Styrketräning - inspirationstråd

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav Someone » 2012-04-09 18:10:40

Förstår inte behovat av att dricka så mycket proteinpulver, det behövs absolut inte om du äter mycket kyckling/fisk/kött.

Jag började träna simning pågrund av ont i ryggen (jag är 192cm) ett år och sedan bytte jag till styrka för 3 månader sedan pågrund av lite ont i knät, nu verkar jag vara i mycket bättre form än alla runt omkring mig som gnäller om att olika kroppsdelar värker. Brukar alltid föreslå att träna den muskeln som gör ont och sedan ät mat för att återhämta den. Enda inspirationen som behövs är att inse att du kommer få problem om du inte håller kroppen i form. Vi är byggda för att röra oss och inte att dricka cola framför datorn, hur roligt de än må vara.
Someone
 
Inlägg: 457
Anslöt: 2012-04-09
Ort: Stockholm

Re: Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav storskojaren » 2012-04-09 19:04:39

Someone skrev:Förstår inte behovat av att dricka så mycket proteinpulver, det behövs absolut inte om du äter mycket kyckling/fisk/kött.


Jag tror att det där beror mycket på vilken träningsnivå man ligger på, jag tror också att rekommendationer på 4-5g protein per kg kroppsvikt är överdrivet förutom möjligtvis för den absoluta eliten i bodybuilding, strongman, styrkelyftare etc, etc.

Men själv ligger jag hellre på ca 2,5-2,7 g protein per kilo och får i mig lite för mycket än för lite, framförallt när man deffar och ligger på ett kaloriunderskott så minskar risken att man tappar för mycket muskelmassa om man får i sig tillräckligt med protein.

Sedan är det den ekonomiska aspekten också. Proteinrik mat som också är relativt kalorisnål är oftast ganska dyr mat om man ska köpa sådana mängder att man får tillräckligt med protein. Så vill man hålla en diet där man får mycket protein per kalori så blir det billigare att komplettera en redan proteinrik kost med proteinpulver, än att äta mer kött, fisk, kyckling osv.

Slutligen så vill jag ha i mig protein direkt efter ett tungt styrkepass och få protein går ut snabbare i kroppen än vassleprotein, då brukar man också vara för trött för att äta någon större mängd mat och jag tror att många skulle titta lite snett på en om man satte sig och käkade en grillad kyckling i omklädningsrummet. :-)Happy

Tycker mig också ha märkt en ökad muskeltillväxt och snabbare återhämtning sedan jag började köra med proteinpulver.

Så ser jag på det, men tycker man att man klarar sig bra utan, så finns det ju ingen anledning att ta det.
storskojaren
 
Inlägg: 405
Anslöt: 2008-03-09
Ort: sthlm norrort

Re: Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav earlydayminer » 2012-04-09 19:23:03

Jag har varit sjuk och inte kunnat träna - det svider. Dessutom behöver man fortfarande äta lika strikt om inte mer under vila, men det känns så meningslöst även om det är absolut ifall jag vill behålla mina resultat. Blir nog vila en 3-7 dagar till. Mycket, mycket jobbigt.

Köpte BAKE PRO proteinpulver, som man kan använda till bakning.. Dessutom kan man inta det det tillsammans med vätska, köpte neutral.. FY FAN SÅ ÄCKLIGT. Beställer nytt ikväll.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Re: Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav Someone » 2012-04-09 19:24:53

Får i mig 200g protein om dagen från bara kyckling, sedan äter jag kvarg som yoghurt med fiberflingor vilket ger runt 50gr protein, träningsdagar tar jag en shake med gainer direkt efter bara för att få upp blodsockret. Och angående snabbheten spelar det ingen roll då många tänker fel. Sekunden du stopppar i dig en kycklingbit så kan du inte bygga muskler, det tar timmar för den att brytas ner ordentligt vilket innebär proteinupptag under flera timmar.

DVS att om du har ett bra kostupplägg i allmänhet så har du alltid protein i kroppen. Shakes må tas up snabbare då det är i löslig form, men det gör inte mycket skillnad om du redan käkat protein innan träningen vilket man endå borde göra.

Att öka i muskler handlar oftast att man behöver ett litet kaloriöverskott, ju högre överskott desto mer muskler, men om du får i dig alldeles för mycket så blir det fett. 1-500 kcal brukar folk utgå ifrån.

