Göteborg, hallå?

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Göteborg, hallå?

Inläggav Bror Duktig » 2012-07-11 17:18:48

Jag har två veckor kvar på mitt periodkort, och kan åka lite hur som helst.

Är det inga som vill hitta på något, gå runt och titta i någon speciell affär, besöka något café, pub, äta mat (jag tål bara sådant som thai och mongolisk, helst buffé, blir sjuk av texmex, pizza och pasta), grilla, åka runt med vagnen till lite olika ställen, sitta och glo och dricka en öl eller ett glas vin o.s.v.

Alltså inget jätteplanerat.

Jag är ju mest ledig, men har mina tider med hab (ställer inte in, sista gången före psykologens semester är nästa onsdag) och boendestöd (kan ställa in). Ska åka till Spanien första vecka in augusti.

Har fått ett busskort till som kan aktiveras så snart jag ser många GBG-resro framför mig igen. Jag tjänar inte på det om jag inte har minst 2 "måsteturer" till GBG per vecka. Annars har jag andra kort förstås, men då kan det bli dyrt att dra runt och åka hela dagen, och då sitter jag helst på samma plats eller går, tills jag ska hem igen.

Kom med förslag. I så många andra städer händer en massa sådana här grejer.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Re: Göteborg, hallå?

Inläggav nallen » 2012-07-11 17:56:35

Jag är hemma och käkar gärna thai-lunch inne i stan någon dag.
nallen
 
Inlägg: 19518
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Re: Göteborg, hallå?

Inläggav Bror Duktig » 2012-07-11 18:03:14

Vad bra, vi borde dra ihop några fler bara. Har du semester nu? I så fall kanske lunch en vardag är bra. Bra pris i alla fall. Annars skulle jag gärna testa Amazing thai en kväll eller helg, då de har BBQ.

Så kom igen nu, finns det andra som vill träffas? Jag är öppen för en hel del, helst avslappnat och att vi kan "dra runt lite" utan stress. Jag njuter av mitt busskort och att kunna dra runt hur som helst till skillnad från eländet på landet.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Re: Göteborg, hallå?

Inläggav nallen » 2012-07-11 18:10:02

Ja, jag har semester och är hemma, Amazing Thai har jag aldrig provat... mitt favoritställe för lunch buffé är nog Thai Isaan på drottningatan, eller ett av ställena på 2:a långgatan, jag minns inte vad det heter, men vi har varit där och käkat i samband med träffar tidigare.

JOR brukar ju inte vara så svårövertalad när det gäller mat. Den bannade Snömannen är nog inte hemma.
nallen
 
Inlägg: 19518
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Re: Göteborg, hallå?

Inläggav Bror Duktig » 2012-07-11 18:12:49

Thai Isaan, är det det som ligger rätt nära Sukho Thai? Samma gata? I så fall har jag varit där två gånger, och var mycket nöjd. Inte för att de hade massor av olika saker, utan för att allt var gott. De som har 50 rätter, typ den jämte Elgiganten på Backaplan, har ofta en massa sunkig och äcklig mat man blir mätt på att prova och förkasta. Jag har svårt för sunkmat som är sönderkokt såsig och avredd och en massa burkgrönsaker.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Re: Göteborg, hallå?

Inläggav nallen » 2012-07-11 18:15:27

Ja, precis, det ligger väl tre thai-ställen i det kvarteret. Sukho Thai är den som är nere i källaren? den tyckte jag var så där, trångt och inte särskilt bra.
nallen
 
Inlägg: 19518
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Re: Göteborg, hallå?

Inläggav Bror Duktig » 2012-07-11 18:49:45

Sukho är den som ligger på hörnet om man kommer från Butterix. Vet inte om man går ned i en källare. De har stängt under sommaren. När jag googlade, fick jag fram att de anses ha GBGs godaste lunch-thai, men flera var besvikna, så de kanske har bra och dåliga dagar...

Den som jag var på, hade en liten minimal uteplats, 6 rätter på ett bord (och sådana där goda räkchips på kortsidan av det bordet), ett annat bord under där man tog tallrikarna, hade de kyckling i jordnötssås, jordnötssås, friterad banan. Och så hade de en vagn med vanlig trist sallad, samt en vagn med grillade revben.

Onsdagar har de friterad bläckfisk, alla andra vardagar är det räkor. Jag gillar bläckfisk, och går på hab strax före lunch på onsdagar ;-)

Amazing thai har liknande buffé som lunch, men på kvällar och helger har de samma stuk som Bamboo, fast thai i stället för mongoliskt. Verkade något godare, samt trevligare att sedan gå på avenyn än att gå nere vid lantmäteriet.

