Lägga webbsidor som favoriter?

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

 Moderatorer: Alien, atoms

Lägga webbsidor som favoriter?

Inläggav sommar » 2008-03-13 22:51:46

Jag har några websidor som jag vill lägga som favoriter. Hur gör jag? :roll:
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 11:59:13, redigerad totalt 1 gång.
sommar
Bannad
 
Inlägg: 4619
Anslöt: 2008-01-09

Inläggav MsTibbs » 2008-03-13 22:57:42

Bokmärke / Lägg till bokmärke

På windows är det nått liknande. Gå in på din favvosida och leta i rullfgardinsmenyerna
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 11:59:13, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Inläggav Parvlon » 2008-03-13 23:02:08

CTRL+D
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 11:59:13, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Inläggav sommar » 2008-03-13 23:15:32

Tack! Det funkar! :)
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 11:59:13, redigerad totalt 1 gång.
sommar
Bannad
 
Inlägg: 4619
Anslöt: 2008-01-09

Inläggav barracuber » 2008-03-13 23:28:20

sommar skrev:Tack! Det funkar! :)


Det funkar så länge du kör på din dator i den webbläsaren, inte när du byter till en annan dator eller ens en annan webbläsare på din dator.. Om du vill komma åt dina favoriter från vilken webbläsare och vilken dator som helst är en tjänst typ http://del.icio.us perfekt.

/Barracuber
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 11:59:13, redigerad totalt 1 gång.
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Inläggav sommar » 2008-03-17 0:39:08

barracuber skrev:
sommar skrev:Tack! Det funkar! :)


Det funkar så länge du kör på din dator i den webbläsaren, inte när du byter till en annan dator eller ens en annan webbläsare på din dator.. Om du vill komma åt dina favoriter från vilken webbläsare och vilken dator som helst är en tjänst typ http://del.icio.us perfekt.

/Barracuber


Ok. men, det räcker på min dator!
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 11:59:13, redigerad totalt 1 gång.
sommar
Bannad
 
Inlägg: 4619
Anslöt: 2008-01-09

Inläggav barracuber » 2008-03-17 8:01:06

sommar skrev:
barracuber skrev:
sommar skrev:Tack! Det funkar! :)


Det funkar så länge du kör på din dator i den webbläsaren, inte när du byter till en annan dator eller ens en annan webbläsare på din dator.. Om du vill komma åt dina favoriter från vilken webbläsare och vilken dator som helst är en tjänst typ http://del.icio.us perfekt.

/Barracuber


Ok. men, det räcker på min dator!


Ok men om nånting i din dator kraschar t ex nån hårddisk, eller windows eller så, så du måste köpa nytt eller installera om alltsammans, då är antagligen alla dina favvisar borta. Det var det jag menade. I ett sådant läge kan en tjänst som delicious vara bra.

/Barracuber
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 11:59:13, redigerad totalt 1 gång.
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Inläggav sommar » 2008-03-17 10:49:13

barracuber skrev:
sommar skrev:
barracuber skrev:[quote="sommar"]Tack! Det funkar! :)


Det funkar så länge du kör på din dator i den webbläsaren, inte när du byter till en annan dator eller ens en annan webbläsare på din dator.. Om du vill komma åt dina favoriter från vilken webbläsare och vilken dator som helst är en tjänst typ http://del.icio.us perfekt.

/Barracuber


Ok. men, det räcker på min dator!


Ok men om nånting i din dator kraschar t ex nån hårddisk, eller windows eller så, så du måste köpa nytt eller installera om alltsammans, då är antagligen alla dina favvisar borta. Det var det jag menade. I ett sådant läge kan en tjänst som delicious vara bra.

/Barracuber[/quote]

Ok. Sant. Men det är alldeles för avancerat för mig.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 11:59:13, redigerad totalt 1 gång.
sommar
Bannad
 
Inlägg: 4619
Anslöt: 2008-01-09

Inläggav barracuber » 2008-03-17 11:34:34

Sommar,

Först tyckte jag mig läsa en ton av uppgivenhet och nästan bitterhet i det här svaret:

sommar skrev:Ok. Sant. Men det är alldeles för avancerat för mig.


Men så är det inte va? Eller är du uppgiven och bitter? Åtminstone jag får en helt annan bild av dina andra inlägg på forumet.

När det gäller saker som internet t ex frågan om favoriter: Du är verkligen inte ensam. Och det är inte du som är problemet. Det är tekniken som är problemet.

Tekniken har rent allmänt blivit för komplicerad - till och med för helt vanliga människor.

Idag står det i Computer Sweden:

Hjärnan klarar inte av it-samhället


Vi pratar alltså om helt vanliga människor som inte klarar av tekniken längre.

Det är ett jätteproblem för massvis med människor över hela världen att Internet och datorer och hela samhället överhuvudtaget är uppbyggt på ett sätt som riskerar att skapa ett elitsamhälle med utanförskap som följd.

Datorer - skapade av manliga tekniker för manliga tekniker


Om man tar internet och webben som exempel finns det som tur är människor som tänker på alla som står "utanför" och jobbar på att försöka påverka de som bygger nättjänster idag att följa regler för hög tillgänglighet för olika typer av användare.

Mest märks detta på statliga och offentliga sajter som försäkringskassan och skatteverket - Staten har ju kravet med "24-timmars-webben" på sig. Det tar längre tid att förenkla privata sajter. Alla ändringar kostar pengar.

Nu blev det lite off topic men jag tycker detta är viktiga frågor. BLir det många inlägg gör jag en separat tråd.

Sommar, skriv gärna om andra frågor och eventuella problem du har inom detta.

/Barracuber
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 11:59:13, redigerad totalt 1 gång.
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Inläggav sommar » 2008-03-18 15:06:08

barracuber skrev:Sommar,

Först tyckte jag mig läsa en ton av uppgivenhet och nästan bitterhet i det här svaret:

sommar skrev:Ok. Sant. Men det är alldeles för avancerat för mig.


Men så är det inte va? Eller är du uppgiven och bitter? Åtminstone jag får en helt annan bild av dina andra inlägg på forumet.


Sommar, skriv gärna om andra frågor och eventuella problem du har inom detta.

/Barracuber


Nej, så är det inte!! Men ibland blir jag såå trött vad gäller teknik o. datorer, men skönt o. få bekräftat att man inte är ensam. (Vet ju det, men behöver bekräftelse). Jag förstår o. orkar inte alltid gå igenom de långa förklaringar jag får här, men vissa saker förstår jag o. de försöker jag testa med blandat resultat. Dessvärre svarar inte alls moderatorer alltid på Pm o likså fd. Admin, vilket är dåligt. Fast det kan ju inte du hjälpa!
Det förstärker känslan av att inte våga fråga hur mkt. som helst.
Det är schysst att du vill hjälpa till o. är uppmärksam på vad som händer för då vet jag att jag kan fråga dig igen. :)
sommar
Bannad
 
Inlägg: 4619
Anslöt: 2008-01-09

Återgå till IT-forum



Logga in