Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav keyns » 2012-07-31 22:31:47

Nix, funkade fint när jag gjorde det, kanske bara temporärt fel?

Du bör prova en annan webbläsare dock om du har sådan, rensa internet cache och ev. cookies också.

Edit: Ser förresten att detta var igår så kanske har fungerat nu?
Senast redigerad av keyns 2012-07-31 22:32:42, redigerad totalt 1 gång.
keyns
 
Inlägg: 173
Anslöt: 2010-09-08
Ort: Göteborg

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav keyns » 2012-07-31 22:32:17

Någon som förresten har förslag på vad man ska göra fram till den 25:e augusti?
Klättrar redan längs väggarna i ivrig väntan.. :cry:
keyns
 
Inlägg: 173
Anslöt: 2010-09-08
Ort: Göteborg

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav earlydayminer » 2012-08-01 0:59:38

Läst på en del nu. Om bl a PvP och så.

O M F G !
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav keyns » 2012-08-01 1:02:22

Ja, det är helt jävla underbart, även om det laggade rejält för mig till och från, men det var ju trots allt beta och man får hoppas dom polerar och putsar för release! :mrgreen:
keyns
 
Inlägg: 173
Anslöt: 2010-09-08
Ort: Göteborg

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav earlydayminer » 2012-08-01 1:05:06

Jag ska köpa det. Utan tvekan. :P :D
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Skadeskjuten » 2012-08-01 1:08:19

Om man spelat wow kommer man att gilla guild wars 2?
Skadeskjuten
Ny medlem
 
Inlägg: 4
Anslöt: 2012-07-21

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav keyns » 2012-08-01 1:12:27

Skadeskjuten skrev:Om man spelat wow kommer man att gilla guild wars 2?


Går egentligen inte säga så eftersom det är en anpassningsfråga, till en början kommer du känna att det är väldigt annorlunda animations och movements och det kan gå antingen det ena eller det andra hållet. Jag älskar det, en kompis hatar det.

Det finns ingen PvE raiding i Guild Wars 2 dock utan det är PvP, fixa SNYGG gear, köra dynamic events och ev. 5 manna dungeons om man nu vill köra lite sådant också..

Men personligen tycker jag man ska se hela äventyret att levla från 1 till 80, bara att levla 1-30 i betan under en helg var helt fantastiskt, och bara där var det lätt värt de 450:- spelet kostade mig! :D
keyns
 
Inlägg: 173
Anslöt: 2010-09-08
Ort: Göteborg

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Skadeskjuten » 2012-08-01 1:17:15

nice gillar inte PvE

Tyckte wow var bra för just pvpn
Skadeskjuten
Ny medlem
 
Inlägg: 4
Anslöt: 2012-07-21

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Blue86 » 2012-08-01 7:11:47

keyns skrev:
Skadeskjuten skrev:Om man spelat wow kommer man att gilla guild wars 2?


Går egentligen inte säga så eftersom det är en anpassningsfråga, till en början kommer du känna att det är väldigt annorlunda animations och movements och det kan gå antingen det ena eller det andra hållet. Jag älskar det, en kompis hatar det.

Det finns ingen PvE raiding i Guild Wars 2 dock utan det är PvP, fixa SNYGG gear, köra dynamic events och ev. 5 manna dungeons om man nu vill köra lite sådant också..

Men personligen tycker jag man ska se hela äventyret att levla från 1 till 80, bara att levla 1-30 i betan under en helg var helt fantastiskt, och bara där var det lätt värt de 450:- spelet kostade mig! :D


Nej det finns inga omfg lots of people raids men jag tror inte att man ska underskatta dungeons i Guild Wars 2. Som jag förstår dem är de riktigt coola äventyr som efter första genomspelningen låser upp typ.. sju andra läggen tror jag som alla gör det till nästan ett helt anat äventyr. Som det fungerar så väljer man då själv hur man vill lösa dungeons med ett annat läge vilket drastiskt ändrar det mesta.

Det är nog ganska enkelt att säga att GW 2 är ett bättre spel en WoW även för någon mer objektiv person(jag har spelat WoW ett bra tag föresten) vilket inte borde skapa så mycket debatter, det är ett mycket nyare spel OCH de har vågat att bryta en hel del standard MMO koncept för att typ skapa nästa generation av MMO's istället bara för en ny variant.

