Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Blue86 » 2012-07-09 11:18:17

My biggest worry at this time is to prevent myself from spontaneously explode, killing everyone not dear to me within a 500 miles radius(cause most of my friends are in Japan atm anyway : p ). This semi-nuclear issue is caused by the good folks at ArenaNet that see fit to tourment me by refusing to release Guild Wars 2 today. Shouldn't be too much to ask for to have them do such a simple this as to hurry up for my sake and those around me who would suffer the fate of being instantaneous vaporized when and if I where to go nuclear, right?

Med andra ord, jag ser verkligen fram till när GW 2 släpps den 28 augusti! :3
Då min gode husläkare har sjukskrivit mig en bra tid tills och under min kommande, bla AS, utredning och detta spel efter mycket förväntan släpps under denna period så är det inget mysterium vad jag kommer ägna många av mina dagar med efter sagt datum.
Har redan fått ett fåtal av mina vänner att sälja sin själ till det MMO och håller på att bearbeta ett par andra, ett guild ska skapas och en värld ska utforskas, och inget av det ska göras ensamt : )

Så en fråga, någon annan gamer här? För det det finns väl inte någon självrespekterade gamer som INTE ens kommer testa ett så underbart spel som GW 2?
Men nog med indirekta förolämpningar, om du planerar att undersöka den MMO värld som ArenaNet erbjuder oss så är du välkommen att peta mig lite diskret i ögat eller något så bjuder jag in dig till mitt kommande guild. Och om du är en elak sak som få så nämn det, annars kan jag ju missförstå att du ville joina mitt guild när du petar mig på diverse ställen :C

Vi har redan ett par diagnoser i guildet, inte för det är något jag eftersträvar men det är så många av mina vänner är : p
Jag ska definitivt spela en Thief, antagligen människa då de i deras dress rockar ser dödligt snygga ut oberoende kön, tänk Neo i Matrix. Eller KANSKE Sylvari, får se hur coola de kan se ut som thiefs i nästa Beta weekend. Den lila filurens namn blir nog Flavia de Gardevoir eller Seiyou no Hana, men vem vet, kanske jag hittar inspiration när jag fotvandrar i Skottland nästa månad.. eller så blir jag uppäten och loch ness monstret eller strypt till döds av diverse skotts flora.
Guild namnet blir kanske Realms of Od'Tori eller något i den stilen, en kaka till den som ser den inte så dolda meningen.
Blue86
 
Inlägg: 237
Anslöt: 2012-02-20
Ort: Malmö

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Blue86 » 2012-07-11 10:10:25

Dear heavens, inte ens någon som låter deras hype och förväntan explodera när de tänker på Guild Wars 2 eller hör om det?! : O Mayhaps you never seen nor dreamed the existence of such a wonderful game and the words that spew out of my mouth is but a madmans ramblings? But I assure you, it's worth a look, here, have one:

http://www.guildwars2.com/en/
Blue86
 
Inlägg: 237
Anslöt: 2012-02-20
Ort: Malmö

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav citalol » 2012-07-11 10:46:15

Varför skriver du på engelska? Marxisten pratade om att han fick någon beta-key. Jag provar väl det också om jag inte har något att göra när det kommer ut (eftersom det inte har någon månadskostnad).
citalol
Inaktiv
 
Inlägg: 100
Anslöt: 2010-10-16

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Blue86 » 2012-07-11 18:49:14

Varför skulle jag INTE stundom skriva på engelska?^^

Det finns säkert ett mångfald med svar för varför jag gör det och varför jag inte skulle det men det är ungefär som att fråga mig varför jag just har denna tröja på mig just nu. Svaret är nog enklast att därför jag är jag.
Blue86
 
Inlägg: 237
Anslöt: 2012-02-20
Ort: Malmö

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav bittin » 2012-07-14 16:13:07

Också sugen på GW2
bittin
 
Inlägg: 1894
Anslöt: 2008-11-03

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Blue86 » 2012-07-14 22:44:45

