Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Blue86 » 2012-08-21 23:47:20

Testade snabbt om min gamla sketna lapptop(för rese syften) kunde fixa GW 2, spelet sa att det inte gick men min dator kämpade hårt. Det var några hemska delay i början men efter typ fem minuter så flöt det på rätt så bra och med så liten skärm såg det riktigt snyggt ut även med lägsta grafik : )

Jag har även laddat ner beta drivrutinerna till min stationära dators grafikkort vilket GW 2 launchern snällt rekommenderade, till och med vilken version sa den : )

Men nu bär det av på riktigt på lördag, hoppas alla är redo! För det är inte jag xD Jag ska bort typ hela denna helg men en god vän till mig kommer skapa guildet åt mig om jag inte tar med laptoppen(jag tror inte jag vill skapa min första karaktär på en dator jag inte litar på). Guild namnet blir nog "Od Tori", som det såg ut vid BWE 3 så går det inte ha "'" tecken så Od'Tori som jag planerade verkar inte gå tyvärr :C

Jag kommer nog posta min väns namn spelkaraktär den 25e men i värsta fall kan det kan det ta ett par dagar innan allt blir fixat men vi kommer som sagt köra på "Aurora Glade" hur som helst, vi syns där för eller senare! : )
Blue86
 
Inlägg: 237
Anslöt: 2012-02-20
Ort: Malmö

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Kromatik » 2012-08-22 7:28:06



:lol:
Kromatik
 
Inlägg: 135
Anslöt: 2011-09-18

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav keyns » 2012-08-22 9:10:42

Har ni noterat Blizzards annons om att köpa alla WoW expansions extra billigt, och det varar fram t.o.m den 27:e (official gw 2 release den 28:e) - Coincidence? :P
keyns
 
Inlägg: 173
Anslöt: 2010-09-08
Ort: Göteborg

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Blue86 » 2012-08-22 10:16:43

keyns skrev:Har ni noterat Blizzards annons om att köpa alla WoW expansions extra billigt, och det varar fram t.o.m den 27:e (official gw 2 release den 28:e) - Coincidence? :P


Haha, märkte du också deras "köp ett år av månadsavgifter och få Diablo III gratis, den som sträckte sig ifrån precis innan till efter den möjliga tiden GW 2 skulle släppas? xD
Blue86
 
Inlägg: 237
Anslöt: 2012-02-20
Ort: Malmö

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav keyns » 2012-08-23 11:27:57

Pre-Purchase with 3-Day Headstart: Everyone who pre-purchased Guild Wars 2 will enjoy three full days of Headstart Access. The three-day Headstart Access will officially begin at 0:00 AM Pacific time (GMT -7:00) on August 25th.


Jag är lite förvirrad, men vi har ju GMT +2 för närvarande i Sverige(sommartid), innebär detta att vi redan imorgon klockan 16:00 kommer kunna spela då? :roll: :lol:
keyns
 
Inlägg: 173
Anslöt: 2010-09-08
Ort: Göteborg

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Kromatik » 2012-08-23 11:44:20

keyns skrev:
Pre-Purchase with 3-Day Headstart: Everyone who pre-purchased Guild Wars 2 will enjoy three full days of Headstart Access. The three-day Headstart Access will officially begin at 0:00 AM Pacific time (GMT -7:00) on August 25th.


Jag är lite förvirrad, men vi har ju GMT +2 för närvarande i Sverige(sommartid), innebär detta att vi redan imorgon klockan 16:00 kommer kunna spela då? :roll: :lol:


På lördag klockan 09.00 kommer vi att kunna spela.

http://www.guildwars2countdown.com/
http://gw2.pan-dem.co.uk/
Kromatik
 
Inlägg: 135
Anslöt: 2011-09-18

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav keyns » 2012-08-25 7:23:09

Va fan,

Klockan e ju och redan nu e spelet igång, men deras countdown på deras egna hemsida säger 1 timma 40 minuter till launch :lol:

Tur man vakna lite tidigare alltså..
keyns
 
Inlägg: 173
Anslöt: 2010-09-08
Ort: Göteborg

Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav matgar » 2012-08-25 12:13:00

Då var man igång och lirar på Gandara [EU].
matgar
 
Inlägg: 833
Anslöt: 2011-07-15
Ort: Solna

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav hatarallt » 2012-08-25 12:33:23

Jag förstår aldrig poängen med att spela dessa ersättnignsspel till wow.

