Leta praktikplats själv?

Diskussioner kring allt som rör arbete och studier.

 Moderatorer: Alien, atoms

Leta praktikplats själv?

Inläggav sommar » 2008-04-03 20:22:48

Bör jag börja leta praktikplats själv eller vänta ännu längre på handläggaren på AF? :roll: Har nu fått en ny som är rehab-handläggare.
Ringa eller maila o. fråga isåf?
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 13:32:28, redigerad totalt 1 gång.
sommar
Bannad
 
Inlägg: 4619
Anslöt: 2008-01-09

Inläggav Parvlon » 2008-04-03 21:53:57

Beror väl på dina förutsättningar men bryr du dig om vart du arbetar så är det bättre att söka själv tror jag. Risken att få skiten som blir över ökar ju annars. Det går nog mycke snabbare oxå.
Är det inte enklare tycker du, t.ex om du har speciella krav på arbetet som är svåra att leta själv så är det ju annat, men jag vet inte. Har inte haft med (re)hab-tanter att göra.
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 13:32:28, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Inläggav ford » 2008-04-04 10:25:02

De jobb arbetsförmedlingne fixar kan vara både bra och dåliga, så där tycker jag inte du skall ha några förutfattade meningar, och ibland har af. även kontakter med vissa arbetsgivare, så att de kan fixa in dig "bakvägen" + att de ofta vet vilka arbetsplatser som är lämpliga.
Dock kan det ta tid, och sius-konsulenterna har ofta så mycket att göra så att de har svårt att hinna med.

Mitt råd är alltså; ring och tjata på, och ställ frågor till din handläggare med jämna mellanrum, så att han/hon inte "glömmer bort" dig, men sök gärna samtidigt på egen hand utan att skryta för mycket om det, inför din handläggare, (då blir du nedprioriterad, därför att handläggaren tycker att du "sköter det så bra själv").

- Åtminstone är det min erfarenhet.
ford
 
Inlägg: 6673
Anslöt: 2006-03-14
Ort: Skåne

Återgå till Studier och arbetsliv



Logga in