Och det är inte speciellt dyrt heller. 1kg kyckling om dagen är 50kr bara, ris under 10. Och där har du 5 matlådor du kan sprida ut under dygnet. Jämför med 1 mål på mcdonalds som folk kan lägga pengar på varje dag. 50-70kr för en meny man inte blir mätt på?

Allt du behöver är egentligen att planera ditt dagliga behov, skippa en påse chips och ät 400gr kyckling istället? Eller skippa hägendaz glassen och ät ett kilo kyckling, istället för att varje dag unna sig någonting onyttigt, köp något nyttigt. Allt är dyrt.

Jag tränar bara för att det är kul och stärka min kropp för att bli hälsosammare utan att skada mig.
Someone
 
Inlägg: 457
Anslöt: 2012-04-09
Ort: Stockholm

Re: Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav earlydayminer » 2012-04-09 19:44:48

Brukar ligga på 180-240g protein, 290-350g kolhydrater, 50-100g fett (kan vara mindre fett ibland). Givetvis räknar jag kalorier, men just nu experimenterar jag en hel del. Något åt det hållet, det är inget spikat..

Jag brukar inte räkna på helgerna, mest för att hålla uppe en moral och inte bli för fast vid vågen. Jag väger ifall jag är osäker på hur mycket protein jag får i mig, försöker få i mig minst 30g protein per måltid.

Ligger för närvarande på ~2850 kcal (give and take a few), men jag får min MTB nu på Torsdag.. Så om någon vecka hoppar jag kanske upp till 3200-3500 kcal. :)

Edit: Ändrade lite siffror.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Re: Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav storskojaren » 2012-04-09 19:48:42

earlydayminer skrev:Jag har varit sjuk och inte kunnat träna - det svider. Dessutom behöver man fortfarande äta lika strikt om inte mer under vila, men det känns så meningslöst även om det är absolut ifall jag vill behålla mina resultat. Blir nog vila en 3-7 dagar till. Mycket, mycket jobbigt.


Lider med dig. Jag har märkt att jag många gånger kommer tillbaka starkare efter ett uppehåll, men det beror ju på hur långt uppehållet är också. Får hoppas att så blir fallet för dig också. Träningsvärken första veckan efter ett uppehåll brukar dock vara överjävlig.

earlydayminer skrev:Köpte BAKE PRO proteinpulver, som man kan använda till bakning.. Dessutom kan man inta det det tillsammans med vätska, köpte neutral.. FY FAN SÅ ÄCKLIGT. Beställer nytt ikväll.


Det här kommer kanske låta som reklam, men jag lovar jag är inte sponsrad. :-)Happy

Ett tips är att köpa Whey FX från gymvaruhuset, jag är riktigt nöjd med dem. Köper man tio 750 grams påsar så är det ett helt ok pris och man kan mixa smaker som man själv vill, så att man kan ha många olika samtidigt hemma att välja mellan, till skillnad från om man köper en jätteburk från GG och bara har en smak i taget.

De är riktigt goda också, jag har fastnat för hallon, smultron och vanilj varianterna, men om man bara vill prova så kan man köpa portionsförpackningar, bara för att se hur de smakar, men alla smaker finns inte som portionsförpackningar.

Fri frakt vid köp över 500 kr.
storskojaren
 
Inlägg: 405
Anslöt: 2008-03-09
Ort: sthlm norrort

Re: Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav earlydayminer » 2012-04-09 20:11:22

storskojaren skrev:Lider med dig. Jag har märkt att jag många gånger kommer tillbaka starkare efter ett uppehåll, men det beror ju på hur långt uppehållet är också. Får hoppas att så blir fallet för dig också. Träningsvärken första veckan efter ett uppehåll brukar dock vara överjävlig.


Jepp, i regel gör man det då hela kroppen fått vila och reparera sig. Och som du säger beror det på uppehållets duration.

