Har ni varit i slagsmål, som vuxen?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Har ni varit i slagsmål, som vuxen?

Inläggav biologic » 2012-06-03 0:35:29

Jag har nog aldrig varit i ett ordentligt slagsmål. Men när jag gick i femte klass så spottade jag på en kille (han spottade på mig först). Hans kompisar fick hålla fast honom då han ville slå mig.
biologic
 
Inlägg: 1522
Anslöt: 2010-10-09
Ort: Blekinge

Re: Har ni varit i slagsmål, som vuxen?

Inläggav slackern » 2012-06-03 0:54:55

biologic skrev:Jag har nog aldrig varit i ett ordentligt slagsmål. Men när jag gick i femte klass så spottade jag på en kille (han spottade på mig först). Hans kompisar fick hålla fast honom då han ville slå mig.


Det låter tyvärr inte som en gentleman :(
slackern
 
Inlägg: 43759
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Re: Har ni varit i slagsmål, som vuxen?

Inläggav plåtmonster » 2012-06-03 1:10:14

Gentlemän är en sällsynt art inom skolsystemet..
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Re: Har ni varit i slagsmål, som vuxen?

Inläggav slackern » 2012-06-03 1:13:37

plåtmonster skrev:Gentlemän är en sällsynt art inom skolsystemet..


Det har du i och för sej rätt i.
slackern
 
Inlägg: 43759
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Re: Har ni varit i slagsmål, som vuxen?

Inläggav plåtmonster » 2012-06-03 1:47:43

Skolan är ju tydligen en frizon där Sveriges rikes lag slutar. Där kan du fritt förfölja, slåss, våldta, förstöra, stjäla, förtala, bespotta, fuska osv.. Sen finns de som bryter mot lagen efter skolan eller mår dåligt och inför det är vi helt oförstående.. :-)064
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Re: Har ni varit i slagsmål, som vuxen?

Inläggav Zombie » 2012-06-03 2:20:16

Sluppit slåss (eller försöka) hittills, peppar peppar. Men som stolt medlem av forumets "PK-maffia" kan jag faktiskt bjuda på ett tillbud med en "invandrarkille" en gång, som på fyllan trodde jag hade tagit en av "deras" tjejer. (Hade för fyrtio år sedan kunnat vara en "finndjävel" och för sjuttio en helsvensk sluminvånare eller någon från fel by.)
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Re: Har ni varit i slagsmål, som vuxen?

Inläggav plåtmonster » 2012-06-03 2:40:06

Skit, det gäller att hänga med i utvecklingen. Bonnläpp, patrask, finndjävel, blatte. Hur hanterade folk det att "utlänningar" var bleka för om åren?, jag menar hur ska man se skillnad på folk då?, fick rasister gå i livskris då? :mrgreen:
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Re: Har ni varit i slagsmål, som vuxen?

Inläggav matterik » 2012-06-03 5:55:24

Jag har aldrig varit i slagsmål vad jag kan minnas.
matterik
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 2085
Anslöt: 2010-01-17

Re: Har ni varit i slagsmål, som vuxen?

Inläggav KrigarSjäl » 2012-06-03 6:34:46

Iridia skrev:
pointblank skrev:Varför menar du att han inte ska få gå lös?

Richard skrev:Sen har jag varit i slagsmål med min pappa, han har blivit utsatt för allt möjligt; tårgas, pepparspray, knivar, el-pistoler, batonger o mycket mer. Även min syster blev utsatt för tårgas en gång, men när hon kvicknade till så drämde hon en stol i ryggen på mig så att jag föll o sen tog hon tårgasburken o sprayade i mitt ansikte.

Lägg där till intresset för allehanda andra farliga saker som lasrar, kemikalier, kärnklyvning etc, i kombination med uppenbart bristande omdöme och självkontroll. Ser inte heller direkt någon ånger över de fullkomligt bisarra saker han utsatt sin familj för (om det nu är sant). Verkar mest tycka det är roligt eller coolt? Eller misstolkar jag nu?

Nej, jag tycker också att det han skriver reser en del frågor.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Har ni varit i slagsmål, som vuxen?

