Dating och intima relationer

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Dating och intima relationer

Inläggav Phobos » 2012-06-12 11:12:32

kullan skrev:
Choklad skrev:Hur har du gjort för att ge signaler själv? Det kan ju vara så att de gett upp eftersom de inte sett dina signaler och antagit att du inte var intresserad.
Är mest nyfiken, du behöver inte svara om du inte vill.


jo jag har flirtat med dem. Snackat om hur jag vill ha det när det kommer till sex tex. om den frågan har dykt upp. Har jag känt mig intresserad så har jag visat det oxå men till ingen nytta känns det som. Man sitter på nätet och sen kan en brud springa förbi killarna irl och vips så är dom inte singel längre. det är så det har varit för mig fast dom har sagt sig vilja träffa mig och allt. det kvittar tydligen vilken sorts kille jag får kontakt med. Det slutar alltid på samma vis.


Hur länge väntar du med att träffa någon IRL? Tjejer som bara vill snacka i tele/internet är såna man inte går vidare med. Man vill gärna ses IRL eller så håller man det till internet helt enkelt och träffar andra IRL.
Phobos
 
Inlägg: 263
Anslöt: 2009-09-20
Ort: Stockholm

Re: Dating och intima relationer

Inläggav kullan » 2012-06-12 11:18:55

Phobos skrev:
kullan skrev:
Choklad skrev:Hur har du gjort för att ge signaler själv? Det kan ju vara så att de gett upp eftersom de inte sett dina signaler och antagit att du inte var intresserad.
Är mest nyfiken, du behöver inte svara om du inte vill.


jo jag har flirtat med dem. Snackat om hur jag vill ha det när det kommer till sex tex. om den frågan har dykt upp. Har jag känt mig intresserad så har jag visat det oxå men till ingen nytta känns det som. Man sitter på nätet och sen kan en brud springa förbi killarna irl och vips så är dom inte singel längre. det är så det har varit för mig fast dom har sagt sig vilja träffa mig och allt. det kvittar tydligen vilken sorts kille jag får kontakt med. Det slutar alltid på samma vis.


Hur länge väntar du med att träffa någon IRL? Tjejer som bara vill snacka i tele/internet är såna man inte går vidare med. Man vill gärna ses IRL eller så håller man det till internet helt enkelt och träffar andra IRL.


Man ska ha praktisk möjlighet att ta sig till en träff oxå. det senaste jag hade på G chattade jag ett halvår med men vi var båda överens om att vänta tills vi hade ett mindre geografiskt avstånd mellan oss. Men när jag hade flyttat så träffade han en annan och det var inte avståndet mellan dom avgjorde det. Jag bor närmare han än den tjej han blev ihop med.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Dating och intima relationer

Inläggav Phobos » 2012-06-12 11:28:30

kullan skrev:
Man ska ha praktisk möjlighet att ta sig till en träff oxå. det senaste jag hade på G chattade jag ett halvår med men vi var båda överens om att vänta tills vi hade ett mindre geografiskt avstånd mellan oss. Men när jag hade flyttat så träffade han en annan och det var inte avståndet mellan dom avgjorde det. Jag bor närmare han än den tjej han blev ihop med.


Fast 6 månader är väldigt länge. Av egna erfarenheter så är långdistans bara att undvika. Satsa på de som bor närmare.
Phobos
 
Inlägg: 263
Anslöt: 2009-09-20
Ort: Stockholm

Re: Dating och intima relationer

Inläggav kullan » 2012-06-12 11:31:04

Phobos skrev:
kullan skrev:
Man ska ha praktisk möjlighet att ta sig till en träff oxå. det senaste jag hade på G chattade jag ett halvår med men vi var båda överens om att vänta tills vi hade ett mindre geografiskt avstånd mellan oss. Men när jag hade flyttat så träffade han en annan och det var inte avståndet mellan dom avgjorde det. Jag bor närmare han än den tjej han blev ihop med.


Fast 6 månader är väldigt länge. Av egna erfarenheter så är långdistans bara att undvika. Satsa på de som bor närmare.