Jag tränade bröst i måndags, kändes riktigt fint. På Tisdag var jag lite öm i halsen, på onsdag var jag lite öm och tänkte ändå köra biceps. Skippade det dock av säkerhetsmässiga skäl. Och i lördags samt igår slog den ut till fullo, igår kväll började jag svettas helt galet. Idag är kroppen bättre, men man ska ändå vila ett tag till. Gött med träningsvärk dock, om det är rätt typ av värk. ^_^


storskojaren skrev:Ett tips är att köpa Whey FX från gymvaruhuset, jag är riktigt nöjd med dem. Köper man tio 750 grams påsar så är det ett helt ok pris och man kan mixa smaker som man själv vill, så att man kan ha många olika samtidigt hemma att välja mellan, till skillnad från om man köper en jätteburk från GG och bara har en smak i taget.

De är riktigt goda också, jag har fastnat för hallon, smultron och vanilj varianterna, men om man bara vill prova så kan man köpa portionsförpackningar, bara för att se hur de smakar, men alla smaker finns inte som portionsförpackningar.

Fri frakt vid köp över 500 kr.


Ah, tack för tipset. Men jag brukade köpa protein som ligger på minst 180 sek / 500g. Kört på Weider Protein 80+ sedan Februari. Riktigt gött, riktigt bra. :D Det var slut på ICA maxi, därför köpte vi Bake Pro för att prova. Sög, beställer nytt ikväll.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Re: Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav storskojaren » 2012-04-09 20:24:33

Someone skrev:Får i mig 200g protein om dagen från bara kyckling, sedan äter jag kvarg som yoghurt med fiberflingor vilket ger runt 50gr protein, träningsdagar tar jag en shake med gainer direkt efter bara för att få upp blodsockret. Och angående snabbheten spelar det ingen roll då många tänker fel. Sekunden du stopppar i dig en kycklingbit så kan du inte bygga muskler, det tar timmar för den att brytas ner ordentligt vilket innebär proteinupptag under flera timmar.

DVS att om du har ett bra kostupplägg i allmänhet så har du alltid protein i kroppen. Shakes må tas up snabbare då det är i löslig form, men det gör inte mycket skillnad om du redan käkat protein innan träningen vilket man endå borde göra.

Att öka i muskler handlar oftast att man behöver ett litet kaloriöverskott, ju högre överskott desto mer muskler, men om du får i dig alldeles för mycket så blir det fett. 1-500 kcal brukar folk utgå ifrån.

Och det är inte speciellt dyrt heller. 1kg kyckling om dagen är 50kr bara, ris under 10. Och där har du 5 matlådor du kan sprida ut under dygnet. Jämför med 1 mål på mcdonalds som folk kan lägga pengar på varje dag. 50-70kr för en meny man inte blir mätt på?

Allt du behöver är egentligen att planera ditt dagliga behov, skippa en påse chips och ät 400gr kyckling istället? Eller skippa hägendaz glassen och ät ett kilo kyckling, istället för att varje dag unna sig någonting onyttigt, köp något nyttigt. Allt är dyrt.

Jag tränar bara för att det är kul och stärka min kropp för att bli hälsosammare utan att skada mig.


Jag säger inte att det är fel att låta bli proteinpulver, alla ska självklart göra det som passar dem bäst, jag listade bara några anledningar till varför jag tar det.

Jag vet inte vilken kvarg du köper och den enda jag har någon erfarenhet av är lidl:s och jag kanske har fel men jag har för mig att de är på 500g och innehåller 12g/protein per 100g och kostade då ca 10 kr.

Jag tar 90g proteinpulver om dagen som totalt innehåller 71,4 g protein och kostar 10:80 kr.

Så det blir ganska jämförbart jag får i mig 71.4g och för varje krona får jag 6,6 g protein, du får i dig(förutsatt att det är lidl kvarg du äter och mina siffror fortfarande stämmer) 60g och får för varje krona 6g protein. De innehåller även ungefär lika många kalorier per gram protein.

Jag föredrar att kunna köpa för tre månader i taget och att svepa en shake tre gånger om dagen, framför att handla oftare och tvinga i mig 500 g kvarg om dagen som jag inte tycker smakar något vidare.

Jag gillar också att kunna äta något onyttigt någon gång ibland, istället för att slaviskt följa en diet varje dag på året.

Kör det som funkar för dig, men du sade att du inte förstod varför folk köper proteinpulver och jag gav bara mina skäl.

