Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Blue86 » 2012-07-17 22:12:27

Guild Wars 2 vs WoW http://www.youtube.com/watch?v=c0QJoR29 ... re=related rofl : p

Finns många andra kul videos i samma stil : p
Blue86
 
Inlägg: 237
Anslöt: 2012-02-20
Ort: Malmö

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Kromatik » 2012-07-20 5:05:03

Ni som har tillgång till betan skulle gärna kunna berätta om era upplevelser till förtvivlade mig, då jag inte kommer kunna delta i betan.

Ser verkligen fram emot WvWvW, det verkar intressant. Tiden går verkligen överdrivet långsamt när man väntar på något gott. :(

Är det bestämt vilken server vi kommer att spela på förresten?
Kromatik
 
Inlägg: 135
Anslöt: 2011-09-18

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav KrigarSjäl » 2012-07-20 7:53:17

KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Kromatik » 2012-07-20 8:21:35

Nog för att jag spelar länge, men 40 timmar skulle jag nog aldrig klara av. Inte ens hälften.

När jag har långa spelsessioner tar jag alltid ett flertal pauser då jag går ut på en promenad för att få lite frisk luft och för att sträcka ut ryggen. Jag sitter alltid i konstiga ställningar med krökt rygg framför datorn, brukar få kramper i högerhanden också.

Däremot brukar jag totalt glömma bort att äta när jag spelar, vilket kan leda till någon form av kollapps. Än har jag inte dött i alla fall. :wink:
Kromatik
 
Inlägg: 135
Anslöt: 2011-09-18

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Blue86 » 2012-07-20 9:06:38

Nja vi får se vilken server den riktiga pre-releasen den 25e augusti.. det tar verkligen lång tid för det datumet att anlända :C Får se lite vilken server då eftersom det inte är någonting som säger att dessa beta servrar är permanenta.

Visst ska jag berätta om mina upplevelser, det är ju denna sista beta weekend sylvarins start område släpps vilket jag ser mycket farm emot, även om chansen finns att jag lirar en människa, beror på hur armoren ser ut på sylvarie då mycket "end gear" är endast kosmetiskt så känner att det är ganska viktigt : )
Tyvärr tror jag inte man får filma på beta weekends utan tillstånd men det kommer finnas en massa clip på youtube ifrån de som HAR tillåtelse :3

Och kanske intressant för dig Kromatik så ska nog en av mina gamla WoW polare joina och då hon även är kvinna så blir det totalt 3 av er : p
Blue86
 
Inlägg: 237
Anslöt: 2012-02-20
Ort: Malmö

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Blue86 » 2012-07-20 9:08:37

Kromatik, fick förresten mitt egna exemplar av Logitech G600 igår, den är allt jag sa och mer. Tror den blir perfekt för dig då du har samma mus som jag hade innan den ^_^
Blue86
 
Inlägg: 237
Anslöt: 2012-02-20
Ort: Malmö

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Kromatik » 2012-07-20 10:07:43

Blue86 skrev:Nja vi får se vilken server den riktiga pre-releasen den 25e augusti.. det tar verkligen lång tid för det datumet att anlända :C Får se lite vilken server då eftersom det inte är någonting som säger att dessa beta servrar är permanenta.


Då får vi hoppas att ArenaNet kommer ut med vilka servrar som är tillgängliga under releasen, så att du kan kontakta mig (och de övriga) om val av server.

Blue86 skrev:Visst ska jag berätta om mina upplevelser, det är ju denna sista beta weekend sylvarins start område släpps vilket jag ser mycket farm emot, även om chansen finns att jag lirar en människa, beror på hur armoren ser ut på sylvarie då mycket "end gear" är endast kosmetiskt så känner att det är ganska viktigt : )
Tyvärr tror jag inte man får filma på beta weekends utan tillstånd men det kommer finnas en massa clip på youtube ifrån de som HAR tillåtelse :3


Jag ser fram emot att se Sylvari gameplay på youtube, det är rasen jag tänkt spela.