Varje gång det släpps taggar alla upp om att det ska vara bättre än wow etc... 6 månader senare sitter varje person som sagt detta tillbaka i wow träsket.

Och för varje gång en person gör detta misstag och byter spel så haltar dom den progressen dom kan göra i wow, vilket som hindrar deras förmåga att komma upp i en professionel nivå där dom kan bli sponsrade och tjäna små summor av pengar på att göra något som är en hobby.

Edit: Wow har funnits så länge och har en stor spelarbas att dom kan lägga ner resurser på att förbättra spelet mycket bättre än något annat företag kan.
hatarallt
 
Inlägg: 41
Anslöt: 2012-08-12

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav keyns » 2012-08-25 13:41:41

Jag förstår aldrig poängen med att spela dessa ersättnignsspel till wow.

Huruvida det är ersättningsspel eller inte är ju en personlig åsikt, vissa känner mer glädje av den här typen av spel, andra av World of Warcraft och andra av bägge, eller andra spel.

Varje gång det släpps taggar alla upp om att det ska vara bättre än wow etc... 6 månader senare sitter varje person som sagt detta tillbaka i wow träsket.

Det är fel att säga "alla", kan inte direkt i denna tråd t.e.x hitta många som anser att detta är så grymt mycket bättre än WoW, och rent allmänt så skiljer sig dessa två spel så otroligt mycket, så att bara jämföra dem, är så fel det kan bli.

Och för varje gång en person gör detta misstag och byter spel så haltar dom den progressen dom kan göra i wow, vilket som hindrar deras förmåga att komma upp i en professionel nivå där dom kan bli sponsrade och tjäna små summor av pengar på att göra något som är en hobby.


Dagens roligaste kommentar, progression - World of Warcraft? Har du spelat det spelet sedan Cataclysm och Looking for Raid?
Vad kallar du liksom för progression för närvarande i detta spel? Tio blinda och bakbundna personer klarar för fan att köra igenom DS..
"Professionell nivå" - Igen, vilket spel pratar du om egentligen för det kan sannerligen inte vara World of Warcraft, såvida du inte tror att definitionen av att vara professionell är att ha många klipp på youtube?

hatarallt skrev:Wow har funnits så länge och har en stor spelarbas att dom kan lägga ner resurser på att förbättra spelet mycket bättre än något annat företag kan.


Precis, WoW har funnits länge, ändå gör dom inga förbättringar som gynnar de som vill spela mera "hardcore" och uppnå som du så fint uttrycker det "professionell nivå", dom gör förändringar så det gynnar de som kanske tidigare inte kunde komma så långt i spelet.


I slutändan förstår jag inte ens varför du kommer in i denna tråden, är du så empatilös att du inte kan känna med den glädje som vissa av oss andra upplever från detta spel?

Din kommentar är inte direkt nyanserande överhuvudtaget och ska sanningen fram är den fruktansvärt barnslig.
keyns
 
Inlägg: 173
Anslöt: 2010-09-08
Ort: Göteborg

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav hatarallt » 2012-08-25 13:51:53

Jo självklart var det en generalisiering, alla som spelar wow har inte samma åsikt och syn på det som jag. Om detta fick dig att ta illa upp så ber jag om ursäkt.

Att jag kom in i denna tråden har inte med min empati förmåga att göra, jag respekterar andra individers åsikter och livsval. Jag postade här för att jag ansåg min post relevant för trådens ämne. Om du väljer att ta illa upp av det är upp till dig.

Dagens roligaste kommentar, progression - World of Warcraft? Har du spelat det spelet sedan Cataclysm och Looking for Raid?
Vad kallar du liksom för progression för närvarande i detta spel? Tio blinda och bakbundna personer klarar för fan att köra igenom DS..
"Professionell nivå" - Igen, vilket spel pratar du om egentligen för det kan sannerligen inte vara World of Warcraft, såvida du inte tror att definitionen av att vara professionell är att ha många klipp på youtube?