Sedan är det lite skillnad på protein och protein, vassle går ut snabbt kroppen snabbare än de flesta andra som till exempel kasein som tar lång tid för kroppen att bryta ner, så om man som jag inte gillar att träna när man nyligen har ätit, så är det viktigt vilken typ av protein man får i sig i målet innan träningen, men viktigare är då att få i sig protein snabbt efter passet för återhämtningen.
storskojaren
 
Inlägg: 405
Anslöt: 2008-03-09
Ort: sthlm norrort

Re: Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav storskojaren » 2012-04-09 20:51:07

earlydayminer skrev:Jepp, i regel gör man det då hela kroppen fått vila och reparera sig. Och som du säger beror det på uppehållets duration.

Jag tränade bröst i måndags, kändes riktigt fint. På Tisdag var jag lite öm i halsen, på onsdag var jag lite öm och tänkte ändå köra biceps. Skippade det dock av säkerhetsmässiga skäl. Och i lördags samt igår slog den ut till fullo, igår kväll började jag svettas helt galet. Idag är kroppen bättre, men man ska ändå vila ett tag till. Gött med träningsvärk dock, om det är rätt typ av värk. ^_^


Jo, det är härligt med vanlig träningsvärk, känns som en belöning, men den där överjävliga som gör att man känner sig helt handikappad är inget rolig.

Själv så tränade jag ben idag, men efter passet så blev jag nyfiken att se vad mitt 1 rpm i bänkpress låg på, 95kg gick ganska lätt, men på 100kg så ville inte stången upp riktigt hela vägen.

Jag hade som delmål när jag började träna att kunna bänka tresiffrigt, men det var ju egentligen inte att bara kunna maxa 100 kg som var tanken, utan att träna med den vikten, men jag är ändå väldigt nära att maxa på 100 nu. Några veckor till så är jag där. Kanske till och med hade klarat det om jag inte hade kört ett tungt benpass precis innan.

Inte illa pinkat, om jag får säga det själv, med tanke på att jag började att köra på 55 kg när jag som klen och otränad började med styrketräningen i september förra året. Det går framåt, men det kan ju aldrig gå fort nog, hehe. :-)Happy

earlydayminer skrev:Ah, tack för tipset. Men jag brukade köpa protein som ligger på minst 180 sek / 500g. Kört på Weider Protein 80+ sedan Februari. Riktigt gött, riktigt bra. :D Det var slut på ICA maxi, därför köpte vi Bake Pro för att prova. Sög, beställer nytt ikväll.


Bara nyfiken på vad det är som gör det värt de extra pengarna, är det renare?

I så fall kanske det här kunde vara något för dig:http://www.gymvaruhuset.com/isolatefx-whey100.html
storskojaren
 
Inlägg: 405
Anslöt: 2008-03-09
Ort: sthlm norrort

Re: Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav earlydayminer » 2012-04-09 23:44:14

Gött att du lyckas pumpa upp dig! Personligen kör jag aldrig bänkpress, har ingen spotter. Kör med hantlar hela tiden, förutom vid pendlay rows och vanliga barbell rows, och shrugs - i viss mån. Gör nästan alla mina övningar ståendes, förutom leg/hamstring curls, dumbbell presses (för bröst), pull/chin ups och varianter av crunches (så klart). Blivit mycket bättre på pull-ups, gått omkring och hängt mig lite då och då varje dag. Hade ju nästan inga lats kändes det som, men nu poppar det ut lite mer! Mycket nöjd över att mina axlar och ryggen ger god respons! Får bäst respons i deltoids, triceps, quadriceps, hamstrings och i princip hela ryggen. Får sämre respons i biceps, pectoralis och i princip hela underarmarna.

Helt onöjd över att jag är sjuk nu.


Nej, renare vet jag inte om det är! Jag menar bara på att det proteinpulvret kostar oftast minst det, men jag skulle gärna vilja att det kostade mindre. Beställde 2,3 KG Weider Premium Whey, det jag kört med förut. Fungerat bra för mig, gott.. Fina grejer! :-)
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Re: Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav Parvlon » 2012-04-10 0:03:47

Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Re: Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav earlydayminer » 2012-04-10 0:19:53

Nu kom Nicklas och Jacob tillbaka. Det var en tidsfråga. :-)Happy

Tack för tipset!
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Re: Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav Someone » 2012-04-10 11:37:07

Parvlon skrev:Ny studie om proteinpulver.

http://traningslara.se/effekten-av-prot ... 12-veckor/


Mycket intressant. Tack så mycket.
Someone
 
Inlägg: 457
Anslöt: 2012-04-09
Ort: Stockholm

Re: Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav storskojaren » 2012-04-10 21:25:26

earlydayminer skrev:Personligen kör jag aldrig bänkpress, har ingen spotter.