Och även Guild Wars var bättre på PvP än WoW med hästlängder(jag spelade GW innan WoW)

Det med lag och sådant, ja, även med en monster dator kunde man inte maxa det under sista beta weekenden men det är meningen att det ska vara ett väldigt snällt spel och det är en av deras huvud filosofier att så många som möjligt ska kunna köra GW 2 och snyggt utan en särskilt bra dator. De verkar bara gilla att vänta rätt så länge med att fullt optimera spelet xD Vi får se hur det blir efter releasen(man ska nog vänta ett par veckor innan man tex funderar på en ny dator etc : p ).

Och om ni tittat på saker ifrån WoodenPotatoes på youtube som jag länkade till och lite annat kommer ni lära er allt ni vill om GW 2 och det kommer saker varje dag : D Det finns även en länk till en 40 min video av TotalBiscuit in en av länkarna.

keyns skrev:Någon som förresten har förslag på vad man ska göra fram till den 25:e augusti?
Klättrar redan längs väggarna i ivrig väntan.. :cry:


Jag som många andra har även det problemet : / Själv ska jag åka till Skottland och fotvandra den åttonde i två veckor för att fördriva tiden men det var och är ju nästan en månad innan det datumet >.<

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Igen angående server och mitt guild så lägger jag upp server namnet den 23-24 för de som är intresserade av att spela på samma server, ja, även kanske samma guild ^^ Detta mest för jag vill se om de släpper en ny lista på servrar innan releasen då det inte alls är säkert det bli dem som var i sista betan.

Sedan kommer jag tyvärr inte skapa själva guildet förs EFTER den 25e då jag inte kan spela den dagen : p
Blue86
 
Inlägg: 237
Anslöt: 2012-02-20
Ort: Malmö

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Kromatik » 2012-08-01 15:28:32

Angående mitt problem med registreringen så kan jag meddela att det nu har fungerat, jag gjorde det genom mobilen.

Min dator har strulat hur mycket som helst de senaste dagarna. Har haft problem med att starta och köra program, att få igång firefox (och andra webbläsare) har tagit evigheter och när det väl funkar får jag inte sidor med mycket bilder eller animationer att fungera. Videos kan jag inte längre titta på, oavsett webbläsare och Flash player har jag redan uppdaterat.

Det började bli såhär sedan jag tvingade min stackars dator att köra spel som den egentligen inte orkar, nu vill den inte köra några spel alls. Jag får väl skylla mig själv, men jag har en ny dator påväg iaf.
Kromatik
 
Inlägg: 135
Anslöt: 2011-09-18

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav keyns » 2012-08-01 15:40:45

Blue86 skrev:Det är nog ganska enkelt att säga att GW 2 är ett bättre spel en WoW även för någon mer objektiv person


Jag håller nog inte med om den saken, för det är två spel som egentligen inte borde jämföras direkt med varandra, lite som att jämföra NHL 2012 med FIFA 2012 och säga att "NHL är roligare".

WoW är ett "pve" spel i grunden, det är inte Guild Wars.
I WoW är strävan att farma bättre och bättre gear för att klara bättre och bättre utmaningar(raids), bäst gear bäst farm kort sagt.

Vad gäller combatsystemet så är Guild Wars 2 även där fruktansvärt olik WoW då det t.e.x inte finns ett "måste" för tank och healer och det finns således, till skillnad från WoW ingen dedikerad tank eller healer profession(klass).
Detta tycker jag personligen är synd eftersom jag tycker om att spela som healer, oavsett spel, men det är ändå något jag klarar av att vänja mig vid.

Vad gäller WoW PvP så älskade jag det i början, aka vanilla, men allt eftersom så blev det mer och mer nerfs, mindre och mindre world PvP och allt skulle gå fortare och fortare..
Alterac Valley t.e.x kunde ta flera dagar att vinna in the old days medan det numera tar vad, 15 minuter?

WoW är otroligt enkelt att förstå sig på och kräver inte direkt något större tänkande än att "inte stå i elden" principen och där tycker jag Guild Wars 2 är bättre där du själv har möjlighet att dodga attacker även som ren dps - Roligt tillägg!

Fick jag välja spel idag skulle jag lätt välja Guild Wars 2.
Fick jag välja spel för flera år sedan då WoW släpptes, skulle jag fortfarande välja WoW.
keyns
 
Inlägg: 173
Anslöt: 2010-09-08
Ort: Göteborg

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Mooxz » 2012-08-01 19:08:58

Jag vill gärna vara med i guilden, men framförallt så ska jag spela med min kusin. Men hamnar vi på samma server så absolut! :)
Mooxz
 
Inlägg: 36
Anslöt: 2012-04-26

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Kromatik » 2012-08-01 21:16:07

Vad har ni tänkt att spela för ras & klass (ni som inte redan skrivit det i tråden)?