Vi hade redan planerat alla detaljer för träffen. det enda som fattades var exakt datum och tid. Men det skulle fixas snarast. Och jag tror inte på nån regel för hur länge man ska dröja innan man träffas första gången utan det kommer man överens med den andre om.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Dating och intima relationer

Inläggav Phobos » 2012-06-12 11:45:18

kullan skrev:
Phobos skrev:
kullan skrev:
Man ska ha praktisk möjlighet att ta sig till en träff oxå. det senaste jag hade på G chattade jag ett halvår med men vi var båda överens om att vänta tills vi hade ett mindre geografiskt avstånd mellan oss. Men när jag hade flyttat så träffade han en annan och det var inte avståndet mellan dom avgjorde det. Jag bor närmare han än den tjej han blev ihop med.


Fast 6 månader är väldigt länge. Av egna erfarenheter så är långdistans bara att undvika. Satsa på de som bor närmare.


Vi hade redan planerat alla detaljer för träffen. det enda som fattades var exakt datum och tid. Men det skulle fixas snarast. Och jag tror inte på nån regel för hur länge man ska dröja innan man träffas första gången utan det kommer man överens med den andre om.


Ju längre du väntar ju mer bygger du en bild av personen som inte stämmer. Man kan säga vad man vill om att på internet är alla sig själva men när man träffas IRL så är det inte alltid som man tror. Lång kontakt på internet är ofta en bra grej om man vill bli besviken.
Phobos
 
Inlägg: 263
Anslöt: 2009-09-20
Ort: Stockholm

Re: Dating och intima relationer

Inläggav kullan » 2012-06-12 11:50:09

Phobos skrev:Ju längre du väntar ju mer bygger du en bild av personen som inte stämmer. Man kan säga vad man vill om att på internet är alla sig själva men när man träffas IRL så är det inte alltid som man tror. Lång kontakt på internet är ofta en bra grej om man vill bli besviken.


Ja jag hade då bestämt mig för att jag ville satsa på killen även irl. det var bara han som skulle tycka nåt om mig. ville han satsa så var det bara att köra typ. Jag var säker på min sak.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Dating och intima relationer

Inläggav Phobos » 2012-06-12 13:27:55

kullan skrev:
Phobos skrev:Ju längre du väntar ju mer bygger du en bild av personen som inte stämmer. Man kan säga vad man vill om att på internet är alla sig själva men när man träffas IRL så är det inte alltid som man tror. Lång kontakt på internet är ofta en bra grej om man vill bli besviken.


Ja jag hade då bestämt mig för att jag ville satsa på killen även irl. det var bara han som skulle tycka nåt om mig. ville han satsa så var det bara att köra typ. Jag var säker på min sak.


Han var det inte tydligen. Blir ofta att det rinner ut i sanden när det inte finns något bestämt datum för att ses.
Phobos
 
Inlägg: 263
Anslöt: 2009-09-20
Ort: Stockholm

Re: Dating och intima relationer

Inläggav kullan » 2012-06-12 13:31:43

Phobos skrev:
kullan skrev:
Phobos skrev:Ju längre du väntar ju mer bygger du en bild av personen som inte stämmer. Man kan säga vad man vill om att på internet är alla sig själva men när man träffas IRL så är det inte alltid som man tror. Lång kontakt på internet är ofta en bra grej om man vill bli besviken.


Ja jag hade då bestämt mig för att jag ville satsa på killen även irl. det var bara han som skulle tycka nåt om mig. ville han satsa så var det bara att köra typ. Jag var säker på min sak.


Han var det inte tydligen. Blir ofta att det rinner ut i sanden när det inte finns något bestämt datum för att ses.


Hade han väntat en dag till hade jag gett han ett förslag på träffdatum men han blev för kåt helt enkelt och det verkar va så rent allmänt med killar. Så varför ens lägga ner energi på det? Jag tänker inte slösa en minut till på detta. Som sagt jag har gett upp.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Dating och intima relationer

Inläggav sugrövmanövern » 2012-06-12 13:32:27

lasseivägen skrev:numera tror jag möjligen dom driver med mig, en gammal gubbskrutt som jag.
Så känner jag med, fast jag är en gammal tantskrutt och det gäller män i mitt fall.

Känns som att man gjort sitt på marknaden och det var inte mycket man hann med :| .
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Re: Dating och intima relationer

Inläggav Phobos » 2012-06-12 16:37:35

kullan skrev:Hade han väntat en dag till hade jag gett han ett förslag på träffdatum men han blev för kåt helt enkelt och det verkar va så rent allmänt med killar. Så varför ens lägga ner energi på det? Jag tänker inte slösa en minut till på detta. Som sagt jag har gett upp.


