Och all pepp försvann

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Och all pepp försvann

Inläggav Neko-chan » 2012-05-18 4:02:32

Vet inte om detta hör till denna tråden eller om detta är off-topic så bara att flytta om den är fel placerad :lol:

Iallafall så ska ni få historian.

för ca 2½ vecka sen frågade min kompis exakt detta "Vill du se Dark Shadows 11 maj?" jag sa ja och blev glad och förmodade att hon skulle fråga dom andra då hon lite ytligt slängde fram något om "fråga dom andra med", men när hon inte gjort de blev jag grinig och började fråga våra andra kompisar halv 11 på kvällen för ordet skulle hinna fram till alla så vi kunde boka biljetter dagen efter, men så fick jag veta "Nej men jag menade inte just 11 maj utan nån annan dag då filmen går" ...Okej, då säger man inte 11 maj, utan "nån gång i maj" enligt mig, för ett så specifikt datum kommer jag ta för just de datumet och fick svaret "du får inte ta mig så bokstavligt" men...De är ju allt jag har i en konversation, att ta vad folk säger bokstavligt, men, vi bestämde att nej men 19 maj får de bli istället, och då fattade två kompisar varandra fel så hon som skulle beställa biljetter fattade de som att en inte skulle med när hon skulle med, och de blev mest krångel och jag sa åt dom att kommunikation är väldigt viktigt och man får va tydlig annars sker sådana här onödiga missförstånd. Idag fick jag reda på att platserna vi ska ha är i mitten av salen, och jag har svårt för att va mitt i en hög av folk, jag hoppades på att hon skulle kontakta alla precis innan hon bokade platser så som jag skulle gjort, men så får jag de hårda slaget att alla tänker inte lika långt som jag och frågar om alla detaljer och all stress och krångel gjorde att platser helt flög ur skallen.

Och nu är jag helt anti pepp, jag vill inte gå på bio då allt krånglat kring de, och de blir alltid så så fort de krånglar om nått, all pepp kring de försvinner.

Jag har sett fram emot att se filmen länge då jag gillar Tim Burtons filmer, men nu är jag inte alls glad i iden och är mest ängslig...Och ingen verkar förstå heller varför jag känner såhär för allt är ju löst nu, bion är bokad och allt, men nu tycker jag bara de är jobbigt och vet egentligen inte varför.
Neko-chan
 
Inlägg: 346
Anslöt: 2011-05-03

Och all pepp försvann

Inläggav Pieohpah » 2012-05-18 4:10:12

Jag förstår precis! Men hoppas filmen är så bra att du glömmer trasslet innan! :)
Pieohpah
 
Inlägg: 1150
Anslöt: 2012-01-05
Ort: Stockholm

Re: Och all pepp försvann

Inläggav Neko-chan » 2012-05-18 4:21:09

Hoppas de :( rädd jag kommer sitta och bli rastlös för jag vill filmen ska ta slut så fort som möjligt så jag kan lägga de bakom mig.
Kul att de inte bara är jag framför datorn 4:20 på morgonen.
Neko-chan
 
Inlägg: 346
Anslöt: 2011-05-03

Re: Och all pepp försvann

Inläggav Björne » 2012-05-18 14:34:19

Vet din kompis om att ändrade planer är påfrestande för dig? Kanske kan du ringa henne och diskutera igenom planen med henne så att du mentalt kan förbereda dig på vad som kommer hända.
Björne
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 1595
Anslöt: 2009-11-12
Ort: Bah

Re: Och all pepp försvann

Inläggav Skinny » 2012-05-18 14:38:38

Neko-chan skrev:Vet inte om detta hör till denna tråden eller om detta är off-topic så bara att flytta om den är fel placerad :lol:

Iallafall så ska ni få historian.