Blue86 skrev:Och kanske intressant för dig Kromatik så ska nog en av mina gamla WoW polare joina och då hon även är kvinna så blir det totalt 3 av er : p


Har alltid tyckt bäst om att spela med män, men det är alltid trevligt med lite variation. :)
Kromatik
 
Inlägg: 135
Anslöt: 2011-09-18

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Kromatik » 2012-07-20 10:09:54

Blue86 skrev:Kromatik, fick förresten mitt egna exemplar av Logitech G600 igår, den är allt jag sa och mer. Tror den blir perfekt för dig då du har samma mus som jag hade innan den ^_^


Skall beställa den nästa månad då jag har mer pengar, är pank just nu. Hoppas jag kan vänja mig vid sidoknapparna, de lär bli väldigt användbara. Det är bra att det är Logitech, tycker att de alltid håller bra kvalitet.
Kromatik
 
Inlägg: 135
Anslöt: 2011-09-18

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Blue86 » 2012-07-20 10:52:45

Kromatik skrev:
Blue86 skrev:Kromatik, fick förresten mitt egna exemplar av Logitech G600 igår, den är allt jag sa och mer. Tror den blir perfekt för dig då du har samma mus som jag hade innan den ^_^


Skall beställa den nästa månad då jag har mer pengar, är pank just nu. Hoppas jag kan vänja mig vid sidoknapparna, de lär bli väldigt användbara. Det är bra att det är Logitech, tycker att de alltid håller bra kvalitet.


Tumknapparna var ok att vänja sig på Naga men på Logitech är de drömlika, mycket bekväma samt utformade på ett sådant sätt att det är mycket lätt att vänja sig och nästan omöjligt att trycka fel, det är också större, love it :D

Här du lite Sylvari att drägla över tills BWE 3 videos börjar läggas upp:

http://www.youtube.com/watch?v=eialTkPdGTA
Blue86
 
Inlägg: 237
Anslöt: 2012-02-20
Ort: Malmö

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Kromatik » 2012-07-20 11:05:10

Blue86 skrev:Här du lite Sylvari att drägla över tills BWE 3 videos börjar läggas upp:

http://www.youtube.com/watch?v=eialTkPdGTA


Aaah, det är så vackert. :-)156
Fy fasen vad jag längtar, snart spricker jag av förväntan.

Tur att man får en daglig dos av GW2 av WoodenPotatoes. Tack för tipset förresten.
Kromatik
 
Inlägg: 135
Anslöt: 2011-09-18

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Blue86 » 2012-07-25 8:03:04

Förutom en härligt storyline, dungeons, pve, pvp, WvW så är Guild Wars 2 även fyllt med massa annat tex cutscenes, voice acting, en massa lustiga npc dialoger mellan de själva, gömda platser att utforska(vilket är jätte kul: p Som tex "Undiscovered Vista", om man besöker den får man se en mycket vacker syn/utsikt man annars aldrig hade gjort i form av en cutscene) och spännande pussel och mini spel.. så som detta pussel!

http://www.youtube.com/watch?v=rx4UdIpaCWU

Jag kommer nog utforska, göra achivments och pussel lika mycket som jag kommer mörda.. erm, bekämpa ondskan runt oss i strid!

Arg! Guild Wars 2 beta weekend lämnade mig med svåra abstinensproblem och spelet är ju inte ens klart så det kommer bara bli ännu bättre :3
Blue86
 
Inlägg: 237
Anslöt: 2012-02-20
Ort: Malmö

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Blue86 » 2012-07-25 12:08:11

Blue86
 
Inlägg: 237
Anslöt: 2012-02-20
Ort: Malmö

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Kromatik » 2012-07-26 9:16:14

Blue86 skrev:Förutom en härligt storyline, dungeons, pve, pvp, WvW så är Guild Wars 2 även fyllt med massa annat tex cutscenes, voice acting, en massa lustiga npc dialoger mellan de själva, gömda platser att utforska(vilket är jätte kul: p Som tex "Undiscovered Vista", om man besöker den får man se en mycket vacker syn/utsikt man annars aldrig hade gjort i form av en cutscene) och spännande pussel och mini spel.. så som detta pussel!

http://www.youtube.com/watch?v=rx4UdIpaCWU

Jag kommer nog utforska, göra achivments och pussel lika mycket som jag kommer mörda.. erm, bekämpa ondskan runt oss i strid!

Arg! Guild Wars 2 beta weekend lämnade mig med svåra abstinensproblem och spelet är ju inte ens klart så det kommer bara bli ännu bättre :3


Det låter fantastiskt. Jag har suttit framför youtube hela BW3 och kollat nya klipp, även tittat på ArenaNet som spelade GW2 live på Twitch.



:lol:
Det roligaste jag sett på länge.
Kromatik
 
Inlägg: 135
Anslöt: 2011-09-18

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Blue86 » 2012-07-26 14:19:37

Själv önskar jag att de releasade typ patchnotes några gånger i veckan så man kunde se deras utveckling och vad de gör så här innan releasen :3 Hade varit så kul att läsa.

