Vad att göra? Kärlekstrams!

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vad att göra? Kärlekstrams!

Inläggav Zeroz » 2012-06-18 2:27:07

Hej i brist på att jag inte får ut någonting vettigt av mina nt-kamrater när jag diskuterar dessa problem vänder jag mig nu till er i hopp om att kunna lösa detta.

Det handlar om en tjej (som det alltid gör) och två pojkar varav jag är en av dem, jag och min vän (den andre) träffade den här tjejen på krogen, först var för sig och sen när vi hängde tillsammans. Jag kände genast väldigt mycket attraktion till den här tjejen, hon var rolig, förstod nörd humor och hade ett otroligt sött leende. Hon uppfyllde alla mina krav också (riktigt smal, kortare än mig, och en massa andra och hon gick media!! :D)...Kände genast att vi kom bra överens, problemet är att min vän som också kom bra överens med henne hade gått på samma skola som henne och aldrig pratat, men enligt honom hade han då spanat in henne men aldrig pratat med henne och han menade då att på grund av detta så skulle jag hjälpa honom genom att agera wingman...detta tog emot väldigt mycket men jag accepterade det och lämnade sedan de till dem själva, även om det tog emot så otroligt mycket att se dem när det kunde ha varit jag. Nu känner jag mig som den där kliché vännen som låtsas vara glad för deras skull men egentligen själv vill att de ska göra slut så man kan få chansen själv. Detta är typ vad jag känner nu..nästan som att man slits mellan två världar.

Nu undrar jag ifall jag gjorde fel som valde att kliva åt sidan och lät min vän, eller om jag skulle ha tagit chansen (då hon verkade intresserad av båda när vi hade varit ensamma med henne det var innan vi visste att vi båda har träffat samma)...Eller om jag helt enkelt måste lägga detta bakom mig och bita ihop i hopp att hitta ett till guldkorn i mögelhögen av tjejer och bara vara glad för min vän.

Observe : Vi är båda good-looking men har lite unik smak när det gäller tjejer och båda är väldigt selektiva, jag väldigt mycket mer så då jag använder ett system för att sålla bort otillräckliga individer i mina ögon.
Zeroz
 
Inlägg: 26
Anslöt: 2012-05-27
Ort: Örebro

Re: Vad att göra? Kärlekstrams!

Inläggav KrigarSjäl » 2012-06-18 2:41:18

Ja, du gjorde fel som klev åt sidan.
I såna här lägen ska du bara köra och vara helt egoistisk. Det finns ingenting som heter att din polare skulle ha större rätt än du att dejta tjejen, det är blå dunster han slog i dina ögon för att själv komma över tjejen.

Var mer offensiv och mindre dumsnäll nästa gång.
Ingen minns Den Beige Kunden.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Vad att göra? Kärlekstrams!

Inläggav Zeroz » 2012-06-18 2:54:36

Ja jag kände nog nästan på mig det själv efter att jag hade nyktrat till lite. Reminder to self inför framtida möten! Då är det den egoistiska vägen man ska följa i såna här sammanband, det förklarar faktiskt saken lite. Och det är ju sant..ingen tjej vill ju dejta den snälla killen, i alla fall inte någon av de attraktiva. En kliché men den är för den mesta dels sann tyvärr.

Tack
Zeroz
 
Inlägg: 26
Anslöt: 2012-05-27
Ort: Örebro

Re: Vad att göra? Kärlekstrams!

Inläggav Alien » 2012-06-18 3:29:31

Det hade varit skillnad om tjejen och din kompis redan dejtat varann och du sen träffat tjejen och blivit intresserad. Då är man en dålig vän om man försöker ta tjejen ifrån honom. Men i det här fallet borde du sagt nej till din kompis, "jag vill inte vara din wingman, jag är själv intreserad". Även med risk för att kompisen skulle blivit sur.

Hörde föresten om ett liknande fall men där var det två tjejer. Den ena bjöd till fest och berättade att killen hon var intresserad av skule komma. När han kom såg kompisen att det var en kille hon också var intreserad av. Och han av henne. HOn tyckte inte att kompisen kunde "paxa för" killen.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Re: Vad att göra? Kärlekstrams!

Inläggav Zeroz » 2012-06-18 3:36:23

Alien skrev:Det hade varit skillnad om tjejen och din kompis redan dejtat varann och du sen träffat tjejen och blivit intresserad. Då är man en dålig vän om man försöker ta tjejen ifrån honom. Men i det här fallet borde du sagt nej till din kompis, "jag vill inte vara din wingman, jag är själv intreserad". Även med risk för att kompisen skulle blivit sur.


Det var ju detta jag tror var som stoppade mig i detta fallet att jag inte ville vara ett rövhål till vän och trodde att det skulle kännas bra men det gjorde det verkligen inte alls. Tvärtom det var bara ett rent helvete eftersom jag i då-läget bara hade henne i tankarna hela tiden.
Zeroz
 
Inlägg: 26
Anslöt: 2012-05-27
Ort: Örebro

Re: Vad att göra? Kärlekstrams!

Inläggav nano » 2012-06-18 11:35:41

Sedan är det ju så att tjejen även hon väljer det hon vill, det är inte så att ni båda kan välja åt henne, hon måste få välja själv hur mycket det smärtar den som inte blir vald av henne.
Man har inte rätten att välja partner åt någon oavsett vad man tycker om partnern hon valt eller att man vill vara med tjejen själv.

Man får vackert titta på o försöka vara glad åt dem.
Själv vill jag välja en tjej som också väljer mig, det är också så att jag vill att hon väljer efter eget hjärta så att om hon väljer mig så är det för att hon vill ha just mig, jag vill inte tävla och försöka vinna, jag vill som sagt att hon väljer mig för att hon själv vill, annars lyckönskar jag bara den som hon valt istället för mig.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Re: Vad att göra? Kärlekstrams!

Inläggav Alien » 2012-06-18 14:05:17

Jo, visst väljer tjejen själv. Men om TS drar sig tillbaka, så tror hon att han inte är intresserad. Det är få tjejer som då aktivt tar första steget själv.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Re: Vad att göra? Kärlekstrams!

Inläggav plåtmonster » 2012-06-18 15:37:51

Kort sagt framför att du är intresserad?
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Re: Vad att göra? Kärlekstrams!

Inläggav Zeroz » 2012-06-18 18:28:15

Definitivt att tänka på till nästa gång, nu har de redan gått vidare till lite mer...well behöver inte säga mer. Men bra råd inför framtida tillfällen!.
Zeroz
 
Inlägg: 26
Anslöt: 2012-05-27
Ort: Örebro

Re: Vad att göra? Kärlekstrams!

Inläggav Xzirie » 2012-06-19 10:50:45

Du slapp ju en massa drama iallafall, alltid något.
Xzirie
 
Inlägg: 760
Anslöt: 2010-04-12
Ort: Göteborg (no-go zone)

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in