för ca 2½ vecka sen frågade min kompis exakt detta "Vill du se Dark Shadows 11 maj?" jag sa ja och blev glad och förmodade att hon skulle fråga dom andra då hon lite ytligt slängde fram något om "fråga dom andra med", men när hon inte gjort de blev jag grinig och började fråga våra andra kompisar halv 11 på kvällen för ordet skulle hinna fram till alla så vi kunde boka biljetter dagen efter, men så fick jag veta "Nej men jag menade inte just 11 maj utan nån annan dag då filmen går" ...Okej, då säger man inte 11 maj, utan "nån gång i maj" enligt mig, för ett så specifikt datum kommer jag ta för just de datumet och fick svaret "du får inte ta mig så bokstavligt" men...De är ju allt jag har i en konversation, att ta vad folk säger bokstavligt, men, vi bestämde att nej men 19 maj får de bli istället, och då fattade två kompisar varandra fel så hon som skulle beställa biljetter fattade de som att en inte skulle med när hon skulle med, och de blev mest krångel och jag sa åt dom att kommunikation är väldigt viktigt och man får va tydlig annars sker sådana här onödiga missförstånd. Idag fick jag reda på att platserna vi ska ha är i mitten av salen, och jag har svårt för att va mitt i en hög av folk, jag hoppades på att hon skulle kontakta alla precis innan hon bokade platser så som jag skulle gjort, men så får jag de hårda slaget att alla tänker inte lika långt som jag och frågar om alla detaljer och all stress och krångel gjorde att platser helt flög ur skallen.

Och nu är jag helt anti pepp, jag vill inte gå på bio då allt krånglat kring de, och de blir alltid så så fort de krånglar om nått, all pepp kring de försvinner.

Jag har sett fram emot att se filmen länge då jag gillar Tim Burtons filmer, men nu är jag inte alls glad i iden och är mest ängslig...Och ingen verkar förstå heller varför jag känner såhär för allt är ju löst nu, bion är bokad och allt, men nu tycker jag bara de är jobbigt och vet egentligen inte varför.


Jag skulle stannat hemma.
Skinny
 
Inlägg: 1669
Anslöt: 2011-02-27
Ort: Mjölby

Re: Och all pepp försvann

Inläggav Neko-chan » 2012-05-18 22:25:16

Björne skrev:Vet din kompis om att ändrade planer är påfrestande för dig? Kanske kan du ringa henne och diskutera igenom planen med henne så att du mentalt kan förbereda dig på vad som kommer hända.


Planerna ändrades inte, hon bara inte menade de hon sa vilket jag givetvis antog då hon sa ett så specifikt datum första gången :( men ja, hon vet att ändrade planer inte går hem hos mig
Neko-chan
 
Inlägg: 346
Anslöt: 2011-05-03

Re: Och all pepp försvann

Inläggav Choklad » 2012-05-18 22:55:33

Det är väl allmänt hyfs att man håller sig till bestämt datum tycker jag. Jag brukar försöka engagera mig i planeringen så gott det går när man bestämmer saker så jag vet vad som väntar.
Choklad
 
Inlägg: 837
Anslöt: 2011-12-07
Ort: Skåne

Re: Och all pepp försvann

Inläggav Björne » 2012-05-20 14:18:59

Det kan inte vara så att hon försöker spela på att hon vet att du har as? Säger någon "Vill du se Dark Shadows 11 maj?" då betyder det den 11:e och inte "någon gång i maj". Då är det hon som ändrat sig och jag tror vem som helst hade blivit irriterad på det, as eller ej.
Björne
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 1595
Anslöt: 2009-11-12
Ort: Bah

Re: Och all pepp försvann

Inläggav atltk » 2012-05-21 18:38:07

säger man 11 maj så är det väl ändå den dagen som menas :shock: då kan man inte komma dragandes med " men jag menade en annabn dag i maj" då är det den personen som inte kan planera.
atltk
 
Inlägg: 109
Anslöt: 2007-07-18

Re: Och all pepp försvann

Inläggav plåtmonster » 2012-05-21 18:40:00

Tror man ska observera "vill du". Alltså ett förslag som behöver bekräftas.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Re: Och all pepp försvann

Inläggav atltk » 2012-05-24 15:22:43

exakt
atltk
 
Inlägg: 109
Anslöt: 2007-07-18

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in