för boendet vill säga.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

aktivitetsstöd + bidrag av socialen ?

Inläggav Sheyen » 2012-11-20 12:03:25

sunshinemalin skrev:ok, jag förstår inte vad du menar med fusk?

det är uh inte fusk att lägga ner tid oh energi på att hitta något, som vilken annan idiot som helst kan hitta me oh sen använda sig av de? det är inte fusk, fusk vore om jag säger att jag har en diagnos men att jag inte har det. hänger du me ?

jag pratar inte om mina känslor, jag pratar om hur det ser ut, två helt olika saker !

Jo, det är fusk att ta pengar från skattebetalare om man inte behöver dessa. Du får inte lov att ha pengar från SOC, eftersom att du har aktivitetsersättning.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

aktivitetsstöd + bidrag av socialen ?

Inläggav tahlia » 2012-11-20 12:12:32

Sheyen skrev:Jo, det är fusk att ta pengar från skattebetalare om man inte behöver dessa. Du får inte lov att ha pengar från SOC, eftersom att du har aktivitetsersättning.


Fast kryphål är ju helt lagliga, vilket är själva poängen där. Dvs inte i lagens mening fusk. Sedan kan man mycket väl behöva pengarna även om man redan har aktivitetsersättning - i det här läget har vi ingen aning om hur vederbörandes situation ser ut.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

aktivitetsstöd + bidrag av socialen ?

Inläggav Sheyen » 2012-11-20 12:13:45

tahlia skrev:Fast kryphål är ju helt lagliga, vilket är själva poängen där. Dvs inte i lagens mening fusk.

Välkommen tillbaka!

Nja, jag är inte så säker på det, hörrudu.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

aktivitetsstöd + bidrag av socialen ?

Inläggav tahlia » 2012-11-20 12:15:24

Sheyen skrev:
tahlia skrev:Fast kryphål är ju helt lagliga, vilket är själva poängen där. Dvs inte i lagens mening fusk.

Välkommen tillbaka!

Nja, jag är inte så säker på det, hörrudu.


Då kanske du ska googla lite på betydelsen av ordet "kryphål" inom ämnet "lag".
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

aktivitetsstöd + bidrag av socialen ?

Inläggav Sheyen » 2012-11-20 12:17:40

tahlia skrev:
Sheyen skrev:
tahlia skrev:Fast kryphål är ju helt lagliga, vilket är själva poängen där. Dvs inte i lagens mening fusk.

Välkommen tillbaka!

Nja, jag är inte så säker på det, hörrudu.


Då kanske du ska googla lite på betydelsen av ordet "kryphål" inom ämnet "lag".

Nej, det ska jag inte!
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

aktivitetsstöd + bidrag av socialen ?

Inläggav tahlia » 2012-11-20 12:18:53

Sheyen skrev:Nej, det ska jag inte!


Då var vi klara här då.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

aktivitetsstöd + bidrag av socialen ?

Inläggav sunshinemalin » 2012-11-20 12:21:04

tahlia skrev:Fast kryphål är ju helt lagliga, vilket är själva poängen där. Dvs inte i lagens mening fusk. Sedan kan man mycket väl behöva pengarna även om man redan har aktivitetsersättning - i det här läget har vi ingen aning om hur vederbörandes situation ser ut.


ah tack, äntligen nån som fattar vad jag snackar om.
sunshinemalin
 
Inlägg: 23
Anslöt: 2012-11-20
Ort: södertälje

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in