Ja det har jag. Jag spelar i dagens läge i en rank 10 guild i världen inom pve progression. Proffesionell nivå menar jag att få betalt för att spela(inte lön ingent du kan livnära dig på men en liten summa som du får pga ditt engemang i spelet.).
Denna lilla summa ligger runt 2000kr /halvår så ja det är kanske orelevant för att nämna som "proffessionell".

Jag pratar inte om the cool kids som sitter och spelar lfr med sina kompisar och tycker dom är bra för att dom klarar att ta sig igenom en lfr raid. Jag talar om dom som spelar detta spelet på en hög proffessionell nivå där det är höga krav och en konstant tävlingsnivå som kräver prestation från dig.

Jag hinner inte skriva mer just nu, jag kommer fylla på senare sen mer svar på dina frågor.
Och börja inte aggra och gråta för att jag inte delar din åsikt, jag menar inget illa emot någon individ i denna tråden så var mogen och håll denna diskution relevant.
hatarallt
 
Inlägg: 41
Anslöt: 2012-08-12

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav keyns » 2012-08-25 13:56:27

hatarallt skrev:Och börja inte aggra och gråta för att jag inte delar din åsikt


Den som gjorde det, var faktiskt du med ditt första inlägg där du absolut inte kunde förstå folk som uppenbarligen tycker om det här spelet mer och anser att det är bättre än World of Warcraft.

Du pratar om mognad, var är din mognad? Du skriver bara flera rader smörja där du gärna brer på vad du själv tycker om, och visar tydligt på hur du favoriserar detta.
Du skriver inte på något sätt någonting konstruktivt, du säger inte vad som är svårare i WoW än i GW2, hur man är mer "professionell" i World of Warcraft, vad som kräver mer "skills" o.s.v.

Så ska vi prata om mognad, kan du ju lära dig att skriva lite mera konstruktivt istället, så kan vi föra en relevant diskussion.

Jag pratar inte om the cool kids


Jag spelar i dagens läge i en rank 10 guild i världen inom pve progression.


Med en sådan kommentar så toppar du nog listan över dessa "cool kids".
keyns
 
Inlägg: 173
Anslöt: 2010-09-08
Ort: Göteborg

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Arnon » 2012-08-25 15:40:15

Men tja, jag är den antagligen tidigare nämnda vän till Blue som ska göra guilden i hans frånvaro var det tänkt. Min main är Sylvari vid namn 'Duker', fast deras servrar har gått kaputt så kommer antagligen inte kunna logga in på resten av dagen.
Arnon
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2012-08-25

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav hatarallt » 2012-08-25 17:50:32

Intressant observation. Du har rätt i mycket.
keyns skrev:
Den som gjorde det, var faktiskt du med ditt första inlägg där du absolut inte kunde förstå folk som uppenbarligen tycker om det här spelet mer och anser att det är bättre än World of Warcraft.

Jag kan förstå folk som tycker att guild wars 2 är bättre än wow. Jag ifrågasätter bara logiken, jag gör inte detta för att förolämpa någon.

Jag gör det för att få en bättre insikt av hur andra tänker så att jag kan utvecklas mer.
keyns skrev:
Du pratar om mognad, var är din mognad? Du skriver bara flera rader smörja där du gärna brer på vad du själv tycker om, och visar tydligt på hur du favoriserar detta.

Jag anser vara mig själv rätt så mogen, självklart har jag områden jag behöver jobba på. Ett av dom områdena är mitt sätt att förmedla mig i mina inlägg precis som du säger.
keyns skrev:Du skriver inte på något sätt någonting konstruktivt, du säger inte vad som är svårare i WoW än i GW2, hur man är mer "professionell" i World of Warcraft, vad som kräver mer "skills" o.s.v.

Jag sa aldrig att wow är svårare än gw2, jag sa inte heller att man kan vara mer proffesionell i wow. Inget av dessa spel är svåra att lyckas på om man lägger in rätt attityd.

Vad jag sa är att wow har en större spelarbas, en större competitive pve och pvp scene där det finns potential att kunna köra på en proffsig nivå och tjäna en väldigt låg penga inkomst, detta punkterade jag med exempel.

Wow har dessutom fler som jobbar på att utveckla spelet och mer pengar att spendera på att utveckla spelet.

Jag sa inte att gw2 var skit jag sa att detta spel precis som star wars bl.a. brukar komma i populära våger och dö ut efter en viss tid.