Länkar som kan ge folk lite mer info om Guild Wars 2, youtube är också en härlig källa att se lite coola saker från Beta weekendsen.

http://www.guildwars2.com/en/

http://wiki.guildwars2.com/wiki/Main_Page
Blue86
 
Inlägg: 237
Anslöt: 2012-02-20
Ort: Malmö

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Fremmy » 2012-07-14 23:20:43

Blue86 skrev:Länkar som kan ge folk lite mer info om Guild Wars 2, youtube är också en härlig källa att se lite coola saker från Beta weekendsen.

http://www.guildwars2.com/en/

http://wiki.guildwars2.com/wiki/Main_Page


Ser ganska trevlig ut. När jag har köpt en ny dator kan jag nog spela!
Fremmy
 
Inlägg: 75
Anslöt: 2012-06-02

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Blue86 » 2012-07-14 23:30:59

Och gamergirls erbjuds ett digitalt fat med kakor och en helt kosmetisk guild rank(om så önskas)om de joinar mitt blivande guild, allt för att rubba den nuvarande 100% obalansen : p

Mer om guild konceptet, tanken är ett litet guild med folk som känner och lär känna varandra ordentligt och innehåller just nu mest av mina irl vänner och idéen är att inte rekrytera folk bara för att vara flera utan mest vänner, vänners vänner och folk man träffar under spelet som man gillar.

Har inget planerat fokus, det blir säkert allt, PvP, WvWvW och PvE etc allt eftersom vi växer. Spelade mycket WoW high end raiding i några riktigt bra guild varav det första var ett som denna, ett med få vänner som växte framåt med folk de träffade i spelet där vi alla kände varandra mycket väl och hade riktigt kul tillsammans.
Gillar själv inte konceptet med stora opersonliga guilds fyllt med en massa folk man aldrig kommer lära känna och tycker det är viktigt att man inte växer för snabbt, då hinner man inte lära känna de nya personerna utan då blir de bara en +1 siffra på guild mätaren.

Ah, och folk som är intresserade i mitt blivande guild eller åtminstone vill spela på samma server, skicka mig ett PM med ditt skype(för text meddelanden ; p) så kan vi prata mera om det, hörs!
Blue86
 
Inlägg: 237
Anslöt: 2012-02-20
Ort: Malmö

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Blue86 » 2012-07-14 23:41:20

Fremmy skrev:
Blue86 skrev:Länkar som kan ge folk lite mer info om Guild Wars 2, youtube är också en härlig källa att se lite coola saker från Beta weekendsen.

http://www.guildwars2.com/en/

http://wiki.guildwars2.com/wiki/Main_Page


Ser ganska trevlig ut. När jag har köpt en ny dator kan jag nog spela!


Awesome, säg till om du skulle vilja joina mitt guild och ta en titt på http://www.systemrequirementslab.com/cyri/intro.aspx då Guild Wars 2 har många riktlinjer varav en är att man ska kunna köra det på de flesta datorerna i midrange och ändå se awesome ut.
Kan också nämna för andra att de satsar på att inte ha grind moment, ingen månadsavgift, en personlig story specifikt för DIG, det är ditt äventyr, inget du bara är en deltagare i och en massa mer coola saker! ; D
Blue86
 
Inlägg: 237
Anslöt: 2012-02-20
Ort: Malmö

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Blue86 » 2012-07-15 15:33:42

Och en riktigt awesome länk en vän till mig hittade, för er som undrar om Guild Wars 2 är något bra spel : )

http://www.youtube.com/watch?v=NzEqJAg8 ... elmfu&hd=1
Blue86
 
Inlägg: 237
Anslöt: 2012-02-20
Ort: Malmö

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Kromatik » 2012-07-15 15:46:56

Jag ser mycket fram emot GW2. Behöver dock en ny dator då min nuvarande vägrar köra några spel överhuvudtaget.

Kommer förmodligen att spela en elementalist, kanske vågar jag prova något nytt. Jag har aldrig spelat annat än magiker i MMORPG's.

