Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav elle » 2012-11-19 20:49:33

rekommenderar den här ansiktsmasken för fett / blandad hud som jag har :
Bild

pris : 18 sek.
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav Svarta » 2012-11-19 20:56:12

Thurizas skrev:Tips och trix..

Något tips om hur man får en synbart fet hud med torr bas harmonisk och fin kanske?

Är det någon som testat bare minerals sminket? Hur är det i jämförelse med andra produkter?

Edit-- nu blev det frågor i stället för tips... :wink:



Frågor är helt ok de med! :-)Happy

Jag har testat läppstift ifrån bare minerals, och jag tycker att de är bra! Jag tilltalas av att det är naturliga produkter och ej djurtestat.


Bild

Såhär står det om läppstiften på Kicks hemsida http://www.kicks.se

"100% Natural Lipstick är vårdande och fuktgivande. De innehåller endast rena naturliga vaxer, sheasmör, essentiella oljor, multiaktiva växtextrakt, antioxidanter och E-vitamin. Enbart naturliga färgämnen är tillsatta – bestående av 100 % naturliga mineraler – och inga syntetiska konserveringsmedel förekommer.
• 100 % naturliga
• Inga kemiska tillsatser
• Mjukgör och vårdar läpparna
• Krämiga och täckande
• Hållbart resultat
• Ej djurtestad
Vikt: 3,7 g
ANVÄNDNING
Applicera på läpparna och återapplicera vid behov. För bästa resultat, använd Lip Brush. Grunda gärna med en lipliner för ännu bättre hållbarhet och definition."


Tillägg: 290:- på Kicks. Jag köpte mina kraftigt rabatterade på rea! :D
Svarta
 
Inlägg: 392
Anslöt: 2011-11-15

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav ElsaS » 2012-11-19 21:02:28

Thurizas skrev:Något tips om hur man får en synbart fet hud med torr bas harmonisk och fin kanske?

LR har en Aloe Vera - serie som gjort underverk med mina ungdomars ansikte. De hade vad du beskriver "synbart fet hud med torr basis".
Aloe Veran ska tydligen balansera.
ElsaS
 
Inlägg: 580
Anslöt: 2012-08-12
Ort: Skåne

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav Sheyen » 2012-11-19 21:07:33

Jag har svår dermatillomani och därför måste man ibland använda sig av små knep för att lyckas få till en fin sminkning.

1: Ett tunt lager foundation över hela ansiktet.
2: Dutta på mer foundation på problemområdena. Låt det fästa sig så gott det går (vänta ca 5 minuter).
3: Försök att jämna ut foundation-duttarna så att det ser bättre ut.
4: gör om nr 2 och 3.
5: Avsluta gärna med puder-foundation.

Till det brukar jag ha svart kajal ovanför de övre fransarna, mascara, påmålade ögonbryn (jag är skitljus), ljus ögonskugga (vit eller rosa) och eventuellt rosa läppstift.

Det här läppstiftet använder jag nuförtiden (längst till höger):

Bild

"Jelly kiss gel lipstick" från Isadora. Det är jätteskönt att ha på läpparna. Mjukt och skönt + luktar gott. Den längst till höger ser lila ut, men den är faktiskt väldigt ljus. Nästa gång ska jag dock köpa en ljusare! Gillar ljusa läppar + att det ser bra ut på mig, eftersom att jag har väldigt tunna läppar.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav Svarta » 2012-11-19 21:21:13

Jag vill tipsa om Max Factor's Lipfinity Lip Tint!

Bild


Om man som jag är en aspie med dålig finmotorik, så kommer man att upptäcka att denna är enastående när det kommer till att måla läpparna. Såhär beskrivs den av http://www.kicks.se :

"Den här säsongen introduceras en ny trend med matt läppfärg som ett alternativ till traditionella läppstift. De oemotståndliga Lipfinity Lip Tint pennorna ger perfekt färg med en lätt känsla på läpparna. Det är en läppfärg, men ändå något helt nytt! Nyheten Lipfinity Lip Tint kan appliceras i flera skikt för att ge en mer intensiv och matt färg. Kyssäkta läppfärg direkt!
Volym: 2,5 ml
ANVÄNDNING
Lipfinity Lip Tint har en vattenbaserad formula som absorberas in i det yttersta lagret i läpparna istället för att lägga sig på ytan, vilket ger en lätt känsla och en vacker långvarig look. Lipfinity Lip Tint är upformad som en penna med en specialformad spets för exakt definition och flexibel applicering. Du kan leka med färgerna och själv bygga upp den färgintensitet du önskar!"


