Den (STORA) app-tråden

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Den (STORA) app tråden

Inläggav Titti » 2012-08-06 15:31:16

Zirre skrev:
Titti skrev:
Miche skrev:Går det inte att göra någon select där?


Nix. Finns ingen mer text och inget som går att klicka på.

Tryck på lägg till konto och skriv sen aspergerforum så ska det funka. Har själv tapatalk


Finns inget "Lägg till konto" att välja...
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Re: Den (STORA) app tråden

Inläggav Zirre » 2012-08-06 15:51:33

Står det nätverk och mig högst upp?
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Re: Den (STORA) app tråden

Inläggav Titti » 2012-08-06 16:05:45

Zirre skrev:Står det nätverk och mig högst upp?


Nej.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Re: Den (STORA) app tråden

Inläggav Zirre » 2012-08-06 16:14:40

Titti skrev:
Zirre skrev:Står det nätverk och mig högst upp?


Nej.
är du säker på att det är tapatalk du har?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Re: Den (STORA) app tråden

Inläggav Flia » 2012-08-06 17:21:39

Titti skrev:
Flia skrev:
Miche skrev:Tapatalk kostar pengar och jag har ingen som helst möjlighet för närvarande att köpa en enda app... :(
Hittade gratis tapatalk för symbian på symbianfreeware. Funkar skitbra.


Hittade den nyss men får den inte alls att fungera. Hur gjorde du?


Har inte symbian längre,Mmen jag har för mig att man började i "search" och skrev in forumets adress.
Flia
 
Inlägg: 2316
Anslöt: 2008-11-28
Ort: Östhammar

Re: Den (STORA) app tråden

Inläggav Zirre » 2012-08-06 17:56:36

Tapatalk för android ser iaf ut som på bilden jag skickade och då trycker man på "lägg till konto" sen skriver man vad forumet heter.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Re: Den (STORA) app tråden

Inläggav Titti » 2012-08-06 18:11:18

Zirre skrev:Tapatalk för android ser iaf ut som på bilden jag skickade och då trycker man på "lägg till konto" sen skriver man vad forumet heter.


Så här ser det ut på skärmen:

Skärmbild-18.png


Hittade en bild till bland illustrationerna vid nedladdningen men så ser det inte ut på min skärm (det kanske det hade gjort om jag kommit längre):

Skärmbild-17.png


Den fanns inte att hämta hos Nokia utan på Symbian Freeware, som Flia tipsade om tidigare i tråden.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Re: Den (STORA) app tråden

Inläggav Zirre » 2012-08-06 18:23:12

Titti skrev:
Zirre skrev:Tapatalk för android ser iaf ut som på bilden jag skickade och då trycker man på "lägg till konto" sen skriver man vad forumet heter.


Så här ser det ut på skärmen:

Skärmbild-18.png


Hittade en bild till bland illustrationerna vid nedladdningen men så ser det inte ut på min skärm (det kanske det hade gjort om jag kommit längre):

Skärmbild-17.png


Den fanns inte att hämta hos Nokia utan på Symbian Freeware, som Flia tipsade om tidigare i tråden.

Ser ut som att du ska trycka på Browse Forums
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Re: Den (STORA) app tråden

Inläggav Titti » 2012-08-07 0:59:57

Zirre skrev:
Titti skrev:
Zirre skrev:Tapatalk för android ser iaf ut som på bilden jag skickade och då trycker man på "lägg till konto" sen skriver man vad forumet heter.


Så här ser det ut på skärmen:

Skärmbild-18.png


Hittade en bild till bland illustrationerna vid nedladdningen men så ser det inte ut på min skärm (det kanske det hade gjort om jag kommit längre):

Skärmbild-17.png


Den fanns inte att hämta hos Nokia utan på Symbian Freeware, som Flia tipsade om tidigare i tråden.

Ser ut som att du ska trycka på Browse Forums


Jag skrev lite tidigare att jag försökt just det och hur det gick:

post838280.html#p838280
Titti skrev:Min telefon kör Symbian S60 ver 5. Att ladda ner och installera gick bra men när jag startar den får jag upp en meny med tre val:
Browse Forums, Recently Visited och Search (med en sökruta). Om jag väljer första alternativet frågar den först efter godkännande att ansluta till nätverket och när den fått det svarar den "Service Not Available". Väljer jag "Recently Visited" svarar den "No recently visited forums" och skriver jag in aspergerforum.se i sökrutan svarar den "1Forum(s) Found" men inget mer och det går inte att komma vidare därifrån annat än att backa till huvudmenyn igen (och den ser ut precis som innan).


