Saker som gör en förbannad????

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Saker som gör en förbannad????

Inläggav Sotnosen77 » 2012-06-28 12:43:10

Livet!!! :x icon
Sotnosen77
 
Inlägg: 143
Anslöt: 2010-02-02
Ort: Uppland

Re: Saker som gör en förbannad????

Inläggav radix » 2012-06-28 13:59:30

KrigarSjäl skrev:Så alla jävla socionomkoftor, alla kuratorer, lärare, rektorer, tjänstemän, arbetsförmedlare, socialarbetare, volontärer, dramapedagoger, läkardöttrar & batikklädda kaffemostrar - JA jag föraktar er. Jag föraktar er eftersom ni gör er till talesmän över sånt ni aldrig själva varit med om, suttit fast i, krälat i, utstått.


+1, fast åtminstone i socionomkåren håller 40-talistbubblan på att ta slut, generationsskifte på gång litegrann. Många med enbart sekreterarutbildning som hoppar av viktiga tjänster till fördel för unga med lämplig utbildning.

Sen bör man nog hålla i åtanke att en socionom dels betalar studielån dels har lön ungefär som en kassatjej på ICA, dels har väldigt mycket ansvar för väldigt svåra situationer. Men jo, lite mer EQ och utanförskapserfarenhet vore bra.
radix
 
Inlägg: 911
Anslöt: 2012-05-22
Ort: Malmö

Re: Saker som gör en förbannad????

Inläggav KrigarSjäl » 2012-06-28 14:43:10

De är koftor i vilket fall som helst och de kör bilar jag bara kan drömma om att köpa.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Saker som gör en förbannad????

Inläggav radix » 2012-06-28 16:11:17

KrigarSjäl skrev:De är koftor i vilket fall som helst och de kör bilar jag bara kan drömma om att köpa.

vet inte riktigt hur det är nu (samma lön iaf) men för tio år sen sisådär var medelåldern bland socionomer för att skaffa körkort 40+, och då har de sannolikt funnit en bättre betald make/maka att betala av billånen.. ;)

Men ja, du har helt rätt, gott om 'koftor' som borde gått i terapi mer innan arbeteliv.
radix
 
Inlägg: 911
Anslöt: 2012-05-22
Ort: Malmö

Re: Saker som gör en förbannad????

Inläggav radix » 2012-07-07 9:10:01

När dyra datorer man köpt för mindre än ett år sen totalpajar så man förlorar all jekla musik o grejer man samlat ihop, blir totalt utbytta och sen pajar igen lagom till att försäkringen nog slutat gälla :-)Raging

/edit/ o panikreaktioner hatar jag helhjärtat
radix
 
Inlägg: 911
Anslöt: 2012-05-22
Ort: Malmö

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in