Varför hade du kunnat ge ett datum dagen efter men inte tidigare?
Låter du så här när du pratar med killar du är intresserad av också? Isf kan det ju vara en av orsakerna.
Phobos
 
Inlägg: 263
Anslöt: 2009-09-20
Ort: Stockholm

Re: Dating och intima relationer

Inläggav kullan » 2012-06-12 16:43:20

Phobos skrev:
kullan skrev:Hade han väntat en dag till hade jag gett han ett förslag på träffdatum men han blev för kåt helt enkelt och det verkar va så rent allmänt med killar. Så varför ens lägga ner energi på det? Jag tänker inte slösa en minut till på detta. Som sagt jag har gett upp.


Varför hade du kunnat ge ett datum dagen efter men inte tidigare?
Låter du så här när du pratar med killar du är intresserad av också? Isf kan det ju vara en av orsakerna.


Jag hade besök helgen innan valborg då han blev ihop med tjejen. Jag kunde inte logga in på MSN då jag var upptagen av besök. Men när jag loggade in på valborg hade jag tänkt prata med han om våran träff men han släppte istället bomben om att han inte var singel längre. Vilket var Efter att i ett halvår ha suttit och sagt sig vara intresserad så går han till en annan. Nä jag tycker inte alls att det beror på att det tog lång tid. Han hade mig som en reserv hela tiden fast han förnekar det och när nåt bättre dök upp tog han det istället. så han valde bort mig helt enkelt. och jag känner inte att jag har nån skuld i det utan han har handlat fel mot mig.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Dating och intima relationer

Inläggav Nebukadnessar » 2012-06-12 18:29:08

Jag försöker och försöker och förösker men jag vet inte hur man gör för att få någon att bli intresserad!? De gånger jag verkligen har trott att någon tjej har varit intresserad tillbaka, så har jag haft fel varenda gång så jag har nog inget större hopp längre! Och jag som så gärna skulle velat försöka ha en relation i varje fall...
Nebukadnessar
 
Inlägg: 58
Anslöt: 2012-04-09

Re: Dating och intima relationer

Inläggav Exploitbat » 2012-06-13 1:08:04

Till kullan:
Jag hoppas att du försökt med fler än bara den killen. Det finns många "fulingar" där ute.

Till Nebukadnessar:
Tyvärr tror jag att när män stöter på kvinnor så ska de i regel vara rätt framåt, annars tappar kvinnorna intresset. Bara en känsla jag fått. Sen vet jag ju inte hur framåt du är, men ville bara få det sagt :)
Exploitbat
 
Inlägg: 309
Anslöt: 2010-11-01
Ort: Boden, Norrbotten

Re: Dating och intima relationer

Inläggav kullan » 2012-06-13 8:54:37

Det spelar ingen roll om jag försökt med flera. Jag tappade sugen efter det som hände nu senat och det har kommit fram så mycket den senaste tiden att jag ger upp. Dom där sk. bra killarna är redan upptagna så det är ingen ide.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Dating och intima relationer

Inläggav Deadly_Nightshade » 2012-06-18 0:35:09

Min oförmåga att "se" när tjejer är intresserade utav mig eller inte - i kombination med att vi lever i ett samhälle där -mannen- SKA ta initiativ - har lett till ett oerhört ensamt och händelselöst liv på denna "fronten". Tror inte det kommer bli nån förändring heller, för trots hopp, tro och försök så blir det inte bättre. Hela det här "jag kanske träffar någon -senare-" börjar liksom bli uttjatat och jag har slutat ljuga för mig själv och bara accepterat situationen helt enkelt.
Deadly_Nightshade
 
Inlägg: 881
Anslöt: 2009-07-03
Ort: Stockholm

Re: Dating och intima relationer

Inläggav animal » 2012-06-18 1:01:41

Hildurrr skrev:Jag är lite nyfiken på hur ni upplever det här med dating och intima relationer, med tanke på att många av oss har svårt att läsa av människor. Jag har själv väldigt svårt att tolka huruvida jag får inviter eller inte, likaså veta hur jag faktiskt ska gå tillväga om jag är intresserad av någon. Likaså misstänker jag att jag kan ge sken av att vara totalt ointresserad av människor (vilket jag inte är), trots att det egentligen är frågan om att jag inte riktigt vet hur man för ett vettigt samtal, småprat med folk jag knappt känner behärskar jag inte alls. Att föra samtal med folk jag känner väl är svårt nog. Jag skulle därför vilja veta hur ni upplever det här området, för min del har det har inneburit att jag knappt har varit intim med någon, vilket jag hemskt gärna skulle vilja vara. Har ni några tips? Hur upplever ni det?