Det är därför jag ifrågasätter poängen som andra människor ser med dessa spel så att jag som sagt kan få en djupare förståelse för hur andra människor tänker.
OBS! att jag respekterar allas livsval och åsikter.
keyns skrev:Så ska vi prata om mognad, kan du ju lära dig att skriva lite mera konstruktivt istället, så kan vi föra en relevant diskussion.

Det här är en väldigt aggresiv mening som visar att du tar illa upp av vad jag sa, jag har inte varit arg i något av mina inlägg, jag är inte äns arg nu.

Att sedan hoppa på mig personligt och försöka förolämpa mig är rätt lågt att sjunka anser jag.

Jag är öppen för att fortsätta diskussionen om du kan lugna ner dig så att vi kan hålla en relevant diskution.

keyns skrev:Med en sådan kommentar så toppar du nog listan över dessa "cool kids".

Nej det gör jag inte, exemplet "the cool kids" använde jag för att du trodde jag pratade om en proffesionell nivå inom spelet av att köra lfr. Jag försökte endast punktera att det inte handlade om det på ett bra sätt.

Jag har förklarat och gett många exempel på dina frågor så om du vill fortsätta diskutera kan vi göra det, annars bockar jag och tackar för konversationen.
hatarallt
 
Inlägg: 41
Anslöt: 2012-08-12

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav hatarallt » 2012-08-25 18:08:05

keyns skrev:Huruvida det är ersättningsspel eller inte är ju en personlig åsikt, vissa känner mer glädje av den här typen av spel, andra av World of Warcraft och andra av bägge, eller andra spel.

Du har rätt. Givetvis kan andra känna mer glädje av guild wars 2 än av world of warcraft, jag har inte ifrågasatt det.
keyns skrev:Det är fel att säga "alla", kan inte direkt i denna tråd t.e.x hitta många som anser att detta är så grymt mycket bättre än WoW, och rent allmänt så skiljer sig dessa två spel så otroligt mycket, så att bara jämföra dem, är så fel det kan bli.

Ja det är fel att säga alla, men det var en generalisering för exemplets skull.
Båda spelen är mmorpgs så jag tycker deras koncept är rätt lika, om det sedan är små detaljer som skiljer sig så ja det stämmer.
keyns skrev:Dagens roligaste kommentar, progression - World of Warcraft? Har du spelat det spelet sedan Cataclysm och Looking for Raid?
Vad kallar du liksom för progression för närvarande i detta spel? Tio blinda och bakbundna personer klarar för fan att köra igenom DS..
"Professionell nivå" - Igen, vilket spel pratar du om egentligen för det kan sannerligen inte vara World of Warcraft, såvida du inte tror att definitionen av att vara professionell är att ha många klipp på youtube?

Spelets utveckling sen vanilla har gått mot mer casual vänligt ja. Men spelets hardcore raiding scen har även utvecklats sen vanilla och kraven för att vara i en pve guild idag är större än dom var i vanilla och tbc.

Du vrider väldigt många av mina ord för att få det jag skriver att uppfattas som något annat än det var menat.
keyns skrev:Precis, WoW har funnits länge, ändå gör dom inga förbättringar som gynnar de som vill spela mera "hardcore" och uppnå som du så fint uttrycker det "professionell nivå", dom gör förändringar så det gynnar de som kanske tidigare inte kunde komma så långt i spelet.

Fler förändringar gör för dom som spelar på en casual nivå ja. En stor del av "eliten" i detta spel har fått mycket skit från skaparna, ett exempel är 7 dagar lfr loot bannen som alla topguilder fick i dragon soul.

Det har dock ändå på denna proffesionella nivå utvecklats sen spelats början och vanilla så det är fel att säga att inga förbättringar har skett i hardcore scenen av spelet.
keyns skrev:
I slutändan förstår jag inte ens varför du kommer in i denna tråden, är du så empatilös att du inte kan känna med den glädje som vissa av oss andra upplever från detta spel?

Jag har förklarat mina motiv till att ge mig in i denna forum tråd och det handlar inte om att stompa ner någons åsikter och förmåga att känna glädje över detta spelet.
keyns skrev:Din kommentar är inte direkt nyanserande överhuvudtaget och ska sanningen fram är den fruktansvärt barnslig.

