Loggades ut flera gånger i kväll

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

 Moderatorer: Alien, atoms

Loggades ut flera gånger i kväll

Inläggav Lilla Gumman » 2008-03-10 22:38:39

Hej!

Använder Opera, om nu någon skulle ha missat det. Väljer alltid att vara ständigt inloggad här.

Nu i kväll loggades jag ofrivilligt ut från forumet. Försökte logga in, men vissa tangenter på tangentbordet fungerade inte. Startade om datorn. Då fungerade tangentbordet efter några minuter. Skrev i mitt användarnamn och vanliga lösenord men det funkade inte. Begärde då ett nytt lösenord och kunde sedan logga in.

När jag sedan bytte till en annan webbsida loggades jag ut igen. Använde då det nya lösenord jag fått förut och det fungerade.

Varför loggades jag ut när jag bytte webbsida?

Nu verkar det fungera. Peppar, peppar.

Hälsningar

Lilla Gumman
Senast redigerad av Lilla Gumman 2011-05-04 11:57:18, redigerad totalt 1 gång.
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Inläggav nitro2k01 » 2008-03-11 6:00:21

Ibland blir jag utloggad från Aspergerforum, och andra sidor. Men i regel är det bara att logga in igen.
Det du upplever att du loggas ut när du byter sida är nog en effekt av att Opera cachar flitigt. Det var alltså en gammal version av sidan du såg. Det kan vara irriterande innan man vänjer, men är också användbart i många lägen, då du kan gå fram och tillbaka snabbt. (Lär dig musgester för bästa effekt) Du kan tom börja skriva ett inlägg, sedan klicka på en länk och gå tillbaka och så finns in lägget kvar i textrutan. (Dock kan det försvinna så ta inga längre surfturer.) Samma sak om du går bakåt sen framåt. (Går du bakåt får du dock vara noga med att inte klicka en länk, vilket alltså skriver över den plats i historien där inlägget du skriver finns lagrat.)

Lösningen på ditt problem då? Nästa gång du loggar in, klickar på en länk och verkar loggas ut, tryck F5 eller Ctrl+R, så laddas sidan om, och bör visas korrekt.
Senast redigerad av nitro2k01 2011-05-04 11:57:18, redigerad totalt 1 gång.
nitro2k01
 
Inlägg: 627
Anslöt: 2007-10-29

Inläggav Lilla Gumman » 2008-03-11 9:06:41

Hej!

Tack för tipset! Nu vet jag. Har aldrig hänt förut.

Jag brukar kunna skifta mellan fönster och så är det jag skrivit kvar i forum-fönstret. Men så blev det inte igår. Av erfarenheter blir man vis.

Idag går det långsamt att posta ett inlägg.

Hälsningar

Lilla Gumman
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Återgå till IT-forum



Logga in