För mig blir det Sylvari Elementalist.
Kromatik
 
Inlägg: 135
Anslöt: 2011-09-18

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav keyns » 2012-08-01 23:51:10

För er som är sugna på att testa lite i förväg så kommer följande från tillverkarna

"We will be conducting a stress test on Thursday, August 2 from 12:00 Noon PACIFIC Time to 4:00 PM PACIFIC Time."

Om jag fattat tidzonen rätt så är det alltså 21:00 - 01.00 imorgon vår tid.

Roliga fyra timmar för de som önskar köra lite och testa innan release! 8)
keyns
 
Inlägg: 173
Anslöt: 2010-09-08
Ort: Göteborg

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Kromatik » 2012-08-02 7:22:04

Jag hade hoppats att det skulle bli något stress test då jag inte haft möjlighet att delta i betan, men jag har ingen fungerande dator för tillfället så jag missar det igen. :(
Kromatik
 
Inlägg: 135
Anslöt: 2011-09-18

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Blue86 » 2012-08-02 8:55:50

keyns skrev:För er som är sugna på att testa lite i förväg så kommer följande från tillverkarna

"We will be conducting a stress test on Thursday, August 2 from 12:00 Noon PACIFIC Time to 4:00 PM PACIFIC Time."

Om jag fattat tidzonen rätt så är det alltså 21:00 - 01.00 imorgon vår tid.

Roliga fyra timmar för de som önskar köra lite och testa innan release! 8)


Awesome, ska bli kul att se vad de har gjort för ändringar sen sista betan : ) Önskar det gjorde dagliga "patch/progress" notes : D

Mooxz skrev:Jag vill gärna vara med i guilden, men framförallt så ska jag spela med min kusin. Men hamnar vi på samma server så absolut! :)


Ja om du litar på slumpen så blir det antagligen inget : p Säg bara till honom att köra på samma server som jag ropar upp den 23 eller 24 : )
Blue86
 
Inlägg: 237
Anslöt: 2012-02-20
Ort: Malmö

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav keyns » 2012-08-02 18:37:42

Blue86 skrev:Awesome


http://www.guildwars2countdown.com/

Glöm inte att lägga till den som favoriter! :mrgreen:
keyns
 
Inlägg: 173
Anslöt: 2010-09-08
Ort: Göteborg

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Kromatik » 2012-08-02 18:53:42



Den skall jag ha som startsida. :D
Kromatik
 
Inlägg: 135
Anslöt: 2011-09-18

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav keyns » 2012-08-02 18:58:01

Kromatik skrev:Den skall jag ha som startsida.


Det är väl nästan snudd på självtortyr? :D
keyns
 
Inlägg: 173
Anslöt: 2010-09-08
Ort: Göteborg

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Kromatik » 2012-08-02 20:15:48

keyns skrev:
Kromatik skrev:Den skall jag ha som startsida.


Det är väl nästan snudd på självtortyr? :D


Haha, ja nästan. Det känns verkligen jätte långt kvar. Men om jag fokuserar på den 23 Augusti istället, då skolan börjar så kommer nog tiden gå snabbare. :)
Kromatik
 
Inlägg: 135
Anslöt: 2011-09-18

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav keyns » 2012-08-02 20:18:04

Kromatik skrev: Men om jag fokuserar på den 23 Augusti istället, då skolan börjar så kommer nog tiden gå snabbare.


Vilken tur du har, mina studier börjar den 27e.. Förstår du hur svårt det kommer vara att slita sig från två dagars spelande för att sätta sig bakom skolbänken!? :shock:
keyns
 
Inlägg: 173
Anslöt: 2010-09-08
Ort: Göteborg

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav keyns » 2012-08-02 20:36:06

Det var då en jävla stor patch att tanka ner då.. :lol:
keyns
 
Inlägg: 173
Anslöt: 2010-09-08
Ort: Göteborg

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Blue86 » 2012-08-03 0:23:07

Fan också! Jag glömde bort stress testen >.<
Blue86
 
Inlägg: 237
Anslöt: 2012-02-20
Ort: Malmö

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Kromatik » 2012-08-03 3:58:27

Blue86 skrev:Fan också! Jag glömde bort stress testen >.<


Hur kunde du glömma en sådan sak? Vad har du haft för dig egentligen? :shock:
Kromatik
 
Inlägg: 135
Anslöt: 2011-09-18

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in