Själv funderar jag på att också skaffa en ny dator men då måste jag typ sälja min gamla för att tillåta mig själv det >.< Den funkar ju jätte bra för GW 2 på medium + grafik och de är ju inte klara med att optimistera spelet men jag vill kunna köra på högsta OCH WvWvW när det är flera hundra pers som strider : p
Blue86
 
Inlägg: 237
Anslöt: 2012-02-20
Ort: Malmö

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Kromatik » 2012-07-26 15:36:38

Blue86 skrev:Själv önskar jag att de releasade typ patchnotes några gånger i veckan så man kunde se deras utveckling och vad de gör så här innan releasen :3 Hade varit så kul att läsa.


Håller med, hade varit intressant.

Blue86 skrev:Själv funderar jag på att också skaffa en ny dator men då måste jag typ sälja min gamla för att tillåta mig själv det >.< Den funkar ju jätte bra för GW 2 på medium + grafik och de är ju inte klara med att optimistera spelet men jag vill kunna köra på högsta OCH WvWvW när det är flera hundra pers som strider : p


Jag har inte fått min än, men den är påväg. Du kan läsa mina (kommande) specs här: post831786.html#p831786

Ska maxa skiten ur GW2, det kommer bli sjukt roligt. Hoppas att spelet är optimerat någorlunda bra vid releasen iaf. Har hört att folk haft problem med sina high-end kort i BW.
Kromatik
 
Inlägg: 135
Anslöt: 2011-09-18

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Kromatik » 2012-07-27 19:45:31

Dungeon armor sets för alla raser, för de som är intresserade:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... EJDW8KjVos
Kromatik
 
Inlägg: 135
Anslöt: 2011-09-18

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Blue86 » 2012-07-28 10:28:39

Kromatik skrev:Dungeon armor sets för alla raser, för de som är intresserade:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... EJDW8KjVos


Awesome : D
Blue86
 
Inlägg: 237
Anslöt: 2012-02-20
Ort: Malmö

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Blue86 » 2012-07-28 10:31:46

En intressant sida med en massa länkar.

http://www.arena.net/blog/link-round-up ... ta-edition
Blue86
 
Inlägg: 237
Anslöt: 2012-02-20
Ort: Malmö

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Mooxz » 2012-07-28 20:25:38

Förköpt för länge sen, sjukt taggad! :D
Mooxz
 
Inlägg: 36
Anslöt: 2012-04-26

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Blue86 » 2012-07-29 7:17:35

Mooxz skrev:Förköpt för länge sen, sjukt taggad! :D


Härligt, hoppas du har "gillat" GW 2 på facebook, då spammar dem dig med kul saker, sen finns ju det vi länkat här och massa massa mer på youtube : )
Blue86
 
Inlägg: 237
Anslöt: 2012-02-20
Ort: Malmö

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav keyns » 2012-07-29 9:35:26

Blue86 skrev:
Med andra ord, jag ser verkligen fram till när GW 2 släpps den 28 augusti!


Bara ett litet kompistips..

Har du förhandsbokat, så kan du börja spela den 25:e och inte 28:e! ;)
keyns
 
Inlägg: 173
Anslöt: 2010-09-08
Ort: Göteborg

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Mooxz » 2012-07-29 13:10:42

Vilken server ska det spelas på? Hitils i betan har jag spelat på "Far Shiverpeaks" och det har varit väldigt mycket svenskar där.
Mooxz
 
Inlägg: 36
Anslöt: 2012-04-26

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Blue86 » 2012-07-29 14:47:31

Får ser lite närmare releasen, senast dagen innan. Ifall de inte är helt säkra ännu på vilka servrar de ska ha typ.

Men för det som specifikt är intresserade i mitt guild får de skicka ett pm/mail och säga till så inte en massa random people jag inte ens snackat med rullar in på serven som väljs i förvätan av en guild invite : p Vi är bara runt sju atm och en hel del "kansken" och siktar mest att invita folk vi känner eller i spelet lär känna etc, mer casual än något annat : )

Jag har själv såklart förhandsbokat, att det finns folk som inte har det är ju hemsk! : D
Blue86
 
Inlägg: 237
Anslöt: 2012-02-20
Ort: Malmö

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Kromatik » 2012-07-30 20:52:53

Jag har problem med att registrera mig på https://register.guildwars2.com/ .

Jag skriver in min pre-purchase kod och klickar sedan på "No" (som svar till frågan om jag har ett Guild Wars konto). Efter det blir sidan helt vit, ingenting händer.

Någon som varit med om samma sak eller vet vad det är för fel?
Kromatik
 
Inlägg: 135
Anslöt: 2011-09-18

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in