Saker som gör en förbannad????

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Saker som gör en förbannad????

Inläggav Zombie » 2012-06-24 16:02:31

kvicksilver skrev:Min ironi gick nog lite dåligt fram

Snarare gick det dåligt fram att den gick fram, åtminstone till mig. Var för arg på själva problemet, helt enligt trådrubriken. ;)
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Re: Saker som gör en förbannad????

Inläggav Kostymhippie » 2012-06-24 19:31:05

Själv blir jag förbannad på bilister som kör förbi en på övergångsstället fastän man tydligt visar att man ser dåligt och tänker gå över. Skulle inte förvåna mej alls om dom flinar bakom ratten och tänker "blindstyret får vänta".

Men i detta världens fegaste land säger ju ingen sin åsikt rakt ut så det blir väldigt svårt att göra något då...
Kostymhippie
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2573
Anslöt: 2011-10-12

Re: Saker som gör en förbannad????

Inläggav nallen » 2012-06-24 21:22:50

Newbies.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Re: Saker som gör en förbannad????

Inläggav Björne » 2012-06-24 22:08:55

När det är fotbolls-EM på tv och man inte hittar fjärren.
Björne
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 1595
Anslöt: 2009-11-12
Ort: Bah

Re: Saker som gör en förbannad????

Inläggav Miche » 2012-06-24 22:18:19

Björne skrev:När det är fotbolls-EM på tv och man inte hittar fjärren.

Dra ut kabeln!
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Saker som gör en förbannad????

Inläggav Jb_blomman » 2012-06-24 23:10:07

- Falska människor
- Barnskrik trots eget barn
- Hånglade par gör mig irriterad
- Höga röster över huvudtaget som tex när man måste skrika på andra i ett vanligt samtal
- Grannar som ska spela hög musik
- Jobbiga sportkommentatror som måste SKRIKA när det nästa är på g att bli mål ( nä jag är inte sportnörd, men min gubbe :wink: )
- Personer som måste gilla ALLT på fb
- Föräldrar som inte kan hålla koll på sina barn och låter dem göra vad som helst
- När grannens barn måste sparka fotboll utanför vår marklgh trots att det finns en fotbollsplan 50 m bort ( irriterad)
- När folk säger till mig vad jag ska göra och inte göra ( om jag inte bett om de)
- När folk uttrycker sina politiska åsikter ( på dem parti jag inte röstar på), invandrafigentlig och homofobiska åsikter
- Djurplågeri
- Pedofiler
- Lögner få mig att se rött :-)Raging
- När man inte lyssnar på vad jag säger som jag vore osynlig ( irriterad)
- Folk som måste köra bil i ett bilfritt område för att dem är lata och inte för att dem har ett behov av de..

Jag skulle kunna lägga till ännu mer...
Jb_blomman
 
Inlägg: 29
Anslöt: 2012-06-20
Ort: Mörka skogarna i småland

Re: Saker som gör en förbannad????

Inläggav plåtmonster » 2012-06-24 23:18:09

Jb_blomman skrev:- Hånglade par gör mig irriterad

Får jag också klämma? :D
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Re: Saker som gör en förbannad????

Inläggav Jb_blomman » 2012-06-24 23:41:48

plåtmonster skrev:
Jb_blomman skrev:- Hånglade par gör mig irriterad

Får jag också klämma? :D


?
Jb_blomman
 
Inlägg: 29
Anslöt: 2012-06-20
Ort: Mörka skogarna i småland

Re: Saker som gör en förbannad????

Inläggav plåtmonster » 2012-06-24 23:50:30

Menar det som kommentar till de som hånglar. Det är väldigt mycket "titta så trevligt vi har det, men vi bjuder ingen annan".
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Re: Saker som gör en förbannad????

Inläggav SwordlessLink » 2012-06-25 0:16:02

Folk som har dålig tidsuppfattning och alltid kommer för sent.
SwordlessLink
 
Inlägg: 59
Anslöt: 2012-06-18

Re: Saker som gör en förbannad????