115:- kostar den, och finns i flera fina färger. Jag gillar den skarpt! Den kan dock vara lite uttorkande, så smörj gärna in läpparna till natten med ett läppbalsam du gillar, så att de får tillbaka lite fukt. :-)Happy
Svarta
 
Inlägg: 392
Anslöt: 2011-11-15

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav Thurizas » 2012-11-19 21:30:25

ElsaS skrev:
Thurizas skrev:Något tips om hur man får en synbart fet hud med torr bas harmonisk och fin kanske?

LR har en Aloe Vera - serie som gjort underverk med mina ungdomars ansikte. De hade vad du beskriver "synbart fet hud med torr basis".
Aloe Veran ska tydligen balansera.


Något som funkat bra tidigare är Rosenseriens produkter men det är rätt dyrt för min plånbok.Dom balanserar bra men sedan dom gjorde om hudcremens burk så går den åt betydligt snabbare än förut och är enligt mig svårare att få ut i rätt mängd. Blir för mycket som kommer ur :(

Nu mer använder jag bara Rosenseriens deodorant som även den var bättre förut och hade en mindre rollonkula och även räckte längre. Men det är grymt bra produkter, synd att plånboken är lite tunn.
Thurizas
 
Inlägg: 8153
Anslöt: 2009-09-16
Ort: Västernorrland

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav sugrövmanövern » 2012-11-19 22:00:32

Svarta skrev:Jag vill tipsa om Max Factor's Lipfinity Lip Tint!

Bild
Ja de där är skitcoola, som tuschpennor. Jag hittade för cirka 79 kr på ebay inklusive frakt! Värt att leta smink där. Jag brukar använda ett transparent eller ljust läppglans ovanpå så läpparna känns mindre torra.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav Charlie72 » 2012-11-19 22:11:59

Gör som mig, billigaste tvålen till hela kroppen, håret också, sen aldrig något annat, min hy e perfekt :wink:
Charlie72
 
Inlägg: 3698
Anslöt: 2012-10-11

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav Moggy » 2012-11-19 22:23:45

elle skrev:rekommenderar den här ansiktsmasken för fett / blandad hud som jag har :
Bild

pris : 18 sek.




Vad gör den? Går den bara att använda en gång? Och hur ofta ska man använda sån där?
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav Fortytwo » 2012-11-19 23:40:14

Sedan jag slutade använda ansiktscrème, foundation, concealer och puder har jag fått lite bättre hy. Använder nu för det mesta bara mascara och ibland kajal och läppglans. Så, jag kan tipsa om att sluta med smink på hyn om man har en tendens att få finnar.
Fortytwo
 
Inlägg: 752
Anslöt: 2012-11-02

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav Iridia » 2012-11-20 5:42:50

Ekologiskt kokossmör (som man får värma upp lite i handen eftersom det stelnar i rumstemperatur) blir jättebra hudolja där man har torr hy, särskilt på händer och fötter.
Iridia
 
Inlägg: 4618
Anslöt: 2011-09-22

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav Iridia » 2012-11-20 5:44:03

Svarta skrev:Jag vill tipsa om Max Factor's Lipfinity Lip Tint!

Luktar den något?
Iridia
 
Inlägg: 4618
Anslöt: 2011-09-22

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav evveb » 2012-11-20 6:07:42

Sheyen skrev:... dermatillomani ...


Jag var tvungen att googla det här ordet och vips så har jag hittat ett namn på något jag har lidit av sedan dagis. Jag har pratat om det här med min psykolog flera gånger, men hon har velat fokusera på andra saker. Det är tydligen viktigare att man inte äter och skär sig än att man har en massa ärr och sår överallt.