Inläggav slackern » 2012-06-03 13:03:37

plåtmonster skrev:Skit, det gäller att hänga med i utvecklingen. Bonnläpp, patrask, finndjävel, blatte. Hur hanterade folk det att "utlänningar" var bleka för om åren?, jag menar hur ska man se skillnad på folk då?, fick rasister gå i livskris då? :mrgreen:


Nej för fan det var rasbiologernas glansdagar.

3. Ö s t b a l t i s k a r a s e n (även kallad den finska rasen) har åtminstone två typer:

a) tavasttypen, under svensk medellängd (c. 170 cm.) undersätsig särskilt bredaxlad och grov med korta ben och medellånga armar. Huvudet kort (BLI c. 82-83) och högt (HLI c. 76) med platt nacke, f. ö. stort brett och knotigt (A I c. 85). Stort fyrkantigt något platt ansikte med brant profil, hög bred panna samt bred vinklig och plump föga framskjutande haka. Nedtill bred men ofta spetsig uppnäsa. Håret grågult rätt strävt och ögonen gråblacka, glanslösa, ögonspringan smal, men ej sned. Ögonbrynen tunna och skäggväxten svag. Grov, grågulaktig hy, svagt utvecklad örläpp. Utbredning: V. Finland, V. Estland och ehuru sällsyntare väster ut till Elbe.

b) Savolaxtypen. 2 Rätt småvuxen (c. 166 cm.), huvudet svagt kortskalligt (BLI c. 81-82) men dess mer högt (HLI c. 77) (A I 80-85); ansiktet brett men ej stort; näsan kort och bred, mindre spetsig än hos föregående. Mest blond, fast håret väl ofta går i något mörkare cendré än hos föregående typ. Utbredning: öster om föregående inåt Ryssland, och söder ut mot Karpaterna.

http://www.theapricity.com/snpa/rastyper-04.htm
Bild




Bild
slackern
 
Inlägg: 43759
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Re: Har ni varit i slagsmål, som vuxen?

Inläggav Someone » 2012-06-05 3:16:01

Nej. Undviker människor så gott det går så behöver aldrig slås.
Someone
 
Inlägg: 457
Anslöt: 2012-04-09
Ort: Stockholm

Re: Har ni varit i slagsmål, som vuxen?

Inläggav kvicksilver » 2012-06-06 12:03:42

Nej, tack och lov, har varit nära ett par gånger men försökt undvika det. Är ganska konflikträdd när det gäller människor jag inte känner.
kvicksilver
 
Inlägg: 1473
Anslöt: 2011-02-19

Re: Har ni varit i slagsmål, som vuxen?

Inläggav Zeroz » 2012-06-08 14:56:08

Några gånger då mest i Krog/Nattklubbs-miljöer under alkoholinflytande...Alla gånger har vart i bråk med invandrare också när de inte har respekterat att de tjejer som hänger med vårt gäng ej vill ha med dem att göra och de ej ger sig. Slagsmål och slagsmål, blev väl en armbåge hit och dit.
Zeroz
 
Inlägg: 26
Anslöt: 2012-05-27
Ort: Örebro

Re: Har ni varit i slagsmål, som vuxen?

Inläggav Glimma » 2012-06-15 14:35:17

Glimma skrev:
plåtmonster skrev:Skolan är ju tydligen en frizon där Sveriges rikes lag slutar. Där kan du fritt förfölja, slåss, våldta, förstöra, stjäla, förtala, bespotta, fuska osv.. Sen finns de som bryter mot lagen efter skolan eller mår dåligt och inför det är vi helt oförstående.. :-)064


För att inte tala om att de uppmuntrar till att sprida lögner & förtala nyanställda plus jävlas med nyanställda på alla sätt man kan. Både lärare & elever. Det finns ingen hejd på vilka metoder som kan tas till när det gäller att intrigera på skolan.Som exempel kan jag ju säga att jag fick höra både av lärare & elever att jag var tillsammans med både min blivande chef på skolan, när han var med vid ett tillfälle. Samt att jag tidigare fått höra av en annan lärare att jag var tillsammans med polischefen. Jag hade visst råkat spana in polischefen på stan vid ett tillfälle utan att veta att det var han. Sedan var visst ryktena igång. Hade inte ens pratat med honom.Utan att ngn pratade med mig direkt om det vare sig före eller efter. Mig veterligen var jag singel & dejtade inte ngn. Lärarna ljög om mina regler för biblioteket etc etc etc. Efteråt fick jag veta att det var stan´s värsta skola. Inte ett dugg förvånad. Synd bara att jag inte visste det innan.