Tråkigt att du tycker det. För att få mer detalj så måste jag få tid på mig att utveckla dom specifika frågorna som du har, att säga att jag är barnslig för det jag säger inte är detaljerat verkar inte särskilt... logiskt, barnslighet har ingenting med förmåga att berätta saker detaljerat.
hatarallt
 
Inlägg: 41
Anslöt: 2012-08-12

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Kromatik » 2012-08-25 20:01:06

Arnon skrev:Men tja, jag är den antagligen tidigare nämnda vän till Blue som ska göra guilden i hans frånvaro var det tänkt. Min main är Sylvari vid namn 'Duker', fast deras servrar har gått kaputt så kommer antagligen inte kunna logga in på resten av dagen.


Hejsan,

Mitt display namn är Venlinahr.6281 och min main har namnet Chlorophylia. Lägg gärna till mig på din kontaktlista och hör av dig när guildet är skapat. :-)Happy

Vi ses i Tyria!
Kromatik
 
Inlägg: 135
Anslöt: 2011-09-18

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Blue86 » 2012-08-25 20:48:16

Jo där var vännen min, lycka till med allt så syns vi : )
Blue86
 
Inlägg: 237
Anslöt: 2012-02-20
Ort: Malmö

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Arnon » 2012-08-26 6:19:16

Account-namn-saken skulle ju vara bra kom jag på, Duker.8496. Vet inte ens om man kan adda folk på bara karaktärs-namnet :P . Man iaf där har ni det, efter en del svårigheter så är guilden skapad men folk har haft problem att joina, får hoppas det flyter bättre idag.
Arnon
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2012-08-25

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Aklaim » 2012-08-26 8:45:39

gå in i guild panelen eller va det nu heter o acceptera manuellt.så löste dom det i guildet jag kommer o joina (guildet från wow jag varit med i ett antal par år nu)
Aklaim
 
Inlägg: 276
Anslöt: 2011-11-24
Ort: ett par mil från örebro eller ett par mil ifrån kiruna

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav keyns » 2012-08-28 22:26:27

Skulle testa world transfer..

BIG misstake.. :(

Fast i processing nu sedan 3 timmar(!) :-)Crying
keyns
 
Inlägg: 173
Anslöt: 2010-09-08
Ort: Göteborg

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Fortuno » 2012-08-28 22:38:34

Server att rekommendera?
Fortuno
 
Inlägg: 66
Anslöt: 2011-06-15
Ort: Järfälla

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Kromatik » 2012-08-29 14:47:18

Tänkte bara säga till Od Tori medlemmarna att jag är borta under denna vecka från och med idag och återvänder till Tyria söndag kväll eller nästa vecka. Ha det så kul. :-)Happy

Fortuno skrev:Server att rekommendera?


Beror på dina preferenser. Vill du ha en server med hög, låg eller medium befolkning? Många svenskar? Servern som för tillfället leder i WvWvW?
Kromatik
 
Inlägg: 135
Anslöt: 2011-09-18

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Blue86 » 2012-08-29 21:34:21

Tänkte nämna att jag nu är spelandes i GW 2 och fick tillslut ledarskapet över guildet efter det varit ute och svängt lite bland medlemmarna, de som vill vara med får hälsa på mig i spelet så ska vi se vad vi kan göra : )

Kromatik skrev:Tänkte bara säga till Od Tori medlemmarna att jag är borta under denna vecka från och med idag och återvänder till Tyria söndag kväll eller nästa vecka. Ha det så kul. :-)Happy


Ha så trevligt vart du nu ska, jag ska se till att vi håller Tyria varmt åt dig ; )
Blue86
 
Inlägg: 237
Anslöt: 2012-02-20
Ort: Malmö

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Kromatik » 2012-08-30 8:43:20

Blue89 skrev:
Ha så trevligt vart du nu ska, jag ska se till att vi håller Tyria varmt åt dig ; )


Jag är hos min mor då hon behöver hjälp med några saker. Funderar på att ta mig till ett internetcafe eftersom att jag har en förjävlig GW2 abstinens. Det enda jag tänker på är Tyria, konstant. :roll:
Kromatik
 
Inlägg: 135
Anslöt: 2011-09-18

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in