När jag skulle inhandla min utrustning så letade jag reda på den här: http://www.bodysolid.com/Home/item.cfm?id=493 den har säkerhetsstopp, så det är inga problem för mig att köra både tungt i både bänk och böj utan spotter. Annars hade jag inte vågat eller aldrig vågat köra till failure i alla fall. Så det var en god investering för mig, då de är två favoritövningar.

earlydayminer skrev:Blivit mycket bättre på pull-ups, gått omkring och hängt mig lite då och då varje dag.
Jag har också tänkt att börja göra det, köra ett maxset då och då, tänkte nog börja göra likadant med armhävningar också, men bara på dagar då musklerna är pigga, annars drar man nog bara ut på träningsvärken, eller så kanske man bara läker snabbare av det, ibland är ju inte kroppen riktigt logisk. :-)Happy
storskojaren
 
Inlägg: 405
Anslöt: 2008-03-09
Ort: sthlm norrort

Re: Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav earlydayminer » 2012-04-11 23:45:08

Tack för tipset! Min sambo skulle nog bli ganska upprörd om jag bad om mer plats i arbetsrummet. Jag har en bänk med för leg extension/hamstring curl och presses för bröst, pull-up bar. En massa vikter med. Men mer plats än så finns det inte. ^_^

Har börjat pilla lite på vikterna nu, efter förkylning. Börjar klia i fingrarna! Och imorgon får jag min nya MTB! :-D

Ps. Weider Premium Whey (choklad-nougat) är BRUTALT GOD.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Re: Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav storskojaren » 2012-04-23 20:55:28

Tresiffrigt i bänk idag!!!

FAAEN vad skönt. :D

Kommer att få hem nya minimalistiska löpskor om ett par dagar också, så nu ska jag bli mer seriös med konditionsträningen och deffa lite en period.

Jag ska ligga kvar på fyra styrkepass per vecka+ tre konditionspass, utöver det så ska jag även jobba mig upp till att kunna göra 100 armhävningar och 25 chins i sträck, genom att köra ett maxset då och då, flera gånger om dagen förutom dagar då man inte känner sig fräsch i kroppen, bör nog ha två helt träningsfria dagar i veckan, eller näst intill helt träningsfria i alla fall.
storskojaren
 
Inlägg: 405
Anslöt: 2008-03-09
Ort: sthlm norrort

Re: Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav earlydayminer » 2012-04-24 7:32:04

Gött!! Grattis, mannen!! :-)Happy

Jag har rikligt med träningsvärk idag, körde bröst och triceps igår. Var tvungen att avbryta träningen för att mina triceps inte orkade mer. Första riktiga träningen efter sjukdom och paus. Kändes bra, men däremot har jag cyklat en hel del. Cyklat drygt 8 mil än så länge, så bränt en hel del. Blir alltmer definierad.. Det är mycket skoj med MTB, men inte på asfalt. Grova däck med hög dubbsats är ett "no go" på asfalt. Uhrk.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Re: Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav Someone » 2012-04-24 11:45:13

earlydayminer skrev:Gött!! Grattis, mannen!! :-)Happy

Jag har rikligt med träningsvärk idag, körde bröst och triceps igår. Var tvungen att avbryta träningen för att mina triceps inte orkade mer. Första riktiga träningen efter sjukdom och paus. Kändes bra, men däremot har jag cyklat en hel del. Cyklat drygt 8 mil än så länge, så bränt en hel del. Blir alltmer definierad.. Det är mycket skoj med MTB, men inte på asfalt. Grova däck med hög dubbsats är ett "no go" på asfalt. Uhrk.


8 mil på en dag?! eller under veckan?