Varför den hittar ett forum men det sedan inte går att göra något alls är fortfarande en gåta.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Re: Den (STORA) app tråden

Inläggav kullan » 2012-08-17 16:05:01

Är det någon som har testat en gratisvariant av Tapalk och hur funkade den?

Sedan undrar jag vad är Instagram för något? Vad använder man det till? är det något man kan ha nytta av?
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Den (STORA) app tråden

Inläggav earlydayminer » 2012-08-17 17:15:56

Man tar bilder och lägger på olika effekter på bilderna. Många använder det för att ta bilder från flygplan, vackra landskap osv och använder effekterna för att få lite mer känsla på bilderna. T ex att få en bild att se 40 år äldre ut.

Du kan gilla, följa och favorisera andras bilder.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Re: Den (STORA) app tråden

Inläggav kvicksilver » 2012-08-17 17:45:00

kullan skrev:Är det någon som har testat en gratisvariant av Tapalk och hur funkade den?


Jag kör med Convo, finns på Google Play. Är väldigt nöjd, så länge man ser till att uppdatera manuellt så funkar den bra.
kvicksilver
 
Inlägg: 1473
Anslöt: 2011-02-19

Re: Den (STORA) app tråden

Inläggav barracuber » 2012-08-17 18:08:30

kvicksilver skrev:
kullan skrev:Är det någon som har testat en gratisvariant av Tapalk och hur funkade den?


Jag kör med Convo, finns på Google Play. Är väldigt nöjd, så länge man ser till att uppdatera manuellt så funkar den bra.


Convo har jag inte testat, den får lite blandad kritik bland kommentarerna. Har förresten aldrig kört Tapatalk heller, kanske man skulle.

Testade nyss gratisappen forumtouch men den godtar inte vårt forum, jag fick flera felmeddelanden om Forum Engine :shock: Jag testade följand URLer:

Kod: Markera allt
http://www.aspergerforum.se
http://www.aspergerforum.se/index.php
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Re: Den (STORA) app tråden

Inläggav kullan » 2012-08-19 23:25:58

Finns det någon gratisapp som är ett stöd vid planering av ekonomin?
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Den (STORA) app tråden

Inläggav Miche » 2012-08-20 0:07:00

Det har diskuterats tidigare och jag tror inte att vi hittade någon bra.

Jag funderar på att skriva en sån app (dock tänker jag nog ta betalt för den), men ni som hjälper mig med idéer vad appen ska innehålla och hur den ska fungera får den givetvis gratis.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Den (STORA) app tråden

Inläggav kullan » 2012-08-20 0:41:39

Miche skrev:Jag funderar på att skriva en sån app (dock tänker jag nog ta betalt för den), men ni som hjälper mig med idéer vad appen ska innehålla och hur den ska fungera får den givetvis gratis.


Jag vill dels kunna göra en plan över vad en månad för kosta och dels föra någon slags kassabok på vad man faktiskt handlar för. Och kanske skriva en plan över besparingar man ska göra. Om det nu går att ordna det så att det blir enkelt att använda.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Den (STORA) app tråden

Inläggav Miche » 2012-08-20 0:54:22

Jo, det måste ju vara enkelt så att man faktiskt använder den så jag måste fundera hur det ska gå till.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Den (STORA) app tråden

Inläggav Choklad » 2012-08-20 3:39:44

Någon som vet om det finns en app till android som gör telefonen lösenords-skyddad när den varit i knapplås?
Jag menar på ungefär samma sätt som applock som enbart skyddar vissa ikoner fast när man låser upp telefonen istället. Den får gärna vara gratis.