Joinar gärna ditt guild om jag hinner skaffa en fungerande dator tills dess.

Blue86 skrev:Och gamergirls erbjuds ett digitalt fat med kakor och en helt kosmetisk guild rank(om så önskas)om de joinar mitt blivande guild, allt för att rubba den nuvarande 100% obalansen : p


Jag hoppas att det är chokladbitar i kakorna, annars vill jag inte vara med.
Spoiler: visa
;)
Senast redigerad av Kromatik 2012-07-15 15:49:42, redigerad totalt 1 gång.
Kromatik
 
Inlägg: 135
Anslöt: 2011-09-18

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Blue86 » 2012-07-15 16:57:15

Och för mer awesome Guild Wars 2 videos av samma som på tidigare länken kolla helt enkelt på användaren WoodenPotatoes på http://www.youtube.com/user/WoodenPotatoes, han har gjort en hel del ser det ut som! : )
Blue86
 
Inlägg: 237
Anslöt: 2012-02-20
Ort: Malmö

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Blue86 » 2012-07-15 17:10:44

Kromatik skrev:Jag ser mycket fram emot GW2. Behöver dock en ny dator då min nuvarande vägrar köra några spel överhuvudtaget.

Kommer förmodligen att spela en elementalist, kanske vågar jag prova något nytt. Jag har aldrig spelat annat än magiker i MMORPG's.

Joinar gärna ditt guild om jag hinner skaffa en fungerande dator tills dess.

Blue86 skrev:Och gamergirls erbjuds ett digitalt fat med kakor och en helt kosmetisk guild rank(om så önskas)om de joinar mitt blivande guild, allt för att rubba den nuvarande 100% obalansen : p


Jag hoppas att det är chokladbitar i kakorna, annars vill jag inte vara med.
Spoiler: visa
;)


Underbart! :3 Lycka till med dator problemet och hoppas du hittar en snabbt men det är ingen tidsgräns på denna inbjudan så du är fortfarande mycket välkommen även om det tar lite längre än du väntar dig med införskaffandet av den nya datorn ; ) Låter som du missar beta weekenden i helgen dock, synd.
Låter toppen, behövs alltid mer Sylvari pyromancers lol! : p

Underligt nog verkar jag inte kunna skicka PM till folk vilket är ganska besvärligt, så om en moderator råkar läsa det, what's up with that? : O
Hur som helst, har du en skype eller något(slutat använda msn då skype också funkar med text meddelanden) eller en email kanske? Skicka det i ett PM till mig i så fall så kan det pratas mer detta angående server och annat.

Och angående chokladhalten i kakorna.. det ska nog kunna ordnas då jag är ganska säker på att detta koncept existerar, annars uppfinner jag det : )
Blue86
 
Inlägg: 237
Anslöt: 2012-02-20
Ort: Malmö

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Blue86 » 2012-07-16 17:05:24

Har ju redan sagt att man kan titta igenom WoodenPotatoes på youtube där han har gjort en massa bra videos om Guild Wars 2 men jag tycker definitivt att det är värt att nämna att han även har gjort en del fina videos där han summerar backgrunds historian till världen spelet utspelar sig i, samt vad som hände i Guild Wars 1, vilket faktiskt är en hel del! : )
På länken nedan är spel listan till dem och det ser ut som det ska bli ännu fler.

http://www.youtube.com/playlist?list=PL00553A085339802C
Blue86
 
Inlägg: 237
Anslöt: 2012-02-20
Ort: Malmö

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Kromatik » 2012-07-16 17:17:12

Jag har befunnit mig framför GW2 videos hela dagen. Är så otroligt exalterad!

Jag hoppas verkligen att detta kommer bli ett specialintresse, jag har inte haft ett på 1 år och jag saknar den ultimata känslan att vara så oerhört fixerad och fanatisk i ett enda intresseområde. Tyvärr kan jag inte välja mina specialintressen själv, blir besatt när jag minst anar det. Men det känns nästan som att detta kommer att vara något speciellt.

