Ancient Alien Theory

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: atoms, Alien

Ancient Alien Theory

Inläggav Vixxon » 2012-04-13 11:26:17

Fler härinne som följer TV serien Ancient Aliens på History Channel och som tillhör dom som tror på den moderna människans evolution som en direkt produkt framställd av utomjordiska besökare för tusentals år sedan?

AE är en grymt informativ serie som enbart baserar sina teorier på fysisk fakta i form av arkeologiska fynd och uråldriga skrifter från världens alla hörn. Rekommenderar serien till alla ateister som religiösa man får sig en tankeställare genom att titta på den.



Vixxon
 
Inlägg: 88
Anslöt: 2012-02-14

Re: Ancient Alien Theory

Inläggav KrigarSjäl » 2012-04-15 1:28:41

Jaha, du är en sån som går in för konspirationsteorier och sånt.

Tror du att månlandningen aldrig ägde rum också?
Elvis lever kanske?
Illuminati?
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Ancient Alien Theory

Inläggav Pieohpah » 2012-04-15 1:37:59

Månlandningen ägde rum, men inte ens Hasselblad kunde dokumentera det på plats, så bilderna är fejk :) kolla Capricorn One!

Alla amerikanska telefonsamtal går via televäxlar i Israel.

Det finns så många teorier och så lite tid :)

Kolla BubbaHoTep så visar de vad Elvis har haft för sig egentligen!
Pieohpah
 
Inlägg: 1150
Anslöt: 2012-01-05
Ort: Stockholm

Re: Ancient Alien Theory

Inläggav Dagobert » 2012-04-15 1:42:38

KrigarSjäl skrev:månlandningen

Månlandningarna, 6 st.
Dagobert
 
Inlägg: 14087
Anslöt: 2010-11-30

Re: Ancient Alien Theory

Inläggav Choklad » 2012-04-15 2:00:49

Verkar intressant ska nog se det när jag har tid.
Choklad
 
Inlägg: 837
Anslöt: 2011-12-07
Ort: Skåne

Re: Ancient Alien Theory

Inläggav Deadly_Nightshade » 2012-04-16 21:13:16

Såg hela den serien på tror det var History channel med farsan.
Men jag minns den vid namnet "Ancient Astronaut Theory"

Tycker det var en väldigt intressant serie. Visst, mycket, mycket är ju direkta spekulationer och inget annat än konspirationsteorier - speciellt det där om tysk anti-gravity teknik under WWII. Ofta under seriens gång så kände jag att dom var mer intresserade av att indoktrinera en med konspirationsteorier, snarare än att informera en om fakta.
MEN, trots att jag anser att mycket är bullshit så är det alldeles FÖR mycket konstigheter. Alltså att det är något som inte riktigt stämmer med våran historia. Det är lite som att läsa om myter och legender: att det med största sannolikhet finns en liten gnutta sanning där. Det jag tycker är mest intressant med serien är ju alla konstiga byggnadsverk i sten som även med dagens teknik är oerhört svåra.
Deadly_Nightshade
 
Inlägg: 881
Anslöt: 2009-07-03
Ort: Stockholm

Re: Ancient Alien Theory

Inläggav Idiot » 2012-04-16 21:26:11

Även om man inte är en "konspirationsteoretiker" så är det kul tycker jag att se på serier som denna.
Idiot
 
Inlägg: 1004
Anslöt: 2012-02-10

Re: Ancient Alien Theory

Inläggav Choklad » 2012-04-16 21:42:37

Efter att nu ha sett några avsnitt så håller jag med Idiot. Man behöver inte vara en av de med paranoia, foliehatt och tro att Elvis lever för att man ska tycka det är intressant.
Det var ganska lärorikt så det består av en hel del fakta och att man även får veta vad den allmänna uppfattningen är om saker som hänt.

Teorin är mycket mer logisk än påhitten vi kalla kristendom, islam, judendom osv.
Skulle jag träffa en människa som trodde på det skulle jag se den som bra mycket friskare än om denne var extremt kristen.
Choklad
 
Inlägg: 837
Anslöt: 2011-12-07
Ort: Skåne

Re: Ancient Alien Theory

Inläggav lasseivägen » 2012-04-16 22:46:03

Men för fasen har alla missat att månen är en ost och solen är en apelsin.
lasseivägen
 
Inlägg: 4798
Anslöt: 2009-07-20
Ort: På havet kaparkapten inte Rövare

Re: Ancient Alien Theory

Inläggav 424stil » 2012-04-16 23:54:03

KrigarSjäl skrev:Illuminati?


Jag lyssnade på Britney Spears "Everytime" (tror jag den heter, den där balladen där hon begår självmord i videon) på youtube och på kommentarerna hade någon skrivit "Illuminati is killing Britney Spears". :lol:

En annan gång lyssnade jag på nån låt med DMX på youtube så skrev nån "Illuminati fuck off! leave DMX alone" och nån svarade "why would the illuminati care about a washed up rapper like DMX?".

