Lycklig! (pga en positiv reaktion)

Här diskuterar vi språkfrågor på ett brett plan.

 Moderatorer: Alien, atoms

Lycklig! (pga en positiv reaktion)

Inläggav Flia » 2012-10-16 18:28:53

Det här skrev jag till en skribent/dietist:

Hej,
Som skribent på en såpass officiell sida som Matvett.se tycker jag att du har ett ansvar att ta hjälp att skriva korrekt svenska. De och dem..... svårt att förklara tycker jag, men språknämnden har gjort ett
bra försök

...citat från språkämndens sajt....

Hälsningar
(Flia)

Och döm om min glada förvåning när det här svaret kom:

Hej Tina!
Tack så mycket för ditt mejl. Jag har tagit till mig av din kritik och håller med dig om att vi bör granska våra inlägg, vilket vi också gör. Detta specifika inlägg var mkt slarvigt skrivet. Jag har rättat till felen och även bett mina kollegor att korrekturläsa.Vad roligt att du har hittat till matvett.se! Jag hoppas du finner intressant läsning, trots de grammatiska felen :)

!Vänliga hälsningar

Emelie Luokkanen
Leg. DietistSkribent & webbansvari
gwww.matvett.se

Co-Admin: förtydligade rubriken
Flia
 
Inlägg: 2316
Anslöt: 2008-11-28
Ort: Östhammar

Lycklig!

Inläggav Undefined » 2012-10-17 18:22:53

Hehe ja om man är väldigt kritisk mot någon utan att linda in det i sammet först är det lättare hänt att inte få så positiv respons på kritiken, men det fick du ju här.

Jag lindade inte in detta i så jättefin sammet heller, men det jag försöker undra är om det kan vara så att du brukar kritisera utan att linda in det? Och därmed inte är van vid den här typen av respons? :-)005
Undefined
 
Inlägg: 39
Anslöt: 2012-10-10
Ort: Göteborg

Lycklig!

Inläggav Flia » 2012-10-17 20:52:04

Undefined skrev:Hehe ja om man är väldigt kritisk mot någon utan att linda in det i sammet först är det lättare hänt att inte få så positiv respons på kritiken, men det fick du ju här.

Jag lindade inte in detta i så jättefin sammet heller, men det jag försöker undra är om det kan vara så att du brukar kritisera utan att linda in det? Och därmed inte är van vid den här typen av respons? :-)005


Ehhh, va?
Jag har AS, och brukar inte linda in över huvud taget.
Flia
 
Inlägg: 2316
Anslöt: 2008-11-28
Ort: Östhammar

Lycklig!

Inläggav dasunbedingte » 2012-10-17 20:53:33

Flia skrev:Det här skrev jag till en skribent/dietist:

Hej,
Som skribent på en såpass officiell sida som Matvett.se tycker jag att du har ett ansvar att ta hjälp att skriva korrekt svenska. De och dem..... svårt att förklara tycker jag, men språknämnden har gjort ett
bra försök

...citat från språkämndens sajt....

Hälsningar
(Flia)

Och döm om min glada förvåning när det här svaret kom:

Hej Tina!
Tack så mycket för ditt mejl. Jag har tagit till mig av din kritik och håller med dig om att vi bör granska våra inlägg, vilket vi också gör. Detta specifika inlägg var mkt slarvigt skrivet. Jag har rättat till felen och även bett mina kollegor att korrekturläsa.Vad roligt att du har hittat till matvett.se! Jag hoppas du finner intressant läsning, trots de grammatiska felen :)

!Vänliga hälsningar

Emelie Luokkanen
Leg. DietistSkribent & webbansvari
gwww.matvett.se


Haha, oh! Dagens. Härliga människa. :)
dasunbedingte
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2690
Anslöt: 2012-07-23
Ort: Kibbutz.

Lycklig!

Inläggav Jontz » 2012-10-17 20:57:18

Rätt ska vara rätt. Jag finner det mycket irriterande när professionella skribenter inte stavar riktigt.
Jontz
 
Inlägg: 19
Anslöt: 2012-10-17

Lycklig! (pga en positiv reaktion)

Inläggav Tintomara Ariadne » 2012-10-25 13:25:24

Härligt med människor som kan ta kritik konstruktivt och ser det hjälpsamma i det! :D Det är ju en möjlighet till utveckling.
Tintomara Ariadne
 
Inlägg: 2195
Anslöt: 2009-03-04
Ort: Östergötland

Återgå till Språket



Logga in