Hur gör ni för att arbeta bort tvång?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Hur gör ni för att arbeta bort tvång?

Inläggav Miche » 2012-10-25 9:52:16

@Idiot, det som händer dig är att du ödslar bort en massa energi på att oroa dig, energi som du så väl behöver för att orka med resten av ditt liv.

Det är inte lätt att släppa oron, men man måste vara beredd på att göra bort sig! Det händer lite då och då att jag gör bort mig, men vad gör det egentligen, rent energimässigt är det bättre att göra bort sig och acceptera att det händer alla då och då än att oroa sig jämt och ständigt för det!

I början kan det vara väldigt tufft att hantera folks reaktioner, men om du studerar en NT-person så märker du ganska snart att de egentligen har ganska uselt minne, de glömmer saker väldigt fort, inte minst när folk gör bort sig under en förutsättning, att de inte är ute efter att mobba (vilket man får hoppas att ens vänner inte är och om det är en sådan person så är det bara att inse att det inte är din vän, avpollettera då personen så snabbt som möjligt).

Mitt liv har blivit betydligt mycket bättre sen jag identifierade energitjuvarna och skippade så många som möjligt av dessa, jag har energi över och mår bra, går inte och oroar mig speciellt ofta och lever rätt mycket i nuet, men har planer inför en bättre framtid som jag vet att jag kommer att lyckas med, bara jag inte ger upp.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Hur gör ni för att arbeta bort tvång?

Inläggav plåtmonster » 2012-10-25 12:15:07

Om dina intressen är pinsamma och det vetande är för stort. Kanske umgänget är fel. Så om det är ett jobb att umgås med dessa personer, se till att få något för det precis som med vilket annat jobb som helst. När man är ledig ska man kunna "vara sig själv".
Är det jobbtid är det $$, 6 och annat som gäller ;)
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Hur gör ni för att arbeta bort tvång?

Inläggav Idiot » 2012-10-25 12:37:16

Miche skrev:@Idiot, det som händer dig är att du ödslar bort en massa energi på att oroa dig, energi som du så väl behöver för att orka med resten av ditt liv.

Det är inte lätt att släppa oron, men man måste vara beredd på att göra bort sig! Det händer lite då och då att jag gör bort mig, men vad gör det egentligen, rent energimässigt är det bättre att göra bort sig och acceptera att det händer alla då och då än att oroa sig jämt och ständigt för det!

I början kan det vara väldigt tufft att hantera folks reaktioner, men om du studerar en NT-person så märker du ganska snart att de egentligen har ganska uselt minne, de glömmer saker väldigt fort, inte minst när folk gör bort sig under en förutsättning, att de inte är ute efter att mobba (vilket man får hoppas att ens vänner inte är och om det är en sådan person så är det bara att inse att det inte är din vän, avpollettera då personen så snabbt som möjligt).

Mitt liv har blivit betydligt mycket bättre sen jag identifierade energitjuvarna och skippade så många som möjligt av dessa, jag har energi över och mår bra, går inte och oroar mig speciellt ofta och lever rätt mycket i nuet, men har planer inför en bättre framtid som jag vet att jag kommer att lyckas med, bara jag inte ger upp.


Jo, jag har noterat hur dåligt minne många NTare har, saker som jag själv tycker är självklart att man minns har de inte ens en gnutta kvar av i minnet.
På gott och ont.

Bra inlägg och bra tips också, jag håller aktivt på med en förändring av hur jag är (från idiot till den äkta idiot) och jag är nyfiken hur det kommer att uppfattas av mina peers.
Ska på en "middag" i helgen och då jävlar ska jag försöka, hoppas jag inte fegar ur bara..
Idiot
 
Inlägg: 1004
Anslöt: 2012-02-10

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in