Högklackade skor
Högklackade skor
Jag har ett stort intresse för högklackade skor i alla dess vackra former och höjder : )
- Rest is best
- Inaktiv
- Anslöt: 2012-11-08
Högklackade skor
Ja, jag ska prova att gå runt i ett par några timmar om det kommer ett lämpligt tillfälle för att testa. Som du säkert förstår ligger främst intresset i att det är vackert för ögat att skåda högklackade skor, tycker inte du det? : - )
- Rest is best
- Inaktiv
Högklackade skor
Rest is best skrev: Som du säkert förstår ligger främst intresset i att det är vackert för ögat att skåda högklackade skor, tycker inte du det? : - )
Nja, jag är kvinna och heterosexuell och noterar ofta inte ens huruvida någon har högklackat på sig eller inte - såvida de inte plötsligt ser onaturligt långa ut.
Personligen äger jag inte ett enda par högklackade - har vid några få tillfällen, i min ungdom, dristat mig till att prova på detta fenomen men det var så satans obekvämt att jag snabbt avfärdade det projektet.
Högklackade skor
Har försökt få högklackat ur huvudet på en del tjejer men de insisterar på att använda sådana skor. Alltså utseende är det viktiga, inte bekvämlighet, funktion eller hälsa.
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Högklackade skor
Hur utövar du ditt intresse?
Själv äger jag högklackade skor men använder dem sällan. Mina fyrtioettor till fossingar knallar stadigt omkring i ett par rosa doc martens under den här årstiden.
Själv äger jag högklackade skor men använder dem sällan. Mina fyrtioettor till fossingar knallar stadigt omkring i ett par rosa doc martens under den här årstiden.
Högklackade skor
Det finns ju underbart fina, vackra och härliga högklackade skor!
Tar lite tid att lära sig att gå i dem bara.. speciellt om klacken närmar sig 10 cm..
En risk är också att om en väger lite förmycket kan en få trista problem med trampdynorna och småbenen i foten..
Tar lite tid att lära sig att gå i dem bara.. speciellt om klacken närmar sig 10 cm..
En risk är också att om en väger lite förmycket kan en få trista problem med trampdynorna och småbenen i foten..
Högklackade skor
Mina fotter fixar inga högklackade skor. Det blir mer gympadojor. Visserligen har min kängor lite klack men den är låg och väldigt bred.
Högklackade skor
Lättare med balans med lite bred klack, absoluuuut!
Tyvärr görs många tjejskor lite för långsmala. Har ärvt "ankfötter" av ärade modern så jag får lite klämda fötter när jag envisas.. hahaha!
Men vill en vara fin, får en lida pin..
Tyvärr görs många tjejskor lite för långsmala. Har ärvt "ankfötter" av ärade modern så jag får lite klämda fötter när jag envisas.. hahaha!
Högklackade skor
Köp skor för killar istället?
- plåtmonster
Högklackade skor
plåtmonster skrev:Köp skor för killar istället?
Inte så snyggt till kjol, klänning, tights etc..
Högklackade skor
Fortytwo
Jag utövar mitt intresse för högklackade skor genom att söka upp sammanhang där de förekommer. Högklackar förekommer i trendiga skobutiker, på fotografier och videos på internet. Så det finns rika möjligheter att beskåda detta visuella konstverk högklackar : - )
Jag utövar mitt intresse för högklackade skor genom att söka upp sammanhang där de förekommer. Högklackar förekommer i trendiga skobutiker, på fotografier och videos på internet. Så det finns rika möjligheter att beskåda detta visuella konstverk högklackar : - )
- Rest is best
- Inaktiv
Högklackade skor
lillmupp skrev:Lättare med balans med lite bred klack, absoluuuut!
Det gäller mansskor också, de är vanligtvis för långsmala för mig
Högklackade skor
Fortytwo skrev:Hur utövar du ditt intresse?
Snyggt!
Högklackade skor
jag gillar bära platåskor de är ok att ha på sig om man vill ha både bekväma skor och se längre ut än sina 1,60 som jag har :
Högklackade skor
När jag var 15 år bestämde jag mej för att vara som alla andra, dvs gå på fest i högklackat och supa. Det slutade med att jag klampade ut från festen kl.22.30, tog av mej skorna och kastade pumpshelvetena åt h-te. Arg som en bålgeting på detta korkade högklackspåfund!
Sen dess har det varken kommit in några högklackade eller trång-tå skor i min garderob .
Klok liten 15-åring jag var.
Många i min ålder börjar så smått att få problem med tår och annat på foten just bara pga dessa eländiga trång-tå-skor och dessa vansinniga klackar.
Men inte jag inte
Sen dess har det varken kommit in några högklackade eller trång-tå skor i min garderob .
Klok liten 15-åring jag var.
Många i min ålder börjar så smått att få problem med tår och annat på foten just bara pga dessa eländiga trång-tå-skor och dessa vansinniga klackar.
Men inte jag inte
Högklackade skor
Håller med om att högklackade skor är obekvämt och dem gör ont en längre tid.
Man får bättre hållning det är sant.
Men vissa skor är löjligt höga och minimalt stöd
Man får bättre hållning det är sant.
Men vissa skor är löjligt höga och minimalt stöd
Högklackade skor
lillmupp skrev:En risk är också att om en väger lite förmycket kan en få trista problem med trampdynorna och småbenen i foten..
...en annan risk är att kombinationen av högklackat och kullersten kan leda till rejäl hjärnskakning samt vrickad fot
Högklackade skor
Det är därför det är så bra med en stor stark man som kan hålla om kvinnan
- plåtmonster
Högklackade skor
Och den starka handen kan då med fördel råka glida in under toppen
- plåtmonster
Högklackade skor
Nej, du kan inte tycka om det. Alla kvinnor måste tycka att all beröring är otäck
- plåtmonster
Högklackade skor
Hmm... jag tycker ju att beröring är rätt så trevligt... klart att föredra framför hjärnskakning, definitivt.
En tänkbar teori är att jag är en man egentligen. Det skulle möjligen förklara varför jag är så dålig på att hantera de höga klackarna. Fast i övrigt tycker jag inte att det verkar stämma så bra....
En tänkbar teori är att jag är en man egentligen. Det skulle möjligen förklara varför jag är så dålig på att hantera de höga klackarna. Fast i övrigt tycker jag inte att det verkar stämma så bra....
Återgå till Intressanta intressen