Internatskola med djur?

Diskussioner kring allt som rör arbete och studier.

 Moderatorer: Alien, atoms

Internatskola med djur?

Inläggav Miche » 2012-10-31 2:39:41

Min dotter ska börja gymnasiet hösten 2014 och har börjat leta efter ett gymnasium med internat där man får ha egen hund men även ex.vis marsvin.

Hon bor i Västmanland men kan tänka sig att åka var som helst för att få gå i en skola som känns rätt och där hennes marsvin får följa med.

Är det någon som har något bra och användbart tips?

Den här sökningen ger 119 träffar, det är rätt bökigt att titta igenom alla träffarna för att hitta rätt...
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Internatskola med djur?

Inläggav Alien » 2012-10-31 3:41:34

Måste man inte gå på den skola som finns i den egna kommunen? Så länge just den utbildningen finns där.

Så här står det på Öknaskolans hemsida:
Kommer du inte från Nyköping? Du kan söka till skolan oavsett var du bor i landet på så kallat "frisök", så länge den utbildning du vill läsa inte finns på en skola som ligger närmare kan du bli antagen till Öknaskolan och få bo på skolans internat.
http://www.gymnasium.se/Oeknaskolan__b1706.html
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Internatskola med djur?

Inläggav ElsaS » 2012-10-31 6:40:27

Vad för sorts inriktning är din dotter intresserad av?
Önnestadsgymnasiet utanför Kristianstad/Skåne har inriktning djur o natur. Och för ca.6år sedan hade en vänninas dotter sitt marsvin med sej när hon gick djurskötarutb.
Jag orkar inte läsa deras info om vad som gäller idag.
Ett litet tips bara.
ElsaS
 
Inlägg: 580
Anslöt: 2012-08-12
Ort: Skåne

Internatskola med djur?

Inläggav Miche » 2012-10-31 10:56:41

ElsaS skrev:Vad för sorts inriktning är din dotter intresserad av?

Hennes specialintresse är hundar men djurvård kan nog fungera det med.

I den kommun hon bor anordnas inte någon av de utbildningarna och jag (och hon själv) tror att internat vore perfekt skolform för henne. Min systerson gick f.ö. på internatskola och stormtrivdes!
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Återgå till Studier och arbetsliv



Logga in