Tyckte det var för jobbigt att ha varje ikon lösenords-skyddad och vill helst skydda allt från klåfingriga syskon.
Choklad
 
Inlägg: 837
Anslöt: 2011-12-07
Ort: Skåne

Re: Den (STORA) app tråden

Inläggav Kimmelie » 2012-08-20 8:55:09

Choklad skrev:Någon som vet om det finns en app till android som gör telefonen lösenords-skyddad när den varit i knapplås?
Jag menar på ungefär samma sätt som applock som enbart skyddar vissa ikoner fast när man låser upp telefonen istället. Den får gärna vara gratis.

Tyckte det var för jobbigt att ha varje ikon lösenords-skyddad och vill helst skydda allt från klåfingriga syskon.


Det finns i telefonens inställningar - säkerhet. Där kan du välja att låsa telefonen med pinkod eller lösenord mm.
Kimmelie
 
Inlägg: 2022
Anslöt: 2009-09-09

Re: Den (STORA) app tråden

Inläggav kullan » 2012-08-20 22:39:16

Jag har laddat ner 2 hjälpappar:

Remember the milk och Tim(mer)stock

Den första får jag inget grepp om hur den används och timstocken verkar inte funka riktigt.Någon som vet något om dessa 2 appar?
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Den (STORA) app tråden

Inläggav barracuber » 2012-08-20 23:34:05

Remember the Milk (RTM) skulle jag kalla för ett professionellt verktyg för att hantera todo-listor och hålla redan på saker och ärenden som ska göras. Finns hur många sådana som helst idag, från extremt enkla till hur avancerade som helst.

RTM bygger på konceptet Getting Things Done (GTD), skapat av David Allen, som blivit en världssuccé. Men många inklusive jag tycker att GTD är alltför stort och komplicerat för att funka i vardagen. Det tar lång tid att komma in i tänket, många lyckas aldrig. Det har kommit fram "avskalade" alternativ till GTD bla Zen to Done (ZTD) och Pomodoro. Andra klarar sig utmärkt med handskrivna listor och notisar med gammal hederlig papper och penna. Själv kör jag Google Tasks (GTasks) där man hyfsat enkelt kan hantera listor, finns gott om synkande mobilappar för GTasks.

Jag testade RTM för ett par år sedan och tyckte då webbsajten var snygg men alltför plåttrig och komplicerad. Har inte testat mobilappen på länge men den ser lite "renare" ut nu. Man kan nog köra RTM enbart i mobilen men det är nog smart att köra även webbappen och synka dem med varandra. Om man kör webbappen kommer man ju åt sin information från vilken dator som helst med nätkoppling. Skönt med lite större skärm ibland eller hur ;-D

För att kunna veta ifall RTM eller ngt annat verktyg är lämpligt för just dig behöver du skriva ner dina behov, vad du vill hålla reda på, om du behöver koppling till kalender vilket är rätt vanligt, om du vill kunna bli påmind av mobilen om olika saker när du är på olika platser (vilket går mha GPS osv), om du vill kunna nå systemet från dator mm. Men låt inte tekniken styra ditt tänk utan spåna fritt och utgå från behoven.
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Re: Den (STORA) app tråden

Inläggav Choklad » 2012-08-20 23:48:29

Kimmelie skrev:Det finns i telefonens inställningar - säkerhet. Där kan du välja att låsa telefonen med pinkod eller lösenord mm.
Det förklarar varför flera timmars sökande inte gav resultat, känner mig nu lite tekniskt efterbliven. Tack för hjälpen!
Choklad
 
Inlägg: 837
Anslöt: 2011-12-07
Ort: Skåne

Re: Den (STORA) app tråden

Inläggav kullan » 2012-08-29 22:53:53

Om man laddar ner Taptalk hur mycket kostar det och hur betalas den. tas det på min kontantcheck eller måste jag ha konto på Itune?

Läste just i en annan tråd att den fås via Itunes. Då får det vara.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Den (STORA) app tråden

Inläggav Moggy » 2012-08-29 23:07:30

kullan skrev:Om man laddar ner Taptalk hur mycket kostar det och hur betalas den. tas det på min kontantcheck eller måste jag ha konto på Itune?

Läste just i en annan tråd att den fås via Itunes. Då får det vara.


20:-, det kan ändras några ören hit eller dit beroende på valutakurser.

Du pejjar genom att ange ditt visakortnummer på Google Play.

Itunes har inget som helst med det att göra.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Återgå till IT-forum



Logga in