Jag använder det här

Bild
Maybelline's Dream Matte Mousse Foundation. Jag drar på en tjock mask av det här kletet över hela ansiktet (och halsen, eftersom att det skulle se konstigt ut annars då den ljusaste färgen som finns att köpa av den foundation:en är för mörk för min hy) så att jag kan klara av att folk tittar på mig utan att tänka "NEEEEJ, TITTA INTE PÅ MIG. JAG VET ATT JAG SER HEMSK UT! Jag ska lämna dig så att du slipper se hur äcklig jag är" vilket inte hjälper mig att vara social.

Jag brukar ha något puder på efteråt, spelar ingen roll vilket. Brukar köpa det billigaste. Sen om jag ska iväg någonstans så tar jag på lite mascara och mycket eyeliner.
evveb
 
Inlägg: 168
Anslöt: 2012-06-26
Ort: Norrköping

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav Sheyen » 2012-11-20 8:09:33

evveb: Den foundationen är jättebra och täcker finfint! :-)Happy

Känner absolut igen de där tankarna (att man tänker att andra tycker att man är äcklig osv).
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav rapchic » 2012-11-20 9:50:28

Fortytwo skrev:Sedan jag slutade använda ansiktscrème, foundation, concealer och puder har jag fått lite bättre hy. Använder nu för det mesta bara mascara och ibland kajal och läppglans. Så, jag kan tipsa om att sluta med smink på hyn om man har en tenens att få finnar.

alla tycker alltid att jag har så fin hy (i ansiktet gissar jag dom menar) och jag tror att det är för att jag inte gör nått speciellt med den.
Jag tvättar med endast vatten ca 2 gånger/dag (då jag varit i lagårn) använder aldrig tvål och om huden blir torr så använder jag apotekets "spotless oil-free matifying" i ansiktet.
de få gånger jag använt smink i hela ansiktet (tex vid teater) så har det tagit dagar till nån vecka innan huden är normal igen.

med håret är det samma sen jag slutade med schampoo varje gång (testade balsammetoden men jag läste inte på nog mkt så mitt hår blev fett) jag duchar (använder schampoo max 2 ggr/vecka) så har mitt hår vuxit mer än 2 dm och det fortsätter att växa (toppa för mig är ca 12 cm) och det är blankt och fint och inte fett.
rapchic
 
Inlägg: 4280
Anslöt: 2008-02-22
Ort: Lycksele

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav Svarta » 2012-11-20 9:57:36

Iridia skrev:
Svarta skrev:Jag vill tipsa om Max Factor's Lipfinity Lip Tint!

Luktar den något?



Den har en svag doft av bär, nästan som någon sylt. Säkrast är nog att gå och lukta på den först innan köp. :-)Happy
Svarta
 
Inlägg: 392
Anslöt: 2011-11-15

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav Svarta » 2012-11-20 9:58:51

sugrövmanövern skrev:
Svarta skrev:Jag vill tipsa om Max Factor's Lipfinity Lip Tint!

Bild
Ja de där är skitcoola, som tuschpennor. Jag hittade för cirka 79 kr på ebay inklusive frakt! Värt att leta smink där. Jag brukar använda ett transparent eller ljust läppglans ovanpå så läpparna känns mindre torra.



Tack för tipset! :-)Hug Skall helt klart ge mig ut och leta fynd!
Svarta
 
Inlägg: 392
Anslöt: 2011-11-15

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav plåtmonster » 2012-11-20 10:00:52

Ett litet oops angående hudprodukter från källor som ej kan verifieras. Det förekommer en hel del piratkopior av kända märken som innehåller "allt möjligt" oftast giftiga saker.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav Fortytwo » 2012-11-20 10:52:31

rapchic skrev:
Fortytwo skrev:Sedan jag slutade använda ansiktscrème, foundation, concealer och puder har jag fått lite bättre hy. Använder nu för det mesta bara mascara och ibland kajal och läppglans. Så, jag kan tipsa om att sluta med smink på hyn om man har en tenens att få finnar.

alla tycker alltid att jag har så fin hy (i ansiktet gissar jag dom menar) och jag tror att det är för att jag inte gör nått speciellt med den.
Jag tvättar med endast vatten ca 2 gånger/dag (då jag varit i lagårn) använder aldrig tvål och om huden blir torr så använder jag apotekets "spotless oil-free matifying" i ansiktet.
de få gånger jag använt smink i hela ansiktet (tex vid teater) så har det tagit dagar till nån vecka innan huden är normal igen.


