Infoblad önskas!

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

Moderatorer: Alien, atoms

Infoblad önskas!

Inläggav TORatANDET » 2012-05-09 18:14:48

Om några här vill träna samt visa sin kreativa förmåga på ett skarpt fall, så behöver vi på aspergerföretaget Andet nya infoblad.
På detta forum finns kanske några som tycket det är intressant med en utmaning på det området.
Information om priser, mål, innehåll m.m.: http://infoblad.se/

Jag svarar mycket gärna på frågor!
TORatANDET
Inaktiv

Anslöt: 2006-06-30

Re: Infoblad önskas!

Inläggav Kristofer » 2012-05-16 21:08:49

Varför utbetalas inte ersättning i form av lön eller annat pengaarvode?
Kristofer

Anslöt: 2005-11-05

Inläggav biologic » 2012-05-18 22:55:38

När är senaste dagen att göra en design? Jag har ju läst lite strökurser i grafisk design och typografi och tycker det är roligt, så jag vill göra ett försök. :)
biologic

Anslöt: 2010-10-09

Inläggav TORatANDET » 2012-05-19 7:08:17

Kristofer skrev:Varför utbetalas inte ersättning i form av lön eller annat pengaarvode?

För att vi inte vänder oss till proffs till utan amatörer som vill träna för arbetslivet, denna gång.
TORatANDET
Inaktiv

Inläggav TORatANDET » 2012-05-19 7:22:34

biologic skrev:När är senaste dagen att göra en design? Jag har ju läst lite strökurser i grafisk design och typografi och tycker det är roligt, så jag vill göra ett försök. :)

Utmärkt! Jag satte inget sistadatum, för vi börjar skicka ut infoblad på tisdag-onsdag och skriver sen ut efter hand i tre veckor. Det är bättre ju tidigare vi får det, gärna senast tisdag. För tävlingen sätter jag nu sistadag 6/6, men vi bedömer efterhand om vi kan använda bidragen för post, och vi kan välja ut flera.

Det har kommit in ett bidrag, se http://infoblad.se/
Jag gillar verkligen korsordet i det.
Men gör inget som liknar något som redan finns (alltså inga fler korsord nu).
Och försök hålla det till en A4-sida om möjligt. (Det trevliga inkomna är på fyra A5-sidor.)
TORatANDET
Inaktiv

Inläggav Kristofer » 2012-05-21 22:37:11

TORatANDET skrev:För att vi inte vänder oss till proffs till utan amatörer som vill träna för arbetslivet, denna gång.

Det finns inget i detta som inte motiverar ett arvode till den som utför arbetet. Det är en riktig produkt med riktig efterfrågan som uppdraget omfattar. Missförstå inte, jag har ingenting emot Andet. Men tyvärr är många aspergare utan arbete och egen försörjning. Därför anser jag det viktigt att ta tillvara på möjligheter för att fler aspies ska få åtminstone en liten del egen försörjning.
Kristofer

Anslöt: 2005-11-05

Återgå till Övriga Aspergerfrågor

Logga in