Datum för inlägg vs datum för när man gick med

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Datum för inlägg vs datum för när man gick med

Inläggav VeganGeekGirl » 2012-11-08 19:25:52

Der ör kanske bar jag som är för lättförvirrad men tänkte jag skulle fråga i all a fall. Finns det någon möjlighet att på något sätt göra datum när tråden skapades lite mer tydlig och datum när medlemmeen anslöt lite mindre iögondefallande?
Nu står det med ganska stor text precis under namnet vilket gör att jag blir ständigt förvirrad
"Åh den här tråden är visst tre år, känns lite sent att svara"

Då försöket jag ändå tänka på det men har ännu inte lyckats komma ihåg det någon längre stund.
VeganGeekGirl
 
Inlägg: 812
Anslöt: 2010-04-03
Ort: Nyköping

Datum för inlägg vs datum för när man gick med

Inläggav Liebert » 2012-11-08 19:36:58

Men det står ju "anslöt" före det datum då forumisten blev medlem. Det är väl ganska tydligt?
Liebert
Grundare
 
Inlägg: 1900
Anslöt: 2005-10-10

Datum för inlägg vs datum för när man gick med

Inläggav VeganGeekGirl » 2012-11-08 19:43:34

Liebert skrev:Men det står ju "anslöt" före det datum då forumisten blev medlem. Det är väl ganska tydligt?


Jodå, jag bara undrade när jag läser en post och sneglar åt sidan för att se vem som har skrivit lägger jag bara märke till datumet. Aja det är väl bara jag som är lite trög då men tänkte att man kunde fråga :oops:
VeganGeekGirl
 
Inlägg: 812
Anslöt: 2010-04-03
Ort: Nyköping

Datum för inlägg vs datum för när man gick med

Inläggav Tintomara Ariadne » 2012-12-02 18:15:16

Trodde att jag var den enda som hela tiden såg fel på det där. :P
Tintomara Ariadne
 
Inlägg: 2195
Anslöt: 2009-03-04
Ort: Östergötland

Datum för inlägg vs datum för när man gick med

Inläggav plåtmonster » 2012-12-02 18:16:57

Trådskaparen har en poäng tycker jag ;)

Förslag, mindre font på "anslöt".
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Datum för inlägg vs datum för när man gick med

Inläggav Moggy » 2012-12-02 18:25:41

Man kunde ha tiden för när inlägget postades i högerkanten för att skilja det från texten i inlägget.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Datum för inlägg vs datum för när man gick med

Inläggav atoms » 2012-12-03 11:06:47

Moggy skrev:Man kunde ha tiden för när inlägget postades i högerkanten för att skilja det från texten i inlägget.


Även om också jag ibland gör misstaget som VeganGeekGirl gör, så tycker jag att förslaget om att använda högerspalten skulle trassla till det då man isåfall måste flacka med blicken från sida till sida för att få fram information som nu är centrerad till ett område mitt på skärmen, samt till vänster.

Forskning (som jag dock inte kan länka till) har visat hur människor som läser i en uppslagen tidning instinktivt riktar blicken mot den vänstra sidan; det är möjligt (nu spånar jag helt fritt) att det har att göra med hur vi här i västvärlden läser text från vänster till höger - har inte en susning om det är annorlunda för dem som läser text på andra sätt.
atoms
Moderator
 
Inlägg: 18069
Anslöt: 2009-05-05
Ort: Norrköping

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in