Inläggav Jb_blomman » 2012-06-25 1:01:20

glömde till lägga :
- folk som utnyttja min godhet
- Drygpellar som ska göra sig roliga på min eller andras be kostnader
Jb_blomman
 
Inlägg: 29
Anslöt: 2012-06-20
Ort: Mörka skogarna i småland

Re: Saker som gör en förbannad????

Inläggav Miche » 2012-06-25 1:09:30

SwordlessLink skrev:Folk som har dålig tidsuppfattning och alltid kommer för sent.

Folk som irriterar sig på det som gör så gott de kan trots handikapp i form av dålig tidsuppfattning (eller annat).
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Saker som gör en förbannad????

Inläggav JesusIsMyHomie » 2012-06-25 1:20:50

Utan inbördes ordning:

*Jag stör mig på att jag stör mig på störande ljud...:roll: Jag önskar att jag kunde koppla bort dem.

*Föräldrar som inte kan lära sina barn och tonåringar att uppföra sig.

*Folk som inte håller vad de lovar, eller som är allmänt veliga.

*Folk som klagar på att de får ett dåligt betyg när de "bara" får VG på ett prov... (Hände ofta att klasskompisarna gjorde detta när jag gick i skolan, jag fick bita mig tungan för att inte kalla dem för otacksamma snorungar...)

*Att jag inte kan få min ritplatta att funka på min nya (bättre begagnade) dator, utan får dra fram min gamla stenåldersmaskin för att få rita lite. Jag fruktar att jag måste köpa en skitdyr Wacom-platta för att det ska funka på den nyare datorn... :-)007

*Red Ring of Death... Har lyckligtvis xbox 360 slim nu, så jag hoppas att jag slipper RRoD på ett bra tag.

*Att man som barn "fallit mellan stolarna". (Någon mer som fått höra det uttrycket?)

*Mattematik och siffror i allmänhet.

*Ordbajseri. Eller med ett finare uttryck: "att skriva för skrivandets skull". (Skoluppsatser alltså)

*Så kallade "människor" som gör de svagare i samhället och i vår omgivning illa: barn, djur, åldringar, etc.

*De som snackar skit bakom någons rygg, vad är det för mening med det?? Jag förstår inte det "roliga"!

*Trångsynthet. Att någon måste få sista ordet i en diskussion, eller om någon inte se poängen i ett motargument (men man behöver inte hålla med).

*Maktlöshet. När jag inte kan hjälpa någon jag älskar som inte mår bra... :(
JesusIsMyHomie
Ny medlem
 
Inlägg: 8
Anslöt: 2011-02-22
Ort: Herrljunga

Re: Saker som gör en förbannad????

Inläggav Jb_blomman » 2012-06-25 11:11:47

JesusIsMyHomie skrev:


jag kan inget annat än hålla med dig..
Jb_blomman
 
Inlägg: 29
Anslöt: 2012-06-20
Ort: Mörka skogarna i småland

Re: Saker som gör en förbannad????

Inläggav Jb_blomman » 2012-06-25 11:39:52

:-)Raging Behöver spy galla..

Jag blir så jävla irriterad på allt detta JÄVLA gillande på FB. Nu är det ju så att denna jävla "knapp" tydligen inte bara är en " gilla-knapp" utan tydligen en " har läst -knapp". Men det står ju för fan inte " HAR LÄST" det står ju "GILLA"! Och gillar för mig är : något man tycker om , håller med, tummen upp ect, INTE " jag har läst ditt inlägg" .

Om en vän har råkat ut för en olycka eller det har hänt något eländigt, ska man då trycka på "gilla" knappen för att man har läst de???? :-)Raging :-)Raging USCH vad irriterad jag blir
Jb_blomman
 
Inlägg: 29
Anslöt: 2012-06-20
Ort: Mörka skogarna i småland

Re: Saker som gör en förbannad????

Inläggav Savanten Svante » 2012-06-25 11:41:54

Företag som utnyttjar de anställda och bryter lagen:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=5163438

"Belasta inte din arbetsplats med sjuklön".


Jag har kontaktat dom och sagt vad jag tycker. De har mail och finns på facebook. Gör det du med...

http://www.barista.cc/
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Re: Saker som gör en förbannad????