Kostar 165 eller 175 på helger och kvällar.

Finns väl även någon som heter "ming" eller liknande, nära Backaplan, och som har samma typ av thai-BBQ.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Re: Göteborg, hallå?

Inläggav Musicus » 2012-07-11 19:52:54

Det skulle vara trevligt att vara med. Jag är dock ute och reser från fredag till torsdag.
Musicus
 
Inlägg: 239
Anslöt: 2008-10-05
Ort: Göteborgsområdet

Re: Göteborg, hallå?

Inläggav Bror Duktig » 2012-07-12 9:29:35

Ja jag hoppas att det kan bli sådant här lite oftare, och att det blir något alls.

Jag har lite svårt att åka iväg och träffa en eller två män på egen hand, eftersom jag inte skulle vilja att min man gjorde motsvarande med en eller två kvinnor. Så vet ni att jag inte bara sätter mig på tvären om jag vill att det ska vara ett gäng eller åtminstone en kvinna till om vi är tre totalt.

Vi borde väl kunna få ihop till träffar lika väl här som de får i Stockholm och lite andra ställen? Varför är det halvdött just i GBG som är så stort? Bara en person som drar ihop till träffar. Tycker att det behövs mer, och mer variation. Ingen behöver direkt "hålla i det" heller, när det handlar om lite spontana saker eller att man inte har en direkt plan, utan kan "dra runt" lite.

Med busskortet (både period och de andra) så har jag mycket större frihet att följa med, ta en öl, dra omkring utan att "komma för långt bort från bilen", inte betala en förmögenhet i parkering och bensin o.s.v.

I vilket fall som helst. Denna helg går fetbort p.g.a. makes födelsedag. Sedan ska jag med pappa till Spanien från 30 juli och en vecka. Däremellan är det inget speciellt. Ska åka buss till Särö och sova över hos pappa någon dag bara, men inte spikat vilken.

Och som sagt, onsdag nästa vecka skulle jag kunna äta lunch på något thaiställe med buffé. Är då på hab till 10:50 prick. Hab ligger på Ekelundsgatan, jämte Webbhallen och Ekostore, och nära till Domkyrkan och Drottninggatan. Har ingen tid att passa. Men som sagt, vi måste vara några stycken.

Efter Spanien är jag väl ledig igen.

Hoppas nu det kan bli något.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Re: Göteborg, hallå?

Inläggav tahlia » 2012-07-12 10:32:55

Bror Duktig skrev:Jag har lite svårt att åka iväg och träffa en eller två män på egen hand, eftersom jag inte skulle vilja att min man gjorde motsvarande med en eller två kvinnor. Så vet ni att jag inte bara sätter mig på tvären om jag vill att det ska vara ett gäng eller åtminstone en kvinna till om vi är tre totalt.


Förlåt att jag svävar ut från ämnet en snabbis här (och det här är absolut inget påhopp eller någon kritik) men blir lite nyfiken på varför det inte skulle gå an? Personligen har jag i princip bara manliga vänner så tanken är väldigt främmande för mig.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Re: Göteborg, hallå?

Inläggav Bror Duktig » 2012-07-12 11:03:41

För mig är det inga problem att träffa män. Men min man blev rätt svartsjuk eller vad man ska säga, när jag berättade att jag hade lunchat en gång ensam med en kille och en gång med tre killar, på komvux.

Och jag vet att jag själv kan vara svartsjuk, eller "rädd" och skulle inte vilja att min man var på forum och därifrån träffade tjejer på tu man hand.

Så både p.g.a. hur han reagerat tidigare, och p.g.a. "gör mot andra som du vill att andra ska göra mot dig" så vill jag inte göra så.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Re: Göteborg, hallå?

Inläggav nallen » 2012-07-12 11:26:43

Du får la bjuda med karln.
nallen
 
Inlägg: 19518
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Re: Göteborg, hallå?

Inläggav tahlia » 2012-07-12 11:33:17

nallen skrev:Du får la bjuda med karln.


En bra idé. Tänker också på eventuella framtida sammankomster. Om han får möjlighet att träffa personerna och lära känna dem lite själv också så kanske han kan slappna av lite i den frågan i framtiden.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Re: Göteborg, hallå?

Inläggav lasseivägen » 2012-07-12 12:06:56

Skulle tycka det vore trevlig efter Juli, nu har jag min självvalda isolering i Juli.
Men kanske senare. Men det krävs att man tar bilen för att ta sig till Gbg från Tjörn, dåliga bussförbindelser. Men den går ju att parkera.
lasseivägen
 
Inlägg: 4798
Anslöt: 2009-07-20
Ort: På havet kaparkapten inte Rövare

Re: Göteborg, hallå?