28 Augusti känns så långt borta just nu.
Kromatik
 
Inlägg: 135
Anslöt: 2011-09-18

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Blue86 » 2012-07-16 17:33:56

Kromatik skrev:Jag har befunnit mig framför GW2 videos hela dagen. Är så otroligt exalterad!

Jag hoppas verkligen att detta kommer bli ett specialintresse, jag har inte haft ett på 1 år och jag saknar den ultimata känslan att vara så oerhört fixerad och fanatisk i ett enda intresseområde. Tyvärr kan jag inte välja mina specialintressen själv, blir besatt när jag minst anar det. Men det känns nästan som att detta kommer att vara något speciellt.

28 Augusti känns så långt borta just nu.


Jag känner det samma som dig där och som det ser ut så har det redan blivit mitt special intresse.. eller något, är i alla fall ganska manisk : ) Och det har inte ens släppts. Jag ser verkligen framemot beta weekend denna helg, 28 augusti är verkligen för långt borta : D
Men när du har sett allt av WoodenPotatoes så finns det ju än massa videos och annan lore man kan gotta sig i, finns till och med en bok men denna har jag inte läst, kanske är värt att titta på den i alla :3
Blue86
 
Inlägg: 237
Anslöt: 2012-02-20
Ort: Malmö

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav marxisten » 2012-07-16 18:08:37

Blue86, jag måste nog påstå jag är skyldig till anklagelserna. :)
marxisten
 
Inlägg: 5023
Anslöt: 2010-01-12
Ort: Socialt distanserad

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Kromatik » 2012-07-16 19:54:46

Fick precis höra av min mormor att hon hjälper mig med betalningen av speldator. Om en vecka kommer jag hem från min semester och då skall jag köpa datorn samt tillbehör.

Någon som vill rekommendera en gamingmus? Har för närvarande en Logitech MX518, den fungerar bra men jag kommer att skaffa ny skärm med betydligt större upplösning än min nuvarande, om jag skall föra musen över skärmen i lagom hastighet behöver jag något snabbare än 1800 DPI.

Jag har sneglat lite på Razer Naga men är inte så säker om jag kommer kunna vänja mig vid dess sidoknappar.
Kromatik
 
Inlägg: 135
Anslöt: 2011-09-18

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav earlydayminer » 2012-07-16 19:57:24

L2PWLG.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav marxisten » 2012-07-16 21:31:17

Kromatik skrev:Fick precis höra av min mormor att hon hjälper mig med betalningen av speldator. Om en vecka kommer jag hem från min semester och då skall jag köpa datorn samt tillbehör.

Någon som vill rekommendera en gamingmus? Har för närvarande en Logitech MX518, den fungerar bra men jag kommer att skaffa ny skärm med betydligt större upplösning än min nuvarande, om jag skall föra musen över skärmen i lagom hastighet behöver jag något snabbare än 1800 DPI.

Jag har sneglat lite på Razer Naga men är inte så säker om jag kommer kunna vänja mig vid dess sidoknappar.


Razer eller en Steelseries skulle jag säga, bara att känna på vad som passar.

Personligen kör jag Steelseries World of Warcraft: Cataclysm mus (5000 DPI). Anledning är att jag spelar WoW och dess tumknappar och formen var utmärkt för min hand, valde mellan den och nagan.

Gällande sidoknapparna är de utmärkta på en MMO mus, och ger bra möjligheter. För mig var de dock något långt bak på Nagan, men smaken är ju olika, beror ju på handstorlek osv. Men jag tycker du ska prova olika. Steelseries och Razer gör väl de bästa musarna för MMO för tillfället.
marxisten
 
Inlägg: 5023
Anslöt: 2010-01-12
Ort: Socialt distanserad

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Blue86 » 2012-07-16 23:23:50

Kromatik skrev:Fick precis höra av min mormor att hon hjälper mig med betalningen av speldator. Om en vecka kommer jag hem från min semester och då skall jag köpa datorn samt tillbehör.