Det där är iochförsig till stor del genetiskt. Jag har inte aldrig haft fin hy sedan jag kom in i tonåren (inte innan jag började sminka mig heller alltså). Men visst är det så att huden blir mer harmonisk om man bara låter den vara.
Fortytwo
 
Inlägg: 752
Anslöt: 2012-11-02

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav elle » 2012-11-20 11:23:34

Moggy skrev:
elle skrev:rekommenderar den här ansiktsmasken för fett / blandad hud som jag har :
Bild

pris : 18 sek.


Vad gör den? Går den bara att använda en gång? Och hur ofta ska man använda sån där?


den gör att huden inte blänker och den känns ren och matt. jag brukar använda den en gång i veckan. jag tycker den är effektivt och prisvärd och luktar mild. en förpackning innehåller dessutom 2 applikationer dvs. det räcker åt 2 ggr.
Så fungerar det

NIVEA PURE EFFECT ACTIVE PURIFYING MASK balanserar effektivt blandad till fet hy:

Berikad med vit lera och magnoliaextrakt som rengör porerna på djupet och bekämpar effektivt orenheter.
Mattar ner och hjälper till med att förebygga blemmor.
Den milda formulan med Bisabolol och Vitamin E gör att hyns naturliga fuktbalans bibehålls.

http://www.nivea.se/products/Face-Care/ ... ifying-mas
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav elle » 2012-11-20 11:52:11

jag har alltid gillat kosmetik från ( de finns tyvärr inte att köpa i Sverige ) :
Bild
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav Svarta » 2012-11-20 11:55:04

Fortytwo skrev:
rapchic skrev:
Fortytwo skrev:Sedan jag slutade använda ansiktscrème, foundation, concealer och puder har jag fått lite bättre hy. Använder nu för det mesta bara mascara och ibland kajal och läppglans. Så, jag kan tipsa om att sluta med smink på hyn om man har en tenens att få finnar.

alla tycker alltid att jag har så fin hy (i ansiktet gissar jag dom menar) och jag tror att det är för att jag inte gör nått speciellt med den.
Jag tvättar med endast vatten ca 2 gånger/dag (då jag varit i lagårn) använder aldrig tvål och om huden blir torr så använder jag apotekets "spotless oil-free matifying" i ansiktet.
de få gånger jag använt smink i hela ansiktet (tex vid teater) så har det tagit dagar till nån vecka innan huden är normal igen.


Det där är iochförsig till stor del genetiskt. Jag har inte aldrig haft fin hy sedan jag kom in i tonåren (inte innan jag började sminka mig heller alltså). Men visst är det så att huden blir mer harmonisk om man bara låter den vara.



Fast angående min hud så är det där mycket beroende på väder och vind. Som hundägare så är jag ute och promenerar en del, och på vinterhalvåret så vill mitt ansikte gärna ha dag- och/eller nattkräm för att inte bli alldeles för torrt. På sommarhalvåret smörjer jag mig betydligt mer sällan. Smink används någon gång ibland om jag skall iväg någonstans, så det är långt ifrån var och varannan dag. :-)Happy
Svarta
 
Inlägg: 392
Anslöt: 2011-11-15

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav Svarta » 2012-11-20 11:56:17

elle skrev:jag har alltid gillat kosmetik från ( de finns tyvärr inte att köpa i Sverige ) :
Bild



Berätta gärna mer om märket! :-)Happy
Svarta
 
Inlägg: 392
Anslöt: 2011-11-15

Den stora smink- och kroppsvårdstråden

Inläggav elle » 2012-11-20 19:41:58

finns här :) :
http://www.int.fa.com/fa/en/en/home.html
Bild
jag tror det är ett tyskt märke , finns i 150 länder. jag gillar deras förpackningar med mycket färg och olika serier och dofter och ordet FA är förkortning av ordet " fantastisk".
Bild
Bild
prisnivå : som Nivea eller Dove så de är inte dyra.
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Återgå till Intressanta intressen



Logga in