Jag läste nånstans teorin att illuminati/frimurare kontrollerar musikindustrin och om du vill bli riktigt stor (dvs typ Britney Spears, Whitney Houston eller t ex DMX (han har trots allt haft 5-6 album på billboards #1!) så måste du sälja dig till dom för att dom ska promota dig, spela dina videos, få speltid på MTV osv. Om du sen går emot illuminati så kommer dom se till så du får problem, t ex hamnar i drogmissbruk eller annat och förlorar allt. Intressant, allting är ju möjligt.

Jag tror personligen att maffian styr allt. Om politikerna verkligen ville så kunde dom få t ex drogflödet att minska eller upphöra men dom har ingen verklig makt. Fast vad vet jag.
424stil
 
Inlägg: 652
Anslöt: 2011-10-03
Ort: Angered

Re: Ancient Alien Theory

Inläggav Savanten Svante » 2012-04-17 1:19:42

KrigarSjäl skrev:Jaha, du är en sån som går in för konspirationsteorier och sånt.

Tror du att månlandningen aldrig ägde rum också?
Elvis lever kanske?
Illuminati?


Min favoritmånvideo:




Och elvis lever, och han bor i härnösand!

Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Re: Ancient Alien Theory

Inläggav plåtmonster » 2012-04-17 2:35:00

Det kanske dock är läge att revidera mycket av "historiska sanningar". Om det är svårt att få till diverse uppenbarligen existerande byggverk med modern teknik kan man ju börja fundera på vad som saknas i den historia som står i officiella böcker. Samt de avlämningar som endast kan ses i sammanhang från luften. Eller uppenbarligen aerodynamiska konstruktioner skapade innan det fanns officiellt dokumenterad kunskap om hur sådant åstadkoms.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Re: Ancient Alien Theory

Inläggav KrigarSjäl » 2012-04-17 2:56:28

Själv har jag gått med i Flat World Society. Jorden är platt! Det är en världsomspännande judisk-kapitalistisk-kommunistisk-frimurarkonspiration med rötter i Illuminati som säger att jorden är rund och i själva verket kontrollerar de oss och vår verklighetsuppfattning genom radiovågor och sändare i amalgamfyllningar.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Ancient Alien Theory

Inläggav plåtmonster » 2012-04-17 3:01:37

Jag visste det Illuminati kontrollerar blomkrukorna som konspirerar mot mänskligheten! :P
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Re: Ancient Alien Theory

Inläggav Iridia » 2012-04-17 3:46:35

Varför är det så svårt att diskutera själva ämnet utan att göra sig lustig över det?

plåtmonster skrev:Det kanske dock är läge att revidera mycket av "historiska sanningar". Om det är svårt att få till diverse uppenbarligen existerande byggverk med modern teknik kan man ju börja fundera på vad som saknas i den historia som står i officiella böcker. Samt de avlämningar som endast kan ses i sammanhang från luften. Eller uppenbarligen aerodynamiska konstruktioner skapade innan det fanns officiellt dokumenterad kunskap om hur sådant åstadkoms.

Ja, sånt får en ju att fundera lite. Har dock inte sett tillräckligt av serien för att dra några egna slutsatser men jag försöker förhålla mig öppen för möjligheter utan att för den skull tro på första bästa tolkning när det gäller saker som kan ha flera förklaringar.
Iridia
 
Inlägg: 4618
Anslöt: 2011-09-22

Re: Ancient Alien Theory

Inläggav Iridia » 2012-04-17 7:11:43

OK, nu började jag kolla på första avsnittet här.

Såg något annat avsnitt för inte så länge sen, om sjunkna städer som man hittat - från tiden då vi enligt historieböckerna fortfarande levde i grottor! Sådana fysiska bevis tycker jag är värda att ta på allvar.

Men det här med Leonardo... så otroligt oseriöst gjort! Idel fantasifulla spekulationer utan några som helst bevis. Redan inledningen gjorde mig irriterad. Vaddå rymdroboten inspirerad av Leonardos teckningar? Det var ju vanliga anatomistudier som visades.

Sen försöker man bara dra ännu fler växlar på den skönlitterära fantasiprodukten daVinci-koden, komplett med mystisk musik och hela kittet. Börjar inte den kossan bli färdigmjölkad snart?

Ja, han var rätt mycket före sin tid, men det har ju många visionärer varit. Det är så vi fått den tekniska utveckling vi har idag: någon fick en idé. Visst, dessa idéer kan ju ha kommit från utomjordingar men det är väl inte belagt med ens en antydan att han hade några sådana kontakter? (Till skillnad mot t ex Victor Hugo eller John Nash som i alla fall själva påstod att de hade det).

Vad är egentligen fantasi? Var kommer idéer och inspiration ifrån? Sådana frågor måste man besvara först, innan man kan säga att de kommer från den eller den källan.

Orkade inte se klart avsnittet. Får kolla på de andra någon annan dag och se om de har mer substans.
Iridia
 
Inlägg: 4618
Anslöt: 2011-09-22

Re: Ancient Alien Theory

Inläggav Iridia » 2012-04-17 7:12:38

OK, nu började jag titta på första avsnittet här...

