Debattforum efterlyses

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Debattforum efterlyses

Inläggav LILITH_ » 2012-08-26 23:50:07

Moggy skrev:
Zirre skrev:På Flashback finns det många bra svar på olika saker. Söker man på en specifik fråga på ex. Google så kommer det ofta upp minst ett svarsresultat som länkar till Flashback och det är ofta bra svar man får.



Ja, så är det. Mycket kunnigt och intelligent folk på Flashback och för det mesta en accepterande attityd där alla åsikter får komma till tals.
Nja, vänta nu - menar ni allvar med det där?
I sådana fall vill jag verkligen påpeka att det mesta på Flashback måste sållas ordentligt och tas med en rejäl nypa salt. Det är inget forum som är känt för sitt gedigna faktaunderlag direkt, mer som tvärtom.
LILITH_
f.d Eyes wide open
 
Inlägg: 1594
Anslöt: 2009-12-26
Ort: Månens baksida

Re: Debattforum efterlyses

Inläggav Zirre » 2012-08-26 23:52:32

Moggy skrev:
Zirre skrev:På Flashback finns det många bra svar på olika saker. Söker man på en specifik fråga på ex. Google så kommer det ofta upp minst ett svarsresultat som länkar till Flashback och det är ofta bra svar man får.



Ja, så är det. Mycket kunnigt och intelligent folk på Flashback och för det mesta en accepterande attityd där alla åsikter får komma till tals.

De har tom en egen app, för Android (vet ej om den finns till andra os)
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Re: Debattforum efterlyses

Inläggav slackern » 2012-08-26 23:56:04

LILITH_ skrev:
Moggy skrev:Ja, så är det. Mycket kunnigt och intelligent folk på Flashback och för det mesta en accepterande attityd där alla åsikter får komma till tals.
Nja, vänta nu - menar ni allvar med det där?
I sådana fall vill jag verkligen påpeka att det mesta på Flashback måste sållas ordentligt och tas med en rejäl nypa salt. Det är inget forum som är känt för sitt gedigna faktaunderlag direkt, mer som tvärtom.


Haha klockren analys.
slackern
 
Inlägg: 43759
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Re: Debattforum efterlyses

Inläggav Zirre » 2012-08-26 23:59:49

LILITH_ skrev:
Moggy skrev:
Zirre skrev:På Flashback finns det många bra svar på olika saker. Söker man på en specifik fråga på ex. Google så kommer det ofta upp minst ett svarsresultat som länkar till Flashback och det är ofta bra svar man får.



Ja, så är det. Mycket kunnigt och intelligent folk på Flashback och för det mesta en accepterande attityd där alla åsikter får komma till tals.
Nja, vänta nu - menar ni allvar med det där?
I sådana fall vill jag verkligen påpeka att det mesta på Flashback måste sållas ordentligt och tas med en rejäl nypa salt. Det är inget forum som är känt för sitt gedigna faktaunderlag direkt, mer som tvärtom.

Det var iaf inte frågor där det söktes exakta faktaunderlag som jag syftade på.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Re: Debattforum efterlyses

Inläggav Moggy » 2012-08-27 0:15:57

LILITH_ skrev:
Moggy skrev:
Zirre skrev:På Flashback finns det många bra svar på olika saker. Söker man på en specifik fråga på ex. Google så kommer det ofta upp minst ett svarsresultat som länkar till Flashback och det är ofta bra svar man får.



Ja, så är det. Mycket kunnigt och intelligent folk på Flashback och för det mesta en accepterande attityd där alla åsikter får komma till tals.
Nja, vänta nu - menar ni allvar med det där?
I sådana fall vill jag verkligen påpeka att det mesta på Flashback måste sållas ordentligt och tas med en rejäl nypa salt. Det är inget forum som är känt för sitt gedigna faktaunderlag direkt, mer som tvärtom.


