Ja jag vet i alla fall vad mina behov är

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Ja jag vet i alla fall vad mina behov är

Inläggav regrepsa1 » 2008-03-14 0:34:05

Biologiskt sett är sexualitet ett grundläggande behov. Intimitet, värme närhet
allt det som hör till de "normalas" sexliv innehåller.
Jag har inte fått mina behov tillfredställda alls bara för att jag straffats med ett handikapp som gör mig till en social idiot (trots skyhög begåvning och ett utseende som Brad Pitt(!)). Jag har aldrig gått till en prostituerad. Men om en kvinna frivilligt ställde upp på sex med mig av empatiska skäl så skulle jag nog vara intresserad. Fast viktigare än själva den fysiska akten är sådant som värme, kramar och beröring vilket i vårt sjuka sexfixerade samhälle knappast någon är i stånd till längre.

Men om någon sa till mig att jag inte hade rätt till sex pga mitt handikapp så skulle jag nog bli rasande på den personen som inte har rätt att lägga sig i hur jag lever mitt liv.

Fast med feministstimmet vid makten (dvs media inte vuxendagiset riksdagen) så har vi ju det känslomässigt döda samhälle som Sverige av idag är. Melodifestival, tramskultur, vuxna människor som lever som barn/tonåringar, humanismen är lika död, som östersjön är döende och den förbannade politiken som skall lägga sin gråa fuktiga jättenäsa i hur från födslen fria människor lever sina liv och som kontrollerar allt det som den råa teknokratiserade kommersialismen inte har mutat in.

Det blir inte mycket över för romantik, kärlek där inte.
Är det någon som är förvånad över den våldsutveckling vi har i Sverige och jag överallt på jorden egentligen.

En hund utan kärlek blir aggressiv
Däggdjur som däggdjur
Senast redigerad av regrepsa1 2011-05-04 11:59:19, redigerad totalt 1 gång.
regrepsa1
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2007-06-08
Ort: Dalarna

Inläggav sugrövmanövern » 2008-03-14 0:51:43

Allting är ett maskineri, människan är avhumaniserad, ja. Och alla mår dåligt numera, jag ser nya depressionsoffer i min omgivning hela tiden. En del är barn i tolvårsåldern, de orkar inte längre med stressen.

Man blir matad med propaganda som lyder: Dejta mycket! Knulla mycket! Köp en lerkuk/gummikuk/gummifitta/realdoll! Snart på ett apotek nära dig! Onanera, alla skall göra det, du hinner ändå inte träffa någon när du skall göra karriär! Sextekniktipsen och förförelseknepen, dessa 800 punkter skall du känna till!

Och så vidare...

Vad fan, är det någon som vill se silikonpattar, enorma dildos, sextekniktips och hor överallt, egentligen?
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-04 11:59:19, redigerad totalt 1 gång.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Inläggav Pemer » 2008-03-14 1:06:53

Skriver under på era tankar... de äkta känslorna verkar klart flest ha tappat bort... de är bortglömda, okända, misstolkade och ovanliga... och man blir konstig och oattraktiv just av att ha en massa sådana i sig...
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 11:59:19, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Re: Ja jag vet i alla vad mina behov är

Inläggav Alien » 2008-03-14 1:28:26

regrepsa1 skrev:
Men om någon sa till mig att jag inte hade rätt till sex pga mitt handikapp så skulle jag nog bli rasande på den personen som inte har rätt att lägga sig i hur jag lever mitt liv.

Fast med feministstimmet vid makten (dvs media inte vuxendagiset riksdagen) så har vi ju det känslomässigt döda samhälle som Sverige av idag är. Melodifestival, tramskultur, vuxna människor som lever som barn/tonåringar, humanismen är lika död, som östersjön är döende och den förbannade politiken som skall lägga sin gråa fuktiga jättenäsa i hur från födslen fria människor lever sina liv och som kontrollerar allt det som den råa teknokratiserade kommersialismen inte har mutat in.
Det blir inte mycket över för romantik, kärlek där inte.
Är det någon som är förvånad över den våldsutveckling vi har i Sverige och jag överallt på jorden egentligen.

En hund utan kärlek blir aggressiv
Däggdjur som däggdjur


Välkommen hit!

Men vem sjutton har påstått att handikappade inte har rätt till sex? Det som vissa av oss sagt är att handikappade inte ska undantas från lagen om förbud att köpa sex, lagen borde gälla alla el ingen.

Och på vilket sätt är feministerna skyldiga till all livets jävelskap och orättvisor? Behöver du en syndabock?

Jag gillar Melodifestivalen, betyder det att jag är dum el ond el bägge två?

Min tik får inget sex (det får bara de som är värda att bli avelsdjur). När hon löper, så gnäller mötande hanhundar. De får heller ingen sex. Tror inte de lider så mycket av det. Hundar är flockdjur, de är lyckliga om de får mat, motion, sällskap och trygghet. Människor är mer komplicerade däggdjur.
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 11:59:19, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Inläggav Parvlon » 2008-03-14 2:03:39

Är det någon som är förvånad över den våldsutveckling vi har i Sverige och jag överallt på jorden egentligen.
Nej men jag tror inte det beror på att det knullas för lite. Lögner o svek är värre tycker jag.
Även människor. Så införa lagar på att knulla mindre kan ju vara en lösning i ett långt perspektiv. Sen en lag som säger att man inte får ifrågasätta den lagen. Sen en lag på det som säger att man ska betala skatt de gånger man ändå gör det, o sen en lag som ger böter ifall man inte betalar skatt. Man kan få välja mellan att betala och vara terrorist, så tror man att man måste välja.
Kamerorna är ju snart här, så det är snart applicerbart.
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 11:59:19, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Inläggav Bjäbbmonstret » 2008-03-14 11:35:23

Parvlon skrev:
Är det någon som är förvånad över den våldsutveckling vi har i Sverige och jag överallt på jorden egentligen.
Nej men jag tror inte det beror på att det knullas för lite. Lögner o svek är värre tycker jag.
Även människor. Så införa lagar på att knulla mindre kan ju vara en lösning i ett långt perspektiv. Sen en lag som säger att man inte får ifrågasätta den lagen. Sen en lag på det som säger att man ska betala skatt de gånger man ändå gör det, o sen en lag som ger böter ifall man inte betalar skatt. Man kan få välja mellan att betala och vara terrorist, så tror man att man måste välja.
Kamerorna är ju snart här, så det är snart applicerbart.


Givetvis måste man införa en lag på att inte ifrågasätta kamerorna med böter och tvångsmedicinering om man ändå gör det. Jag menar...det är väl för samhällets bästa?
Integritet - det har blivit något för rika människor som inte behöver vistas på allmänna ytor och kan administrera sina egna övervakningskameror...
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in