Någon som vill rekommendera en gamingmus? Har för närvarande en Logitech MX518, den fungerar bra men jag kommer att skaffa ny skärm med betydligt större upplösning än min nuvarande, om jag skall föra musen över skärmen i lagom hastighet behöver jag något snabbare än 1800 DPI.

Jag har sneglat lite på Razer Naga men är inte så säker om jag kommer kunna vänja mig vid dess sidoknappar.


Underbart och grattis, vad härligt att du kan vara med i Guild Wars 2 ändå ifrån starten : D

Och när det gäller spel mus skulle jag säga Razer Naga eller ÄNNU bättre den nya G600 ifrån Logitech vilken är precis vilken JAG har köpt för GW 2, den är som Razer Naga fast bättre kvalitet, större(bredare och längre, Naga är en väldigt liten mus, för liten för mig och jag är van med Logitech, de är ju bäst men det var ett tag sedan de släppte en bra mus som denna.
Den har även två extra knappar genom att man lutar scrollhjulet samt en stor knapp under ringfingret. Denna mus är även gjort så du enkelt kan shifta mellan två läggen på tumknapparna så det kan bli ÄNNU fler(med ringfingersknappen).. kanske lite FÖR många :3(går säker binda till annat vilket jag nog ska)
Logitech G600 har även mycket bättre tumknappar som är lättare och vänja sig vid samt svårare att trycka fel på, det är även faktiskt väldigt enkelt att vänja sig vid tumknapparna samt en dröm för mmo's i mina ögon.
Razer Naga är ganska gammal och dålig kvalitet som inte håller så länge, medans Logitech G600 släpptes i söndags med fler funktioner och det är ju Logitech så toppen kvalitet och form :3
Något extra roligt är att min gamla mus är också en Logitech MX518 som jag har haft i flera år : D
Ah, länk till G600 an(den finns även i vit).

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara ... ouse-svart

Det kommer nog kännas lite ovant i ett par dagar men sedan kommer du inte kunna klara dig utan den ; )
Ah, och den finns även i vit, samt på webhallen följer också ett spel med på köpet för samma pris(du får se till att välja rätt muspaket för att få spelet annars får du bara musen och ingen extra).

Har får du även en annan länk om någon som köpte G600;

http://www.xtremesystems.org/forums/sho ... 7cfa52d3cc
Blue86
 
Inlägg: 237
Anslöt: 2012-02-20
Ort: Malmö

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Kromatik » 2012-07-17 8:37:24

Tack för tipset, Blue och marxisten.

Jag är nog mest sugen på G600, men jag skall fundera på det.
Kromatik
 
Inlägg: 135
Anslöt: 2011-09-18

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav Blue86 » 2012-07-17 11:31:02

Jo den är helt klart bäst om du frågar mig och det känns väldigt logiskt och bekvämt att har 1-12 på samma ställe och inte utspritt samt det är ju en Logitech som din gamla vilken jag också hade : )
Naga är ju skräp i jämförelsevis kvalitets mässigt och G600 har fler funktioner och är nyare.
Blue86
 
Inlägg: 237
Anslöt: 2012-02-20
Ort: Malmö

Re: Guild Wars 2, the heavenly drug to be.

Inläggav marxisten » 2012-07-17 15:16:58

Blue86 skrev:Jo den är helt klart bäst om du frågar mig och det känns väldigt logiskt och bekvämt att har 1-12 på samma ställe och inte utspritt samt det är ju en Logitech som din gamla vilken jag också hade : )
Naga är ju skräp i jämförelsevis kvalitets mässigt och G600 har fler funktioner och är nyare.


Ej provat G600, men Nagans tumknappar satt ganska långt bak för mig och den var något obekväm. Men på en gång så är ju bekvämligheten på en mus baserat på din handstorlek så.
marxisten
 
Inlägg: 5023
Anslöt: 2010-01-12
Ort: Socialt distanserad

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in