Jag brukar kategoriskt välja att inte se det som ett alternativ att någon flirtar med mig, livet blir så mycket enklare så... Om jag för omväxlings skull skulle vara intresserad av någon så brukar jag vara tydlig med att upplysa dem enl. "alltså, jag har en trasig DNA-stege och en sjukdom som kallas 'Aspergers' ovanpå det, så om du vill något mer än vänskap får du vara jävligt rak och tydlig om polletten ska trilla ner".

Det funkar faktiskt riktigt bra, de som är värda att lägga tid och känslomässigt engagemang på brukar kunna kosta på sig lite "raka rör" och jag har inte behövt ligga med någon NT-människa på typ 10 år.

Vad gäller själva intimiteten kan jag bara rekommendera att övervinna eventuella spärrar och säga vad du vill (absolut inte förvänta dig att någon magiskt ska kunna läsa dina tankar), typ "kompis, ner med trosorna och ge mig stjärthålet, jag behöver få sprida lite kärlek". Eller vad du nu föredrar...
animal
 
Inlägg: 1029
Anslöt: 2010-05-02
Ort: On the side of the angels. ᶘ ᵒᴥᵒᶅ

Re: Dating och intima relationer

Inläggav plåtmonster » 2012-06-18 2:14:27

Aha.. nu vet jag vad de extra hjärncellerna hos NT används till.. tillkrångling :twisted:
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Re: Dating och intima relationer

Inläggav animal » 2012-06-18 2:21:11

plåtmonster skrev:Aha.. nu vet jag vad de extra hjärncellerna hos NT används till.. tillkrångling :twisted:

Glöm inte intriger, inbillade problem, hålla koll på flocken, försöka hävda sig gentemot andra NT:s, o.s.v. :)
animal
 
Inlägg: 1029
Anslöt: 2010-05-02
Ort: On the side of the angels. ᶘ ᵒᴥᵒᶅ

Re: Dating och intima relationer

Inläggav SwordlessLink » 2012-06-18 16:24:52

Tyvärr är jag attraherad av tjejer.
SwordlessLink
 
Inlägg: 59
Anslöt: 2012-06-18

Re: Dating och intima relationer

Inläggav plåtmonster » 2012-06-18 17:06:08

Vad tillför det inlägget?
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Re: Dating och intima relationer

Inläggav Hildurrr » 2012-07-22 22:24:00

Hildurrr skrev:Radix: Det där känner jag igen mig. Det är en del killar som har tagit intiativ, men de har aldrig fallit mig i smaken. Visst, de har varit trevliga och så, men inget mer än så. Sedan har tagit tagit evigheter för mig att fatta det faktiskt var intresse det handlade om från deras sida. När jag själv har tagit intiativ och försökt visa intresse (vilket jag faktiskt gör ibland) har det alltid gått åt skogen, oavsett om det har varit gentemot killar eller tjejer (jag är bisexuell). Så då är det på sätt och vis lättare att låta någon annan stöta på mig, men samtidigt kommer jag väl i så fall vara singel resten i minst 10 år till och det vill jag inte.


Ville bara tillägga att mitt intresse för respektive kön går i perioder och i vissa perioder har det bara varit killar, och ibland bara tjejer och ibland både och. Det är svårt att säga om jag gillar killar eller tjejer mer, men det spelar väl ingen roll egentligen....
Hildurrr
 
Inlägg: 71
Anslöt: 2012-06-02

Re: Dating och intima relationer

Inläggav Kattmamma » 2012-07-22 22:41:34

animal skrev:
plåtmonster skrev:Aha.. nu vet jag vad de extra hjärncellerna hos NT används till.. tillkrångling :twisted:

Glöm inte intriger, inbillade problem, hålla koll på flocken, försöka hävda sig gentemot andra NT:s, o.s.v. :)

Så sant! Jobbar med sådana hela dagarna. Ska vi flytta till en öde ö tillsammans istället.
Vilka hänger med? :wink:
Kattmamma
 
Inlägg: 1575
Anslöt: 2012-04-22
Ort: Småland

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in