Visst får man sålla där men gör man det så kan man hitta mycket information där som inte går att hitta på många andra ställen. En hel del saker under årens lopp har avslöjats via Flashback och dom har betytt mycket för yttrandefriheten. Vill man få reda på hur det förhåller sig med nåt så är Flashback ofta läsvärt.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Re: Debattforum efterlyses

Inläggav kvicksilver » 2012-08-27 3:23:53

Flashback är lite som en miljonprogramsförort - kasst rykte som befästs av några huliganer och andra idioter, några genier som gör stora positiva insatser och för det mesta, vanligt folk från alla möjliga ställen. ;)
kvicksilver
 
Inlägg: 1473
Anslöt: 2011-02-19

Re: Debattforum efterlyses

Inläggav Miche » 2012-08-27 9:43:50

kvicksilver skrev:miljonprogramsförort

De finns de som stormtrivs med, trots alla dåliga rykten, jag gissar att det är likadant med FB.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Sv: Re: Debattforum efterlyses

Inläggav Zirre » 2012-08-27 11:23:56

Miche skrev:jag gissar att det är likadant med FB.

Antar att du menar Facebook(?)
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Re: Debattforum efterlyses

Inläggav kullan » 2012-08-27 11:32:25

Zirre skrev:
Miche skrev:jag gissar att det är likadant med FB.

Antar att du menar Facebook(?)


Miche menar nog flaschBack
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Sv: Re: Debattforum efterlyses

Inläggav Zirre » 2012-08-27 11:43:08

kullan skrev:
Zirre skrev:
Miche skrev:jag gissar att det är likadant med FB.

Antar att du menar Facebook(?)


Miche menar nog flaschBack

Eftersom det handlade om Flashback så kan han inte han menat Flashback i förkortningen FB, skulle verka konstigt, tror jag iaf.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Re: Debattforum efterlyses

Inläggav kullan » 2012-08-27 11:49:51

Zirre skrev:Eftersom det handlade om Flashback så kan han inte han menat Flashback i förkortningen FB, skulle verka konstigt, tror jag iaf.


Det brukar vara samma förkortning för både facebook och flaschback har jag märkt. för när jag skriver fb så frågar dom om jag menar just flachback.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Debattforum efterlyses

Inläggav Miche » 2012-08-27 12:41:10

Eftersom inlägget jag kommenterade handlade om Flashback så gällde givetvis förkortningen Fighterbabe... :-)040

<Slut ironi!>
Självklart betyder FB i mitt inlägg Flashback, det var ju så suverän jämförelse med miljonprogrammen och jag kompletterade jämförelsen. Jag var på väg att kliva av bussen och hann inte skriva ut det bara.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Debattforum efterlyses

Inläggav DIProgan » 2012-08-27 13:45:47

A man on the move
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Re: Debattforum efterlyses

Inläggav Miche » 2012-08-27 13:57:20

Jag var på väg till tandläkaren...
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Sv: Re: Debattforum efterlyses

Inläggav Zirre » 2012-08-27 14:12:59

Miche skrev:Eftersom inlägget jag kommenterade handlade om Flashback så gällde givetvis förkortningen Fighterbabe... :-)040

<Slut ironi!>
Självklart betyder FB i mitt inlägg Flashback, det var ju så suverän jämförelse med miljonprogrammen och jag kompletterade jämförelsen. Jag var på väg att kliva av bussen och hann inte skriva ut det bara.

Kan vara bra att skriva vad man menar särskilt som just FB kan betyda så många olika saker.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Re: Debattforum efterlyses

Inläggav Miche » 2012-08-27 15:00:30

Självklart, jag tyckte dock att i just det sammanhanget så borde det vara väldigt tydligt.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Debattforum efterlyses

Inläggav Savanten Svante » 2012-08-28 1:41:04

Zombie skrev:Då får man ju hoppas det är bättre än ingressförfattarens språkkunskaper. ("Stavelse"...; att "cognito" på något sätt skulle betyda 'jag tänker' (det betyder 'åt eller av något känt eller bekant' och liknande)...) /Aspie


Cogito ergo sum!
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in