Joggat en mil idag (57 min) och tränat bröst/biceps. Bara styrketränat 4 månader men det börjar ge bättre resultat.
Allrig joggat/sprungit mer än en halvmil tidigare så det är bra. Konstigt nog får jag träningsverk i rumpan av att springa. Måste ha helt fel teknik eller bara ovan.
Someone
 
Inlägg: 457
Anslöt: 2012-04-09
Ort: Stockholm

Re: Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav storskojaren » 2012-04-24 19:40:32

earlydayminer skrev:Gött!! Grattis, mannen!! :-)Happy

Jag har rikligt med träningsvärk idag, körde bröst och triceps igår. Var tvungen att avbryta träningen för att mina triceps inte orkade mer. Första riktiga träningen efter sjukdom och paus. Kändes bra, men däremot har jag cyklat en hel del. Cyklat drygt 8 mil än så länge, så bränt en hel del. Blir alltmer definierad.. Det är mycket skoj med MTB, men inte på asfalt. Grova däck med hög dubbsats är ett "no go" på asfalt. Uhrk.


En får tacke. :-)Happy

Jag tränade inte ben förra veckan, så jag kommer nog snart att börja känna av värken från gårdagens benpass, förväntar mig att det kommer att bli sån där överjävlig värk iom uppehållet förra veckan, men det är ju skönt att känna att man gjort rätt för sig, hehe. :-)Happy

Jag brukade bränna runt i skogen på mtb när jag var grabb, men som konditionsträning är det ju inget vidare, svårt att hålla ett högt jämnt tempo över rötter och stenar. Du får leta upp en schysst grusväg.
storskojaren
 
Inlägg: 405
Anslöt: 2008-03-09
Ort: sthlm norrort

Re: Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav earlydayminer » 2012-04-25 20:15:07

MTB är riktigt bra träning oavsett stil, men det gäller att cykla en stund om man är ute i skogen.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Re: Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav storskojaren » 2012-04-25 20:38:45

earlydayminer skrev:MTB är riktigt bra träning oavsett stil, men det gäller att cykla en stund om man är ute i skogen.


Jag menade bara så som jag brukade bränna runt, då var det för tuff terräng för att få upp pulsen så det handlade mer om balans och statisk benstyrka, men det är ju klart att man kan få upp pulsen i skogen också, beror bara på var man väljer att cykla.
storskojaren
 
Inlägg: 405
Anslöt: 2008-03-09
Ort: sthlm norrort

Re: Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav manne » 2012-04-25 21:18:45

KrigarSjäl skrev:Googla Louis Cyr, Angus McAskill, Paul Anderson och Johnny Wahlqvist om det är tyngdlyftning/styrkelyft du är intresserad av.

Bodybuilding: Frank Zane, Sergio Oliva, Dorian Yates, Rühl.


här så har du 2 st trevliga och stora snubbar.. :D


http://www.youtube.com/watch?v=SWjzA8e_5ds

så skall man tydligen se ut..!!!det är tufft det.. 8)
manne
 
Inlägg: 18656
Anslöt: 2007-08-23

Re: Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav manne » 2012-04-25 21:23:58

Savanten Svante skrev:Har äntligen kommit igång med träningen, och håller den igång.

Nån som har inspirerande bilder, länkar videos?


Börjar med den här:



stjälv så har jag inte tränat på många år men har bänkat i alla fall lite över 100 kg..
tränade mycket i tonåren runt 14 år gammal tills jag var 23 år sedan så la jag av helt..
manne
 
Inlägg: 18656
Anslöt: 2007-08-23

Re: Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav storskojaren » 2012-04-30 21:18:29

Tränade ben idag, det var extra tungt på grund av att jag håller på att deffa nu, men jag har inte tappat någon styrka, tvärtom så har jag trots kaloriunderskott lyckats öka i de flesta övningar.

Däremot så har kombinationen av deff, massa armhävningar och maxningen i bänkpress förra veckan tagit ut sin rätt när det gäller min vänsteraxel, så vi är inte riktigt kompisar just nu, måste tyvärr ta det lite lugnt med vissa övningar till det är ordning på den igen.

Det har trots det varit värt det, har redan gått ner 2 kg och börjar se ganska rippad ut nu, med risk för att låta jävligt självupptagen så har jag aldrig gillat min spegelbild lika mycket som just nu. :-)Happy
storskojaren
 
Inlägg: 405
Anslöt: 2008-03-09
Ort: sthlm norrort

Återgå till Intressanta intressen



Logga in