Inläggav Nihilith » 2012-07-12 12:07:35

Oooh, en träff i Götet låter som något jag borde komma till. Om inte annat eftersom min psykolog envisas med att jag behöver träna mer på vissa saker rent socialt. Kan inte direkt lova att jag dyker upp, men som en vän till mig burkar säga: "Jag lovar att jag ska försöka." :)
Nihilith
 
Inlägg: 203
Anslöt: 2011-10-17

Re: Göteborg, hallå?

Inläggav Bror Duktig » 2012-07-12 16:08:26

Gärna flera halvspontana träffar istället för en jätteplanerad enstaka. Vill få igång lite umgänge bara. Lära känna varandra mindre formellt under enkla former.

Apropå man, han vill säkert inte. :S
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Re: Göteborg, hallå?

Inläggav Xzirie » 2012-07-12 18:12:45

Jag tycker det skulle vara skitkul! Tyvärr är jag alldeles för pank för att äta eller dricka fram till den 27. :(
Xzirie
 
Inlägg: 760
Anslöt: 2010-04-12
Ort: Göteborg (no-go zone)

Re: Göteborg, hallå?

Inläggav Nihilith » 2012-07-12 18:44:15

Bror Duktig skrev:Gärna flera halvspontana träffar istället för en jätteplanerad enstaka. Vill få igång lite umgänge bara. Lära känna varandra mindre formellt under enkla former.


+ 1
Nihilith
 
Inlägg: 203
Anslöt: 2011-10-17

Re: Göteborg, hallå?

Inläggav TORatANDET » 2012-07-12 19:23:48

Xzirie skrev:Jag tycker det skulle vara skitkul! Tyvärr är jag alldeles för pank för att äta eller dricka fram till den 27. :(

Låt inte ett så lättfixat problem (eller onödigt krångel kring det) hindra oss från att få träffa dig på asperger-träffar, tack.
Säg bara mig (i mail innan) så får du en hundralapp till mat på asperger-träff av mig.
Det är en helt försumbar kostnad för mig.
TORatANDET
 
Inlägg: 846
Anslöt: 2006-06-30
Ort: Falköping

Re: Göteborg, hallå?

Inläggav Xzirie » 2012-07-12 20:37:47

TORatANDET skrev:
Xzirie skrev:Jag tycker det skulle vara skitkul! Tyvärr är jag alldeles för pank för att äta eller dricka fram till den 27. :(

Låt inte ett så lättfixat problem (eller onödigt krångel kring det) hindra oss från att få träffa dig på asperger-träffar, tack.
Säg bara mig (i mail innan) så får du en hundralapp till mat på asperger-träff av mig.
Det är en helt försumbar kostnad för mig.


Tack, jättesnällt! Men det kan jag ju inte ta emot fattar du väl. :P
Xzirie
 
Inlägg: 760
Anslöt: 2010-04-12
Ort: Göteborg (no-go zone)

Re: Göteborg, hallå?

Inläggav Bror Duktig » 2012-07-12 22:11:56

Den som inte kan äta, kan ju sluta upp efteråt när man drar vidare, eller föreslå en aktivitet där man har picnic eller så? Eller få någon att ha grillning hemma hos sig så att alla kan ta med eget. :-)Happy
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Re: Göteborg, hallå?

Inläggav nallen » 2012-07-12 22:29:37

Jag ser gärna att vi inte blir alltför många, men skulle det vara så hoppar jag hellre av än konstrar.
nallen
 
Inlägg: 19518
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Re: Göteborg, hallå?

Inläggav animal » 2012-07-13 1:37:11

tahlia skrev:/.../ Tänker också på eventuella framtida sammankomster. Om han får möjlighet att träffa personerna och lära känna dem lite själv också så kanske han kan slappna av lite i den frågan i framtiden.

Klart du ska! Kom ner och häng med oss i Sthlm vetja. Det vore hemskt trevligt att råkas! *kram*
animal
 
Inlägg: 1029
Anslöt: 2010-05-02
Ort: On the side of the angels. ᶘ ᵒᴥᵒᶅ

Re: Göteborg, hallå?

Inläggav citalol » 2012-07-13 2:26:33

Skulle vara trevligt att träffa nallen.
citalol
Inaktiv
 
Inlägg: 100
Anslöt: 2010-10-16

Återgå till Träffar



Logga in