Svårt att skicka PM

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Svårt att skicka PM

Inläggav atltk » 2012-04-25 16:09:44

hej
för mig är det helt omöjligt att skicka pm vet inte vad jag gör för fel
det bara står att jag tryckt in för många användare eller också har jag skrivit i fel fält, hela pm systemet borde förtydligas för det är väldigt otydligt tycker jag....
atltk
 
Inlägg: 109
Anslöt: 2007-07-18

Re: svårt att skicka PM

Inläggav Skinny » 2012-04-25 16:12:26

atltk skrev:hej
för mig är det helt omöjligt att skicka pm vet inte vad jag gör för fel
det bara står att jag tryckt in för många användare eller också har jag skrivit i fel fält, hela pm systemet borde förtydligas för det är väldigt otydligt tycker jag....


+1
Skinny
 
Inlägg: 1669
Anslöt: 2011-02-27
Ort: Mjölby

Re: svårt att skicka PM

Inläggav Titti » 2012-04-25 16:48:43

Admin

Klicka på länken i vänsterspalten. Det står oftast Inga nya pm (om du har något oläst pm blir den röd och då står det att du har pm).

Klicka sedan på Skriv meddelande överst i den grå spalten till vänster

Då öppnas en sida där följande ruta finns:

PM.png


I den tomma rutan överst till vänster skriver du namnet på den du vill skicka PM till. Klicka sedan på Lägg till. Bara ett namn.

Om du vill leta efter ett namn (du kanske är osäker på stavningen) så klicka istället på Hitta en medlem och leta efter rätt namn.

Skriv något på den långa tomma raden för Ämne

Skriv ditt meddelande i den stora rutan precis på samma sätt som du skriver ett inlägg på forumet.

Förhandsgranska

När du är nöjd klickar du på Skicka.

Det går också att istället börja genom att klicka på någons namn vid ett inlägg. Då kommer man till profilen och där finns en länk att klicka på:

Skicka personligt meddelande.

När du gjort det öppnas samma fönster som jag visar här men med namnet på den som ditt PM skall skickas till redan ifyllt.

Var är det som det är svårt? Jag förklarar gärna tydligare på någon punkt om det behövs.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Re: svårt att skicka PM

Inläggav Skinny » 2012-04-25 16:56:29

Titti skrev:Admin

Klicka på länken i vänsterspalten. Det står oftast Inga nya pm (om du har något oläst pm blir den röd och då står det att du har pm).

Klicka sedan på Skriv meddelande överst i den grå spalten till vänster

Då öppnas en sida där följande ruta finns:

PM.png


I den tomma rutan överst till vänster skriver du namnet på den du vill skicka PM till. Klicka sedan på Lägg till. Bara ett namn.

Om du vill leta efter ett namn (du kanske är osäker på stavningen) så klicka istället på Hitta en medlem och leta efter rätt namn.

Skriv något på den långa tomma raden för Ämne

Skriv ditt meddelande i den stora rutan precis på samma sätt som du skriver ett inlägg på forumet.

Förhandsgranska

När du är nöjd klickar du på Skicka.

Det går också att istället börja genom att klicka på någons namn vid ett inlägg. Då kommer man till profilen och där finns en länk att klicka på:

Skicka personligt meddelande.

När du gjort det öppnas samma fönster som jag visar här men med namnet på den som ditt PM skall skickas till redan ifyllt.

Var är det som det är svårt? Jag förklarar gärna tydligare på någon punkt om det behövs.


"Vad är det som är så svårt?" skrev hon efter att hon skrivit en femtio rader lång förklaring :lol:
Skinny
 
Inlägg: 1669
Anslöt: 2011-02-27
Ort: Mjölby

Re: svårt att skicka PM

Inläggav Titti » 2012-04-25 21:44:09

Skinny skrev:
Titti skrev:Var är det som det är svårt? Jag förklarar gärna tydligare på någon punkt om det behövs.


"Vad är det som är så svårt?" skrev hon efter att hon skrivit en femtio rader lång förklaring :lol:


Admin

Jag försökte göra en utförlig förklaring steg för steg som ingen skulle kunna misslyckas med - men man vet aldrig, det kan vara något som upplevs som svårt fast jag inte fattar det... :wink:

Det var så jag menade i alla fall. Om det är något som fortfarande är svårt EFTER min långa förklaring.

Funkar det nu?
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Re: svårt att skicka PM

Inläggav Zima33 » 2012-04-25 21:47:01

Det är ju som på "alla" andra forum. Enkelt när man gjort det några ggr. :-)Happy
Zima33
 
Inlägg: 3620
Anslöt: 2011-05-09

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in