Såg något annat avsnitt för inte så länge sen, om sjunkna städer som man hittat - från tiden då vi enligt historieböckerna fortfarande levde i grottor! Sådana fysiska bevis tycker jag är värda att ta på allvar.

Men det här med Leonardo... så otroligt oseriöst gjort! Idel fantasifulla spekulationer utan några som helst bevis. Redan inledningen gjorde mig irriterad. Vaddå rymdroboten inspirerad av Leonardos teckningar? Det var ju vanliga anatomistudier som visades.

Sen försöker man bara dra ännu fler växlar på den skönlitterära fantasiprodukten daVinci-koden, komplett med mystisk musik och hela kittet. Börjar inte den kossan bli färdigmjölkad snart?

Ja, han var rätt mycket före sin tid, men det har ju många visionärer varit. Det är så vi fått den tekniska utveckling vi har idag: någon fick en idé. Visst, dessa idéer kan ju ha kommit från utomjordingar men det är väl inte belagt med ens en antydan att Leonardo hade några sådana kontakter? (Till skillnad mot t ex Victor Hugo eller John Nash som i alla fall själva påstod att de hade det, fast Nash fick ju en schizofrenidiagnos sen.)

Vad är egentligen fantasi? Var kommer idéer och inspiration ifrån? Sådana frågor måste man besvara först, innan man kan säga att de kommer från just den eller den källan.

Orkade inte se klart avsnittet. Får kolla på de andra någon annan dag och se om de har mer substans.
Iridia
 
Inlägg: 4618
Anslöt: 2011-09-22

Re: Ancient Alien Theory

Inläggav slackern » 2012-04-17 12:56:26

Iridia skrev:Ja, han var rätt mycket före sin tid, men det har ju många visionärer varit. Det är så vi fått den tekniska utveckling vi har idag: någon fick en idé. Visst, dessa idéer kan ju ha kommit från utomjordingar men det är väl inte belagt med ens en antydan att Leonardo hade några sådana kontakter? (Till skillnad mot t ex Victor Hugo eller John Nash som i alla fall själva påstod att de hade det, fast Nash fick ju en schizofrenidiagnos sen.)


Ärligt tycker du att krigs ingenjör är visionärer? För det var vad Loenardo var i grund och botten. Även om inte det yrket fanns på den tiden. Men det han jobbade med var att konstruera militärteknik. Måleriet var bara en hobby för honom om det är det du tänker på en bisyssla.

Men vist då är väll Robert Oppenheimer och Wernher von Braun visionärer med.
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Re: Ancient Alien Theory

Inläggav Iridia » 2012-04-17 13:47:46

Kanske inte helt rätt ord om man med visionär menar ngt positivt. Annars var väl både Stalin, Hitler, Mao m fl visionärer, fast vi inte gillar just deras visioner nu. Vad jag menade med ordet vat ngn som var mycket före sin tid även med dåliga saker.

Kollade lite till under frukosten. Då var det ännu mer fantasifulla spekulationer med mycket långsökta o dåliga försök att hitta utomjordingar i hans tavlor genom att klippa o klistra. Suck alltså.
Iridia
 
Inlägg: 4618
Anslöt: 2011-09-22

Re: Ancient Alien Theory

Inläggav slackern » 2012-04-17 14:03:04

Iridia skrev:Kanske inte helt rätt ord om man med visionär menar ngt positivt. Annars var väl både Stalin, Hitler, Mao m fl visionärer, fast vi inte gillar just deras visioner nu. Vad jag menade med ordet vat ngn som var mycket före sin tid även med dåliga saker.

Kollade lite till under frukosten. Då var det ännu mer fantasifulla spekulationer med mycket långsökta o dåliga försök att hitta utomjordingar i hans tavlor genom att klippa o klistra. Suck alltså.


Aha tack då förstår jag vad du menar :)

Och jag kan hålla med om det andra stycket du skriver. Tycker att hela serien är så eller dom avsnitt jag har sett. Sträck fram en hand till dom så slukar dom hela armen ungefär. Dom verkar vilja frälsa alla människor till att tro att vi härstammar från utomjordingar. Dom känns lite som religösa fanatiker.

Nu är det här bara min uppfattning så jag hävdar på inga som helst villkor att det är så. Bara hur jag upplever det.
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Re: Ancient Alien Theory

Inläggav Miche » 2012-04-17 14:42:09

Klart vi är utomjordingar, Scientologerna har helt rätt. :-)040
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Ancient Alien Theory

Inläggav Parvlon » 2012-04-17 18:01:40

Conspiracy of Science - Earth is in fact growing

Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Re: Ancient Alien Theory

Inläggav plåtmonster » 2012-04-17 22:29:26

Med tanke på allt meteoritnedfall 100 ton/år? så växer jorden.

Dock ska man ha klart för sig att "The History Channel" försöker hitta teologiska förklaringat till det mesta. Kanske Leonardo inte hadde kontakt med utomjordingar utan helt enkelt använde insidan, till skillnad från hans samtida NT.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Re: Ancient Alien Theory

Inläggav Miche » 2012-04-18 0:36:55

Skjuter man inte upp satelliter som tillsammans väger mer än 100 ton per år?
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Återgå till Intressanta intressen



Logga in