Ojsan! Kom visst bort från ämnet & hade tänkt radera inlägget. Mycket ska man behöva uppleva i skolan värld.....
Glimma
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 873
Anslöt: 2008-08-31

Re: Har ni varit i slagsmål, som vuxen?

Inläggav plåtmonster » 2012-06-15 14:41:48

Fundering, skulle du haft någon möjlighet att ta reda på hurvida skolan hadde dessa psykosociala arbetsplatsproblem?
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Re: Har ni varit i slagsmål, som vuxen?

Inläggav earlydayminer » 2012-06-15 14:48:18

Ja, det har jag.

Men eftersom jag är så diplomatisk har jag försökt styra av bråk. Fungerar inte med berusade människor med napoleonkomplex.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Re: Har ni varit i slagsmål, som vuxen?

Inläggav Glimma » 2012-06-15 16:33:51

Plåtmonster: frågar du mig? Självklart skulle jag ha kunnat fråga runt. Men man vart så ivrig att få en chans till fast tjänst att det glömdes bort. Sedan har ju Abf skyldighet att hitta jobb åt oss. Ingen av oss hade en tanke på att fråga runt om denna skola.....Tyvärr!
Glimma
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 873
Anslöt: 2008-08-31

Re: Har ni varit i slagsmål, som vuxen?

Inläggav marxisten » 2012-06-15 16:53:43

Nej.

Däremot var det en galen nazist på midsommar som ville börja slåss men jag kunde backa därifrån och hans kompisar tog tag i han och bad han för fan lugna ner sig. Och varken de eller jag visste varför han reagerade så, för vi hade inte ens snackat politik. Först efteråt fick jag reda på att han var ett nazistsvin från hans kompisar... :roll:

Dessutom innan han ville slåss så frågade han vad jag gjorde där trots det var han som stannade mig på gatan och frågade om jag ville ha en öl, kallade mig diverse saker och lite. Till att avsluta med sa han till mig och ringa ett par starka så vi kunde slåss! Kort sagt, en jävla dåre. Senare på kvällen såg jag hans flickvän stå vid utgången till campingen och väntade på TAXI. Hon hade tydligen gett upp hoppet om dåren. :shock:

Annars har jag aldrig slagit på fyllan. Jag blir faktiskt lugn nästan av alkohol och mer social. Verbalt ordkrig har jag dock varit med om. En gång på midsommar också så hamnade jag och en anarkiskt mot en halvrasist i en het diskussion så vakterna kom. Då sa vi, skit i politiken, vi super istället. :mrgreen:
marxisten
 
Inlägg: 5023
Anslöt: 2010-01-12
Ort: Socialt distanserad

Re: Har ni varit i slagsmål, som vuxen?

Inläggav Parvlon » 2012-06-15 21:19:33

Puttat på nån fan emellanåt men inte blivit något direkt allvarligare streetfight på många år. Ändå snackar jag mycket skit på fyllan.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Re: Har ni varit i slagsmål, som vuxen?

Inläggav Moloch » 2012-06-18 21:26:14

Under en av mina sällsynta vistelser på krogen utbröt en smärre skärmytsling mellan en överförfriskad vän och en annan överförfriskad kroggäst utanför krogen. Jag gick emellan för att dra med mig min vän därifrån innan blodvite uppstod. Den andre kombatanten hade även han en vän, och denne gillade inte att jag gick emellan och helt sonika knuffade in mig, bakifrån, in i tegelväggen. Jag hann vika mig så att axeln, och inte huvudet, tog emot smällen mot väggen. Jag vände mig rent reflexmässigt om att klappade till fånen över munnen. Tur för oss båda att adrenalinpåslaget i min kropp gjorde att slaget inte blev så hårt som jag hade velat i just den stunden. Vad jag vet blev det inte mer än en fläskläpp för vederbörande.

Dylika miljöer med omdömmeshandikappade kretiner är något jag annars undviker i så stort utsträckning som möjligt just för att dessa situationer kan uppstå. Just denna incident skedde för fem år sedan.
Moloch
 
Inlägg: 103
Anslöt: 2011-12-31

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in