Inläggav Miche » 2012-06-25 12:02:04

Jag har mailat nedanstående till VD'n:
bjorn@barista.cc skrev:Era regler gentemot personalen är allt annat än Fair Trade enligt http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=5163438

Jag tänker då inte närvara i en enda av era butiker förrän ni gått ut med en offentlig ursäkt, både som pressrelease och på första sidan på er hemsida, det som står i er personalhandbok är skamligt och ett rejält svek gentemot Fair Trade som varumärke.

Fair? Kyss mig i röven!

Skäms!
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Saker som gör en förbannad????

Inläggav biologic » 2012-06-26 19:56:16

Barista har nu gått ut med en offentlig ursäkt på sin hemsida!
biologic
 
Inlägg: 1522
Anslöt: 2010-10-09
Ort: Blekinge

Re: Saker som gör en förbannad????

Inläggav Miche » 2012-06-26 21:44:00

Alltid något...
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Saker som gör en förbannad????

Inläggav kullan » 2012-06-27 16:07:45

Bredbandsbolaget :-)Raging
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Saker som gör en förbannad????

Inläggav KrigarSjäl » 2012-06-28 5:53:41

Präktiga människor.
De som alltid är politiskt korrekta och alltid bara säger sympatiska saker som om de vore en levande FN-paragraf och som inga laster eller synder har.

Det som stör mig är inte så mycket det de säger, utan att jag anar sannskyldiga avgrunder av hyckel, ljug och lismande under den där präktiga ytan.

Det här är människorna som aldrig skulle drömma om att säga neger.
De är emot rasism men mest för att det är klädsamt och opportunistiskt. Själva är de duktiga medelklassare med villaamorteringar och de enda negrer de träffat har varit "färgade" adoptivbarn från samma kretsar som de själva.
De är för rökförbud & genusvetenskap, mot köttindustri och tjatar gärna om Klimatkatastrofen och vikten av att inte tära på resurserna eftersom de är ändliga - men själva bor de i villa, äger tre tv-apparater, minst två bilar, en diskmaskin plus torktumlare och flyger till sin semester.

De är så monstruösa och groteska i sin godhet eftersom de själva representerar ett stenhårt samhälle som inte släpper in alla människor.
Ibland får vi från de marginaliserade grupperna vara med, men bara på ett hörn, en plats som TILLDELATS oss av de besuttna, av medelklassens funktionärer, och som de när som helst kan beordra oss bort ifrån.

Så alla jävla socionomkoftor, alla kuratorer, lärare, rektorer, tjänstemän, arbetsförmedlare, socialarbetare, volontärer, dramapedagoger, läkardöttrar & batikklädda kaffemostrar - JA jag föraktar er. Jag föraktar er eftersom ni gör er till talesmän över sånt ni aldrig själva varit med om, suttit fast i, krälat i, utstått.
Jag föraktar er eftersom ni sitter uppe i er självgoda trygghet och har mage att tala om för såna som mig HUR VERKLIGHETEN ser ut.
Det är JAG som ÄR verkligheten. NI är PRIVILEGIUM.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Saker som gör en förbannad????

Inläggav Meppe » 2012-06-28 7:04:06

Påstår ni att ungarna inte får lära sig hur man beter sig i trafiken? Inte undra på att det är fullt av klagomål om folk som inte beter sig i trafiken på vartenda svenskt kommentarfält.
Meppe
 
Inlägg: 13738
Anslöt: 2009-05-22
Ort: Krakow

Re: Saker som gör en förbannad????

Inläggav Meppe » 2012-06-28 7:44:52

Folk som inte fattar att när jag har dörren till "mitt" rum stängd vill jag vara ifred.
Meppe
 
Inlägg: 13738
Anslöt: 2009-05-22
Ort: Krakow

Re: Saker som gör en förbannad????

Inläggav pointblank » 2012-06-28 10:01:06

Människor som förespråkar tolerans och hänsyn för den egna gruppen, men inte förmår visa någon tolerans mot andra.
pointblank
 
Inlägg: 1116
Anslöt: 2006-11-12
Ort: NV Skåne

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in