Utbildning (till golvläggare) - hur göra?

Diskussioner kring allt som rör arbete och studier.

 Moderatorer: Alien, atoms

Utbildning (till golvläggare) - hur göra?

Inläggav Zeroz » 2012-07-09 1:13:03

Är nu i steget av mitt liv att jag måste börja tänka på vad jag vill jobba med i framtiden, och har börjat luta starkt åt golvläggare och sotare, men eftersom jag är 22 vet jag inte riktigt hur jag ska gå tillväga för att bli golvläggare då jag inte kan gå gymnasiet igen, är mitt enda val att försöka få lärlingsplats eller?

Sotare utbildning vet jag redan hur man blir men det är mitt andra-hands val ser helst golvläggare som första eftersom det intresserar mig väldigt mycket.

Moderator: Kompletterade rubriken.
Zeroz
 
Inlägg: 26
Anslöt: 2012-05-27
Ort: Örebro

Re: Utbildning hur att göra?

Inläggav gemini » 2012-07-10 13:07:50

Det finns vuxenutbildningar som man kan gå som är likvärdiga med byggprogrammet på gymnasiet. Dock läser man bara kurserna som har med yrket att göra, allt annat är bortplockat. Jag har själv pluggat till träarbetare på en sån utbildning. På min skola kunde man i stort sätt plugga till vilket yrke som helst inom byggbranchen men det är inte alla skolor man kan det, vissa har tex enbart betongarbetare och plåtslagare.

Jag tycker att du borde kolla med kommunen vad dom har att erbjuda, ofta står det på deras hemsida, men det är alltid bäst att prata med en syo-vägledare.
gemini
 
Inlägg: 192
Anslöt: 2010-12-11
Ort: Skåne

Re: Utbildning hur att göra?

Inläggav Zeroz » 2012-07-12 20:22:32

Tackar för information jag ska undersöka vidare i möjligheterna nu när jag vet var jag ska börja, känns bra att veta att det bara är fokuserat på själva stommen och inget annat man studerar.
Zeroz
 
Inlägg: 26
Anslöt: 2012-05-27
Ort: Örebro

Återgå till Studier och arbetsliv



Logga in